Translate

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Αν η Βενετία πάγωνε…

perierga.gr - Η Βενετία… πάγωσε!

Πάγωσαν τα διάσημα κανάλια της Βενετίας; Όχι ακριβώς! Αν και κάτι τέτοιο φαίνεται στις ακόλουθες φωτογραφίες, στην πραγματικότητα αυτό το παγωμένο τοπίο που βλέπουμε είναι μια διαφορετική προσέγγιση της πόλης μέσα από τα μάτια του καλλιτέχνη Robert Jahns, ο οποίος θέλησε να δείξει πώς θα ήταν η διάσημη ιταλική πόλη εάν η θερμοκρασία έπεφτε ξαφνικά πολύ κάτω από το μηδέν!

perierga.gr - Η Βενετία… πάγωσε!
Έτσι ο φωτογράφος απαθανάτισε διάφορα σημεία της πόλης και στη συνέχεια τις συνένωσε με εικόνες από τη λίμνη Βαϊκάλη της Ρωσίας, δημιουργώντας ένα σουρεαλιστικό αποτέλεσμα που εκπλήσσει. Σκοπός του; Να δείξει μια διαφορετική εικόνα της Βενετίας… στον πάγο!
perierga.gr - Η Βενετία… πάγωσε!
perierga.gr - Η Βενετία… πάγωσε!
perierga.gr - Η Βενετία… πάγωσε!

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΠΗ...(ΤΟ ΤΣΑΙ ΔΩΡΕΑΝ)

Τροποποίηση Νόμου Περί Προαγωγών...
(Πλέον των ήδη αναρτημενων στο διαδίκτυο )
ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΕΞΥΨΩΣΟΥΝ ΤΟ ΗΘΙΚΟ
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΑΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΓΥΑΛΙΩΝ ΠΡΕΣΒΥΩΠΙΑΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ
ΠΛΗΡΗΣ ΟΦΘΑΛΟΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΑΛΑΚΡΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΝΧΗ
ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΕΠΙΔΟΜΑ SLIPAD
ΟΛΑ ΤΑΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΣΧΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΚΑΘΟΛΟ ΤΟ 24 ΩΡΟ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΝΟΣΟΚΟΜΑ ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ(ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ)
ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΙΑ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙ
ΟΛΑ ΤΑΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΤΞΧΟΥ
ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΙ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ
ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΙΑ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΤΡΑ
ΟΛΑ ΤΑΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΓΙΑ ΥΠΤΓΟ ΚΑΙ ΑΝΩ
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ...
Αυτα για την ωρα!!!

