Το τανκ Ripsaw EV3-F4 που δεν φέρει στρατιωτικό εξοπλισμό είναι το πλέον κατάλληλο για εκεί που δεν υπάρχουν όρια!
Έχει κατασκευαστεί από την Howe & Howe και βγαίνει σε δημοπρασία μέσω του site Hemmings και μόλις μια μέρα πριν το τέλος της δημοπρασίας, η προσφορά έχει ήδη φτάσει τα 365.000 ευρώ περίπου.
Το τανκ βασίζεται σε σωληνοειδές πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής και τροφοδοτείται από έναν τροποποιημένο V8 κινητήρα 6,6 λίτρων Duramax Τurbodiesel.
Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 800 ίππους και 2.033 Nm ροπής και συνδυάζεται με κιβώτιο το ταχυτήτων Allison 1000, πέντε σχέσεων. Το EV3-F4 μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα έως και 100 km/h, ενώ απέχει από το έδαφος τουλάχιστον 50 εκατοστά.
Είναι ενδιαφέρον ότι η καμπίνα του Ripsaw υποστηρίζεται από αμορτισέρ αέρος, πράγμα που σημαίνει ότι οι δυνάμεις που ασκούνται από τις ερπύστριες δεν μεταφέρονται στους επιβάτες.
Το αμάξωμα είναι χρώματος μαύρο ματ και είναι εξοπλισμένο με προβολείς LED, θερμαινόμενο παρμπρίζ, μπάρα υπέρυθρων φωτιστικών, προβολέα, κάμερα σταθεροποίησης εικόνας FLIR, "εργάτη" και υδατοστεγείς αποθηκευτικούς χώρους.
Το εσωτερικό του off-roader αυτού έχει σχεδιαστεί για να παρέχει περισσότερες ανέσεις από ένα κανονικό… τανκ. Ως εκ τούτου, διαθέτει θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα Recaro. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας Bose aviation και δύο μεγάλες οθόνες αφής Garmin 12 ιντσών που παρέχουν όλες τις σημαντικές λειτουργίες.
Κλιματική αλλαγή: Την ώρα που οι πάγοι της Ανταρκτικής λιώνουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, μεγαλουπόλεις με εκατομμύρια κατοίκους διατρέχουν κίνδυνο να βρεθούν σε πορεία... βύθισης!
O πλανήτης... εκπέμπει «SOS», καθώς οι πάγοι της Ανταρκτικής λιώνουν με τεράστια ταχύτητα. Φαινόμενο που ίσως αλλάξει ριζικά την εικόνα που έχουν αρκετές μεγαλούπολεις, οι οποίες είναι αντιμέτωπες μέχρι και με... αφανισμό!
Αν οι ωκεανοί συνεχίσουν να ανεβαίνουν με το σημερινό ρυθμό επιτάχυνσης - κάτι καθόλου σίγουρο, καθώς ο ρυθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί κι άλλο στο μέλλον- η στάθμη των θαλασσών εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 65 εκατοστά έως το τέλος του αιώνα μας. Μία άνοδος αρκετή για να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε αρκετές παράκτιες πόλεις.
Η άνοδος της στάθμης των ωκεανών οφείλεται σε δύο παράγοντες. Αφενός στη διόγκωση του θαλασσινού νερού, όσο αυτό απορροφά περισσότερη θερμότητα από την ατμόσφαιρα και, αφετέρου, στο λιώσιμο των πάγων που έχει ως συνέπεια μεγάλοι όγκοι πρόσθετου νερού να καταλήγουν στις θάλασσες.
Κάπως έτσι μια «βιβλική καταστροφή» είναι ολοένα και πιο πιθανή, με τους επιστήμονες να έχουν ξεχωρίσει τις πόλεις που είναι... υποψήφιες προς βύθιση!
