Translate

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Πέντε μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων που «έσβησαν»


Πέντε μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων που «έσβησαν»



Κάποτε, έβγαζαν ξεχωριστά και γνωστά αυτοκίνητα όμως σήμερα, οι πέντε παρακάτω φίρμες έχουν σβήσει από τον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι μάρκες δεν υπάρχουν πια, τις πάτησε το τρένο θα μπορούσε να πει κανείς για τις πέντε παρακάτω, οι οποίες αν και έδειχναν «δυνατές» πριν από κάποια χρόνια, σήμερα έχουν κλείσει.
Εννοείται, ότι οι εταιρείες που έσβησαν στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πάρα πολλές, όμως διαλέγουμε πέντε πολύ γνωστές που μερικοί μπορεί και να νόμιζαν ότι δραστηριοποιούνται κανονικά μέχρι και σήμερα!
Σας τις παρουσιάζουμε παρακάτω, με αλφαβητική σειρά και βέβαια ευχόμαστε κάποια στιγμή να μπορέσουν να επιστρέψουν στο προσκήνιο της αυτοκίνησης, όσο δύσκολο ή υπερβολικά αισιόδοξο κι αν ακούγεται. Δείτε τες!
Hummer 

Η μάρκα που έφερε στην παραγωγή τα τερατώδη Humvee του αμερικανικού στρατού δεν κατάφερε να επιβιώσει σε μια εποχή που επιβάλλει συνεχώς χαμηλότερους ρύπους και μια αγορά που «διψά» για αυτοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση. Τα Hummer πέρασαν από το 2010 στο χρονοντούλαπο της ιστορίας (ήταν στον όμιλο της General Motors) και όπως όλα δείχνουν, θα παραμείνουν εκεί για πάντα.
Maybach 

Η Maybach, που ήταν στην ιδιοκτησία της Mercedes-Benz έχει κλείσει σαν αυτόνομη μάρκα με τα τελευταία μοντέλα της να ήταν οι μεγάλες λιμουζίνες 57 και 62 με S παραλλαγές. Σε αντίθεση όμως με τις υπόλοιπες φίρμες της λίστας, παραμένει «ζωντανή» μέσα από την S-Class και την κορυφαία έκδοσή της που ονομάζεται Mercedes-Maybach.
Pontiac 

Η Pontiac δραστηριοποιούταν κυρίως στην αμερικανική αγορά όμως είναι μια πολύ γνωστή μάρκα αυτοκινήτων, ακόμη και στις ευρωπαϊκές χώρες. Ιδρύθηκε το 1926 και μετά από 91 χρόνια ιστορίας, το 2010, έκλεισε, ενώ ήταν ιδιοκτησία της General Motors. Τα περισσότερα μοντέλα που κατασκεύαζε ήταν εντυπωσιακά σε εμφάνιση και με μεγάλους κινητήρες.
Oldsmobile 

Άλλη μια μάρκα που δραστηριοποιούταν κυρίως στην αμερικανική αγορά και ήταν ιδιοκτησία της General Motors όταν έκλεισε, είναι η Oldsmobile. Σύμφωνα με ισχυρισμούς της ίδιας της μάρκας, ήταν η πρώτη που ξεκίνησε να παράγει μαζικά αυτοκίνητα και αργότερα, ήταν η πρώτη που λάνσαρε ένα μοντέλο με πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Saab

H γνωστή σε όλους μας Saab έκλεισε οριστικά το 2012, ύστερα από δύο χρόνια αδράνειας. Από το 2000 έως και το 2010 ήταν στον όμιλο της General Motors και μετά, πέρασε σε διαφορετικά χέρια (Spyker) που τελικά δεν κατάφεραν να τη σώσουν. Μια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ονόματι NEVS ήθελε να αναβιώσει το όνομα της Saab όμως τελικά δεν πήρε την άδεια και λανσάρει παλαιότερα μοντέλα της σουηδικής μάρκας (9-3) με τα δικά της σήματα. Να σημειώσουμε ότι η Saab ιδρύθηκε το 1945 και έκτοτε, πολλά από τα αυτοκίνητά της έγιναν εμπορικές επιτυχίες στην Ευρώπη και φυσικά, στην Ελλάδα.
Πηγή:Gazzetta.gr
http://balla.com.cy/2017/12/17/pente-megales-markes-aftokiniton-pou-esvisan/