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Απρ122014

I-havent-failed-10-000-times
O Τόμας Έντισον είναι γνωστός από τη φράση του «Δεν έχω αποτύχει, απλά ανακάλυψα 10.000 τρόπους που δεν θα πετύχουν».Η φράση αυτή συνοψίζει μία θεμελιώδη -αν και όχι συχνά κατανοητή- αλήθεια για την επιστημονική έρευνα. Η πρόοδος στην επιστήμη -όπως και σε κάθε δημιουργική δραστηριότητα- δεν οδηγεί πάντα κατευθείαν σε μία λύση, αλλά είναι ένα περίπλοκο μονοπάτι, που περιλαμβάνει πολλές εσφαλμένες εκκινήσεις και αδιέξοδα.
Tα λάθη δεν είναι μόνο αναπόφευκτα, αλλά είναι και ουσιώδη επειδή οδηγούν στην καινοτομική σκέψη, υποδεικνύοντας τον τρόπο για άλλες εξερευνήσεις.
Κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί κατά πόσο η σημερινή έντονα ανταγωνιστική και ταυτόχρονα στερημένη από κονδύλια επιστημονική ατμόσφαιρα, στην οποία οι δημοσιεύσεις αποτελούν βασικό κριτήριο επιτυχίας, μπορεί να ανεχθεί τέτοιου είδους λάθη.
Η απλή απάντηση είναι «ναι». Πραγματικά, είναι πιο σημαντικά από κάθε άλλη φορά - και όχι μόνο στον ακαδημαϊκό κόσμο.
mistake
Ολόκληρη η επιστημονική μέθοδος βασίζεται στην ιδέα ότι η ανακάλυψη του τι κάνει κάτι να μη λειτουργεί είναι ζωτικής σημασίας για να οδηγήσει στη γνώση της λειτουργίας του. Οιαδήποτε επιστημονική θεωρία θα πρέπει να μπορεί να διαψευσθεί - με βάση τις υφιστάμενες παρατηρήσεις ή τα πειραματικά αποτελέσματα.
Για να μπορεί μία θεωρία να θεωρηθεί επιστημονική, θα πρέπει να ενσωματώνει ειδικές προβλέψεις για μελλοντική παρατήρηση ή πειραματικά αποτελέσματα. Εάν οι παρατηρήσεις αυτές ή τα αποτελέσματα έρχονται σε αντίθεση με τις προβλέψεις, η θεωρία είναι απορριπτέα ή τουλάχιστον θα πρέπει να αλλάξει.
Τα λάθη τα οποία είναι αναπόσπαστα με την επιστημονική πρόοδο δεν είναι αποτέλεσμα βιασύνης, ανόητων χειρισμών ή έλλειψης εμπειρίας. Αντίθετα, είναι λάθη τα οποία προέρχονται από προσεκτικό και λεπτολόγο πειραματισμό, βασιζόμενο σε τολμηρές ιδέες - σε ιδέες που μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλες τομές.
Ο Φρεντ Χόιλ, ένας από τους μεγαλύτερους αστροφυσικούς του 20ού αιώνα, προσέφερε ένα τέλειο παράδειγμα μιας τέτοιας «θαυμαστής γκάφας».
Ο Φρεντ Χόιλ και δύο συνάδελφοί του πρότειναν αυτό που έγινε γνωστό ως το μοντέλο Σταθερής Κατάστασης του σύμπαντος, σύμφωνα με το οποίο το σύμπαν δεν αναπτύχθηκε μετά το αποκαλούμενο «big bang» (έναν όρο που επινόησε ο Χόιλ). Αντιθέτως, παρέμεινε σταθερό, ακριβώς το ίδιο μέσα στην αιωνιότητα.
Η ιδέα όμως ήταν ιδιαίτερα λαμπρή: όπως ακριβώς το σύμπαν είναι ομογενές (το ίδιο δηλ. σε κάθε σημείο του) και ισοτροπικό (φαίνεται δηλ. το ίδιο από όλες τις κατευθύνσεις), παραμένει το ίδιο όλες τις ώρες.
Μολονότι η θεωρία της Σταθερής Κατάστασης ήταν πιθανότατα εσφαλμένη -το σύμπαν εξαπλώνεται και κατά πάσα πιθανότητα άρχισε από ένα «big bang»- ενεργοποίησε ολόκληρο το πεδίο της κοσμολογίας επειδή έφερε στο προσκήνιο καυτά ερωτήματα που χρειάζονταν απαντήσεις. Oυσιαστικά, τα σημερινά μοντέλα του πολυσύμπαντος -η αντίληψη δηλ. ότι το σύμπαν μας δεν είναι τίποτε άλλο από μία τεράστια ένωση κόσμων- συνάδουν με την ιδέα ότι αποτελούν ένα είδος σταθερής κατάστασης.
wordpress-beginner-mistakes
Ο φυσικός του 19ου αιώνα Ουίλιαμ Τόμσον, γνωστός αργότερα ως λόρδος Κέλβιν, έκανε τη δική του «θαυμαστή γκάφα» όταν υπολόγισε ότι η ηλικία της Γης είναι μικρότερη από 100 εκ. έτη - περίπου πέντε φορές νεότερη από ό,τι είχε υπολογιστεί με σύγχρονες ραδιομετρικές μετρήσεις.
Παρότι οι υπολογισμοί του λόρδου Κέλβιν ήταν σοβαρά εσφαλμένοι, η προσπάθεια έχει κεντρική θέση στην ιστορία της γνώσης, επειδή εφάρμοσε πραγματικές επιστημονικές μεθόδους -τους νόμους της φυσικής- οι οποίοι αποτελούσαν επί μακρόν αντικείμενο αόριστων υποθέσεων.
Οι θέσεις του Κέλβιν βοήθησαν στο να ανοίξει ένας γόνιμος διάλογος ανάμεσα σε γεωλόγους και φυσικούς - ένας διάλογος που επέλυσε ακόμη και προβλήματα που συνδέονταν με τη διάρκεια του χρόνου που χρειάστηκε για να εδραιωθεί η θεωρία εξέλιξης του Δαρβίνου.
Και το λάθος που στιγμάτισε τις εκτιμήσεις του Κέλβιν -η πιθανότητα ότι η κίνηση του υγρού στοιχείου θα μπορούσε να μεταφέρει μάζα θερμότητας στο εσωτερικό της Γης- αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντικό στην κατανόηση των τεκτονικών πλακών και στη μετακίνηση των ηπείρων.
Νεοσύστατες εταιρείες εξηγούν τα πιθανά οφέλη από την ανάληψη κινδύνου. Μολονότι μόλις το 49% των νεοσύστατων επιχειρήσεων στη μεταποίηση και το 37% των νεοσύστατων στον κλάδο της πληροφορικής επιβιώνουν για τέσσερα ή περισσότερα έτη, αυτές που κατάφεραν να επιβιώσουν μπόρεσαν να παρουσιάσουν εντυπωσιακές καινοτομίες.
Ο Τομ Γουάτσον ο Νεότερος, ο οποίος καθοδήγησε για πολλές δεκαετίες τους ρυθμούς ανάπτυξης της ΙΒΜ, έμεινε γνωστός επειδή υποστήριξε «θαυμαστές γκάφες». Οπως χαρακτηριστικά είπε: «Θα πρέπει να έχουμε το κουράγιο να αναλαμβάνουμε κινδύνους όταν υπάρχουν κίνδυνοι...
Θα πρέπει να δίνουμε άφεση αμαρτιών στα λάθη τα οποία γίνονται επειδή κάποιος προσπάθησε να ενεργήσει επιθετικά στα συμφέροντα της εταιρείας».
Οι οργανισμοί που χρηματοδοτούν την ακαδημαϊκή έρευνα θα μπορούσαν να υιοθετήσουν μία αντίστοιχη φιλοσοφία, παρέχοντας ένα συγκεκριμένο μέρος της χρηματοδότησης σε ευφυείς, μη συμβατικές προτάσεις - προτάσεις που χαρακτηρίζονται ριψοκίνδυνες επειδή έχουν σχετικά μικρή πιθανότητα επιτυχίας αλλά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σημαντικές ανακαλύψεις.
Ενα τέτοιο πρόγραμμα θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για απρόσμενες ανακαλύψεις - βασικό σημείο της επιστημονικής ανακάλυψης.
Πριν από μία περίπου δεκαετία, το Space Telescope Science Institute υιοθέτησε αντίστοιχη πολιτική παρέχοντας χρόνο παρατήρησης για το Διαστημικό Τηλεσκόπιο Χαμπλ. Επίσης, κάθε χρόνο, ο διευθυντής του ινστιτούτου έχει δώσει εντολή να παρέχεται ανάλογος χρόνος σε ειδικά προγράμματα τα οποία κρίνονται άκρως αξιόλογα.
surreal18
Το 1995 ο Ρόμπερτ Γουίλιαμς χρησιμοποίησε το χρόνο αυτό για να αναλάβει ένα σημαντικό ριψοκίνδυνο εγχείρημα: τοποθέτησε το τηλεσκόπιο σε μία φαινομενικά άνευ ενδιαφέροντος περιοχή για περίπου δέκα ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν μία εικόνα με περισσότερους από 3.000 γαλαξίες σε απόσταση περίπου 12 δισεκατομμυρίων ετών φωτός - εικόνα γνωστή ως Βαθύ Πεδίο Χαμπλ.
Αντίστοιχα, περίπου οι μισές από τις ανακαλύψεις μας σε νέα φάρμακα προέρχονται από τυχαία συμβάντα. Για παράδειγμα, η ουσία ισονιαζίδη χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως φάρμακο κατά της φυματίωσης, ενώ ένα από τα παράγωγά της, η ιπρονιαζίδη, αποδείχθηκε αργότερα αποτελεσματική στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι οι «θαυμαστές γκάφες» είναι ζωτικής σημασίας για να υπάρξει το είδος των δημιουργικών τομών που καθοδηγούν την επιστημονική πρόοδο. Ήρθε λοιπόν η ώρα για να το αναγνωρίσουν αυτό όλα τα ινστιτούτα που χρηματοδοτούν την έρευνα.
  ~ MARIO LIVIO - αστροφυσικός στο Space Telescope Science Institute της Βαλτιμόρης, στο Μέριλαντ
     Copyright: Project Syndicate
     Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ  19/3/2014
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Απρ112014

