Translate

Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Τα πιο ακριβά αντικείμενα που δημοπρατήθηκαν ποτέ

Τα πιο ακριβά αντικείμενα που δημοπρατήθηκαν ποτέ


Πώς το λένε στις ταινίες; Α, ναι! "Going once, going twice, sold!"

Οι πλούσιοι συλλέκτες σπάζουν ρεκόρ σε δημοπρασίες σε όλο τον κόσμο. Δείτε μερικά από τα πιο ακριβά αντικείμενα που πουλήθηκαν ποτέ.

Les femmes d'Alger (Version O), Πάμπλο Πικάσο, 1955 (πάνω). Πουλήθηκε έναντι $179.365.000 σε δημοπρασία του Οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη το 2015. Αποτελεί νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το πιο πολύτιμο έργο τέχνης που πουλήθηκε σε δημοπρασία.



Το Blue Moon Diamond, ένα πετράδι 12,03 καρατίων, που πουλήθηκε $48,5 εκατομμύρια σε δημοπρασία του οίκοι Sotheby's στη Γενεύη το Νοέμβριο του 2015. Η πέτρα αγοράστηκε από έναν δισεκατομμυριούχο του Χονγκ Κονγκ ως δώρο για την κόρη του, που ήταν επτά ετών εκείνη την εποχή.


Το φόρεμα που φορούσε η Μέριλιν Μονρόε όταν έλεγε το "Happy Birthday" στον John F. Kennedy το 1962. Τα 45α γενέθλια του Κένεντι ήταν η τελευταία μεγάλη εμφάνιση της Μονρόε. Η ηθοποιός πέθανε τον Αύγουστο του ίδιου έτους και προσωπικά αντικείμενα της έγιναν περιζήτητα από τους συλλέκτες σε όλο τον κόσμο. Το φόρεμα πουλήθηκε για $1.267.500 στη Νέα Υόρκη το 1999, κάνοντας ρεκόρ δημοπρασίας για ένα ρούχο.


$1.700 για ένα ποτήρι κρασί; Κι όμως τόσο πλήρωσε ένας πλούσιος Ασιάτης συλλέκτης για μια παρτίδα κρασιού Romanée-Conti. Η παρτίδα έφτασε τα 912 ποτήρια και πουλήθηκε για $1.609.776 σε δημοπρασία του Οίκου Sotheby's στο Χονγκ Κονγκ.


Μπορεί να μοιάζει με ένα παιχνίδι παιδικής χαράς, αλλά το Balloon Dog (Orange) του Jeff Koons πέτυχε $58.405.000 σε δημοπρασία του Christie's το 2013.


Κλάψτε απαρηγόρητοι. Τα πλακάτ δεν αποτελούν κάποιο αντικείμενο δημοπρασίας, αλλά αυτό εδώ, έκανε "σαματά". Ονομάζεται Bed Peace και πουλήθηκε στου Christie's για $154.628. Είναι "δημιουργία" του Τζον Λένον κατά τη διάρκεια του Bed-In for Peace στο Μόντρεαλ, της ειρηνιστής εκδήλωσης που έκανε με τη Γιόκο Όνο κατά του πολέμου του Βιετνάμ το 1969. Οι δυο τους πέρασαν μια εβδομάδα στο κρεβάτι, με τις πιτζάμες τους, μέχρι να περάσουν το μήνυμα της ειρήνης σε μια ομάδα δημοσιογράφων και πολιτικών.


Από τότε που κόπηκε το 1933, το χρυσό νόμισμα Double Eagle έχει υπομείνει μια ταραχώδη ιστορία που του αξίζει ταινία. Ένα από τα τελευταία χρυσά νομίσματα ποτέ κόπηκαν στις ΗΠΑ, έχει κλαπεί, έχει σταλεί στην Αίγυπτο, κρύφτηκε και σχεδόν καταστράφηκε από πυρκαγιά δύο φορές. Η αξία του το 1933 ήταν $20, αλλά πωλήθηκε για $7.600.000 σε δημοπρασία του Sotheby's το 2002.


Μια Ferrari 250 GTO Berlinetta του 1962-63 πουλήθηκε το 2014 για $38.000.000, σπάζοντας το ρεκόρ για την υψηλότερη τιμή που πουλήθηκε αυτοκίνητο σε δημόσιο πλειστηριασμό.
http://3otiko.blogspot.grhttp://forcleveronly.blogspot.gr/2016/04/blog-post_18.html

Το απαρταμέντ πίσω από το παραπέτασμα

Το απαρταμέντ πίσω από το παραπέτασμα


Ακόμα μου κάμει εντύπωση που τα κατάφερες και ήρθες! Την πήρες εύκολα τη βίζα; Και για πόσες μέρες μπορείς να μείνεις; Σε ανακρίνανε στα σύνορα;



Κανονικά δεν πρέπει να στα ρωτάω αυτά τα πράματα γιατί θα βρω κάνα μπελά, αλλά να, είναι που σπάνια βλέπουμε εδώ άνθρωπο από την άλλη πλευρά. Ειλικρινά δεν φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι που σε συναντώ! Αχ, όλα θέλω να μου τα πεις! Και τί μούζικα ακούτε και τί φαγητά τρώτε και τί βλέπετε στην τελεβίζια, όλα!



Εννοείται πως θάρθεις να δεις το ντομ μου. Εργατικό μπλοκ δεκαεφτά, απαρταμέντ σαράντα πέντε. Δεν είναι μεγάλο, αλλά περίμενα τόσα χρόνια στη λίστα αναμονής και τώρα που το απέκτησα, είμαι πολύ φχαριστημένος. Έχω και τουαλέτα ολόδικιά μου. Αλήθεια! Δεν είναι φανταστίτσνε;



Η δουλειά που μου έχει βρει το κράτος είναι στο σέντρουμ της Βαρσοβίας, πεντέξι χιλιόμετρα από εδώ. Αλλά πηγαίνω με το τραμ κι αν δεν έχει πολύ κρύο και δεν βαριέμαι να κάμω πεντάλ, παίρνω καμιά φορά και το ρόβερ. Αυτοκίνητο δεν έχω, είμαι όμως σε μία λίστα. Αν είμαι τυχερός, μπορεί σε καναδυό χρόνια ν'αποκτήσω. Έχει ήδη αρχίσει να παρακρατείται η δόση από το μισθό μου, αλλά δεν πειράζει: αρκεί που κάποια στιγμή θα έχω στα χέρια μου τιμόνι!



Λοιπόν, κάτσε να σε ξεναγήσω. Δεν θα μας πάρει και πολύ, εξήντα τετραγωνικά είναι το απαρταμέντ. Από πού να ξεκινήσουμε; Αυτό είναι το σαλόν.



