Translate

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

Υπάρχει απάτη με το ελληνικό χρέος εκ μέρους δανειστών;

Η τρέχουσα αξία του ελληνικού καθαρού χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ σε σχέση με αυτό των ομότιμων χωρών δεν είναι το 170% περίπου, όπως έχουμε μάθει να λέμε τα τελευταία χρόνια, χωρίς μάλιστα βελτίωσή του παρά τα αιματηρά μέτρα λιτότητας, αλλά αυτό ανέρχεται στο πλέον μικρό, ανταγωνιστικό και βιώσιμο… 22%!
Συνέντευξη: Σωτήρης Σκουλούδης
ΠΗΓΗ: http://www.zougla.gr/
Αυτό φωνάζει σε όλους τους τόνους εδώ και καιρό όχι ο οποιοσδήποτε, αλλά ο Paul B. Kazarian, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Japonica Partners, της ιδιωτικής επιχείρησης επενδύσεων που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατόχους Ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου! Η επένδυση του συγκεκριμένου fund στο ελληνικό χρέος ουσιαστικά, ξεπερνάει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. To fund μάλιστα αξιοποίησε δεκάδες συμβούλους και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα μετά από 3,5 χρόνια ενδελεχούς έρευνας των στοιχείων της ελληνικής οικονομίας.
Μιλώντας στο 26ο ετήσιο συνέδριο «Η ώρα της ελληνικής οικονομίας» που διοργάνωσε το Ελληνο-αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο πλέον επιτυχημένος σε όλες του σχεδόν τις επενδυτικές κινήσεις Αρμένιος στην καταγωγή ισχυρός άνδρας, επανέλαβε πως η Ελλάδα αδικείται από τις μεθόδους απεικόνισης του χρέους της με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και ότι θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει μια καμπάνια αναδιαμόρφωσης της εθνικής οικονομικής στρατηγικήςπου θα αποδώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα ακόμα και σε… 100 ημέρες!
Μάλιστα, με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα που ισχύουν για τις επιχειρήσεις, ο Paul B. Kazarian συνέκρινε την Ελλάδα με τις υπόλοιπες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα διαθέτει μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εάν το χρέος της αποτυπωθεί σε όρους καθαρής παρούσας αξίας. Το πρόβλημα είναι ότι για τον υπολογισμό του ελληνικού χρέους ακολουθούνται αμφιλεγόμενοι νομικοί κανόνες και κατευθυντήριες γραμμές οργανισμών όπως το ΔΝΤ ή η Παγκόσμια Τράπεζα…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:http://www.zougla.gr/greece/article/sas-koroidevoun-gia-to-xreoshttp://www.defence-point.gr/news/?p=142568

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Μια βόλτα στην Αθήνα του Μεσαίωνα

Μια βόλτα στην Αθήνα του Μεσαίωνα

Τα σκοτεινά χρόνια, οι θρύλοι και οι παραδόσεις, οι εκκλησίες και οι ρούγες, και οι γωνιές στις οποίες ζει ακόμα μέχρι σήμερα η μεσαιωνική Αθήνα.
Μια βόλτα στην Αθήνα του Μεσαίωνα
 497  1 0
της Ηρώς Κουνάδη

Η Αθήνα του 19ου αιώνα είχε Τσίλλερ και κυρίες με καμέλιες. Η Αθήνα των Οθωμανών είχε μεντρεσέδες, χαμάμ και αρχοντικά με χαγιάτια. Η Αθήνα του Μεσαίωνα, πάλι, είναι μια από τις λιγότερο γνωστές… μετενσαρκώσεις της Αθήνας. 

Παρηκμασμένη και σκοτεινή αρχικά, αφότου έκλεισαν με αυτοκρατορικό διάταγμα οι φιλοσοφικές σχολές της και μεταφέρθηκαν τα σπουδαία έργα της στην Κωνσταντινούπολη (όσα δεν καταστράφηκαν από την αντι-«ειδωλολατρική» μανία), αναγεννήθηκε τελικά από τις στάχτες της στους αιώνες που ακολούθησαν. 