business success
Η χώρα μας μπορεί κατά καιρούς να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις λιστών με τις πιο ωραίες παραλίες, την καλύτερη νυχτερινή ζωή ή τα ομορφότερα αξιοθέατα, και τα τοπικά προϊόντα (φέτα, ελιές, λάδι) να βραβεύονται και να διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς, αλλά ελάχιστοι περιμένουν ότι δεν τα πάει καθόλου άσχημα και στον τομέα της τεχνολογίας. Ναι, της τεχνολογίας. Δες πέντε περιπτώσεις όπου δεν περίμενες ότι θα διακρινόταν κάποια ελληνική εταιρεία ή οργανισμός.

1. Το καλύτερο data center

trapeza-pireos
Το τραπεζικό τοπίο άλλαξε αρκετά μέσα στα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Τράπεζα Πειραιώς από το να επενδύει στον σχεδιασμό των συστημάτων της προκειμένου να ολοκληρώσει ομαλά την ενοποίηση 6 τραπεζών σε μια ενιαία, λειτουργική δομή. Δεν θα περίμενες ποτέ από μια τράπεζα να διακρίνεται σε επίπεδο τεχνολογίας, κι όμως η Τράπεζα Πειραιώς έλαβε πρόσφατα πιστοποίηση κατηγορίας Tier 4 από το Διεθνές Ινστιτούτο Πιστοποίησης Uptime Institute των Ηνωμένων Πολιτειών, για το σχεδιασμό των υποδομών του νέου υπερσύγχρονου Μηχανογραφικού Κέντρου του Ομίλου (Group Data Center). Τι σημαίνει αυτό το Tier 4; Είναι η υψηλότερη βαθμίδα πιστοποίησης μηχανογραφικών κέντρων σε παγκόσμιο επίπεδο και στην ουσία πιστοποιεί ότι το data center της Τράπεζας Πειραιώς διαθέτει την τεχνολογική ετοιμότητα για να λειτουργεί χωρίς προβλήματα 24 ώρες το 24ωρο. Για παράδειγμα, η πολυβραβευμένη υπηρεσίαwinbank που περιλαμβάνει τα εναλλακτικά δίκτυα της Τράπεζας Πειραιώς (μεταξύ άλλων, τα Web Banking, Phone Banking, Mobile Banking, Λεφτά στο Λεπτό κ.ά.) υποστηρίζεται από το συγκεκριμένο data center. Αξίζει να σημειωθεί ότι λιγότερες από 50 τράπεζες σε όλο τον κόσμο έχουν λάβει αντίστοιχη διάκριση. Και φυσικά, είναι η μόνη ελληνική τράπεζα που την έλαβε.