Εδώ καθόμαστε και βλέπουμε τελεβίζια. Έχουμε ειδήσεις, πολωνέζικες εκπομπές, ντοκιμαντέρ, αθλητικά. Α ναι, και σοβιετικά φιλμ. Μήτε που φαντάζεσαι πόσες φορές την έχουμε κλάψει την Τατιάνα Σαμοίλεβα στο "Όταν Πετούν οι Γερανοί" που ανάθεμα την ώρα πούφυγε αυτός ο Μπόρις για το μέτωπο και την άφησε να κακοπαθαίνει κορίτσι-πράμα σαν τα κρύα τα νερά! Κάθε τέλος Αυγούστου στηνόμαστε μπροστά στην οθόνη για να παρακολουθήσουμε το φεστιβάλ τραγουδιού του Σόποτ. Μα αλήθεια δεν το ξεύρεις; Πρόκειται για γκλομπάλνα ινστιτούτσια με συμμετοχή πολλών χωρών. Εξαιρετική εκδήλωση!



Θα συγχωρήσεις την ακαταστασία μου. Δεν περίμενα βίζιτα! Δεν τις πολυσυνηθίζουμε τέτοιου είδους κοινωνικότητες. Όχι, δεν είμαστε τίποτις ακατάδεχτοι και μονόχνοτοι. Απλώς τα πράγματα εδώ κυλούν σε πολύ συγκεκριμένους ρυθμούς. Δεν ξεύρω πώς ζείτε εσείς από την άλλη πλευρά, αλλά εδώ είναι όλα οργανωμένα από το σύστημα. Οι δουλειές μας, οι διασκεδάσεις μας, τα πηγαινέλα μας.


Α, όλα μάς τα παρέχει το σύστημα και είμαστε πάρα πολύ ευγνώμονες. Ανεργία δεν ξεύρουμε τί πάει να πει! Εκπαίδευση και υγεία είναι όλα δημόσια και δωρεάν! Και όλα τα βασικά προϊόντα μπορείς να προμηθευτείς.



Αν έχεις υπομονή. Και μπορείς να σταθείς στην ουρά. Για ώρες. Ενίοτε και για μέρες. Έχετε κι εσείς ουρές; Αλήθεια μπορεί ο καθένας σας να αγοράζει ό,τι ποσότητα θέλει από κάθε προϊόν; Μα δεν καταλαβαίνω πώς λειτουργεί η δική σας η λογική.



Εντάξει εμείς μεγάλη ποικιλία δεν έχουμε, αλλά και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί να θέλεις τριάντα διαφορετικά πιστολάκια για τα μαλλιά ή εξήντα διαφορετικές μαρμελάδες. Το σύστημα, μας διδάσκει να είμαστε ολιγαρκείς. Και χαρούμενοι με αυτά που μας εξασφαλίζει. 



Μόνοι μας παράγουμε ό,τι χρειαζόμαστε. Συσκευές, ρούχα, τρόφιμα. Και ό,τι δεν παράγουμε, μας το παρέχει η ΚΟΜΕΚΟΝ. Το Συμβούλιο Οικονομικής Αλληλοβοήθειας ντε, που έχουμε συστήσει όλα τα κομμουνιστικά κράτη της Ανατολικής Ευρώπης μαζί με τη Σοβιετική Ένωση και εντός του οποίου γίνεται ένας διεθνικός καταμερισμός τού ποιος θα παράξει τί και πώς θα το ανταλλάξει με τους υπόλοιπους. Στο πλαίσιο του σοσιαλιστικού ιδεώδους!



Και το πράγμα πηγαίνει ρολόι. Μας το επιβεβαιώνουν οι κρατικές ειδήσεις και οι κρατικές εφημερίδες. Αλλά και κάμποσοι άνθρωποι. Να, μπορείς αν θέλεις να χτυπήσεις ας πούμε στου κυρίου Μιχαλόφσκι, απαρταμέντ νούμερο είκοσι επτά, που είναι διευθυντής στο κρατικό ραδιόφωνο ή στης κυρίας Ροντακόφσκι, απαρταμέντ νούμερο δώδεκα, που είναι εξαδέλφη του Υπουργού Κεντρικού Σχεδιασμού.



Μεταξύ μας -για να σου πω και κάνα κουτσομπολιό- η κυρία Ροντακόφσκι για κάποιον λόγο που δεν γνωρίζω, φαίνεται πως έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης από αυτήν που δικαιούμαστε κανονικά οι υπόλοιποι, εξού και συχνά μυρίζει από το απαρταμέντ της, φρεσκοψημένο κέικ και λαχταριστό πλέσνιακ! Μυστήρια πράγματα!



Δεν μου είπες όμως, σου αρέσει το χρώμα στους τοίχους; Η αλήθεια είναι ότι το έχω βαρεθεί λίγο και σκέφτομαι να το αλλάξω σε τίποτις γαλάζιο ή λιλά. Δυστυχώς θα πρέπει να περιμένω το επόμενο πενταετές πρόγραμμα για να δω ποια χρώματα θα είναι διαθέσιμα, διότι τώρα τα μόνα που πωλούνται είναι το άσπρο και το γκρι. Και δηλαδής έμαθα ότι και το γκρι τελείωσε πριν πεντέξι μήνες. Επομένως αν θέλεις να περάσεις ένα χρώμα το σπίτι σου, δεν πονοκεφαλιάζεις με περιττές επιλογές: άσπρο και τελειώσαμε!



Αλλά συνέχεια εγώ μιλάω και δεν είναι σωστό! Για πες μου για τη ζωή από την άλλη πλευρά. Είναι αλήθεια ότι έχετε πολλά και διαφορετικά ρούχα; Φοράτε κι εσείς τζιν ή μόνο οι Αμερικάνοι; Και τί είναι οι μάρκες; Εμείς δεν έχουμε τέτοια πράματα. Μία περιορισμένη σειρά από σχέδια και από εκεί και πέρα, το μόνο που επιλέγεις είναι το νούμερο. Αν είσαι τυχερός και δεν έχει εξαντληθεί.



Λοιπόν, από εδώ είναι η κουζίνα! Πες μου ότι θα κάτσεις το μεσημέρι να φάμε μαζί! Μπορώ να σιάξω πιερόγκι γεμιστά με ξινολάχανο. Ή καμία σούπα, να ζεσταθούμε: ροσόλ, από μια παλιά συνταγή της συγχωρεμένης της γιαγιάς μου που την έσιαχνε στο χωριό της λίγο πιο έξω από το Μπιάλιστοκ: Tykocin αν έχεις ακουστά! Με κρεμμύδι, πράσο, σέλερι και λάχανο. Κανονικά βάζεις και κοτόπουλο, αλλά αν δεν έχεις, καλή καρδιά!