Για του χρόνου το ακριβές, ο 7ος, ο 8ος και ο 9ος αιώνας αποκαλούνται από τους ιστορικούς οι «σκοτεινοί χρόνοι» της πόλης, ενώ στα τέλη του 9ου αιώνα και μέχρι τον 12ο συμβαίνει το αθηναϊκό αντίστοιχο της ΑναγέννησηςΣτα μέτρα του βυζαντινού δυνατού, βέβαια, με τις εκκλησίες των αρχοντικών οικογενειών να αποτελούν τα σπουδαιότερα δείγματα αρχιτεκτονικής, και τους κατοίκους να ασχολούνται κατά βάση με τη μελισσοκομία, την αλιεία, τη βιοτεχνία και το εμπόριο. 

Ύστερα ήρθαν οι Άραβες, οι Φράγκοι των Σταυροφοριών (που έμειναν κάτι παραπάνω από 100 χρόνια, από το 1204 ως το 1311), οι Καταλανοί για λίγο καιρό μέχρι το 1388, και στο τέλος οι Φλωρεντίνοι, από τους οποίους πήραν το 1456 την Αθήνα, μαζί με τα χίλια σπίτια της, οι Οθωμανοί. 

Πού μπορώ να δω την Αθήνα του Μεσαίωνα;

Αγία Αικατερίνη - St. Catherine's Church 
Στην Αγία Αικατερίνη: Το εκκλησάκι στην ομώνυμη πλατεία στην Πλάκα χτίστηκε τον 11ο αιώνα. Τα δε αρχαία στην αυλή του είναι απομεινάρια ρωμαϊκού ναού, τμήματα του οποίου «ανακυκλώθηκαν» για να γίνουν παλαιοχριστιανική βασιλική. Ένας κεραυνός (Δία, εσύ;) έπεσε στην εκκλησία στις 9 Μαΐου του 1849, καταστρέφοντας τμήμα του εσωτερικού της. 

Στην οδό Κυδαθηναίων: Ναι, μην μας κοιτάτε απορημένοι. Στο πλακόστρωτο που κατηφορίζετε εσείς κάθε καλοκαίρι ανοίγοντας δρόμο ανάμεσα στους τουρίστες μπας και προλάβετε την προβολή στο Σινέ Παρί, βόλταραν τον Μεσαίωνα κάποιοι άλλοι Αθηναίοι, που ήξεραν τον δρόμο αυτό ως «Πλατέα Ρούγα του Αλίκοκκου». Θα σας έλεγαν, μάλιστα, αν μπορούσατε να τους βρείτε για να τους ρωτήσετε, πως αυτός εδώ ήταν ένας από τους σημαντικότερους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Metamorphosis Sotiros 
Στον ναό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος: Στη γωνία των οδών Κυδαθηναίων και Σωτήρος, η εκκλησία στην οποία κηδεύτηκε το 1971 ο Γιώργος Σεφέρης (ο οποίος είχε επίσης παντρευτεί εδώ) κτίστηκε τον 11ο αιώνα, επάνω σε παλαιότερο εκκλησάκι του 6ου αιώνα. Ήταν γνωστή ως Σωτήρα του Κοττάκη, από το όνομα της οικογένειας στην οποία ανήκε, και το οποίο όνομα «βάφτισε» αργότερα ολόκληρη τη γειτονιά. 


Στον Άγιο Νικόλα τον Ραγκαβά: Ανάμεσα στις οδούς Πρυτανείου και Επιχάρμου, με το μικρό χαριτωμένο πλάτωμα μπροστά της, η εκκλησία του 11ου αιώνα ήταν η πρώτη της οποίας η καμπάνα επισκευάστηκε όταν η Αθήνα ελευθερώθηκε προσωρινά το 1822, και εκείνη που σήμανε χτυπώντας το πρώτο ελεύθερο Πάσχα, το 1833. Η συγκεκριμένη καμπάνα, δώρο της Ρωσίας, βρίσκεται σήμερα στο εσωτερικό της εκκλησίας, και χτυπά κάθε χρόνο την 25η Μαρτίου. Κοντά στον Άι-Νικόλα τον Ραγκαβά, στη γωνία Ερεχθέως και Ερωτοκρίτου, η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου κτίστηκε επίσης τον 11ο αιώνα, και έχει τοιχογραφίες από τον 13ο στο εσωτερικό της.