Μάρκες που έχουν εξαφανιστεί από την αυτοκινηση τα τελευταία χρόνια

Μάρκες που έχουν εξαφανιστεί από την αυτοκινηση τα τελευταία χρόνια

Εμείς της γενιάς των 40+ που από μικροί είχαμε το μικρόβιο της αγάπης για το αυτοκίνητο, σίγουρα θυμόμαστε ως πιτσιρικάδες κάποια μοντέλα από μάρκες που δυστυχώς σήμερα δεν τις συναντάμε πια. Κάποιες από αυτές είχαν στο ενεργητικό τους μάλιστα πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, ωστόσο η συγκυρίες - κυρίως οικονομικές - τις έσβησαν από το χάρτη της αυτοκίνησης.


Με μια διάθεση νοσταλγική, στο άρθρο αυτό μέσα στο carblogger.gr θα ανατρέξουμε στις μάρκες που παρόλο που θυμόμαστε καλά, έχουν δυστυχώς δεν υπάρχουν πια.

Autobianci

Η Autobianci ήταν μια ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1955 από τις Bianchi, Pirelli και Fiat. Παρήγαγε ως επί το πλείστον αυτοκίνητα μικρής κατηγορίας. Η Autobianchi χρησιμοποιούνταν από τη Fiat για την δοκιμή καινούργιων τεχνολογιών πριν τις ενσωματώσει στα δικά της μοντέλα. Το πιο σημαντικό της μοντέλο με το οποίο έγινε ευρέως γνωστή ως φίρμα, ήταν το A112, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι που είχε πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας.


Το τελευταίο αυτοκίνητο με το λογότυπο της Autobianchi ήταν το Y10.


Η Autobianchi αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από τη Fiat, και σαν μάρκα  υπήρχε μέχρι το 1989. Η τεχνολογία και τα μοντέλα της ενσωματώθηκαν στη Lancia.

Daewoo Motors

Η Daewoo Motors ήταν μια κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία που εμφανίστηκε στην αγορά το 1978 όταν η Daewoo αγόρασε την επίσης κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Saehan Motors. Τα πρώτα αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν τα Nexia και Espero που δανειζόταν κινητήρες και λοιπά μηχανικά μέρη από την General Motors (GM) η οποία κατείχε και μέρος των μετοχών της. Η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της (Matiz, Lanos, nubira, Leganza) έγινε πολύ πιο γνωστή στην Ελλάδα καθώς ήταν καλοσχεδιασμένα και αρκετά προσιτά σε τιμή. Ιδιαίτερα το Matiz λόγω της ελκυστικής μορφής του και της πολύ καλής τιμής του έγινε best seller στη χώρα μας.



Η τρίτη γενιά των αυτοκινήτων της (Kalos, Lacetti, Nubira) δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Το 2001 η Daewoo Motors αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από την GM η οποία αποφάσισε να διαθέτει τα αυτοκίνητα της εταιρίας με το λογότυπο της Chevrolet στην Ευρώπη. Έτσι το λογότυπο της μάρκας εξαφανίστηκε παγκοσμίως με εξαίρεση τη Νότια Κορέα και το Βιετνάμ που "επέζησε" μέχρι το 2011.

Nsu

H NSU ήταν μια γερμανική φίρμα που ιδρύθηκε το 1873. Το πρώτο αυτοκίνητο της το παρήγαγε το 1905. Από τα γνωστότερα μοντέλα της ήταν το TT (1965-72), ένα αυτοκίνητο με κινητήρα και κίνηση πίσω που έγραψε ιστορία στους αγώνες καθώς ήταν πολύ γρήγορο και είχε χαρακτηριστεί ως φονέας γιγάντων. 