Πεκίνο
Έρευνα τού 2016 κατέδειξε πως περιοχές του Πεκίνου βυθίζονται κατά 10 εκατοστά κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το φαινόμενο οφείλεται – όπως και στις περιπτώσεις του Χιούστον και της Τζακάρτα – στην εξάντληση των υπόγειων υδάτινων πόρων.
Καθώς το Πεκίνο δεν είναι μία παράκτια πόλη, βασίζεται υπερβολικά στο εδαφικό νερό της ως πηγή υδροδότησης. Παρότι το νερό συσσωρεύεται χρόνια, η εξαγωγή του έχει στεγνώσει το χώμα, προκαλώντας την καθίζησή του.
Τζακάρτα
Η Ινδονησία έχει ανακοινώσει την επιθυμία της να μεταφέρει την πρωτεύουσά της, λόγω και της σταδιακής… βύθισής της στη θάλασσα της Ιάβας.
Η Τζακάρτα είναι μια από τις ραγδαία «βυθιζόμενες» πόλης του κόσμου, σύμφωνα με το World Economic Forum, λόγω της ανόδου της στάθμης των θαλασσών, αλλά και της υπερεκμετάλλευσης των υπογείων υδάτων.
Ουάσινγκτον
Έρευνα τού 2015 από το Πανεπιστήμιο του Βερμόντ και την Αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία, έδειξε πως η αμερικανική πρωτεύουσα αναμένεται να βουλιάξει έως και 15 εκατοστά τα επόμενα 100 χρόνια.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τη Τζακάρτα, η βύθιση της Ουάσινγκτον δεν έχει να κάνει με υπόγειους υδροφορείς ή την άνοδο του επιπέδου της θάλασσας, αλλά με ένα στρώμα πάγου από την τελευταία εποχή των παγετώνων.
Ένας παγετώνας ύψους άνω του 1,5 χιλιομέτρου έσπρωξε την περιοχή της Τσέζαπικ Μπέι προς τα πάνω. Όταν ο πάγος έλιωσε, χιλιάδες χρόνια πριν, το έδαφος επανήλθε σταδιακά. Και οι επιστήμονες πιστεύουν πως η ευρύτερη περιοχή εξακολουθεί να βυθίζεται, διαδικασία που ίσως διαρκέσει χιλιάδες χρόνια.
Παράλληλα, ανεβαίνει η στάθμη των νερών της Τσέζαπικ Μπέι, κάτι που εντείνει το πρόβλημα.
Νέα Ορλεάνη
Τη δεκαετία του 1930, το ένα τρίτο της Νέας Ορλεάνης βρισκόταν κάτω από το επίπεδο της θάλασσας. Μετά τον τυφώνα Κατρίνα, το 2005, πλέον αυτό ισχύει για το ήμισυ της πόλης.
Η πόλη είναι υπερβολικά ευάλωτη στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, όχι μόνο επειδή είναι χτισμένη τόσο κοντά στην ακτή, αλλά και λόγω του χαλαρού εδάφους της. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, βυθίζεται κατά ένα εκατοστό ετησίως.
Λάγος
Η πρώην πρωτεύουσα της Νιγηρίας και νυν μεγαλύτερη πόλη της, βρίσκεται στις ακτές της χώρας. Η γεωγραφία της την κάνει εξαιρετικά επιρρεπή στις πλημμύρες και ήδη η ακτογραμμή της έχει υποστεί διάβρωση. Όσο η στάθμη των θαλασσών ανεβαίνει, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, το σημαντικό αυτό λιμάνι βρίσκεται σε κίνδυνο.
Σύμφωνα με έρευνα του 2012, επειδή η ακτογραμμή της Νιγηρίας βρίσκεται ήδη χαμηλά, μία άνοδος των νερών από ένα έως τρία μέτρα «θα είχε ολέθρια αποτελέσματα στις ανθρώπινες δραστηριότητες».
Φετινή έρευνα, δε καταδεικνύει την πιθανότητα ανόδου της στάθμης της θάλασσας έως και δύο μέτρα μέχρι το τέλος αυτού του αιώνα.
