Translate

Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Industrial Design

Industrial decor  (11)
Μια hot τάση για τη διακόσμηση του σπιτιού.
Το industrial decor ή αλλιώς βιομηχανική διακόσμηση ξεκίνησε να διακοσμεί κυρίως παλιά βιομηχανικά κτίρια. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη τάση αποκτά όλο και περισσότερους θαυμαστές, οι οποίοι την επιλέγουν για τον προσωπικό τους χώρο.
Για να πετύχετε το συγκεκριμένο στιλ αρκεί να συνδυάσετε με το δικό σας τρόπο το παλιό με το νέο, επιλέγοντας τα κατάλληλα έπιπλα και διακοσμητικά. Αφήστε τους τοίχους στην αρχική τους μορφή με τα τούβλα και συνδυάστε τους με σιδερένια έπιπλα και αξεσουάρ.
Οι παρακάτω εικόνες θα σας δώσουν ιδέες που θα σας βοηθήσουν να μετατρέψετε το χώρο σας, δίνοντάς του την αίσθηση της ακατέργαστης πολυτέλειας.http://www.edwhellas.gr/stories/art-and-design/industrial-design.html#.VCZO_fl_v4w
Industrial decor  (2)
Industrial decor  (3)
Industrial decor  (12)
Industrial decor  (6)
Industrial decor  (8)
Industrial decor  (7)
Industrial decor  (1)
Industrial decor  (5)
Industrial decor  (10)
Industrial decor  (13)
Industrial decor  (14)
Industrial decor  (4)

Πράσινα σπίτια

Earth sheltering (1)
“Earth sheltering” είναι ο ξένος όρος που αφορά την αρχιτεκτονική, η οποία στηρίζεται στην αξιοποίηση της εξωτερικής θερμικής μάζας της γης. Κτίρια που χτίζονται στη γη ως καταφύγια. Η μάζα της γης απορροφά και διατηρεί τη θερμότητα. Με την πάροδο του καιρού αυτή η θερμότητα εκλύεται στο περιβάλλον.
Εξαιτίας της μεγάλης πυκνότητας της γης οι αλλαγές θερμοκρασίας γίνονται αργά, φαινόμενο γνωστό ως θερμική υστέρηση. Λόγω της θερμικής υστέρησης η γη προσφέρει σταθερή θερμοκρασία στα καταφύγια αυτά, ακόμα κι όταν υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις της εξωτερικής θερμοκρασίας. Το κλειδί επιτυχίας για τη σωστή διαβίωση σε ένα τέτοιο σπίτι, είναι η υγιής κυκλοφορία του αέρα.
Ως υλικά δόμησης χρησιμοποιούνται: ξύλο, πέτρα, σκυρόδεμα, ασβεστοκονίαμα, πλαστικό, γυαλί και χλοοτάπητες. Μπορούν να χτιστούν σε επίπεδες εκτάσεις (berming), δίπλα σε λόφους (επικλινείς εκτάσεις) ή να αξιοποιηθούν σπήλαια και βράχοι, τα οποία με τον κατάλληλο σχεδιασμό μπορούν να τα υποστηρίξουν.
Πλεονεκτήματα αυτών των κατασκευών είναι: εξοικονόμηση ενέργειας, σταθερή εσωτερική θερμότητα, προστασία έναντι των φυσικών στοιχείων, αποδοτική χρήση της γης σε αστικές περιοχές, χαμηλό κόστος συντήρησης, ηχομόνωση. Πιθανά προβλήματα, που οφείλονται σε κακό σχεδιασμό, είναι η κακή ακουστική και η κακή ποιότητα του αέρα.
Η ζωή σε γήινα καταφύγια, όπως μπορούν να ονομαστούν, αρχικά συνδέεται με την κατοίκηση των σπηλαίων. Στη βόρεια Ευρώπη η τεχνική αυτή χρονολογείται τουλάχιστον από την Εποχή του Σιδήρου. Οι Ρωμαίοι την χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή οχυρών και φρουρίων στις βορειότερες περιοχές της αυτοκρατορίας τους. Σε χώρες όπως η Νορβηγία, η Σκωτία, η Ιρλανδία, η Γροιλανδία, τα νησιά Φερόες, καθώς και σε άλλες χώρες της βόρειας Ευρώπης έχει χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνική, κυρίως από τοις φτωχότερες τάξεις.
Η Ισλανδία είναι η χώρα που ξεχώριζε σε αυτού του είδους τις κατασκευές. Οι Ισλανδοί χρησιμοποιούσαν αυτή την τεχνική από τον 9ο αιώνα. Η τύρφη ήταν από τα κύρια υλικά που χρησιμοποιούνταν για τους τοίχους και τη σκεπή, ενώ για την κυρίως δομή του κτιρίου χρησιμοποιούσαν ξυλεία.
Η τεχνική αυτή χρησιμοποιούνταν απ’ όλες τις κοινωνικές τάξεις και για κάθε είδος κτιρίου (σπίτια, στάβλοι, αποθήκες, εκκλησίες κ.λ.π.).
Με το πέρασμα των αιώνων, εκείνο που έχει αλλάξει είναι η μορφή του χλοοτάπητα, ενώ τα άλλα υλικά παραμένουν τα ίδια. Στη χώρα αυτή ακόμα και σήμερα εφαρμόζεται η τεχνική “Earth sheltering” και υπάρχουν λίγοι τεχνίτες που έχουν την τεχνογνωσία γι’ αυτές τις κατασκευές, από παλαιότερες γενιές.
Σήμερα τα κτίσματα αυτά δεν κατοικούνται πλέον, (χρησιμοποιούνται μόνο ως αποθηκευτικοί χώροι σε αγροτικές περιοχές) αποτελούν όμως κομμάτι της ιστορίας των Ισλανδών και πολιτιστική κληρονομιά τους.
Δεν υπήρξε ποτέ ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προώθηση και εξέλιξη αυτού του τύπου δόμησης, καθώς θεωρήθηκε από αρχιτέκτονες και μηχανικούς ως αντισυμβατικός τρόπος στέγασης. Το 1973, κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, υπήρξε ένα ήπιο ενδιαφέρον από τις ΗΠΑ.
Στις μέρες μας, που υπάρχει ανάγκη για οικολογικά οικοδομικά υλικά το ενδιαφέρον γι’ αυτήν την αρχιτεκτονική τεχνική είναι αυξανόμενο. Αρχιτεκτονική απόλυτα εναρμονισμένη και με σεβασμό προς το περιβάλλον!
Φανταστείτε πόλεις που τη θέση των τσιμεντόσπιτων έχουν πάρει σπίτια σαν κι αυτά που βλέπετε στις φωτογραφίες.http://www.edwhellas.gr/stories/nature-life/prasina-spitia.html#.VCZOfPl_v4w
Earth sheltering (2)
Earth sheltering (3)
Earth sheltering (5)
Earth sheltering (6)
Earth sheltering (4)