2. Έξυπνη πόλη

Crete_Iraklio1_tango7174
Υπάρχει μια ελληνική πόλη που στον τομέα της τεχνολογίας διαπρέπει. Τόσο πολύ μάλιστα, ώστε βρίσκεται στη λίστα του Intelligent Community Forum ανάμεσα στις 21 πιο «έξυπνες» πόλεις του πλανήτη. Μάλιστα, είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη της λίστας. Δεν είναι η Αθήνα. Δεν είναι η Θεσσαλονίκη. Δεν είναι καν τα Τρίκαλα. Είναι το Ηράκλειο! Ναι, το Ηράκλειο της Κρήτης, αυτή η φοιτητούπολη, διαθέτει ευρυζωνική συνδεσιμότητα, αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες στον τομέα της εργασίας, στηρίζει την καινοτομία, επιτρέπει στους πολίτες της να χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους και την αξιοποιεί για να προβληθεί ως πόλη. Όλα αυτά είναι κριτήρια που αξιολογεί το ICF, ενώ ιδιαίτερο ρόλο παίζει και ο τρόπος που ο πολιτισμός επηρεάζει τη ζωή των πολιτών και ενισχύει τις έξυπνες πρωτοβουλίες μέσα στην πόλη. Είναι η τρίτη χρονιά που το Ηράκλειο λαμβάνει τη μοναδική αυτή διάκριση, καθώς στη λίστα βρισκόταν τόσο το 2012 όσο και το 2013.

3. Μπαταρίες για βαριά χρήση

factory
Την εταιρεία Sunlight πιθανότατα τη γνωρίζεις από τις μπαταρίες που παράγει. Αν δεν τη γνωρίζεις πιθανότατα αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το 95% της παραγωγής της εξάγεται. Πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία που έχει επενδύσει τεράστια ποσά (58 εκατομμύρια ευρώ μόνο μέσα στην τελευταία πενταετία) για έρευνα και ανάπτυξη, για τη δημιουργία νέων προϊόντων, για τον εκσυγχρονισμό της, αλλά και για την ανακύκλωση των μπαταριών ώστε να μη μολύνει το περιβάλλον. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην Ξάνθη, αλλά δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία σε πολλές αγορές του εξωτερικού στην Ασία, την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία. Πρόσφατα, λοιπόν, η εταιρεία ανακοίνωσε πως πλέον κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως στις μπαταρίες τεχνολογίας υποβρυχίων (!) και είναι ανάμεσα στις τρεις πρώτες στον τομέα βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη!

4. Ολογράμματα!

StMamasOptoClonesInPublicView-IMG_8220
Ξέρεις τι είναι οι οπτικοί κλώνοι; Είναι ολογράμματα (ναι, σαν αυτά στο Star Wars), και μάλιστα έγχρωμα, και χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ολογραφίας στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας! Τα έγχρωμα ολογράμματα, που έχουν ληφθεί in situ (δηλαδή στο σημείο όπου βρίσκεται κανονικά το έκθεμα) με τη χρήση πρότυπων φορητών συστημάτων, εκτίθενται στους χώρους του μουσείου στη θέση των πρωτότυπων τεχνουργημάτων για την περίοδο που αυτά ταξιδεύουν σε άλλα μουσεία στο εξωτερικό. Η έγχρωμη αναλογική ολογραφία αποτελεί την πλέον ρεαλιστική μορφή τρισδιάστατης απεικόνισης αντικειμένων – άλλωστε δεν λέγονται τυχαία Οπτικοί Κλώνοι (Optoclones)- και η μέθοδος λήψης in situ με ειδική ολογραφική κάμερα του ΕΙΟ αποτελεί παγκόσμια πρωτιά, καθώς μέχρι τώρα τα εκθέματα μεταφέρονταν σε εργαστήρια για να φωτογραφηθούν . Να λοιπόν ένας λόγος για να πας στο Βυζαντινό Μουσείο αυτήν την περίοδο!

5. e-learning αλά ελληνικά

aueb
Τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν πολλές πρωτιές. Αλλά μια πρωτιά σε πρόγραμμα e-learning μάλλον δεν την περίμενες. Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών έλαβε το 2013 το Βραβείο Καινοτομίας από τον οργανισμό πιστοποίησης Association of MBAs, έχοντας να ανταγωνιστεί πολλά άλλα προγράμματα σπουδών μεγάλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων του εξωτερικού. Η AMBA χορηγεί τα βραβεία με βάση αρκετά κριτήρια και στη συγκεκριμένη περίπτωση το MBA International του ΟΠΑ (i-MBA) θεωρήθηκε πως συνδυάζει την υψηλότερη θεωρητική και πρακτική γνώση, τις παραδοσιακές αρχές των MBA και τις νέες τεχνολογίες. Ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών παρέχεται online και τα μαθήματα αφορούν θέματα Search Engine Optimization (SEO), Web Analytics, social media, conversion optimization και mobile marketing. Μόλις 1% των πανεπιστημιακών προγραμμάτων παγκοσμίως έχει πιστοποιηθεί από την AMBA.
_____
  Πηγή: away.gr

Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Τα πιο παράξενα βιβλία του κόσμου

Βιβλία αόρατα, μαγειρευτά, γύψινα, ζαχαρένια, άγραφα και τεράστια
Ο τίτλος του παρόντος άρθρου σηκώνει μεγάλη συζήτηση: τι σημαίνει «τα πιο παράξενα βιβλία»; Τα πιο παράξενα σε περιεχόμενο; Σε επίπεδο ιδεών; Σε γραφή; Σε concept; Στη γενικότερη μορφή τους; Αυθαίρετος (αναγκαστικά) ο τίτλος, οπότε να εξηγηθώ: στο παρόν άρθρο επέλεξα να συμπεριλάβω μερικά βιβλία που ξεφεύγουν από το επίπεδο της απλής εκκεντρικότητας. Κι επιπλέον δεν είναι αθέλητα παράξενα και αντισυμβατικά: όλα ανεξαιρέτως είναι προϊόν πειραματισμού με τη φόρμα ή τη γραφή. Κοντολογίς, βιβλία που είναι
στοχευμένα παράξενα σε επίπεδο κατασκευής ή σχεδιασμού και όχι απλώς περιεχόμενου, που ενίοτε νοούνται περισσότερο ως έργα τέχνης και σχεδιαστικά κομψοτεχνήματα, παρά ως αμιγή βιβλία.
Codex Seraphinianus: Το βιβλίο που κανείς δεν μπορεί να διαβάσει ή Η πιο παράξενη εγκυκλοπαίδεια του κόσμου

«Αυτό το βιβλίο το έγραψε στον Μεσαίωνα ένας εξωγήινος που εστάλη στη Γη προκειμένου να μελετήσει και να κατανοήσει το ανθρώπινο είδος». Κάπως έτσι έγραψε για το βιβλίο αυτό ένας φαν στο Ίντερνετ. Και θα μπορούσε να είναι αλήθεια.
Το «Codex Seraphinianus» του Ιταλού Λουίτζι Σεραφίνι εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1981. Γραμμένο σε στυλ εικονογραφημένης εγκυκλοπαίδειας, το μεγάλων διαστάσεων βιβλίο απεικονίζει, κατά τα φαινόμενα, έναν κόσμο διαφορετικό από τον δικό μας, αυτόν μιας παράλληλης διάστασης ή ενός εξωγήινου πλανήτη. Ή έτσι φανταζόμαστε. Αφού είναι όλο γραμμένο σε μια φανταστική, άρα και ακατάληπτη γλώσσα.
Οι υπέροχες σουρεαλιστικές ζωγραφιές απεικονίζουν ανθρώπους, ζώα, φύτα, κατασκευές που είναι σε πρώτη βάση αναγνωρίσιμα αλλά συνήθως με κάποιο αλλόκοτο, ακόμα και ανατριχιαστικό twist: σώματα συνουσιαζόμενων εκφυλίζονται και συγχωνεύονται σε ένα κοινό σώμα αλιγάτορα, το ουράνιο τόξο συντίθεται από πουλιά, άνθρωποι βάζουν και βγάζουν το δέρμα τους κατά βούληση. Υβριδικές παρουσίες, στις οποίες σάρκα και μέταλλο, όργανο και μηχανικό εξάρτημα, άνθρωπος, ζώο και φυτό παρουσιάζονται συχνά αξεχώριστα, υποκείμενα σε συνεχή μεταμόρφωση ή αναδιαμόρφωση.
Η ακατάληπτη γλώσσα είναι γραμμένη σε μια εξίσου ανύπαρκτη γραφή, προφανώς αποκύημα της φαντασίας του συγγραφέα, που μοιάζει να μιμείται στοιχεία από τις σημιτικές γλώσσες. Λόγω της αινιγματικότητάς του -κανείς δεν ξέρει πραγματικά σε τι αναφέρεται και αν αναφέρεται σε κάτι- και των όμορφων σχεδίων, το βιβλίο έχει αποκτήσει φανατικό κοινό, που προσπαθεί εδώ και τρεις δεκαετίες να το αποκρυπτογραφήσει και να ξεκλειδώσει τα μυστικά του. Πάντως, ο ίδιος ο Σεραφίνι -που έχει παραδεχθεί πως στο παρελθόν είχε δοκιμάσει ψυχοτροπικά ναρκωτικά- τα τελευταία χρόνια δήλωσε σε συνεντεύξεις του πως το κείμενο δεν έχει κανένα νόημα. Αυτό που ήθελε ήταν να αποδώσει την εμπειρία που είχαμε μικροί, 3-4 ετών, όταν δεν ξέραμε ανάγνωση και ξεφυλλίζαμε τα βιβλία, κοιτάζοντας απλώς τις εικόνες, ενώ το κείμενο ήταν μια άγνωστη, αχαρτογράφητη περιοχή γεμάτη μυστήριο και δυνατότητες. Υπό αυτή την έννοια, το «Codex Seraphinianus» είναι μια μοναδική αναγνωστική εμπειρία, αφού θα παραμείνει για πάντα απόσβατο για τον φυσικό ομιλητή κάθε γλώσσας.
Πάντως, μέχρι σήμερα ερευνητές και γλωσσολόγοι επιμένουν πως πρόκειται για κρυπτογραφημένη γλώσσα με δομή και περιεχόμενο και προσπαθούν να «σπάσουν» τον κώδικα. Μερικοί διατείνονται πως τα έχουν καταφέρει. Ο Βούλγαρος γλωσσολόγος Ιβάν Ντερζάνσι έχει καταφέρει πάντως να αποδείξει πως η αρίθμηση του βιβλίου ακολουθεί μια δομή επηρεασμένη από το θεσιακό σύστημα του αριθμού 21. Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρο το βιβλίο εδώ.