Μπορώ να σε κεράσω αν θέλεις κανένα βαφλόβε. Άνοιξε το κουτί και πάρε. Μου τα έδωσε λάθρα ο Ρόμαν Σλαζένσκι στη δουλειά, νάναι καλά ο άνθρωπος! Πόσο λυπήθηκα που έμαθα προχθές ότι απελάθηκε. Το ήξευρα ότι είναι Εβραίος και πολύ είχα ανησυχήσει γι'αυτόν μετά τα επεισόδια. Τί εννοείς "ποια επεισόδια"; Εκείνα που έμαθα ότι συνέβησαν το Μάρτη που μας πέρασε, με τους φοιτητές. Η τελεβίζια δεν είπε πολλά, αλλά από πολύ έγκυρη πηγή -την αδελφή ενός φίλου μου που δουλεύει στο Ουνιβέρσιτετ Βαρσάφκσι- ξέρω ότι οι φοιτητές διαδήλωσαν και έγιναν συλλήψεις και μεγάλο κακό.



Ίσως γι'αυτό ο Mieczysław Moczar βγαίνει κάθε λίγο και δηλώνει ότι υπάρχουν διάφοροι κύκλοι ρεβιζιονιστών και Εβραίων που απεργάζονται την κυβέρνησή μας και τον Σοσιαλισμό. Έμαθα ότι στα εργοστάσια, βάλανε όλους τους εργαζόμενους να υπογράψουν ότι αποκηρύσσουν τον Σιωνισμό. Και πάνε βδομάδες πια που δεν βλέπω την κυρία Ρόζα Γκόλντμπεργκ που έμενε στο απαρταμέντ νούμερο τέσσερα. Τακ, ήταν κι εκείνη Εβραία κι ας δίσταζε να το αναφέρει δημοσίως. Φοβάμαι ότι θα πρέπει να υπογράψουμε κι εμείς στη δουλειά. Φοβάμαι και για την καταγωγή της γιαγιάς μου από εκείνο το χωριό -ποιος ξεύρει τί θα βάλουνε με το μυαλό τους οι Αρχές. Προχθές είχα την αίσθηση ότι ένας τύπος με ένα καφέ παλτό, με παρακολουθούσε όλο το απόγευμα. Και στο τηλέφωνο, δεν μιλάω πια για τέτοια θέματα. Λένε πως όλα τα παρακολουθεί το σύστημα.



Ας αλλάξουμε σε παρακαλώ θέμα -πρώτη φορά στο ντομ μου και σε έπιασα από τα μούτρα! Τί άλλο να σου δείξω; Α, το βρήκα: θέλεις να χαζέψεις τα παιχνίδια της παιδικής μου ηλικίας; Ορίστε, ιδού ένας τρόπος να ευθυμήσουμε λιγάκι! Σε πληροφορώ πως τα έχω κρατήσει όλα και τα κοιτάζω καμιά φορά με κάποια νοσταλγία. Εδώ είναι ο αρκούδος μου o Μικαϊλ. Και ο βάτραχος που μούχε φέρει ο μπαμπάς μου από στο Γκντανσκ όταν ήμουνα πεντέξι ετών.



Και τα πρώτα μου παραμύθια! Και η σβούρα μου! Και το αρμόνιο Κίνγκα! Και το φλιπεράκι! Τα περισσότερα δεν είναι ακριβώς αγορασμένα, αλλά περνάγανε από παιδάκι σε παιδάκι.



Σου είπα ότι δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα για τέτοιες υπερβολές, επομένως λίγα και καλά. Ή για την ακρίβεια, λίγα και δανεικά.



Ανεξαρτήτως πάντως των παιχνιδιών, όλα τα νήπια στηνόμασταν στην τελεβίζια για να απολαύσουμε το πολυαγαπημένο μας "Nu, pogodi!". Τη διασημότερη σοβιετική σειρά κινουμένων σχεδίων με τον λύκο και το λαγό. Πέραν της απίθανης πλάκας, η σειρά ήταν πάρα πολύ διδακτική: ο λύκος έπινε, κάπνιζε, φορούσε δυτικού τύπου, στενά παντελόνια ή χαβανέζικα πουκάμισα και γενικώς δεν τον έκανες παρέα. Αντίθετα ο λαγός ήταν το πρότυπο του σοβιετικού νέου, σεμνά ντυμένος, με έφεση στη γνώση, επιδόσεις στη γυμναστική και ακλόνητο ήθος. Ευτυχώς κατάφερνε πάντα να ξεφύγει από την κακή επιρροή και τις παγίδες του λύκου και να θριαμβεύσει! Ήταν μία έμπνευση για όλα εμάς τα παιδάκια!



Τί άλλο θέλεις να μάθεις; Α ναι, αμέλησα να σου μιλήσω για την πλούσια κουλτούρα μας -κι είναι μεγάλη μου παράλειψη! Πρέπει να σου πω λοιπόν πως εδώ στην Πολωνία, υπερηφανευόμαστε ότι διαθέτουμε σπουδαιότερη καλλιτεχνική παραγωγή και από την ίδια τη Σοβιετική Ένωση -αν μπορείς να το φανταστείς κάτι τέτοιο!



Ετούτη είναι η δισκοθήκη μου. Με αιματηρές οικονομίες και αναμονή οκτώ ωρών υπό βροχή, κατάφερα να εξασφαλίσω αυτό το πικάπ. Κολλάει ενίοτε η βελόνα του, αλλά τη δουλειά του την κάμει!



Και η λαϊκή, παραδοσιακή μουσική μού αρέσει και η κλασική. Αλλά και σύγχρονους ήχους της εποχής ακούω! Με τα τελευταία τραγούδια από το φεστιβάλ του Οπόλε ή τις πιο υπέροχες μπαλάντες του Marek Grechuta.



Ένας γνωστός που είχε παρε-δώσε με ναυτικούς, βρήκε και μούφερε μία κασέτα με τραγούδια αμερικάνικα. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσες φορές την έχω ακούσει! Την κρύβω όμως καλά, μέσα σε ένα κουτί στο ντουλάπι με τα καθαριστικά. Μην έρθει κανένας έλεγχος και άντε να τους εξηγήσεις μετά τα πώς και τα γιατί.



Τις φωτογραφίες κοιτάς; Τακ, είναι ο θείος Στανισλάβ με τη γυναίκα του την Ανιέσκα, σε διακοπές στο Χελ. Για χρόνια νοικιάζανε μία εξοχική καμπίνα από εκείνες που διατίθενται από το κράτος δίπλα στην παραλία και με κάθε ευκαιρία, πεταγόμασταν κι εμείς να τους επισκεφθούμε. Στην από πάνω είναι η μαμά με τον μπαμπά και κάτι φίλους τους -νομίζω κάπου προς την Ούστκα.



