Translate

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών θα καθορίσει την διάδοση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα!


Από τον προϋπολογισμό της ελληνικής οικογένειας περνάει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας και της δυνατότητας να προβεί στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Όταν για την απόκτηση ενός μικρού ηλεκτρικού οχήματος οι τιμές εκκινούν από 22.000 ευρώ και πλέον, για τους περισσότερους Έλληνες η απόκτηση του φαντάζει μακρινό όνειρο. Αυτό ακριβώς επισημαίνουν στο caroto τα στελέχη της εταιρίας FORTISIS, που πρωταγωνιστεί στο σκέλος της ανάπτυξης σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας, με 60 και πλέον σημεία φόρτισης (Δίκτυο φΟΡΤΙΖΩ σε δημόσιους χώρους (πάρκινγκ κλπ.) και πλέον επεκτείνεται σε ξενοδοχεία και νησιά, με νέα σημεία φόρτισης.

“Καίει” το κόστος κτήσης των ηλεκτρικών οχημάτων

Το μεγάλο ζήτημα είναι το κόστος κτήσης αυτών των οχημάτων, σημειώνει στο Caroto η κα Ταβλάκη, υπεύθυνη ανάπτυξη της FORTISIS. Και πως να μην συμφωνήσει κανείς με αυτήν την διαπίστωση όταν με 22.000 ευρώ ο δυνητικός αγοραστής αγοράζει για παράδειγμα ένα VW UP, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ανάγκες που θέλει να καλύψει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ηλεκτρικό Peugeot 208  αυτή την περίοδο κοστίζει όσο να αγοράσεις δυο συμβατικά 208, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται.  Βέβαια όλες οι απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι το 2024 το αργότερα, ίσως και το 2022, οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξομοιωθούν με τα οχήματα που κάνουν χρήση ορυκτά καύσιμα. Τώρα “αν θα κατέβουν τα ηλεκτρικά ή θα ανέβουν τα συμβατικά” αυτό είναι ένα αίνιγμα για δυνατούς λύτες…που θα απαντηθεί στο προσεχές μέλλον.
Στο παραπάνω εικονογράφημα της εφημερίδας “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” συγκρίνεται το κόστος ανάμεσα σε ένα συμβατικό και ένα ηλεκτρικό όχημα.

“Πλάνη” ότι η Ελλάδα πάσχει σε σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως περνάει σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της φόρτισης αυτών των οχημάτων, αφού η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη διαθέτει τα περισσότερα σημεία φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα στην χώρα μας, πληροφορεί το Caroto.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας FORTISIS Δημήτρης Μιχαρικόπουλος.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ελενα Ταβλάκη,  σημειώνει ότι “είναι πλάνη να πιστεύουμε ότι λείπουν επιπλέον σταθμοί για να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα και κατά συνέπεια ότι αυτό είναι και το τροχοπέδη για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης”.
Μάλιστα για όσους θέλουν να δουν σε ποια σημεία της χώρας βρίσκονται σημεία φόρτισης του δικτύου ΦΟΡΤΙΖΩ, μπορούν να εισέλθουν στον κάτωθι δικτυακό τόπο http://www.destinationcharging.gr/. Είναι αυτός που βοηθάει και τους ξένους επισκέπτες μας που έρχονται με το ηλεκτρικό τους όχημα στην Ελλάδα για διακοπές. Και είναι πολλοί αυτοί…

Ρυπαίνεις; θα πληρώνεις…

Το κόστος κτήσης των ηλεκτρικών οχημάτων περνάει σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα υπουργικά γραφεία και ειδικότερα στα κίνητρα που θα δοθούν για την κτήση τους. Στο σημείο αυτό ο κ. Μιχαρικόπουλος, υπογραμμίζει ότι καθήκον της πολιτείας που είναι να βοηθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.
Μάλιστα τονίζει ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχή ο “ρυπαίνων πληρώνει” και με οδηγό αυτό, η πολιτεία να ευνοήσει την απόκτηση, τη χρήση, αλλά και την ανάπτυξη υποδομών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα στο σκέλος των υποδομών, η ανάπτυξη δικτύου φόρτισης σε δημόσιο χώρο ακόμα δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαρικόπουλος, απόρροια υφιστάμενων ρυθμίσεων.