Υπερβολικές βίλλες

villas-vasily-klyukin-01
Ο Vasily Klyukin σχεδίασε μερικά εξωφρενικά σπίτια που ο ιδιοκτήτης τους πρέπει να είναι σίγουρα εκκεντρικός και πλούσιος.
“Ο ιδιοκτήτης της βίλας πρέπει να είναι ενεργητικός και χαρούμενος και δεν μπορεί να είναι μια μέτρια προσωπικότητα! Δεν έχει νόημα να χτίσει μια βίλα σαν αυτή, και τα ξέφρενα πάρτι για τους φίλους του, να μην γίνονται τουλάχιστον καθημερινά.” μας ενημερώνει ο Vasily.
Απολαύστε τα και φανταστείτε να ζείτε σε άνα σπίτι σαν κάποιο από αυτά. Εμένα πολύ μου αρέσουν.
Villa Madame Sur: It is impossible to create anything in the style of surrealism and avoid that the object will be considered through the prism of the influence of Salvador Dali. And I also agree that he is absolutely the best!
However, it’s not a reason to throw the surrealism out of architecture without trying to apply it. Villa Madame Sur sends a big kiss to the wind, that caresses her.
villas-vasily-klyukin-02
villas-vasily-klyukin-03
villas-vasily-klyukin-04
villas-vasily-klyukin-05
villas-vasily-klyukin-06
villas-vasily-klyukin-07
villas-vasily-klyukin-08
villas-vasily-klyukin-09
Top Secret Agent Villa:  The design of this building is recovered from the story of the person, whose name I can’t provide. I’m not even sure that I was given the real name. I promised not to reveal the age and gender as well. Let’s just call him/her a Source. The source was there once, and is unlikely to be there again. He/she became a witness of a crime, and was hidden at this secret facility for 2 weeks.
A few hours of the helicopter flight at night, roof landing, and no extraneous eyes at all…perhaps, except for the birds. I could not show the results of my sketches to the Source, so I do not know how accurately this villa is reproduced, either the lines and shapes are precise enough. Even though, I made at least 2 dozen of sketches over half an hour of our conversation.
If the Source will accidentally see this concept published, I sincerely ask him/her to contact me and to suggest any corrections needed. The real surroundings of this house are not known to me, that is why I modeled what could be the best fit for it – the quiet and secluded place away from the prying eyes.
villas-vasily-klyukin-10
villas-vasily-klyukin-11
villas-vasily-klyukin-12
villas-vasily-klyukin-13
villas-vasily-klyukin-14
Villa Palm’s Oasis:  Slowly making his way through the hills, and the burning sun thicket lion humbled by the heat, but proudly continued his way. He did not feel himself, like a the king of beasts, he was emaciated and weak. Before his eyes clearly emerged mirages, waterfalls and shade, in which he dreamed of hide and wait until the scorching sun sets over the horizon. Burnt by the sun, he lay down and fell asleep under a palm tree. He had a dream in which he saw that in his next life he became a man and built on this place an oasis in which to hide from the heat and gain forces.
villas-vasily-klyukin-15
villas-vasily-klyukin-16
villas-vasily-klyukin-17
http://www.edwhellas.gr/stories/art-and-design/ipervoliki-villa.html#.VCZNv_l_v4wvillas-vasily-klyukin-18