Πολύ μου αρέσει αυτή η φωτογραφία: είναι η θεία Μαρτίνα στη Βαρσοβία. Στο βάθος το Παλάτι της Κουλτούρας και της Επιστήμης που δεσπόζει στην πόλη. Είναι δώρο από τους Σοβιετικούς προς τον πολωνικό λαό, κατασκευασμένο για να αποτελέσει το σύμβολο του Σοσιαλιστικού θριάμβου.



Στρατιωτικές παρελάσεις, εθνικοί εορτασμοί και εκδηλώσεις, όλα οργανώνονται κάτω από τη σκιά του κτηρίου αυτού. Και να θέλεις να ξεχάσεις πού είσαι, το Παλάτι βρίσκεται πάντα εκεί, τεράστιο και απόλυτο, για να σου υπενθυμίζει.



Όπως και οι πολυκατοικίες. Τα μεγάλα εργατικά μπλοκς που έχουν χτιστεί σε ολόκληρη την πόλη. Απαρταμέντς στην ίδια αισθητική. Τετράγωνα και χαμηλοτάβανα. Τριγύρω πάρκα και άδειες απλωσιές. Το χειμώνα με το χιόνι που οι αποστάσεις φαίνονται μεγαλύτερες, η μοναξιά είναι ο μόνος συνοδοιπόρος στην καθημερινότητά σου.



Να και τα σχολικά ενθυμήματα! Τότες που η μόνη μας έγνοια ήταν να θυμηθούμε ποια είναι η πρωτεύουσα της Τσεχοσλοβακίας, από τί αποτελείται το νερό, πόσες είναι οι Σοβιετικές δημοκρατίες, πόσες φορές χωράει το έξι στο πενήντα τέσσερα και πότε απελευθέρωσε τη χώρα μας ο Κόκκινος Στρατός.



Ναι, τη χώρα μας την Πόλσκα. Πούναι μία χώρα συγκινητική και υπέροχη. Μία χώρα βασανισμένη και δύσκολη. Με ανθρώπους πούχουνε υποφέρει και ματώσει τόσες φορές στην ιστορία τους. Με ανθρώπους πούχουνε αποδείξει ότι δεν τη φοβούνται τη δουλειά, δεν την ετρέμουν τη θυσία. Ναι, η χώρα μας η Πόλσκα.



Μα έλα και δείξε μου και τη δική σου χώρα στην υδρόγειο. Άχου δεν είμαστε τόσο μακριά κι όμως φαίνεσαι σα νάχεις έρθει από άλλον πλανήτη. Πόσο θάθελα να ταξιδέψω απ'άκρη σ'άκρη της υφηλίου! Όλα θα ήθελα να τα δω. Την Γκρέτσια και την Φράντσια. Την Αμέρικα Λατσίνσκα και την Αουστράλια. Μάλλον ποτές δεν θα τα δω. Το σύστημα δεν μας τα επιτρέπει τα ταξίδια. Το σύστημα δεν μας τα επιτρέπει τέτοια όνειρα.


Κανονικά δεν πρέπει να τα λέω αυτά. Το ξεύρω ότι θα πρέπει να είμαι ευτυχισμένος που ζω σε μία τέτοια κοινωνία που μου παρέχει τα πάντα -έστω και σε ελάχιστες ποσότητες, έστω και κατόπιν αναμονής, έστω και σε κατώτερη ποιότητα ή καθόλου ποικιλία. Τακ, δεν πρέπει να τα λέω αυτά.



Αλλά σε εσένα θα το εμπιστευτώ -κι ελπίζω να μην με προδώσεις- πως νιώθω έναν εγκλεισμό. Έναν αφόρητο εγκλεισμό. Υπάρχουν στιγμές που με τρελαίνει. Ίσως δεν μπορείς να το καταλάβεις. Ίσως και να μην τόχεις νιώσει στη δική σου τη ζωή. Και δεν ξεύρω πώς μπορώ να στο εξηγήσω. Είναι σαν να έχεις βάλει έναν άνθρωπο σε ένα δωμάτιο με δραστηριότητες και να του έχεις πει να περάσει κάποιο χρόνο εκεί. Αν ξαφνικά ο άνθρωπος αυτός συνειδητοποιήσει ότι έχεις κλειδώσει την πόρτα του δωματίου και ότι δεν υπάρχει διαφυγή, οι δραστηριότητες δεν θα έχουν πια καμία σημασία για εκείνον. Και το μόνο που θα σκέφτεται είναι πώς θα ανοίξει την πόρτα.

Την πόρτα, το καταλαβαίνεις; Την πόρτα.

Έχω μεγάλη ανάγκη να ανοίξω αυτήν την πόρτα! Και να αναπνεύσω το παραέξω. Καλό; Κακό; Κατάλαβέ-το πως δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Θα ήθελα απλώς να μπορώ. Να μπορώ.



Σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες της ανάρτησης προέρχονται από ένα μικρό αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον μουσείο που λέγεται Czar PRL και βρίσκεται λίγο ξεχασμένο σε μία -όχι ιδιαιτέρως κεντρική και σίγουρα καθόλου τουριστική- γειτονιά της Βαρσοβίας. Το Czar PRL είναι αφιερωμένο στη ζωή της Πολωνίας κατά τη σοσιαλιστική περίοδο. Και αποτέλεσε την έμπνευση για ετούτο το κείμενο. 

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Αυτό είναι το δυσκολότερο λογικό παζλ