Δημόσια φόρτιση Vs Ιδιωτικής φόρτισης

Ένα ζήτημα πάντως που προβληματίζει τις επιχειρήσεις που ποντάρουν στην άνθιση της ηλεκτροκίνησης και οργανώνουν το δίκτυο φόρτισης ανά την Ελλάδα, είναι το γεγονός ότι τα υφιστάμενα οχήματα οι ιδιοκτήτες τους τα φορτίζουν στο σπίτι τους την ώρα που κοιμούνται…και δεν πάνε στα δημόσια σημεία φόρτισης.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στην Ελλάδα κυκλοφορούν 2.000 περίπου “ηλεκτρικά οχήματα” Plug in και full υβριδικά, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαρικόπουλος. Ο λόγος είναι και ο οικονομικός σε αυτή τη φάση, αφού το κόστος φόρτισης σε έναν χώρο που τον εκμεταλλεύεται μια επιχείρηση έχει τα δικά της τιμολόγια διάθεσης και σίγουρα πολύ ακριβότερα σε σχέση με το οικιακό ρεύμα. Χώρια ότι σήμερα υπάρχουν και πολλά σημεία που οι δήμοι προσφέρουν δωρεάν την φόρτιση των οχημάτων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο δήμο Ρεθύμνου.

Με 120 ευρώ φουλάρεις ενέργεια ένα Opel Corsa-e

Σε ορισμένους σταθμούς του ΦΟΡΤΙΖΩ η φόρτιση παρέχεται δωρεάν για τους επισκέπτες του χώρου, κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σε άλλα σημεία οι χρεώσεις διαμορφώνονται με βάση την τιμή, που έχει οριστεί από τους διαχειριστές των σταθμών επαναφόρτισης. 
Στα περισσότερα σημεία η χρέωση σε σταθμούς AC γίνεται ανάλογα με το χρόνο παραμονής – σύνδεσης στο σταθμό και οι τιμές ξεκινούν για τους συνδρομητές συμβολαίου από 0,5 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,025 ΕΥΡΩ /λεπτό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (ή 1 ΕΥΡΩ + 0,025 ΕΥΡΩ /λεπτό για κάθε σύνδεση για χρήστες με κάρτες προπληρωμένου χρόνου – FORTIZO Cards).
Η συνεδρία φόρτισης, σε σταθμούς DC κοστίζει 2 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,22 ΕΥΡΩ /λεπτό για συνδρομητές συμβολαίου ή 2,5 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,25 ΕΥΡΩ/λεπτό, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για χρήστες  με κάρτες προπληρωμένου χρόνου – FORTIZO Cards. Με βάση τα παραπάνω, ένα καινούριο ηλεκτρικό Corsa αν ο κάτοχος του επιλέξει να δοκιμάσει μια “ταχυφόρτιση σε σταθμούς DC”  πρέπει να υπολογίσει περί τα 120 ευρώ για μια πλήρη φόρτιση.

Το ρεύμα θα νικήσει…

Σε κάθε περίπτωση σημειώνει ο κ. Μιχαρικόπουλος, η ηλεκτρική ενέργεια είναι φτηνότερη από τα ορυκτά καύσιμα και είναι χρέος της πολιτείας να βοηθήσει τους πολίτες που δεν θα έχουν τη δυνατότητα από το σπίτι τους, να φορτίζουν το μελλοντικό ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, να τους δοθεί πρόσβαση σε φτηνή ηλεκτρική ενέργεια, πάντα μέσω των δημοσίων χώρων φόρτισης. Την ίδια στιγμή εκτιμάται ότι όσα σημεία τώρα προσφέρουν δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια, στο μέλλον θα περιοριστούν προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον και στο μέτωπο αυτό.
Στο εξωτερικό από χρόνια έχουν δώσει στίγμα των προθέσεων τους στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης και ήδη στη Γερμανία, η αγορά τέτοιων οχημάτων επιδοτείται με 2.000 ευρώ, ενώ στην Νορβηγία απαλλάσσονται από φόρους και διόδια και την ίδια στιγμή έχουν και δωρεάν πάρκινγκ.Ας ελπίσουμε ότι στην Ελλάδα δεν θα μείνουμε στο δωρεάν πάρκινγκ και θα ανακοινωθούν “πραγματικά” κίνητρα για την αγορά τους.