Στους Αγίους Αποστόλους του Σολάκη: Ένα από τα ελάχιστα απομεινάρια της μεσαιωνικής συνοικίας που λεγόταν Βρυσάκι (και η οποία κατεδαφίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της για να ανασκαφεί η Αρχαία Αγορά της Αθήνας), το χαρακτηριστικό καφέ εκκλησάκι της Αρχαίας Αγοράς κτίστηκε στις αρχές του 11ο αιώνα. Είναι ένα από τα πιο παλιά της Αθήνας, και πήρε το όνομά του πιθανότατα από την οικογένεια στην οποία ανήκε.


Στην Παντάνασσα: Το Μοναστηράκι που έδωσε το όνομά του στην πλατεία που το φιλοξενεί και στην περιοχή γύρω του, είναι ό,τι απέμεινε από τη μονή της Παντάνασσας, που ήταν αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Χρονολογείται γύρω στον 10ο-11ο αιώνα, ενώ λειτουργούσε και ως κέντρο υφαντικής, προμηθεύοντας το παζάρι και εξασφαλίζοντας δουλειά στις άπορες γυναίκες της Αθήνας.


Φωτό: vlagadiotis/ Panoramio 
Στους Αγίους Ασωμάτους: Η εκκλησία πάνω στην μικρή πλατεία με το ίδιο όνομα, κοντά στον ηλεκτρικό του Θησείου, κτίστηκε τον 11ο αιώνα. Τα αραβικά διακοσμητικά της μαρτυρούν την παρουσία μιας μικρής κοινότητας Αράβων εμπόρων στην Αθήνα από τον 10ο αιώνα και μετά. Η εκκλησία χρησιμοποιήθηκε ως φαρμακείο (!) μετά την Απελευθέρωση, και αναστηλώθηκε το 1955-60. 


Στην Καπνικαρέα: Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό του περισσότερου κόσμου όταν μιλάμε για «μεσαιωνική Αθήνα», η Καπνικαρέα κτίστηκε τον 11ο αιώνα και είναι αφιερωμένη στα Εισόδια της Θεοτόκου. Το όνομά της, κατά την επικρατέστερη εκδοχή, το πήρε από το «καπνικόν», έναν φόρο της βυζαντινής περιόδου που καταβαλλόταν ανάλογα με τις καπνοδόχους που διέθετε το κάθε σπίτι (όσο περισσότερες είχες, τόσο περισσότερα πλήρωνες) σε έναν φοροεισπράκτορα που ονομαζόταν Καπνικάρης ή Καπνικαρέας. Κάποιος από αυτούς τους φοροεισπράκτορες ήταν πιθανόν ιδιοκτήτης της εκκλησίας. Και μια μικρή λεπτομέρεια που πιθανότατα δεν έχετε προσέξει: Οι πέτρες στο κάτω τμήμα των τοίχων της εκκλησίας έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίζουν σταυρούς.

Russian church of Aghia Triada, Athens - Αγία Τριάδα (Ρωσική Εκκλησία) 
Στη ρώσικη εκκλησία: Ο οκταγωνικός ναός στην οδό Φιλελλήνων, τον οποίο αγαπούν πολύ οι λάτρεις των θεωριών συνωμοσίας, κτίστηκε τον 11ο αιώνα και αναστηλώθηκε το 1850, με χρήματα των τσάρων της Ρωσίας Νικολάου Α’ και Αλεξάνδρου Β’. Τότε, κατά τις αναστηλώσεις, διαπιστώσαμε και ότι η εκκλησία, που είναι αφιερωμένη στην Αγία Τριάδα, είχε κτιστεί πάνω σε παλαιοχριστιανική βασιλική, κι εκείνη με τη σειρά της επάνω σε ρωμαϊκό ναό. Κατά τον Μεσαίωνα, η εκκλησία ήταν καθολικό γυναικείας μονής, πολύ έξω από την πόλη, σε μια τότε ακατοίκητη περιοχή.

Panagia Gorgoepikoos (Agios Eleftherios) [XIIe]- Athènes 
Στη Γοργοεπήκοο: Το παρεκκλήσι της Μητρόπολης, που μπορεί να ξέρετε και ως Άγιο Ελευθέριο, κτίστηκε στα τέλη του 12ου αιώνα. Για την κατασκευή του εντοιχίστηκαν δεκάδες αρχαία και ρωμαϊκά ανάγλυφα, πάνω στα οποία οι βυζαντινοί λιθοξόοι λάξευσαν χριστιανικά σύμβολα. Το όνομα Άγιος Ελευθέριος του δόθηκε πολύ αργότερα, το 1862, προς τιμήν της έξωσης του Όθωνα από την Ελλάδα. 