Χιούστον
Το Χιούστον βρίσκεται σε πορεία… βύθισης εδώ και δεκαετίες, φαινόμενο που οφείλεται εν πολλοίς στην υπερεκμετάλλευση των υπόγειων υδάτινων πόρων του.
Όπως έχει αποκαλύψει η Houston Chronicle βασιζόμενη σε στοιχεία της Αμερικανικής Γεωλογικής Υπηρεσίας (USGS), μέρη της κομητείας Χάρις (που περιλαμβάνει και το Χιούστον) έχουν βουλιάξει περίπου 3 μέτρα από τη δεκαετία του 1920.
Η Ευρώπη είναι έτοιμη να έρθει και πάλι στο προσκήνιο. Το National Geographic προσφέρει μια διαφορετική προοπτική στο πολιτισμικό μωσαϊκό της Ευρώπης, με τον νέο κύκλο της σειράς-ντοκιμαντέρ «Η Ευρώπη Από Ψηλά», που κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου στις 21.00.
Νορβηγία
Μέσα από εκπληκτικές εναέριες λήψεις, τα έξι νέα επεισόδια της σειράς προσφέρουν στους τηλεθεατές ένα μοναδικό οπτικό ταξίδι σε έξι νέους προορισμούς, αναδεικνύοντας μερικά από τα πιο εντυπωσιακά πολιτιστικά και γεωγραφικά ορόσημα σε Ιρλανδία, Νορβηγία, Κροατία, Πορτογαλία, Ισλανδία και Ελβετία. Τα νέα επεισόδια θα προβάλλονται κάθε Δευτέρα στις 21.00, αποκλειστικά στο National Geographic. Το National Geographic είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, Wind Vision.
Πορτογαλία
«Η Ευρώπη Από Ψηλά» παρουσιάζει εντυπωσιακές εναέριες λήψεις, που αποκαλύπτουν με μοναδικό τρόπο πώς η παράδοση, η μηχανική και τα θαύματα της φύσης έχουν διαμορφώσει την Ευρωπαϊκή ήπειρο, σχηματίζοντας, ταυτόχρονα, ένα δυναμικό πορτρέτο της κάθε περιοχής και των ανθρώπων που ζουν σε αυτές.
Τα επεισόδια του νέου κύκλου
Ιρλανδία: Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου
Ιρλανδία
Μέσω εναέριων λήψεων, αποκαλύπτεται η τεχνολογία σε ένα από τα πιο μοντέρνα γήπεδα της Ευρώπης. Κάμερες πετούν πάνω από το εντυπωσιακό Deer Rut του Δουβλίνου και ακολουθούν μια ομάδα που προσπαθεί να σώσει τις προστατευόμενες γκρι φώκιες στην ακτογραμμή της Ιρλανδίας. Κατά μήκος της άγριας, δυτικής ακτής και των νησιών της, θα αποκαλυφθούν τα μηχανικά επιτεύγματα που αναβαθμίζουν τη γεωργική περιοχή της χώρας.
Νορβηγία: Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου
Νορβηγία
Ένα εντυπωσιακό εναέριο ταξίδι πάνω από τη Νορβηγία αποκαλύπτει τη μηχανική που κρύβεται πίσω από το πιο μακρύ υποθαλάσσιο καλώδιο στον κόσμο, ακολουθεί σκυλιά Χάσκυ καθώς διασχίζουν παγωμένες λίμνες και καταγράφει την εκπληκτική διαδρομή του πιο τυχερού ταχυδρόμου της Νορβηγίας, από νησί σε νησί. Παράλληλα με το απέραντο, άγριο τοπίο που δημιούργησαν οι παγετώνες από την αρχαιότητα, ανακαλύπτουμε την πρωτοποριακή αρχιτεκτονική της προκυμαίας του Όσλο.