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Facebook: Πόσα ξέρει για εσάς; Τι πληροφορίες έχει «κλέψει» από άλλες ιστοσελίδες;

Facebook: Πόσα ξέρει για εσάς; Τι πληροφορίες έχει «κλέψει» από άλλες ιστοσελίδες;

7 Φεβρουαρίου 202014:05
Το Facebook φαίνεται πως γνωρίζει πολλά περισσότερα, από ό,τι πιστεύαμε, για τους χρήστες του!
Ωστόσο, δεν σκοπεύει να μας το… κρύψει άλλο και πλέον θα μας ενημερώνει -εφόσον θέλουμε- λεπτομερώς για όλες τις πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει μέσω της νέας προσθήκης «Off-Facebook Activity» («Δραστηριότητα εκτός Facebook»).



Το νέο αυτό εργαλείο, ουσιαστικά συγκεντρώνει και αποθηκεύει όλες αυτές τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει άλλες ιστοσελίδες, στις οποίες οι χρήστες έχουν συνδεθεί μέσω Facebook. Αρχικά, το «Off-Facebook Activity» ξεκίνησε δοκιμαστικά σε Ιρλανδία, Νότια Κορέα και Ισπανία, ωστόσο, τώρα «εξαπλώνεται» σιγά σιγά και στα υπόλοιπα μέρη του κόσμου. Χρησιμοποιώντας το, ο εκάστοτε χρήστης θα μπορεί να δει, αλλά και να διαγράψει, οποιαδήποτε πληροφορία που έχουν παράσχει άλλες ιστοσελίδες στο Facebook.
Σημειώνεται, ότι η πλατφόρμα γενικότερα συλλέγει στοιχεία από τις περιηγήσεις των χρηστών σε άλλα site, με σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση, κάτι που -φυσικά- έχει κατακριθεί ανά καιρούς.
Έτσι, από πλέον το «Off-Facebook Activity» δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να διαχειρίζονται καλύτερα τις εφαρμογές και τα sites που συλλέγουν προσωπικά τους δεδομένα.
CNN Greece
https://www.xanthipress.gr/facebook-posa-xeri-gia-esas-ti-plirofories-exi-klepsi-apo-alles-istoselides/

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

Το πρώτο φαρμακείο που δεν πουλά φάρμακα 30.01.2020

Η ποίηση ως θεραπεία για τα δεινά του νου και της ψυχής. Αυτή είναι η βασική ιδέα που οδήγησε στη γέννηση ενός μοναδικού φαρμακείου ποίησης στην Αγγλία.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, όσοι αναζητούν εναλλακτική θεραπεία στα φάρμακα για να καταπολεμήσουν το άγχος της σύγχρονης ζωής, να καταπραΰνουν μια σχέση αγάπης ή οξύνουν το πνεύμα τους, μπορούν να ζητήσουν συμβουλές από την Deborah Alma, ιδιοκτήτρια της πρώτης φαρμακοποιίας Ποίησης στον κόσμο.
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka8.jpg

to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka2.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka3.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka4.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka6.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka7.jpg
 to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka5.jpg
 to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka11.jpg
Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2019 από τα ράφια ενός παλιού καταστήματος σε βικτοριανό στιλ σε μια ήσυχη πόλη στο Shropshire, του Bishops Castle, διανέμονται τα χάπια ποίησης. Πρόκειται για μια ατμόσφαιρα ποιητικής κλινικής που μπορεί να αναζητήσεις κανείς θεραπείες για τις ανησυχίες του.
Η Deborah, καθηγήτρια δημιουργικής γραφής επικοινωνεί τις αρχικές της συνταγές εδώ και επτά χρόνια με με ένα παλιό ασθενοφόρο περιοδεύοντας σε ολόκληρη την Αγγλία ως «ποιητής έκτακτης ανάγκης». Η ίδια είναι πεπεισμένη ότι η ποίηση μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ψυχική ευημερία των ανθρώπων.
Η εμπειρία της εργασίας σε νοσοκομεία και σπίτια διακοπών με ανθρώπους που πάσχουν από άνοια και μαθησιακές δυσκολίες, συγκεκριμένα, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη της στην ικανότητα της ποίησης ως όργανο θεραπείας και επανένταξης.
Μέσα από τις παραπάνω προθέσεις δημιούργησε ένα καταφύγιο του πνεύματος, όπου μπορεί ακμάσει το ενδιαφέρον για την ποίηση και να εκμεταλλευτεί κανείς τα ευεργετικά αποτελέσματα.
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka1.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka10.jpg
to-proto-farmakeio-pou-den-poula-farmaka9.jpg
Πηγή: almaradio.gr