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Μερικά από τα πιο ακριβά υλικά στον κόσμο

Από πολύτιμους λίθους μέχρι… τρόφιμα

Αν σας ρωτούσαμε ποιο πιστεύεται ότι είναι το πιο ακριβό υλικό στον κόσμο, τι θα λέγατε;
Σίγουρα, πολλοί θα διάλεγαν το χρυσό ή το διαμάντι, όμως υπάρχουν πολλά ακόμη υλικά στον κόσμο που αξίζουν πολύ περισσότερο από το βάρος τους σε… χρυσό!
Από τρόφιμα μέχρι… πολύτιμους λίθους και πετρώματα, δείτε παρακάτω μια λίστα με μερικά από τα πιο ακριβά υλικά που υπάρχουν στον κόσμο, όπως παρουσιάστηκαν σε ένα σχετικό αφιέρωμα του Business Insider.

1. Λευκή τρούφα

Κόστος:
 Μέχρι 5 δολάρια το γραμμάριο
Το μανιτάρι αυτό χρησιμοποιείται για να «εμπλουτίσει» τη γεύση σε μακαρονάδες, μπριζόλες, ριζότο κ.ά. ανεβάζοντας, φυσικά, ανάλογα και το κόστος των πιάτων στα εστιατόρια που σερβίρονται.

2. Σαφράν (κρόκος) 

Κόστος:
 11,13 δολάρια το γραμμάριο
Ο κρόκος είναι ένα λουλούδι, οι στήμονες του οποίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τη μαγειρική, μέχρι την αντιμετώπιση των πόνων της περιόδου και ως «φυσική θεραπεία» για διάφορες παθήσεις.

3. Χαβιάρι (Iranian Beluga Caviar)

Κόστος: 
35 δολάρια το γραμμάριο
Τα αυγά αυτών των ψαριών (γνωστών ακόμη και ως «almas») τρώγονται κρύα και σε μικρές μπουκιές ως ορεκτικά, επάνω σε κράκερ ή μικρές φέτες ψωμιού.

4. Χρυσός

Κόστος: 
39.81 δολάρια το γραμμάριο
Πέρα από χρυσαφικά και πολύτιμα κοσμήματα, ο χρυσός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ηλεκτρική αγωγιμότητα και αντίσταση στη διάβρωση, σημειώνει το δημοσίευμα.

5. Ρόδιο

Κόστος:
 45 δολάρια το γραμμάριο
Το ρόδιο χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον σε καταλυτικούς μετατροπείς για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα.

6. Πλατίνα/λευκόχρυσος

Κόστος:
 48 δολάρια το γραμμάριο
Και αυτό το υλικό, εκτός από κοσμήματα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καταλύτης σε επιστημονικά πειράματα, αλλά και σε φάρμακα.

7. Κέρατο ρινόκερου

Κόστος
: 55 δολάρια το γραμμάριο
Στο Βιετνάμ πιστεύουν ότι θεραπεύει τον καρκίνο, ενώ χρησιμοποιείται και για την αντιμετώπιση του πυρετού και σε άλλες «ιατρικές συνταγές».

8. Τρίτιο

Κόστος: 
30.000 δολάρια το γραμμάριο
Το τρίτιο χρησιμοποιείται σε φωτεινές πινακίδες, όπως αυτές της «Εξόδου» σε θέατρα, σχολεία και κτίρια γραφείων.