Blank: Το βιβλίο που δεν έχει τίποτα μέσα


Blank δηλαδή «κενό». Βιβλίο όνομα και πράμα. Tabula rasa. Αν και στο εξώφυλλο αυτοαποκαλείται «μυθιστόρημα», στην πραγματικότητα το βιβλίο του Ντέιβις Σνάιντερμαν είναι εντελώς κενό, άδειο στο εσωτερικό του. Με εξαίρεση τη σελίδα των πνευματικών δικαιωμάτων, το βιογραφικό του συγγραφέα, τον πίνακα περιεχόμενων και τους τίτλους είκοσι κεφαλαίων. Μόνο τίτλοι, χωρίς κείμενο. Παραδείγματα: «Κεφάλαιο 1ο: Ένας χαρακτήρας», «Κεφάλαιο 2ο: Άλλος ένας χαρακτήρας», «Κεφάλαιο 3ο: Συναντιούνται, «Κεφάλαιο 8ο: Το Διαλύουν», «Κεφάλαιο 14ο: Συναντιούνται Ξανά Πολλοί έχουν αναρωτηθεί τι νόημα έχει το βιβλίο κι αν πρόκειται απλά για ένα επιτηδευμένο γκαγκ. Οι τίτλοι των κεφαλαίων μοιάζουν κάπως σκωπτικοί, σχεδόν σαν να παραπέμπουν στην τυπική δομή ενός μυθιστορήματος, στην αριστοτελική δηλαδή δομή των τριών μερών, στην οποία κάθε μυθιστόρημα, ακόμα και το πλέον φαινομενικά αντισυμβατικό, πρέπει να υπακούσει. Όπως διερωτάται πάντως ένας αναγνώστης στο Ίντερνετ: «Πώς μπορεί κανείς να αξιολογήσει ένα κενό βιβλίο; Πόσοι θα χρησιμοποιήσουν τις λευκές, άγραφες σελίδες του για να σημειώσουν τις δικές τους ιστορίες; Ή λίστες με ψώνια; Ή αριθμούς τηλεφώνου
Εκτός των άλλων, το βιβλίο παραδίδεται σε συσκευασία από... γύψο, την οποία πρέπει να σπάσει ο αγοραστής προκειμένου να το ανοίξει και να αντικρίσει το... κενό. Πάντως, ο 40χρονος Σνάιντερμαν έχει το δικό του φανατικό κοινό στις ΗΠΑ, αφού το κάθε βιβλίο του συνιστά και ένα νέο πείραμα. Το πρώτο του βιβλίο, «Multifesto», κερδίζει επάξια τον τίτλο του πιο ύπουλα επιζήμιου βιβλίου: με τη ράχη του από γυαλόχαρτο, σιγά σιγά φθείρει όλα τα γειτονικά του βιβλία. 

Tree of Codes: Το βιβλίο ως χαρτοκοπτική

Θεωρούμενος ένας από τους πιο ταλαντούχους και ευρηματικούς συγγραφείς της γενιάς του, ο 37χρονος Τζόναθαν Σάφραν Φόερ έβγαλε το 2010 ένα βιβλίο αληθινό κομψοτέχνημα, που μοιάζει περισσότερο με γλυπτό. Ο Φόερ πήρε το αγαπημένο του βιβλίο, «The Street of Crocodiles» (1934) του Μπρούνο Σουλτς, έκοψε το κείμενο σε λωρίδες, αφαίρεσε λέξεις και γράμμα και έφτιαξε ένα εντελώς καινούργιο βιβλίο. Ένα βιβλίο κυριολεκτικά σκαλισμένο, σμιλεμένο σαν γλυπτό, εξαιρετικά δύσκολο στην εκτύπωση λόγω της ιδιαιτερότητάς του (και σχετικά ακριβό γι' αυτόν λόγο). Ήταν όνειρο του Φόερ για χρόνια να δημιουργήσει ένα βιβλίο με την τυπογραφική μέθοδο του «κοπτικού» (die-cut) και της απάλειψης λέξεων. Το ποιητικό αφήγημα που προέκυψε μπορεί να μη θεωρήθηκε εντελώς επιτυχημένο, αλλά το βιβλίο είναι σχεδιαστικά πανέμορφο.