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΟΝΑΪΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΟΝΑΪΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας “για τα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό 2019-nCOV στις σχολικές μονάδες και φορείς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες”, απέστειλε σήμερα το υπουργείο Παιδείας προς όλα τα σχολεία της χώρας.
Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Διευθυντές των σχολέιων να ενημερώσουν τους μαθητές, εκπαιδευτικούς, Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων προκειμένου να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη κατά της διασποράς λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό 2019-nCOV.
Ειδικότερα:
Ειδικά προληπτικά μέτρα για την αποφυγή ενδεχόμενης διασποράς του νέου κοροναϊού 2019-nCoV εντός των εκπαιδευτικών μονάδων
Μέλη της εκπαιδευτικής μονάδας (π.χ. μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, εργαζόμενοι, κλπ.) με ιστορικό ταξιδιού στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα, ή άλλες περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής* με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό 2019-nCoV, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, οι οποίοι είναι ασυμπτωματικοί, συστήνεται να περιορίσουν τις επαφές τους, να απέχουν από τα μαθήματα ή την εργασία τους, μέχρις ότου παρέλθουν τουλάχιστον 14 ημέρες από την ημερομηνία επιστροφής τους από το ταξίδι στην πόληWuhan (ή σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού) ή την ημερομηνία τελευταίας στενής επαφής τους με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV και να παρακολουθούν στενά την υγεία τους.
 Μέλη της εκπαιδευτικής μονάδας με ιστορικό ταξιδιού στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα, ή άλλεςπεριοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής* με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό 2019-nCoV, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, που εμφανίζουν οποιοδήποτε σύμπτωμα λοίμωξης αναπνευστικού (π.χ. πυρετό, βήχα, δύσπνοια, κλπ.), θα πρέπει άμεσα να απομονωθούν και να υποβληθούν σε ιατρική εκτίμηση το συντομότερο δυνατό. Πριν την ιατρική εκτίμηση, συστήνεται τηλεφωνική ενημέρωση του ιατρού και του ΕΟΔΥ( τηλ. 2105212054) σχετικά με το περιστατικό. Σε περίπτωση που εμφανίζουν σοβαρή νόσο, θα πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το ΕΚΑΒ και ο ΕΟΔΥ. Η έγκαιρη ενημέρωση των ιατρών, του ΕΚΑΒ και του ΕΟΔΥ αποσκοπεί στη λήψη των κατάλληλων μέτρων και την αποφυγή του ενδεχομένου έκθεσης άλλων ατόμων.
 Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού 2019-nCoV, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων (σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ΑΔΑ: ΨΠΗΗ465ΦΥΟ-ΑΒΕ).
Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων.
1. Οδηγίες ατομικής υγιεινής:
Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό,με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.
Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμάτων και
επιμελές πλύσιμο των χεριών.
Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’,πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες
χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμάτων.
Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης.
2. Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης:
Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείωνεπιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη
χρήση τους, να απορρίπτονται.
Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.
Γενική ενημέρωση
Στις 31 Δεκεμβρίου 2019,οι Κινεζικές αρχές ενημέρωσαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) σχετικά με συρροή περιστατικών πνευμονίας άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώθηκε στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα. Στις 7 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε η απομόνωση ενός νέου ιού από κλινικά δείγματα των ασθενών, ο οποίος αναγνωρίστηκε ως το παθογόνο αίτιο της συρροής. Ο νέος ιός, ο οποίος πήρε το προσωρινό όνομα 2019-nCoV, ανήκει στην οικογένεια των κοροναϊών, στην οποία ανήκουν ιοί που προκαλούν λιγότερο σοβαρή νόσο, όπως το κοινό κρυολόγημα, αλλά και άλλοι που προκαλούν σοβαρότερη νόσο, όπως οι ιοί SARS-CoV και MERS-CoV. Περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό έχουν καταγραφεί κυρίως στην Κίνα και άλλες χώρες στην Ασία, στην Αυστραλία, στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική. Στην Ευρώπη έχουν επιβεβαιωθεί εργαστηριακά περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό στη Γαλλία και τη Γερμανία.
Σκοπός των οδηγιών αυτών είναι η ενημέρωση των εργαζομένων και των μαθητών των σχολικών μονάδων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, των φροντιστηρίων και γενικά των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας, σχετικά με τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV, τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του και τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη από αυτόν.
 Πληροφορίες για τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV
Ο 2019-nCoV είναι στέλεχος κοροναϊού που απομονώνεται για πρώτη φορά από τον άνθρωπο. Με βάση τα υπάρχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, είναι πιθανό ότι αναπτύχθηκε αρχικά σε κάποιο ζωικό είδος και στη συνέχεια πέρασε στον άνθρωπο.
Με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα, φαίνεται ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών). Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).
Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης. Μέχρι στιγμής, το ποσοστό των περιστατικών που είχαν θανατηφόρο κατάληξη είναι περίπου 2%.
Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.
Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας επισημαίνει ότι οι παραπάνω οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.
(ΠΗΓΗ:www.esos.gr/)