9. Διαμάντι

Κόστος: 
Ένα άχρωμο διαμάντι μπορεί να στοιχίζει πάνω από 65.000 δολάρια το γραμμάριο
Κοσμεί τα δάχτυλα των γυναικών και συνοδεύει τις προτάσεις γάμου των ανδρών.

10. Painite
-->

Κόστος: 300.000 δολάρια το γραμμάριο 
Πιστεύεται ότι είναι το πιο σπάνιο ορυκτό που υπάρχει στη Γη.
Από το newsbeast

Ο Tsen είναι ένας από τους 113 Κινέζους δισεκατομμυριούχους και ίσως ο πιο εκκεντρικός σε όλη την Ασία. Μέγας φιλάνθρωπος που δεν σταματά να επιδεικνύει τα πλούτη του. Έχει πουλήσει κονσέρβες με καθαρό... αέρα στους πνιγμένος από την αιθαλομίχλη κατοίκους του Πεκίνου, έχει μοιράσει λεφτά σε σεισμόπληκτους, έχει δαπανήσει σχεδόν 800.000 δολάρια για να αγοράσει κατασκευασμένα στην Κίνα αυτοκίνητα και να τα δώσει σε ανθρώπους που είχαν αυτοκίνητα ιαπωνικής μάρκας. Την παραμονή των Χριστουγέννων διακόσμησε ένα τηλεοπτικό στούντιο με 16 τόνους χαρτονομισμάτων των 100 γουάν (11,89 ευρώ) για να προωθήσει την τρίτη εθνική οικονομική απογραφή. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα... κατορθώματα του Κινέζου Κροίσου της ανακύκλωσης, του 45χρονου Τσεν Γκουανγκ μπιάο ο οποίος για να δοκιμάσει ένα νέο μηχάνημα του δεν δίστασε να λιώσει την μερσεντές του..


Ντυμένος με έντονα χρώματα, έχει μοιράσει εκατομμύρια σε νέους φοιτητές, ερευνητές και αγρότες ενώ έγινε γνωστός στον κόσμο τον περασμένο Δεκέμβριο όταν ο Τσεν ισχυρίστηκε ότι είναι σε συνομιλίες για την εξαγορά της εφημερίδας New York Times με 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Βέβαια οι ιδιοκτήτες αρνήθηκαν. Είναι ο βασιλιάς της ανακύκλωσης στην Κίνα και ελέγχει μεγάλο μέρος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με  φωτοβολταικά και αιολικά πάρκα. Το όνομα του βγήκε από τα κινεζικά σύνορα όταν σκέφτηκε να βγάλει στην παραγωγή φρέσκο αέρα σε κουτάκι αναψυκτικού για του κατοίκους του πεκίνου. Με 80 λεπτά το ένα κουτάκι ο δαιμόνιος επιχειρηματίας κέρδισε τεράστια ποσά αφού πούλησε τουλάχιστον δέκα εκατομμύρια τεμάχια με φρέσκο αέρα μέσα σε δύο ημέρες. Τα αλουμινένια κουτάκια που περιέχουν καθαρό αέρα από βουνά της Κίνας έχουν πάνω τους την φράση «Ο  Chen είναι καλός άνθρωπος» και φυσικά την φωτογραφία του. Κοστίζουν 80 σεντς, ενώ μέρος από τα έσοδα δίνονται σε φτωχές περιοχές της Κίνας.
Οι κινέζοι  ξέρουν ότι είναι κοντά τους στα δύσκολα όπως το 2008 στον φονικό σεισμό στην επαρχία Σιτσουάν, όταν έφτασε στην περιοχή με έναν στόλο 60 γερανών και φορτηγών κι όπου έμεινε για 54 ημέρες, δωρίζοντας περισσότερα από 15 εκατομμύρια δολάρια για την ανοικοδόμηση ενώ μοίρασε σκηνές, τρόφιμα και μετρητά σε άστεγους χωρικούς.  καταχειροκροτήθηκε και κέρδισε δίκαια  τον τίτλο του "top φιλάνθρωπου της Κίνας με τους συμπατριώτες του να τον λατρεύουν ."  Τον Ιανουάριο του 2011, πήγε στην Ταϊβάν και δώρισε 17 εκατομμύρια δολάρια σε μη προνομιούχες οικογένειες. Σε μια ανοικτή επιστολή προς τους μεγιστάνες Warren Buffet και Bill Gates, είχε υποσχεθεί να δωρίσει όλη την περιουσία του για φιλανθρωπικούς σκοπούς μετά το θάνατό του αφού γάμος, γυναίκα και παιδιά μάλλον δεν τον απασχολούν. 
Ο Τσεν γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1968 από πολύ φτωχούς γονείς και μάλιστα έζησε μαρτυρικές στιγμές από τους θανάτους του αδελφού και της αδελφής του σε παιδική ηλικία. Του αρέσει η δημοσιότητα αλλά δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες για τη ζωή του. το σίγουρο είναι ότι σπούδασε ιατρική και πλούτισε πουλώντας ιατρικό εξοπλισμό πριν μπει στον χώρο των εργοστασίων. Το 2003 ίδρυσε εταιρεία ανακύκλωσης και εκτιμάται πως η προσωπική του περιουσία του αγγίζει το 1 δις δολάρια. 
Ο 45χρονος Κροίσος εμφανίζεται αποφασισμένος να μπει στα ΜΜΕ των ΗΠΑ και εάν αποτύχει η εξαγορά των ΤΙΜΕS θα κάνει πρόταση στο CNN, την Washington Postή την Wall Street Journal. 



Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Η τελευταία αιματηρή μονομαχία στην Ελλάδα: Υπουργός σκότωσε βουλευτή



Ποια η τελευταία αιματηρή μονομαχία στην Ελλάδα;
Για ποιον λόγο μονομάχησαν ο βουλευτής Χατζηπέτρος και ο υπουργός Στάης; Μάταια προσπάθησε να τους αποτρέψει ο πρωθυπουργός Θεοτόκης

Ο θάνατος του βουλευτή Χατζηπέτρου από τον υπουργό Στάη, έφερε και το τέλος των φονικών μονομαχιών στην Ελλάδα.
Μονομαχία αλά ελληνικά. Στην Ελλάδα οι μονομαχίες γίνονταν για «ψύλλου πήδημα». Αρκούσε ένα προσβλητικό σχόλιο, για να υπάρξει πρόσκληση σε μάχη.
Πολλές φορές μεσολαβούσαν συγγενείς, φίλοι ή συνεργάτες και την τελευταία στιγμή άλλαζαν γνώμη στον ένα από τους δύο μονομάχους. Εντυπωσιακό είναι, ότι σε μονομαχίες συνήθως δεν κατέφευγαν οι απλοί πολίτες, αλλά αξιωματικοί του στρατού, δικηγόροι, ακόμα και βουλευτές.

Το 1914, ακόμα και ο πρωθυπουργός Γ. Θεοτόκης παρολίγον να πάρει μέρος σε μονομαχία, με τον βουλευτή Κ. Ζαβιτσιάνο. Ο λόγος ήταν, ότι οι δύο τους είχαν αλλεπάλληλες προσωπικές αντεγκλήσεις.
Όλα είχαν συμφωνηθεί, αλλά την τελευταία στιγμή κανείς από τους υποψήφιους δεν εμφανίστηκε στον τόπο, που είχε οριστεί για τη μονομαχία.
Κλασική περίπτωση κοκορομαχίας.
Η τελευταία αιματηρή μονομαχία στην Ελλάδα
Η δεύτερη μονομαχία έγινε  το 1904 και ήταν αιματηρή.
O βουλευτής Τρικάλων Κοκός Χατζηπέτρος, με αφορμή κάποια αγόρευση στη Βουλή, έβρισε τον υπουργό Σπύρο Στάη, προσβάλωντας την οικογένειά του.