Το δυσκολότερο λογικό παζλ είναι ο τίτλος που δόθηκε από τον Αμερικανό φιλόσοφο και λογικολόγο Τζορτζ Μπούλος σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Harvard Review of Philosophy το 1996 (η Ιταλική μετάφραση είχε εκδοθεί προηγουμένως στην εφημερίδα La Repubblica, υπό τον τίτλο L’indovinello più difficile del mondo) για το ακόλουθο λογικό παζλ:
Τρεις θεοί ο Α, ο Β και ο Γ ονομάζονται, χωρίς απαραίτητα να διατηρείται αυτή η σειρά ο Θεός της Αλήθειας, ο Θεός του Ψεύδους και ο Θεός της Τύχης. Ο Θεός της Αλήθειας λέει πάντα αλήθειες, ο Θεός του Ψεύδους ψέματα και ο Θεός της Τύχης απαντάει με τελείως τυχαίο τρόπο. Ο σκοπός είναι να βρούμε τις ταυτότητες των θεών κάνοντας τρεις ερωτήσεις, που απαντώνται με ναι ή όχι, ενώ κάθε ερώτηση πρέπει να απευθύνεται σε ακριβώς έναν θεό. Οι θεοί καταλαβαίνουν ελληνικά, αλλά θα απαντήσουν τις ερωτήσεις στην δική τους γλώσσα, στην οποία το ναι και το όχι μεταφράζονται σε ντα και τζα, με κάποια σειρά, αλλά δεν ξέρουμε ποια λέξη σημαίνει ποια.Ο Μπούλος έδωσε τις ακόλουθες διευκρινήσεις:
  • Σε έναν θεό μπορεί να τεθούν περισσότερες από μία ερωτήσεις, το οποίο σημαίνει ότι σε κάποιον άλλο θεό δεν θα τεθεί καμία.
  • Η δεύτερη ερώτηση και το σε ποιόν θα τεθεί, μπορεί να εξαρτάται από την απάντηση στην πρώτη ερώτηση. (Προφανώς το ίδιο ισχύει και για την τρίτη ερώτηση.)
  • Το εάν ο Θεός της Τύχης απαντάει με αλήθεια ή όχι μπορούμε να σκεφτούμε ότι εξαρτάται από την ρίψη ενός κέρματος που υπάρχει κρυμμένο στο κεφάλι του : αν το κέρμα έρθει γράμματα, λέει αλήθεια, αν έρθει κεφαλή, λέει ψέματα.Ιστορία
    Ο Μπούλος αναφέρει τον λογικολόγο Raymond Smullyan σαν τον δημιουργό του παζλ και τον Τζον Μακάρθι σαν αυτόν που προσέθεσε την δυσκολία του να μην γνωρίζουμε τι σημαίνει ντα και τζα.
    Η λύση
    Ο Μπούλος έδωσε την λύση του στο ίδιο δημοσίευμα που εισήγαγε το παζλ. Ισχυρίζεται ότι η πρώτη κίνηση είναι να βρεις έναν θεό που σίγουρα δεν είναι ο Θεός της Τύχης, δηλαδή, να είναι είτε ο Θεός της Αλήθειας είτε ο Θεός του Ψεύδους. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ερωτήσεις για να επιτευχθεί αυτό. Μια στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσεις πολύπλοκους λογικούς συνδέσμους στην ερώτηση (είτε λογική ισοδυναμία είτε κάτι ισοδύναμο).Η ερώτηση του Μπούλος ήταν:
    Το ντα σημαίνει ναι ανν εσύ είσαι ο Αληθής ανν ο Β είναι ο Τυχαίος;
    Παρατηρήθηκε από τον Ρόμπερτς (2001)[2] και ανεξάρτητα από τους Rabern and Rabern (2008)[3] ότι η ερώτηση μπορεί να απλοποιηθεί με την χρήση συνεπαγωγής. Το νόημα αυτής της ερώτησης είναι ότι, για κάθε ναι/όχι ερώτηση Ε, αν ρωτήσεις τον Θεό της Αλήθειας ή τον Θεό του Ψεύδους την ερώτηση
    Αν σε ρώταγα Ε, θα έλεγες τζα;
    οδηγεί στην απάντηση τζα αν η αληθοτιμή της ερώτησης Ε είναι ναι, και στην απάντηση ντα αν η αληθοτιμή της ερώτησης Ε είναι όχι (οι Rabern και Rabern ονομάζουν αυτό το αποτέλεσμα “το λήμμα της εμφωλευμένης ερώτησης”). Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτό λειτουργεί αν εξετάσουμε τις οκτώ ακόλουθες περιπτώσεις:
    • Ας υποθέσουμε ότι τζα σημαίνει ναι και ντα όχι.
    1. Ρωτάμε τον Θεό της Αλήθειας και απαντά τζα. Αφού λέει πάντα αλήθεια, η πραγματική απάντηση στην Ε είναι τζα, που σημαίνει ναι.
    2. Ρωτάμε τον Θεό της Αλήθειας και απαντά ντα. Αφού λέει πάντα αλήθεια, η πραγματική απάντηση στην Ε είναι ντα, που σημαίνει όχι.
    3. Ρωτάμε τον Θεό του Ψεύδους και απαντά τζα. Αφού λέει πάντα ψέματα, αν τον ρώταγες Ε θα σου απαντούσε ντα. Όμως και πάλι θα έλεγε ψέματα, άρα η πραγματική απάντηση στην Ε είναι τζα, που σημαίνει ναι.
    4. Ρωτάμε τον Θεό του Ψεύδους και απαντά ντα. Αφού λέει πάντα ψέματα, αν τον ρώταγες Ε θα σου απαντούσε τζα. Όμως και πάλι θα έλεγε ψέματα, άρα η πραγματική απάντηση στην Ε είναι ντα, που σημαίνει όχι.
    • Ας υποθέσουμε ότι τζα σημαίνει όχι και ντα ναι.
    1. Ρωτάμε τον Θεό της Αλήθειας και απαντά τζα. Αφού λέει πάντα αλήθεια, η πραγματική απάντηση στην Ε είναι ντα, που σημαίνει ναι.
    2. Ρωτάμε τον Θεό της Αλήθειας και απαντά ντα. Αφού λέει πάντα αλήθεια, η πραγματική απάντηση στην Ε είναι τζα, που σημαίνει όχι.
    3. Ρωτάμε τον Θεό του Ψεύδους και απαντά τζα. Αφού λέει πάντα ψέματα, αν τον ρώταγες Ε θα σου απαντούσε τζα. Όμως και πάλι θα έλεγε ψέματα, άρα η πραγματική απάντηση στην Ε είναι ντα, που σημαίνει ναι.
    4. Ρωτάμε τον Θεό του Ψεύδους και απαντά ντα. Αφού λέει πάντα ψέματα, αν τον ρώταγες Ε θα σου απαντούσε ντα. Όμως και πάλι θα έλεγε ψέματα, άρα η πραγματική απάντηση στην Ε είναι τζα, που σημαίνει όχι.
    Το αποτέλεσμα είναι ότι ανεξάρτητα με το αν ο Θεός λέει ψέματα ή όχι και από το ποια λέξη σημαίνει ναι ή όχι, μπορείς να καθορίσεις αν η πραγματική απάντηση στην ερώτηση Ε είναι ναι ή όχι. Αν όμως ο Θεός απαντά τυχαία, η απάντηση στην ερώτηση δεν σου δίνει καμία πληροφορία.Η ακόλουθη λύση κατασκευάζει τις τρεις ερωτήσεις χρησιμοποιώντας το προηγούμενο λήμμα.
    • Ε1: Ρώτα τον Θεό Β, “Αν σε ρωτούσα ‘Είναι ο Α ο Θεός της Τύχης’, θα έλεγες τζα;”.
    Αν ο Β απαντήσει τζα, τότε είτε ο Β είναι ο Θεός της Τύχης (και απαντά τυχαία), είτε δεν είναι και η απάντηση δείχνει ότι ο Α είναι ο Θεός της Τύχης. Σε κάθε περίπτωση, ο Γ δεν είναι ο Θεός της Τύχης. Αν ο Β απαντήσει ντα, τότε είτε είναι ο Θεός της Τύχης (και απαντάει τυχαία), είτε όχι και η απάντηση δείχνει ότι ο Α δεν είναι ο Θεός της Τύχης. Σε κάθε περίπτωση, ο Α δεν είναι ο Θεός της Τύχης.
    • Ε2: Ρώτα τον Θεό που βρήκες ότι δεν είναι ο Θεός της Τύχης από την προηγούμενη ερώτηση (είτε τον Α είτε τον Γ) και ρώτα τον: “Αν σε ρωτούσα ‘Είσαι ο Θεός του Ψεύδους’, θα απαντούσες τζα;”.
    Αφού δεν είναι ο Θεός της Τύχης, αν απαντήσει ντα σημαίνει ότι είναι ο Θεός της Αλήθειας, ενώ αν απαντήσει τζα σημαίνει ότι είναι ο Θεός του Ψεύδους.
    • Ε3: Ρώτα τον ίδιο Θεό την ερώτηση: “Αν σε ρωτούσα ‘Είναι ο Β ο Θεός της Τύχης’, θα απαντούσες τζα;”.
    Αν η απάντηση είναι τζα, τότε ο Β είναι ο Θεός της Τύχης, διαφορετικά ο Θεός της Τύχης είναι αυτός που δεν του έχεις μιλήσει. Ο τελευταίος θεός μπορεί να βρεθεί με αποκλεισμό.
    Πηγές
    1. Άλμα πάνω↑ Boolos, George (1996). “The hardest logic puzzle ever”. The Harvard Review of Philosophy 6: 62–65.
    2. Άλμα πάνω↑ Boolos, George (1996). “The hardest logic puzzle ever”. The Harvard Review of Philosophy 6: 62–65.
    3. Άλμα πάνω↑ Rabern, B.; Rabern, L. (2008). “A simple solution to the hardest logic puzzle ever”. Analysis 68 (298): 105.
    Πηγή: wikipedia