Κροατία: Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου
Κροατία
Μια μοναδική εναέρια περιήγηση στην Κροατία, ένα μέρος όπου τα θαύματα της φύσης και τα ιστορικά ορόσημα συνυπάρχουν αρμονικά. Οι εικόνες από τα drones αποκαλύπτουν την αλήθεια πίσω από ένα εντυπωσιακά διατηρημένο ρωμαϊκό αμφιθέατρο 2.000 ετών. Οι κάμερες πετούν δίπλα σε ορειβάτες, που ριψοκινδυνεύουν κάνοντας επισκευές στους θρυλικούς τοίχους αναρρίχησης στο Εθνικό Πάρκο Paklenica και στη συνέχεια ακολουθούν μια ομάδα οικολόγων, που αναζητούν αετούς στην περιοχή του ποταμού Sava.
Πορτογαλία: Δευτέρα 4 Οκτωβρίου
Πορτογαλία
Ένα ταξίδι αποκαλύπτει την Πορτογαλία έτσι όπως δεν την έχουμε ξαναδεί. Οι κάμερες πετούν κατά μήκος της μεγαλύτερης παγκοσμίως πεζογέφυρας, καταγράφουν το παραμυθένιο κάστρο Sintra και μας δείχνουν πώς φαίνονται από ψηλά οι προσπάθειες των surfers να δαμάσουν τα μεγαλύτερα κύματα του πλανήτη. Σε μια χώρα όπου οι παραδόσεις έρχονται σε αντίθεση με τη σύγχρονη αισθητική, αποκαλύπτεται η προσπάθεια αποκατάστασης των παλαιών ψηφιδωτών πεζοδρομίων της Λισαβόνας και αποτυπώνεται η φημισμένη συγκομιδή σταφυλιών.
Ισλανδία: Δευτέρα 11 Οκτωβρίου
Ισλανδία
Η Ισλανδία αναδύεται μέσα από ένα αποκαλυπτικό εναέριο ταξίδι. Οι κάμερες ακολουθούν μια ομάδα αρχαιολόγων που δίνουν μάχη με τις ηφαιστειακές εκρήξεις στην προσπάθειά τους να διασώσουν την ιστορία των Βίκινγκς, καταγράφουν σπάνιες εμφανίσεις μεγάπτερων φαλαινών και αποκαλύπτουν τους προσεκτικά τοποθετημένους εκτοξευτήρες χιονιού, που κρατάνε καθαρούς τους διαδρόμους του αεροδρομίου κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Ισλανδία
Στη χώρα του πάγου και της φωτιάς, θα βρεθούμε πάνω από σύγχρονα θαύματα της αρχιτεκτονικής, που λάμπουν στο εντυπωσιακό τοπίο της Ισλανδίας.
Ελβετία: Δευτέρα 18 Οκτωβρίου
Ελβετία
Το θεαματικό αυτό εναέριο ταξίδι αποκαλύπτει ανεξερεύνητες πτυχές της Ελβετίας. Από υπερσύγχρονες πόλεις μέχρι εντυπωσιακές αλπικές κοιλάδες, οι εναέριες κάμερες περνούν πάνω από το υψηλότερο παρατηρητήριο της Ευρώπης και τον αντισεισμικό ουρανοξύστη της Βασιλείας, ενώ αποκαλύπτεται η θέα από το πιο απότομο τελεφερίκ στον κόσμο.
Υπάρχουν αυτοί που θέλουν να πηγαίνουν διακοπές με αυτοκινούμενο, να έχουν τις ανέσεις τους, αλλά να μην… αφήσουν το αυτοκίνητό τους πίσω. Γι’αυτό, το Vario Perfect 1200 Platinum διαθέτει ένα μεγάλο γκαράζ για να βρίσκει προσωρινή στέγη το όχημά σας.
Η πολυτελής κατασκευή βασίζεται επάνω στο γνώριμο Mercedes Actros 2553 LLL και το μήκος του φτάνει στα 12 μέτρα, ενώ εφοδιάζεται με κινητήρα 12,8 λίτρων V6 530 ίππων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που μπορεί να δεχτεί είναι 26 τόνους.