Ο Σπυρίδων Στάης
Αιτία της διαφωνίας ήταν, ότι ο φίλος του Χατζηπέτρου, Μελησινός, δεν έγινε καθηγητής ανατομίας.
Τα αίματα άναψαν και οι δυο βουλευτές αντάλλαξαν βαριές κουβέντες, πριν μιλήσουν τα όπλα.
Ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Γ. Θεοτέοκης, προσπάθησε να τους αποτρέψει, αλλά μάταια.
Οι δύο μονομάχοι όρισαν ως σημείο της αναμέτρησης τον Ποδονίφτη, στη σημερινή Νέα Χαλκηδόνα, πάνω από την οδό Αχαρνών, σ’ ένα χωράφι.
Ο Στάης υπέβαλε την παραίτησή του στον πρωθυπουργό Θεοτόκη και έσπευσε στον Ποδονίφτη, όπως είχε κάνει και ο Χατζηπέτρος, που έπασχε από μυωπία.
Μετά από λίγο, δόθηκε από τους μάρτυρες το σύνθημα. Ακούστηκαν οι πυροβολισμοί και η σφαίρα του υπουργού βρήκε κατάστηθα τον βουλευτή Κοκό Χατζηπέτρο.
Ο Κωνσταντίνος Χατζηπέτρος
Το σοκ στην αθηναϊκή κοινωνία ήταν μεγάλο, αποτέλεσε όμως παράδειγμα προς αποφυγή και έκτοτε δεν ξανάγινε φονική μονομαχία. Σήμερα, έχει μείνει μόνο η φράση «αν είσαι άντρας, έλα να μετρηθούμε», σαν ανάμνηση της βάρβαρης τακτικής της μονομαχίας.
Οι μονομαχίες στη δυτική Ευρώπη ξεκίνησαν τον 17ο αιώνα. Στην Ελλάδα ήταν λίγο πιο παλιές, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ο Αχιλλέας κάλεσε σε μονομαχία τον Έκτορα. Οι μονομαχίες γίνονταν για θέματα τιμής. Ο θιγμένος «καλούσε» σε μονομαχία, εκείνον που τον είχε προσβάλει. Ο αγώνας ήταν συναινετικός και για να πραγματοποιηθεί, ακολουθούνταν μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Το κάλεσμα του θανάτου
Ο πρώτος μονομάχος, έπρεπε να στείλει γραπτώς το «κάλεσμα» στο σπίτι του αντιπάλου, με έναν απεσταλμένο της απολύτου εμπιστοσύνης του.
Όταν ο δεύτερος μονομάχος αποδεχόταν την πρόκληση, έπρεπε να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία και τόπος για τη μονομαχία. Οι δύο μονομάχοι αποφάσιζαν, ποια όπλα θα χρησιμοποιούσαν.
Μέχρι τον 18ο αιώνα, χρησιμοποιούνταν κυρίως σπαθιά και αργότερα πιστόλια.
Παρόντες έπρεπε να είναι μάρτυρες, που διασφάλιζαν ότι η διαδικασία θα γίνει αξιοπρεπώς, γιατί η καλή κοινωνία επινόησε και τους αξιοπρεπείς φόνους.
Πηγές: news247, Μηχανή του χρόνουhttp://pisostapalia.blogspot.gr/

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Φοντάνα ντι Τρέβι: Τα ιερά νερά του Ωκεανού
 
Η μαρμάρινη σύνθεση της «Φοντάνα ντι Τρέβι» καθηλώνει τους επισκέπτες για τις ανάγλυφες λεπτομέρειες και τη γλυπτική υπεροχή  τόσο στην έκφραση όσο και στην κίνηση των σωμάτων.
Η μαρμάρινη σύνθεση της «Φοντάνα ντι Τρέβι» καθηλώνει τους επισκέπτες για τις ανάγλυφες λεπτομέρειες και τη γλυπτική υπεροχή τόσο στην έκφραση όσο και στην κίνηση των σωμάτων.
Της Χριστίνας Βλαδιμήρου

Ουδείς λάτρης του παγκόσμιου κινηματογράφου δεν μπορεί να ξεχάσει την μαγική σκηνή όπου εμφανίζει την ηθοποιό Ανίτα Έκμπεργκ να πέφτει στα νερά της «Φοντάνα ντι Τρέβι» στην ταινία του Φεντερίκο Φελίνι “Dolce Vita” που γυρίστηκε στην Αιώνια πόλη το 1960. Η ταινία αυτή έκανε γνωστή τη «Φοντάνα ντι Τρέβι» σε ολόκληρο τον κόσμο, αποκτώντας μεγάλη αναγνωρισιμότητα εφάμιλλη με το Κολοσσαίο.

Η «Φοντάνα ντι Τρέβι» είναι από τα νεότερα μνημεία της Ρώμης, με ζωή 248 μόνο χρόνων, αλλά θεωρείται ένα μοναδικό ιστορικό μπαρόκ αξιοθέατο που συναντά κανείς στο κέντρο της Ρώμης. Αυτό το αριστούργημα αποτελεί πόλο έλξης για εκατομμύρια ανθρώπους που το επισκέπτονται κάθε χρόνο για να απολαύσουν από κοντά το μεγαλείο της αρχιτεκτονικής που φέρει αυτή η κρήνη.