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

PwC: Πώς θα είναι ο κόσμος το 2050

Η μετατόπιση της παγκόσμιας οικονομικής δύναμης από τις εδραιωμένες προηγμένες οικονομίες αναμένεται να συνεχιστεί έως το 2050, καθώς το μερίδιο των αναδυόμενων κρατών στο παγκόσμιο ΑΕΠ εξακολουθεί να αυξάνεται παρά τις ανάμικτες επιδόσεις που έχουν σημειωθεί τελευταία σε κάποιες από αυτές τις οικονομίες.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που εξάγουν οι οικονομολόγοι της PwC από την τελευταία έκθεση με θέμα πώς θα είναι ο κόσμος το 2050 «The long view: how will the global economic order change by 2050».
Η έκθεση παρουσιάζει τις εκτιμήσεις σε όρους αύξησης του ΑΕΠ έως το 2050 για 32 από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, οι οποίες αναλογούν συνολικά στο 85% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Στην έκθεση διατυπώνεται η εκτίμηση ότι η παγκόσμια οικονομία θα διπλασιαστεί σε μέγεθος έως το 2042, με μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2,5% για τα έτη 2016-2050. Η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει κυρίως από τις αναδυόμενες και τις αναπτυσσόμενες χώρες, με τα κράτη του E7 –Βραζιλία, Κίνα, Ινδία, Ινδονησία, Μεξικό, Ρωσία και Τουρκία– να αναπτύσσονται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,5% τα επόμενα 34 χρόνια, έναντι μόλις 1,6% που θα είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των κρατών του G7 –Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Εάν εξεταστεί το ΑΕΠ σε όρους συναλλαγματικών ισοτιμιών (MER), δεν προκύπτει δραστική μετατόπιση της παγκόσμιας οικονομικής δύναμης. Και πάλι, όμως, η Κίνα αναμένεται να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου πριν το 2030 και η Ινδία θεωρείται αρκετά βέβαιο ότι θα καταλάβει την τρίτη θέση έως το 2050.
Στο επίκεντρο της προσοχής, όμως, θα βρεθούν αναμφίβολα οι νεότερες αναδυόμενες αγορές που θα αναλάβουν κεντρικό ρόλο. Έως το 2050, η Ινδονησία και το Μεξικό αναμένεται να ξεπεράσουν σε μέγεθος την Ιαπωνία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο ή τη Γαλλία, ενώ η Τουρκία θα ξεπεράσει την Ιταλία. Σε όρους ανάπτυξης, το Βιετνάμ, η Ινδία και το Μπαγκλαντές θα είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες τα έτη έως το 2050, με ρυθμό ανάπτυξης 5% κατά μέσο όρο. Επίσης, παρουσιάζεται ο επιμερισμός της ανάπτυξης μεταξύ πληθυσμού και κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Η Νιγηρία έχει τη δυνατότητα να κάνει άλμα οκτώ θέσεων στην κατάταξη βάσει ΑΕΠ και να καταλάβει τη 14η θέση έως το 2050. Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάζεται διαφοροποίηση της οικονομίας της με δραστηριότητες πέραν του πετρελαίου και ενίσχυση των θεσμών και των υποδομών της.
Η Κολομβία και η Πολωνία παρουσιάζουν, επίσης, εξαιρετικές προοπτικές και αναμένεται να αναδειχθούν στις μεγάλες οικονομίες με τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην περιοχή τους –τη Λατινική Αμερική και την ΕΕ– (αν και η Τουρκία αναμένεται να αναπτυχθεί με μεγαλύτερο ρυθμό, εάν δώσουμε έναν ευρύτερο ορισμό στην Ευρώπη).
Ένα καλό νέο για τις σημερινές ανεπτυγμένες οικονομίες είναι ότι θα συνεχίζουν να έχουν υψηλότερα μέσα εισοδήματα – με εξαίρεση ενδεχομένως την Ιταλία, όλα τα κράτη του G7 θα εξακολουθούν να βρίσκονται υψηλότερα στις κατατάξεις βάσει κατά κεφαλήν ΑΕΠ το 2050. Η ψαλίδα με τις αναδυόμενες αγορές εκτιμάται ότι θα κλείσει σταδιακά σε βάθος χρόνου, ωστόσο, η πλήρης σύγκλιση σε επίπεδο εισοδημάτων παγκοσμίως αναμένεται να έρθει πολύ μετά το 2050.
Η Κίνα θα ανέλθει ως τη μέση της κατάταξης των μέσων εισοδημάτων έως το 2050, ενώ η Ινδία θα παραμείνει κάτω από τη μέση, δεδομένου του σημείου εκκίνησής της, παρά τους σχετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που αναμένεται να καταγράψει σε βάθος χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι παρότι η ισχυρή πληθυσμιακή ανάπτυξη μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα της συνολικής αύξησης του ΑΕΠ, θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος για να αμβλυνθούν οι διαφορές σε επίπεδο μέσων εισοδημάτων.
Οι οικονομολόγοι της PwC αναμένουν ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας με ετήσιο ρυθμό 3,5% περίπου έως το 2010 και σταδιακή επιβράδυνση στο 2,7% τη δεκαετία του 2020, στο 2,5% τη δεκαετία του 2030 και στο 2,4% τη δεκαετία του 2040. Αυτό θα συμβαίνει όσο θα παρατηρείται αξιοσημείωτη μείωση στο εργατικό δυναμικό σε πολλές προηγμένες οικονομίες (και σταδιακά και σε κάποιες αναδυόμενες, όπως η Κίνα). Την ίδια ώρα, οι ρυθμοί ανάπτυξης των αναδυόμενων αγορών θα μετριάζονται όσο οι οικονομίες τους ωριμάζουν και τα περιθώρια ραγδαίας προσαρμογής θα περιορίζονται. Οι τάσεις αυτές αναμένεται να υπερκεράσουν την επίδραση των αναδυόμενων χωρών που θα έχουν βαθμιαία μεγαλύτερη βαρύτητα στο παγκόσμιο ΑΕΠ, οι οποίες διαφορετικά θα έδιναν ώθηση στη μέση παγκόσμια ανάπτυξη.
Για να αξιοποιήσουν τις εξαιρετικές τους δυνατότητες, οι αναδυόμενες οικονομίες θα πρέπει να προβούν σε βιώσιμες και αποδοτικές επενδύσεις στην εκπαίδευση, τις υποδομές και την τεχνολογία. Η πτώση στην τιμή του πετρελαίου το διάστημα από τα μέσα του 2014 έως τις αρχές του 2016 υπογραμμίζει τη σημασία που έχει η μεγαλύτερη διαφοροποίηση των αναδυόμενων οικονομιών στην επίτευξη μακροχρόνιας βιώσιμης ανάπτυξης. Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται η ανάγκη ανάπτυξης των πολιτικών, οικονομικών, νομικών και κοινωνικών θεσμών στις αναδυόμενες οικονομίες με σκοπό την παροχή κινήτρων για ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, δημιουργώντας ασφαλείς και σταθερές οικονομίες για επιχειρηματική δραστηριότητα.