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

Χρήματα από το τίποτα



Βγάζοντας χρήματα από το τίποτα
Η πρώτη φορά που δημιουργήθηκε σύγχυση με τη φαινομενική ομοιότητα των ονομάτων δύο τόσο έντονα διαφορετικών περιοχών, ήταν όταν τις πρώτες μέρες ακόμα στο Λονδίνο, έγραψα με λευκή κιμωλία στον μαυροπίνακα του ανοιχτού ψυγείου του The Life Goddess, στη Store street: Kaseri Sohou.
Προέκυψε, όπως ήταν αναμενόμενο, η πρώτη ερώτηση ενός συμπαθέστατου Λονδρέζου, αν αυτό το νοστιμότατο γαλακτοκομικό προϊόν παράγεται λίγα μέτρα πιο κάτω στο Soho. Η απάντησή μου, μέσα στο κλίμα του δημοφιλούς βρετανικού χιούμορ, ήταν «όχι, εξ όσων γνωρίζω, το μόνο που παράγει το Soho είναι σκουπίδια. Και το κάνει με μεγάλη επιτυχία».
Σε αντίθεση, του εξήγησα, αυτή η ορεινή περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά στη Θεσσαλονίκη, που η μοίρα της έλαχε να μοιάζει τόσο πολύ «ονομαστικά» με το πιο ζωντανό «διασκεδαστικά» κομμάτι του Λονδίνου, παράγει τόσα μα τόσα καλούδια.
Μεταξύ αυτών είναι το φημισμένο κασέρι Σοχού, το κατσικίσιο τυρί Σοχού μοναδικής γεύσης, την άγρια ρήγανι, τα αρωματικά, το μέλι, κρασιά και πόσα άλλα καλούδια.
Το βασικό θέμα που προκύπτει, όταν κάθομαι να αναλογιστώ, πώς κατάφεραν οι Βρετανοί να βγάλουν χρήματα από το τίποτα, πάντα στο μυαλό μού έρχεται ο τηλεφωνικός τους θάλαμος. Τι να πει κανείς και πόσο να θαυμάσει, market wise, αυτούς που πετύχανε να αναγάγουν σε παγκόσμιο tourist icon, ένα κόκκινο κουτί τηλεφωνικού θαλάμου και να πουλιέται αυτό σε εκατομμύρια αντίγραφα παγκοσμίως.
Είναι τόσο μεγάλη η επιτυχία, μάλιστα, που μπορείς να το βρεις, ως σουβενίρ, ακόμα και στη Μεσογειακή Μάλτα. Το ίδιο θα μπορούσα να ισχυριστώ και για το χαρακτηριστικό κόκκινο λεωφορείο και πόσα άλλα βρετανικά παραδείγματα.
Είναι πολύ ξεκάθαρο το συμπέρασμα που προκύπτει όταν κανείς αναλογίζεται τη δύναμη του μάρκετινγκ. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Ούτε ότι το Big Ben είναι πιο όμορφο από τον Παρθενώνα, ούτε ότι το London Eye είναι πιο εντυπωσιακό από τα εγκαταλελειμμένα και ακριβοπληρωμένα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Το θέμα είναι ΠΩΣ πουλάς αυτό, που ο άλλος αγοράζει.
Θέλουμε να «πουλάμε» την Ελλάδα, ως την ηλιόλουστη χώρα με τη μοναδική φιλοξενία, την ειλικρινή διάθεση για εξυπηρέτηση ή τους μόνιμα διαμαρτυρόμενους μπαταχτσήδες Ευρωπαίους. Αυτόν που περνάει δύσκολα όλοι τον συμπαθούν και προσπαθούν να τον στηρίξουν. Αυτός όμως, που το μυαλό του έχει στην παγαποντιά, δεν νομίζω να έχει την ίδια ανταπόκριση.
Με την καθημερινή επαφή τις μέρες που βρίσκομαι στο Λονδίνο για δουλειά, ένα μου έγινε βίωμα: δεν έχει σημασία τι πουλάς αλλά ΠΩΣ το πουλάς και ΠΩΣ το υποστηρίζεις. Ας μάθουμε λοιπόν πως η χώρα μας, χώρα γαρ τουριστική, πρέπει να βελτιώσει το marketing που τη χαρακτηρίζει.
Αν φανταστούμε πως από μόνη της πουλάει τόσο, τι μπορεί να κάνει όταν το κάνει σωστά.
@Νίκος Νυφούδης

















Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Ένα «Σκαθάρι» από φερ φορζέ
























Ένα «Σκαθάρι» από φερ φορζέ, που είχε κατασκευάσει ο μετρ σιδηρουργός Ραφαέλ Εσπάρσα-Πριέτο (Rafael Esparza-Prieto), πωλήθηκε, σε πρόσφατη δημοπρασία του RM Sotheby's. Ήταν ένα από τα λίγα που είχε δημιουργήσει ο Μεξικανός σιδηρουργός στη διάρκεια της ζωής του.


























Ο Ραφαέλ μεγάλωσε σε ένα σιδηρουργείο στο Μεξικό, προερχόμενος από γενιά σιδηρουργών. Όταν βρήκε δεύτερη δουλειά σε κατάστημα που πωλούσε μέρη αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος τον ρώτησε αν μπορούσε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο από σφυρήλατο σίδηρο για να το χρησιμοποιήσει ως διαφημιστική «πινακίδα».




























 Ραφαέλ σήκωσε το γάντι και χρησιμοποίησε ένα «Σκαθάρι» ως μοντέλο για τον σκελετό. Το τελικό «ποίημα από μέταλλο» τοποθετήθηκε σε μια περιστρεφόμενη πλατφόρμα έξω από το κατάστημα. Κάποιος από το εργοστάσιο της Volkswagen στο Μεξικό το είδε και ρώτησε τον Ραφαέλ αν μπορούσε να κατασκευάσει κι άλλο ένα.

Η VW επιστράτευσε τελικά τον Ραφαέλ για διαφημιστικά «Σκαθάρια» για τους Ολυμπιακούς του 1968 και, στη συνέχεια, για αντιπροσωπείες της Volkswagen σε όλον τον κόσμο.
Το δημιούργημα του Εσπάρσα-Πριέτο αποτελείται από 2.600 φλοράλ ελικοειδή διακοσμητικά σχέδια, τα οποία ο ίδιος φιλοτέχνησε με σφυρί και αμόνι πριν τους περάσει άσπρο χρώμα. Το σώμα του αυτοκινήτου κάθεται πάνω σε ένα εσωτερικό, σασί και κινητήρα «Σκαθαριού» του 1970, με ταχύμετρο 145 χιλιομέτρων την ώρα και ραδιόρφωνο αυτοκινήτου από την Blaupunkt.
Αυτή η συγκεκριμένη εκδοχή παρουσιάστηκε, το 1985, στο εστιατόριο Barajas' Casa Linda στο Μοντεσίτο της Καλιφόρνια και παρέμεινε εκεί, για να μεταφέρει ενίοτε πελάτες του ρεστοράν στην κοντινή Σάντα Μπάρμπαρα. Το είχε παραγγείλει ο ιδιοκτήτης, ο Χοσέ Μπαράχας στις αρχές της δεκαετίας του 1980, και αυτό είναι που δημοπρατήθηκε προσφάτως και άλλαξε χέρια αντί 74.800 δολαρίων.
Ο ειδικός για vintage VW, «Old Bug» υπολογίζει ότι 20 τέτοια «Σκαθάρια» κατασκευάστηκαν κατόπιν παραγγελίας της Volkswagen. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και τα δύο που κατασκεύασε ο Ραφαέλ Εσπάρσα-Πριέτο όταν, αργότερα, εγκαταστάθηκε στην Καλιφόρνια. Αν υπολογίσει κανείς και το πρώτο που κατασκευάστηκε για το κατάστημα μερών αυτοκινήτου, τότε ο συνολικός αριθμός των καλλιτεχνικών δημιουργημάτων του Ραφαέλ ανέρχεται σε 23.