Καθώς όμως η «Φοντάνα ντι Τρέβι» έχει συνδεθεί με σωρεία μύθων, η παράδοση θέλει τους επισκέπτες να γυρίζουν την πλάτη τους και να ρίχνουν πάνω από τον ώμο τους, κρατώντας κλειστά τα μάτια, ένα κέρμα στη λίμνη της «Φοντάνα ντι Τρέβι», έτσι ώστε να ξαναβρεθούν στην Ρώμη. Η «ιεροτελεστία» αυτή έχει γίνει εδώ και χρόνια συνήθεια για όσους φθάνουν μπροστά στη «Φοντάνα ντι Τρέβι». Υπολογίζεται ότι οι υπάλληλοι του Δήμου της Ρώμης μαζεύουν περισσότερα από 15 χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο από αυτά τα κέρματα, στα νερά της «Φοντάνα ντι Τρέβι».

Στο πιο κεντρικό σημείο της Ρώμης, μια πόλη με άπλετο φως και εξαιρετικής αρχιτεκτονικής μνημεία, «στέκεται» επιβλητικά η «Φοντάνα ντι Τρέβι», η πιο φημισμένη πηγή σε ολόκληρο τον κόσμο, με μια εκπληκτική μαρμάρινη σύνθεση, για την οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν οι πιο διάσημοι καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες της εποχής εκείνης. Η ύπαρξή της οφείλεται στον Πάπα Κλήμη του 12ου, ο οποίος το 1732 ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Νικολό Σάλβι το σχεδιασμό και την κατασκευή της «Φοντάνα ντι Τρέβι». Χρειάστηκαν τριάντα ολόκληρα χρόνια για την κατασκευή της και η συνεργασία αρκετών καλλιτεχνών, οι οποίοι σκάλισαν περίτεχνα τα μαρμάρινα γλυπτά που προβάλλονται με μεγαλοπρέπεια μέσα στην κρήνη της.

Τόσο η κεντρική παράσταση της «Φοντάνα ντι Τρέβι» όσο και τα υπόλοιπα αγάλματα που την πλαισιώνουν με ιδιαίτερη επιβλητικότητα, είναι εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία, η οποία πέρασε στην κουλτούρα των Ρωμαίων. Παρά το γεγονός ότι η «Φοντάνα ντι Τρέβι» βρίσκεται στο κέντρο της Ρώμης, είναι κρυμμένη σε μια συνοικία με ιδιαίτερα παραδοσιακό χαρακτήρα, πίσω από δύο πολυσύχναστους δρόμους, τη Via del Corso και τη Via del Tritone.

Ποσειδώνας και Τρίτωνες

Στο κέντρο της «Φοντάνα ντι Τρέβι» βρίσκεται ο Ποσειδώνας, ο μυθικός θεός της θάλασσας, ο οποίος βρίσκεται επάνω σε ένα άρμα που έχει τη μορφή θαλασσινής αχιβάδας και σέρνεται από δύο θαλασσινά, φτερωτά άλογα, που οδηγούν δύο Τρίτωνες. Το ένα άλογα είναι αγριεμένο και ο Τρίτωνας προσπαθεί με νύχια και με δόντια να το συγκρατήσει στο άρμα. Αντιθέτως το δεύτερο άλογο είναι αρκετά ήρεμο και ο Τρίτωνας που το οδηγεί φυσάει μια κοχύλα. Και τα δύο άλογα συμβολίζουν τις δύο διαφορετικές όψεις της θάλασσας, όταν είναι φουρτουνιασμένη με μανιασμένα κύματα και όταν είναι ήρεμη σαν λάδι. Τόσο ο Ποσειδώνας με τα δύο άλογα όσο και οι Τρίτωνες είναι έργο του Giovanni Battista Maini, ο οποίος όμως δεν πρόλαβε να το φέρει εις πέρας. Τελικά ένας άλλος γλύπτης, ο Pietro Bracci παρέλαβε την σκυτάλη και κατάφερε να ολοκληρώσει αυτή την εντυπωσιακή σύνθεση. Πρόκειται για μια ολόκληρη παράσταση, με κύριο θέμα τα νερά του Ωκεανού και των πηγών.

Οι τέσσερις εποχές

Ο Ποσειδώνας επάνω στο άρμα του με τους Τρίτωνες και τα φτερωτά άλογα της θάλασσας δεν αποτελούν το μοναδικό θέμα της «Φοντάνα ντι Τρέβι». Ψηλά στο τέμπλο της κρήνης, ο επισκέπτης μπορεί να αντικρίσει τέσσερα αγάλματα που εικονίζουν με γλαφυρό τρόπο τη δύναμη και τη σημασία που έχει το νερό στις τέσσερις εποχές. Κάθε μια από τις γυναίκες - αγάλματα που παριστάνουν τις εποχές του χρόνου, συγκεντρώνουν επάνω τους γνωρίσματα της εποχής που συμβολίζουν, καθηλώνοντας τους επισκέπτες για τις ανάγλυφες λεπτομέρειες και την γλυπτική υπεροχή που φέρουν τόσο στην έκφραση όσο και στην κίνηση των σωμάτων τους. Και τα τέσσερα αυτά αγάλματα είναι δημιουργήματα των γλυπτών Corsini, Ludovisi, Pincelloti και Queirolo.