Η ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών θα δημιουργήσει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες. Αυτές θα προκύψουν από τη διείσδυση των εν λόγω οικονομιών σε νέους κλάδους, τη συμμετοχή στις παγκόσμιες αγορές και την αύξηση του πλούτου των σχετικά νεότερων πληθυσμών τους. Οι αναδυόμενες χώρες θα γίνουν πιο ελκυστικοί προορισμοί για επιχειρηματική δραστηριότητα και διαβίωση και θα προσελκύουν τις επενδύσεις και το ταλαντούχο δυναμικό.
Πηγή: news247 από pwc
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

καλυτερότερες σειρές (μου) από τα 80s

Οι καλυτερότερες σειρές (μου) από τα 80s

Παρότι δεν είχα ακόμη βγει καλά-καλά από τ'αυγό μου, τη δεκαετία του '80 ήμουν ήδη πτηνό τηλεορασόπληκτο και σήριαλ-κίλερ. Άλλωστε, σε εκείνα τα πέτρινα χρόνια είναι που διαμορφωθήκαμε ως τηλεθεαταί και ως άνθρωποι. Τότες βλέπεις δεν είχες μήτε ίντερνετ, μήτε υπολογιστές και μη σου πω πως ήσουν ακόμη ενθουσιασμένος από την ανακάλυψη του τηλεκοντρόλ -μόνο και μόνο για να ζαπάρεις από την ΕΤ1 στην ΕΤ2 και τούμπαλην. Στο σεντονάκι που ακολουθεί θα σου αραδιάσω τις φέιβοριτ σειρές του πτηνού από τα 80s σε κάουντ-ντάουν να θυμηθείς κι εσύ πώς ήταν η τηλεόραση πριν το Lost και το Prison Break. Δώσε ήχο και πάμε.

10. Μακγκάιβερ


Ιδέες για το πώς να παραβιάσεις μία πόρτα με ένα ρολόι, πώς να κατασκευάσεις κάτοπτρο με τα καλό σερβίτσιο της μαμάς σου, πώς να φτιάξεις μία βόμβα από βαζελίνη και συνδετήρες (δεν θες να ξέρεις) οδήγησαν μία ολάκερη γενιά από μπόμπιρες να αρχίσουν να προσέχουν στο μάθημα της φυσικοχημείας! Εξού και με το που κατάφερνες κάτι (π.χ. να ανοίξεις το νουνού με το ανοιχτήρι) σε ακολουθούσε η ειρωνική φράση "ο Μαγκάιβερ είσαι;". Στα plus, το επεισόδιο που ο Μαγκάιβερ τα έβαλε με ένα τεράστιο σμήνος από έξαλλους τερμίτες. 

9. Δυναστεία (Dynasty)


Τι σόι λίστα θα ήτανε αυτή χωρίς το σαπούνι της; Μπορεί να το σνομπάρεις και να το παίζεις υπεράνω, αλλά αν είσαι 35+ δεν μπορεί να μην έχεις δει έστω και κατά λάθος λίγο Κάρινγκτον (λόγω της μαμάς ή της γιαγιάς που είχαν εξάφνου ανακαλύψει το γκλάμουρ και μεγαλοπιάνονταν). Στα plus, το μαλλί-κάσκα της Κρύσταλ, οι βάτες της Αλέξις και τα επικά ξεμαλλιάσματα δίπλα στην πισίνα.

8. Στον Πυρετό της Δόξας (Fame)


Ταλαντούχοι wannabe καλλιτέχνες σε αφελείς περιπέτειες με πλατωνικούς έρωτες, καθηγητές που κρατάνε τα μπόσικα και το Λίροϊ να χορεύει χωρίς να αγγίζει το πάτωμα. Μπορεί να σου μοιάζει γλυκανάλατο σήμερα, αλλά το Fame υπήρξε μεγάλο χιτ στην εποχή του, συνέβαλε στην αισθητική του κολάν και τελοσπάντων παραμένει σκάλες ανώτερο από το εμετικό Glee (έλεος με τα απροσάρμοστα). Στα plus, οι συμπαθητικές διασκευές γνωστών τραγουδιών.  