Το μικρότερο βιβλίο στον κόσμο 

Αναγνωρίστηκε επίσημα ως το μικρότερο βιβλίο στον κόσμο από τα Γκίνες, αφού οι διαστάσεις του δεν ξεπερνούν τα 0,74x0,75 χιλιοστά. Το γιαπωνέζικο «Shiki nο Kusabana» («Λουλούδια των τεσσάρων εποχών») εκδόθηκε, το 2012, σε 250 αντίτυπα. Το κάθε αντίτυπο μετρά 22 σελίδες, απεικονίζει λουλούδια και περιλαμβάνει τις ονομασίες τους στα ιαπωνικά (σε hiragana και katakana) και σε μεταγραφή σε λατινικούς χαρακτήρες. Το βιβλίο πωλείται μαζί με μια μεγαλύτερη, σε φυσιολογικό μέγεθος, πανομοιότυπο εκδοχή του. Και το καλύτερο; Στο πακέτο της αγοράς συμπεριλαμβάνεται και μεγεθυντικός φακός για να μη στραβωθείτε. Το βιβλίο είναι τόσο μικρό που περνάει μέσα από το μάτι βελόνας.


Το Ρεκόρ Γκίνες του μικρότερου εικονικού βιβλίου στον κόσμο (ακριβέστερα, η μικρότερη ever αναπαράσταση ενός έντυπου βιβλίου) ανήκει στον Ρόμπερτ Τσάπιν. Πρόκειται για το «Teeny Ted from Turnip Town» (2007), που δημιουργήθηκε σε εργαστήριο νανοτεχνολογίας. Είναι τόσο μικρό (0,07 χιλιοστά x 0,10 μικρομέτρα) που είναι αόρατο στο μάτι. Τα γράμματα είναι χαραγμένα μέσα σε 30 μικροταμπλέτες πάνω σε κρυσταλλική σιλικόνη. Για να διαβάσει κανείς την ιστορία - ένα παραμύθι - χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης. 

Το μεγαλύτερο βιβλίο του κόσμου

Το μεγαλύτερο βιβλίο στον κόσμο, από το 2012, σύμφωνα με τα Ρεκόρ Γκίνες είναι «Ο Βίος του Προφήτη Μωάμεθ». Το περιεχόμενο προφανές από τον τίτλο. Το μέγεθος; Τέσσερα μέτρα ύψος, πέντε μέτρα πλάτος, 1000 κιλά βάρος. Σελίδες 429.

Από τα πιο μεγάλα, πάντως, ο 350ετής Άτλαντας Klencke που φιλοξενείται στη Βρετανική Βιβλιοθήκη, ύψους 1,78 μ. και πάχους 1,05 μ.

Στην Ουγγαρία επίσης, δύο τυπογράφοι, πατέρας και γιος, ισχυρίζονται πως έχουν φτιάξει το μεγαλύτερο βιβλίο στον κόσμο, ύψους 4 μ., πλάτους 3,6 μ. και βάρους 1400 κιλών.

Τα βιβλία χωρίς το γράμμα «Ε»

«Λιπογραμματικά κείμενα» είναι αυτά που σκοπίμως παραλείπουν ένα γράμμα (ή παραπάνω) της αλφαβήτου, έναν αριθμό κλπ. Πρόκειται λοιπόν για γλωσσικά πειράματα. Ορισμένοι εφάρμοσαν τους περιορισμούς του παιχνιδιού αυτού σε επίπεδο μυθιστορήματος. Το μυθιστόρημα «La Disparition» (αγγλιστί «A Void») του Ζορζ Περέκ, από το 1969, το οποίο αριθμεί 300 σελίδες, δεν περιέχει καμία λέξη που να περιέχει το γράμμα «Ε» (με εξαίρεση το ονοματεπώνυμο του συγγραφέα). Χρονικά προηγείται όμως το μυθιστόρημα «Gadsby» (1939) του Έρνεστ Βίνσεντ Ράιτ, 250 σελίδων, που επίσης απαλείφει το γράμμα «Ε», ενώ το μυθιστόρημα «Le Train de Nulle Part» (2004) του Μισέλ Ντανσέλ, 233 σελίδων, δεν περιέχει κανένα ρήμα.

Το πιο δηλητηριώδες βιβλίο του κόσμου


Κυριολεκτικά, αφού χρειάζεσαι γαντάκια για να το ξεφυλλίσεις, αφού το εξώφυλλο και οι σελίδες περιέχουν στοιχεία αρσενικού. Περισσότερα εδώ.

Το μόνο βιβλίο που μπορείς να μαγειρέψεις και να φας


Είναι γερμανικός τσελεμεντές, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Korefe και είναι ο ορισμός του αναλώσιμου βιβλίου. Εν μέρει βιβλίο, εν μέρει λαζάνια. Οι σελίδες του είναι φύλλα ζυμαρικών. Αφού το διαβάσεις, λοιπόν, μπορείς να το μαγειρέψεις, μαζί με κρέας και λαχανικά και να το σερβίρεις.

Ένα βιβλίο σκέτη γλύκα


Πώς να κάνεις πιο ελκυστικούς τους καταλόγους των εκθέσεων τέχνης, ειδικά για τις νεαρές ηλικίες; Για τις ανάγκες της έκθεσης Design Criminals, ο καλλιτέχνης Αντρέας Ποχαντσένικ σχεδίασε καταλόγους, των οποίων τα εξώφυλλα είναι φτιαγμένα από ζάχαρη. Εκτός από τα εξώφυλλα, μπορείς να καταβροχθίσεις και τις σελίδες-βάφλες, ενώ ακόμα και το μελάνι που χρησιμοποίησε είναι οργανικό, άρα και βρώσιμο.