Δεν διαφέρει από ένα μακρόστενο πολυτελές διαμέρισμα στο Μανχάταν. Εξοπλίζεται με πανάκριβα υλικά και ξύλο υψηλής ποιότητας. Υπάρχει κουζίνα με… πλυντήριο πιάτων, μεγάλη τουαλέτα (ξέρετε πώς είναι οι τουαλέτες στα αυτοκινούμενα;) και ένα τμήμα που λειτουργεί ως living room.
Αρχίσατε να… το γλυκοκοιτάτε; Τότε η τιμή των σχεδόν 900.000 ευρώ ίσως είναι ο λόγος που θα παραμείνει ένα απατηλό όνειρο…
Φυσικά, υπάρχουν και εκδόσεις της συγκεκριμένης σειράς, όπως αυτό του Vario Alcove 1050, το οποίο είναι πιο “προσιτό”. Η τιμή του αγγίζει τα 625.000 ευρώ, ενώ έχει μήκος 10,50 μέτρα και η ιπποδύναμη είναι στα 455 PS. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που μπορεί να αντέξει είναι 18 τόνους.
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα αυτοκινούμενα της Vario βρίσκονται σε άλλο επίπεδο και αφορούν για ανθρώπους με… μεγάλες τσέπες! Αλλά αυτά που είναι δωρεάν, είναι τα όνειρα…
Πόσο πεσμένη είναι η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια;
ΤΡΙΤΗ, 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021
Σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, η κίνηση των επιβατών συνέχισε την πτωτική της τάση και τον Μάρτιο, για 13 μήνες στη σειρά, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.
Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η ανασφάλεια, ο φόβος, η οικονομική κρίση και το lockdown έχουν κάνει τον κόσμο να απομακρυνθεί πολύ από το ενδεχόμενο ενός ταξιδιού, κάτι που αποτυπώνεται και στα νούμερα. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η κίνηση που καταγράφεται σημειώνει μείωση για 13ο συνεχή μήνα, καθώς οι περιορισμοί εναέριων μετακινήσεων είναι σε ισχύ.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα δεδομένα Μαρτίου, συνολικά 402.536 επιβάτες πέρασαν από τα ελληνικά αεροδρόμια όλο το μήνα, σημειώνοντας 60,9% πτώση σε σχέση με το 1.028.680 επιβατών την ίδια εποχή, ένα χρόνο πριν.
Τα ελληνικά αεροδρόμια διαχειρίστηκαν 10.263 πτήσεις με 38,5% πτώση σε σχέση με τις 16.670 πτήσεις την ίδια περίοδο του 2020, ενώ οι διεθνείς αφίξεις έπεσαν κατά 76,1% σε 66.980 τον Μάρτιο σε σχέση με τις 280.301 τον ίδιο μήνα το 2020.
Κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021, μόλις 1,1 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από τα ελληνικά αεροδρόμια, σημειώνοντας 79,4% πτώση σε σχέση με τους πρώτους δύο μήνες του 2020, όπου καταγράφηκαν 5,4 εκατομμύρια.
Στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας, οι επιβάτες που καταγράφηκαν τον Μάρτιο του 2021 ήταν μόλις 198.033, σημειώνοντας πτώση 62,4% σε σχέση με πέρσι, ενώ το τρίμηνο Ιανουάριος-Μάρτιος, ο αριθμός επιβατών έφτασε κατά μέσο όρο τις 672 χιλιάδες, με πτώση 80,7% σε σχέση με το 2020.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα αεροδρόμια της Ελλάδας που διαχειρίζεται η Fraport, η πτώση είναι 59,9% σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο, με τις διεθνείς αφίξεις να σημειώνουν πτώση 78,4% και τις εγχώριες 49,1%. Για το τρίμηνο, οι αφίξεις έπεσαν κατά 78,8% σε 320 χιλιάδες σε σχέση με το 1,5 εκατομμύριο του 2020.