7. Ο Ιππότης της Ασφάλτου


Είναι από τις περιπτώσεις που απλώς δεν βλέπονται σήμερα. Ο Μάικλ Νάιτ μπλέκει σε λογής λογής περιπέτειες, αλλά την κρίσιμη στιγμή επεμβαίνει ο απίθανος ΚΙΤ, το τουτού που μιλάει και σκέφτεται μη-χειρότερα για να τον ξελασπώσει. Αν με ρωτούσες τότες, θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά πως μέχρι το 2012 αυτό το αυτοκίνητο θα υπάρχει (και πως θα το έχει εφεύρει ο Μαγκάιβερ). Στα plus, η επιστήμονας-μηχανικός Μπόνι (!) που επισκεύαζε τον ΚΙΤ, έκαμε τα γλυκά μάτια στον Μάικλ και ήτανε και χοτ γκομενάκι. Α και το επεισόδιο που ο Μάικλ Νάιτ αντιμετωπίζει το μοχθηρό σωσία του!

6. Βόρειοι και Νότιοι



Επική αμερικανιά που σύστησε στο κοινό μία ολάκερη γενιά νέων αστέρων όπως η Κίρστι Άλεϊ και ο Πάτρικ Σουέιζι -η μία πάχυνε, ο άλλος πέθανε, κακό φενγκ σούι το σήριαλ. Μάχες, γιάνκηδες, ραδιουργίες, φυτείες, σκλάβοι και guest stars ο Τζιν Κέλι, ο Ρόμπερτ Μίτσαμ και η Ελίζαμπεθ Τέηλορ. Στα plus, το έβλεπε και η μαμά σου γιατί έπαιζε ο Κάρανταϊν.

5. The Cosby Show


Πιο κλασικό σε sitcom δεν έχεις (εντάξει εκτός από τη Λούσιλ Μπολ που είναι εκτός συναγωνισμού)! Ο Bill Cosby μπορεί να σου μοιάζει με τον Τσιβιλίκα (στο πιο μουντό του), όντας ενίοτε σχηματικός και κάπως επιτηδευμένος, αλλά παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους αμερικανούς κωμικούς. Όλοι αναρωτιόμασταν πώς τον επαντρεύτηκε στο σήριαλ η κουκλάρα η γυναίκα του. Στα plus, η Λίζα Μπονέ.

4. Τα Χρυσά Κορίτσια (The Golden Girls)


Η ανδρογυναίκα Ντόροθι, η χαζοβιόλα Ρόουζ, η περπατημένη Μπλανς και η γιαγιά Σοφία στα πρόθυρα του αλτσχάιμερ, συνθέτουν ένα από τα πιο απρόσμενα παρεάκια κωμικής σειράς. Εντούτοις και αν ξεπεράσεις την αρχική μυρουδιά γηροκομείου, γελάς με την καρδιά σου! Στα πλας, η αειθαλής Betty White (Ρόουζ) που τις έθαψε εντέλει όλες.

3. Παντρεμένοι με παιδιά (Married with Children)


Παρότι η σειρά πατάει και στα 90s, ξεκίνησε το 1987 και το πτηνό της απονέμει μία θέση στην τριάδα για το βιτριολικό της χιούμορ, τις απίθανες ατάκες και τον χοροπηδηχτό τρόπο που περπατάει η Πέγκι. Στα plus, η σεξοβόμβα Christina Applegate, ο στερημένος αδελφός της Μπαντ και η Μάρσι από δίπλα.

2. Αυτός, Αυτή και τα Μυστήρια (Moonlighting)


Θα μπορούσε να είναι και στο νούμερο ένα. O Ντέιβιντ Άντερσον και η Μάντι Χέιζ, καμώνονται τους ντετέκτιβς, αλλά εσένα δεν σε απασχολεί τόσο ποιος είναι ο δολοφόνος, αλλά πότε θα μονιάσουνε τα δυο τους. Υποδειγματικό σενάριο που ισορροπεί ανάμεσα στο νουάρ και στην κομεντί, εκρηκτική χημεία ανάμεσα σε Σίμπιλ Σέφερντ και Μπρους Γουίλις, ανατρεπτικό και εμπνευσμένο χιούμορ. Στα plus, η μις Ντοπέστο που απαντούσε με στιχάκια στο τηλέφωνο και ο Χέρμπερτ Βαϊόλα ως κοντόχοντρος Δρ. Γουάτσον.

Και στη θέση νούμερο ένα...

Το Πλοίο της Αγάπης


Εντάξει, σου κάμω πλάκα! Απλώς ήθελα να δω τη φάτσα σου. Ακολουθεί το πραγματικό νούμερο ένα της λίστας και της καρδιάς μου.

1. Muppet Show


Ειλικρινά πε-μου ότι δεν το περίμενες! Μιλάμε για το πτηνό, πώς θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε άλλο στην πρώτη θέση της λίστας; Το Muppet Show παραμένει το καλύτερο μουσικό σόου όλων των εποχών και το μόνο για το οποίο μπορείς να ισχυρισθείς ότι όλοι οι πρωταγωνιστές του είναι κουκλιά (και να κυριολεκτείς)! Στα plus, οι γεροκριτικοί, ο σουηδός μάγειρας και η θανατηφόρα μπατσιά που έριχνε η Πίγκυ όταν εκνευριζόταν.

Σημείωση: Δυστυχώς περιορίστηκα στη δεκάδα, εξού και δεν βρήκες εδώ τους Ντιουκς, τον Άλφ τον Εξωγήινο, το Ρομποτικό Κορίτσι (θε-μου), τις Kate & Allie, τη Murphy Brown, την Πεντάμορφη και το Τέρας (τι θυμήθηκα πάλι!), το Family Ties, τους Ταξιδιώτες του Χρόνου (Voyagers, με τον Hexum και το παιδάκι που "διορθώνανε" τα λάθη της ιστορίας), τα Πουλιά Πεθαίνουν Τραγουδώντας, το Μυστήριο του Χρυσού Πιθήκου (Tales of the Golden Monkey), το Miami Vice και το Ποιος είναι το Αφεντικό (Who's the Boss)! Επίσης το Baywatch και το Star Trek: Next Generation είναι περισσότερο 90s, ενώ ο Dr. Who και ο Benny Hill δεν είναι επίσης εδώ όχι γιατί δεν τους έπρεπε (να πέσει φωτιά να με κάψει!), αλλά γιατί περιορίστηκα στα αμερικάνικα.http://pigkouinos.blogspot.gr/2012/01/80s.html