Το βιβλίο που είναι (κυριολεκτικά) ο καθρέφτης μας


Το «The Mirror Book» των Τζον Κρίστι και Ρον Κινγκ κυκλοφόρησε σε 35 αντίτυπα το 1985. Οι 22 σελίδες του δεν είναι χάρτινες: είναι καθρέφτες. Σύμφωνα με τους ίδιους τους δημιουργούς, είναι ένα βιβλίο για την αυτογνωσία και την ενδοσκόπηση. Καθώς γυρνάει κανείς τις σελίδες, βλέπουμε το πρόσωπό μας, διαστρεβλωμένο. Έτσι, ο ίδιος ο αναγνώστης «γίνεται» το κείμενο.

Το βιβλίο που λάμπει στο σκοτάδι


Οι Κροατές designers Bruketa&Žinić σχεδίασαν το μόνο βιβλίο στον κόσμο που λάμπει στο σκοτάδι. Ταιριαστός τίτλος: «Good ideas in the glow in the dark». Τι πραγματεύεται, μη με ρωτήσετε.
Το δίδυμο είχε πρωτοτυπήσει και παλαιότερα, έχοντας δημιουργήσει ένα βιβλίο μαγειρικής το οποίο πρέπει πρώτα να ψήσεις για να αποκαλυφθούν, λόγω υψηλής θερμοκρασίας, τα γραμμένα με ειδικό μελάνι κείμενά του. Προσοχή όμως: μην το παραψήσετε. Πρέπει να τυλιχθεί σε αλουμινόχαρτα για να μην καεί και μετά να ψηθεί για 25 λεπτά σε θερμοκρασία 100 βαθμών Κελσίου. 

-->
Μόνο τότε μπορείτε να διαβάσετε τα κείμενα και να εμφανιστούν τα εικονογραφημένα φαγητά.
Από το 3otiko

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Όταν η φύση προκαλεί δέος

Μια νέα σειρά από μοναδικές φωτογραφίες που κατέγραψαν την καταστροφική πλευρά της Μητέρας Φύσης.
Από εντυπωσιακούς κεραυνούς και υπερκυτταρικές καταιγίδες, μέχρι καταστροφικές εκρήξεις ηφαιστείων και κυκλώνες όπως φαίνονται από το διάστημα, αυτές οι σκληρές εικόνες θα σας καθηλώσουν.
Σύννεφα τέφρας πάνω από την κοιλάδα του Buang στην άνω ράχη του ηφαιστείου Mayon, 1984 (Φιλιππίνες)
Υπερκυτταρική καταιγίδα που κινείται προς τα ​​βορειοανατολικά της Νεμπράσκα, 2004 (ΗΠΑ)
Δύο άνδρες μετακινούνται με μια βάρκα στη Νέα Ορλεάνη μετά τον τυφώνα Κατρίνα, 2005 (ΗΠΑ)
Καταστροφικός σεισμός διαλύει την πόλη της Léogâne, 2010 (Αϊτή)
Υποθαλάσσιο ηφαίστειο εκρήγνυται κοντά στο νησί Hunga Tonga, 2009 (Τόνγκα)
Μεγάλη και θανατηφόρα πυρκαγιά στη Μοντάνα, 2000 (ΗΠΑ)
Ο τυφώνας Sandy χτυπά μια προβλήτα στο New Jersey, 2012 (ΗΠΑ)
Κατολίσθηση καταστρέφει την εθνική οδό Highway 1 στην Καλιφόρνια, 2011 (ΗΠΑ)
Το Όρος της Αγίας Ελένης εκρήγνυται, 1980 (ΗΠΑ)
Ένα τεράστιο ποτάμι λάβας ρέει στον ωκεανό γύρω από τη Χαβάη, 2009 (ΗΠΑ)
Υπερκυτταρική καταιγίδα στη Μοντάνα, 2010 (ΗΠΑ)
Έκρηξη του ηφαιστείου Eyjafjallajokull, 2010 (Ισλανδία)
Ένας νεαρός άνδρας παρασύρεται αβοήθητος από την πλημμύρα που ακολούθησε έναν μουσώνα, 2010 (Πακιστάν)
Κεντρικός δρόμος έγινε κομμάτια μετά από ένα σεισμό 6,9 ρίχτερ που έπληξε το Negros και Cebu, 2012 (Φιλιππίνες)
Βροχή από μουσώνα στις όχθες του ποταμού Jamuna, 2006 (Ινδία)
Διπλός κυκλώνας όπως φωτογραφήθηκε από το διάστημα, 2006 (Ισλανδία)
Κεραυνοί στο Ρόσγουελ του Νέου Μεξικού, 2010 (ΗΠΑ)
Ένα Ιαπωνικό σπίτι παρασύρεται στον ωκεανό μετά από τον σεισμό 9,0 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ και το τσουνάμι που ακολούθησε, 2011 (Ιαπωνία)
otherside.gr