Ένα άλλο πολύ γνωστό μοντέλο της NSU ήταν το πρωτοποριακό Ro 80 (1967-77) εξοπλισμένο με κινητήρα Wankel. Παρότι ήταν ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο (κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1968), αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, κάτι που επέδρασε αρνητικά στις πωλήσεις του.


To 1969 η Volswagen αγόρασε την NSU και την ενσωμάτωσε στην Audi. Μετά το τέλος της παραγωγής του Ro 80 to 1977, δεν ξαναεμφανίστηκε σε αυτοκίνητο το λογότυπο της NSU.

Simca

H Simca ήταν μια γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1935 από την Fiat. To 1970 αγοράστηκε από την Chrysler και σταμάτησε να είναι μια ανεξάρτητη εταιρία.
Η Simca παρήγαγε κάποια πολύ αξιόλογα μοντέλα μεταξύ των οποίων τα 1100, 1307 και Horizon. Τα δυο τελευταία μοντέλα μάλιστα κέρδισαν τον επίζηλο τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1975 και 1978 αντίστοιχα.



Το 1978 αγοράστηκε από την PSA Peugeot Citroen οπότε και το όνομα Simca αντικαταστάθηκε στα μοντέλα της από το όνομα Talbot.

Triumph

Η Triumph ήταν μια αγγλική φίρμα που ιδρύθηκε το 1885 και εκτός από αυτοκίνητα παρήγαγε και μοτοσυκλέτες. Το 1960 αγοράστηκε από την Leyland (η οποία μετονομάστηκε σε Rover). Με την αγορά της Rover το 1994 από την BMW αγοράστηκε μαζί και το εμπορικό σήμα της Triumph. Τρια αρκετά πετυχημένα μοντέλα είχε η Triumph στην παραγωγή τα οποία είχαν κυκλοφορήσει και στην ελληνική αγορά. Το Herald, το Dolomite και το 2000.



Το τελευταίο μοντέλο με το σήμα της Triumph ήταν το Aclaim που παράχθηκε μέχρι το 1984.
http://www.carblogger.gr/2015/08/blog-post_45.html

Τα 10 best seller όλων των εποχών

Παρότι δεν περιλαμβάνει ούτε εξωτικά, ούτε σπάνια μοντέλα, η λίστα με τα πιο πετυχημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών έχει το δικό της ενδιαφέρον.

Μερικά από αυτά έχουν σταματήσει να πωλούνται εδώ και χρόνια, άλλα πάλι έχουν αλλάξει εντελώς χαρακτήρα στο πέρασμα του χρόνου. Όπως και να έχει, αυτά είναι τα 10 πιο δυνατά -εμπορικά- ονόματα από τότε που ανακαλύφθηκε το αυτοκίνητο:

10. Chevrolet Impala


Από το 1958 που παρουσιάστηκε, το Impala έχει πουλήσει πάνω από 14,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αρχικά ήταν ένα κλασικό αμερικάνικο γιγάντιο σεντάν, που ως όνομα υπάρχει ακόμα και πωλείται κανονικά στις ΗΠΑ.

9. Ford Model T


Το πρώτο προσιτό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που έγινε ποτέ δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1908 στο Detroit από την εταιρεία του Henry Ford και μέσα σε σχεδόν είκοσι χρόνια έφτασε τα εκπληκτικά για την εποχή 16,5 εκατομμύρια πωλήσεων. Αν και η παραγωγή του έχει σταματήσει εδώ και 89 χρόνια, βρίσκεται ακόμα μέσα στη λίστα.

8. Honda Accord


Βαδίζοντας στα χνάρια του μικρότερου Civic, το Accord ξεκίνησε να παράγεται το 1976 και από τότε έχουν πουληθεί σχεδόν 18 εκατομμύρια. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Honda που κατασκευάστηκε στην Αμερική και από το 1989 και μετά σημείωσε τεράστια επιτυχία στην εκεί αγορά, ως ένα ασφαλές κι εξαιρετικά αξιόπιστοοικογενειακό.