Υπάρχουν και δύο αγάλματα γυναικών που στέκονται μέσα σε κόγχες, δεξιά και αριστερά, πίσω από το άγαλμα του Ποσειδώνα. Το ένα άγαλμα συμβολίζει την Αφθονία (Κέρας της Αμάλθειας) και το άλλο την Υγεία με το φίδι, εμπνευσμένα από την ελληνική αρχαιοελληνική μυθολογία.

Ένα ακόμα γλυπτό από μάρμαρο βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του τέμπλου της «Φοντάνα ντι Τρέβι» και δεν είναι άλλο από το στέμμα του Ποντίφικα Κλήμη του 12ου, το οποίο είναι έργο του γλύπτη, Paolo Benoglia.

Από την μαρμάρινη αυτή σύνθεση αναβλύζουν και τρέχουν ζωηρά τα νερά, δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα που δεν αφήνει κανέναν επισκέπτη ασυγκίνητο. Το νερό που τρέχει στην «Φοντάνα ντι Τρέβι» προέρχεται από το Aqua Vergine (Νερό της Παρθένου) που δέσμευσε τον 19ο αιώνα π.χ. σε ένα υπόγειο υδραγωγείο, ο Μάρκος Ουψάνιος Αγρίπας (δεξί χέρι του Αυτοκράτορα Αυγούστου) για να γεμίζει τις δικές του θέρμες.

Όλο αυτό το εντυπωσιακό σκηνικό της κρήνης έχει πλάτος είκοσι μέτρα και ύψος 26 μέτρα. Στο αριστερό πλευρό της «Φοντάνα ντι Τρέβι» υπάρχει μια πιο μικρή κρήνη η «Κρήνη των Ερωτευμένων» (Fontanina degli Innamorati), την οποία οι ερωτευμένοι επισκέπτες την τιμούν όπως πραγματικά της αξίζει.

Η διασημότερη πηγή

Αναμφίβολα η «Φοντάνα ντι Τρέβι» αποτελεί την πιο φημισμένη πηγή στον κόσμο. Αρκεί να αναφερθεί ότι τον Οκτώβριο του 2007 η είδηση ότι ένας άγνωστός άνδρας έριξε μέσα στην πηγή ένα δοχείο με κόκκινο χρώμα, βάφοντας τα νερά της κατακόκκινα, έκανε το γύρω του κόσμου και προκάλεσε την οργή εκατοντάδων ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Η διασημότερη πηγή σε όλο τον πλανήτη βάφτηκε για λίγο κόκκινη, το χρώμα του έρωτα, και οι φωτογραφίες της ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο, όπως άλλωστε γίνεται κάθε φορά που κάτι συμβαίνει με αυτή τη διάσημη πηγή.

Όπως είχαν μεταδώσει τότε τα ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο άγνωστος άνδρας μπόρεσε να μετατρέψει σε κόκκινο το νερό του σιντριβανιού του περίφημου μπαρόκ αξιοθέατου της Ρώμης. Στα Φυλλάδια που άφησε ο άγνωστος δίπλα στη «Φοντάνα ντι Τρέβι» καταγγέλλουν το υψηλό κόστος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης, που διεξάγεται στην ιταλική πρωτεύουσα. Ο άγνωστός άνδρας έγραφε μεταξύ άλλων:«Θέλετε μόνο ένα κόκκινο χαλί, εμείς θέλουμε όλη την πόλη να είναι κόκκινη. Εμείς που είμαστε ευάλωτοι, γέροι, άρρωστοι, φοιτητές, εργάτες, ήλθαμε με την κιννάβαρη (φυσική κόκκινη χρωστική ουσία) να χρωματίσουμε το γκρίζο σας» αναφέρεται στα φυλλάδια. Το θετικό της υπόθεσης ήταν ότι η «Φοντάνα ντι Τρέβι» δεν υπέστη σοβαρές φθορές. Τεχνικοί της υπηρεσίας ύδρευσης έκλεισαν την παροχή νερού, το βαμμένο κόκκινο νερό αποστραγγίστηκε και στη συνέχεια αποκαταστάθηκε η παροχή με καθαρό νερό.
http://www.thermoydravlikos.gr/article.php?ID=181