7. Ford Escort


Η πορεία του ξεκίνησε στην Ευρώπη το 1968 και στις ΗΠΑ το 1981, φτάνοντας συνολικά τις 18 εκατομμύριαπωλήσεις. Σήμερα, συνεχίζει την πορεία του ως ένα μικρομεσαίο σεντάν στην αγορά της Κίνας.

6. Honda Civic


Πριν την παρουσίασή του το 1972, η Honda ήταν πολύ κοντά στο να αποσυρθεί από την κατασκευή αυτοκινήτων. Ωστόσο, η επιτυχία του Civic άλλαξε άρδην αυτή τη σκέψη κι εδώ που τα λέμε ευτυχώς για τους Ιάπωνες. Σε αντίθετη περίπτωση, θα είχαν χάσει σχεδόν 19 εκατομμύρια πωλήσεις. Σε λίγες ημέρες θα παρουσιαστεί επίσημα η 10η ευρωπαϊκή γενιά του μοντέλου.

5. Volkswagen Passat


Το μεσαίο οικογενειακό της Volkswagen παρουσιάστηκε το 1973 και από τότε έχει «γράψει» σχεδόν 20 εκατομμύρια πωλήσεων πάντα βασιζόμενο στην προσφορά ποιότητας και πολυτέλειας σε σχετικά προσιτή τιμή. Σήμερα πωλείται η όγδοη γενιά του.

4. Volkswagen Beetle


Όσο τρελό κι εάν ακούγεται, ο σκαραβαίος μετατράπηκε από όραμα του Χίτλερ σε σύμβολο των 60s. Η παραγωγή του «αυτοκινήτου του λαού» στην αρχική του μορφή ξεκίνησε το 1938 και σταμάτησε μόλις το 2003. Ωστόσο η Volkswagen το 1997 η παρουσίασε το -βασισμένο στο Golf- σύγχρονο Beetle το οποίο σήμερα βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του. Συνολικά έχουν πουληθεί πάνω από 23,5 εκατομμύρια Σκαραβαίοι, αν και η πορεία του σύγχρονου μοντέλου δεν είναι καλή και δε θα έχει συνέχεια.

3. Volkswagen Golf


Ίσως αυτή τη στιγμή να μην υπάρχει πιο αναγνωρίσιμο όνομα στο αυτοκινητικό στερέωμα. Το μικρομεσαίο χάτσμπακ παρουσιάστηκε το 1974 και βρίσκεται ήδη στην έβδομη γενιά του. Οι πωλήσεις του έχουν είναι κοντά στα 28 εκατομμύρια αυτοκίνητο σε όλο τον κόσμο.

2. Ford F-Series


Η ύπαρξή του σε αυτή τη λίστα μπορεί να ξενίζει όμως η πορεία του ξεκινάει από το 1948 και η αποδοχή στις ΗΠΑ είναι τεράστια. Η πρώτη του γενιά έγινε γνωστή ως Ford Bonus-Built και από τότε έχουν σημειωθεί πάνω από 35 εκατομμύρια πωλήσεις, κάνοντάς το τον αδιαφιλονίκητο παντοκράτορα των pick-up.

1. Toyota Corolla


Η πρώτη Corolla βγήκε από το εργοστάσιο το 1966 και μέσα σε 8 χρόνια το μοντέλο ήταν το παγκόσμιο best seller. Το 2013 ξεπέρασε τις 40 εκατομμύρια πωλήσεις με τέτοιο ρυθμό που οι φήμες λένε ότι η Toyota δεν ξέρει που ακριβώς πουλήθηκε το αυτοκίνητο. Αν και σήμερα έχει σαφώς λιγότερες εκδόσεις από ό,τι στο παρελθόν, η επιτυχία της δεν έχει καμφθεί καθόλου.

[Πηγή: Autoblog.com, με επικαιροποίηση στοιχείων]
http://www.drive.gr/news/kosmos/ta-10-best-seller-aytokinita-olon-ton-epohon