Μικρές χαριτωμένες πληροφορίες για την Αθήνα του Μεσαίωνα



Το όνομα Αέρηδες δόθηκε τότε στη γειτονιά που μέχρι σήμερα λέμε Αέρηδες. Οι άνθρωποι που δεν ήταν ιδιαίτερα μορφωμένοι εκείνη την εποχή πίστευαν πως το κτίριο των Αέρηδων (το Ωρολόγιο του Κυρρήστου, δηλαδή) ήταν η φυλακή του Σωκράτη. Φοβούνταν, επίσης, να περνούν τα βράδια από τη γειτονιά, καθότι ήταν γνωστό τοις πάσι ότι πνεύματα κι αερικά κατοικούσαν εκεί μέσα.

Στα Προπύλαια της Ακρόπολης έμενε –ναι, έμενε κανονικά, όπως λέμε «ήταν το σπίτι του»– ο μητροπολίτης Αθηνών μέχρι το 1205. Αν αναρωτιέστε, μετά το 1205 τα Προπύλαια έγιναν το παλάτι των φράγκων δουκών Ντε λα Ρος. Κι ο Παρθενώνας, βέβαια, δεν είχε πολύ καλύτερη τύχη: Στα τέλη του 5ου αιώνα μετατράπηκε σε τρίκλιτη χριστιανική βασιλική, αφιερωμένη στην «Παναγία την Αθηνιώτισσα», ενώ κατά τη Φραγκοκρατία (1204-1311, είπαμε, δεν προσέχετε) μετατράπηκε σε καθολική εκκλησία, κομπλέ με κωδωνοστάσιο. Παρόμοια ήταν και η μοίρα του Ερέχθειου, που μετατράπηκε σε τρίκλιτη βασιλική αφιερωμένη στη Θεομήτορα τον 6ο αιώνα, και έγινε κατοικία του Λατίνου επισκόπου στη Φραγκοκρατία.

(*) Με πληροφορίες από το βιβλίο "Αθήνα: Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία" των Θανάση Γιοχάλα, Τόνιας Καφετζάκη (Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2012).http://www.in2life.gr/features/notes/article/508758/mia-volta-sthn-athhna-toy-mesaiona.html

25 φωτογραφίες για τον άνθρωπο που κόβουν την ανάσα

polemos2
Συντρίμμια και πείσμα για ζωή.
Δουλεύω σε συνεργασία με την κίνηση, σαν να υπήρχε ένα προαίσθημα για τον τρόπο με τον οποίο η ζωή θα ξετυλιχθεί. Αλλά μέσα στην κίνηση υπάρχει μια στιγμή κατά την οποία τα στοιχεία που κινούνται βρίσκονται σε ισορροπία. Η φωτογραφία πρέπει να αρπάζει αυτή τη στιγμή και να κρατάει ακίνητη αυτή την ισορροπία. -Cartier Bresson
Οι φωτογραφίες σταματάνε το χρόνο και συντηρούν τη μνήμη. Όχι μόνο, είναι κι ένας τρόπος να βλέπουμε τον κόσμο, ανοίγοντας το βλέμμα σε όσα δεν φτάνει.
Μια στιγμή που αποκολλάται από τις άλλες για να αποκτήσει δική της ζωή, ένα κομμάτι χρόνου που παγώνει, κάτι φαινομενικά ασήμαντο που γεννάει ένταση και ξεχωρίζει, μια κίνηση, ένα παιχνίδι με το φως, ένα συμβάν, ένα πρόσωπο, δημιουργίες ενός κλάσματος του δευτερολέπτου.
Εδώ, στιγμιότυπα από διαφορετικά μέρη του πλανήτη που αποτυπώνουν την ποικιλομορφία της ανθρώπινης φύσης, αναδεικνύοντας στιγμές μιας διαφορετικής καθημερινότητας σε βουνά και ορυζώνες, στον πόλεμο και στην ειρήνη, στη χαρά και στη θλίψη. Το ανθρώπινο είδος προορισμένο να επιβιώνει στις κακουχίες και στα δεινά, συντρίμμια και πείσμα για ζωή, αποδοχή της μοίρας, χαμένη αθωότητα. Το σχήμα των ματιών αλλάζει, το χρώμα του δέρματος, οι εκφράσεις των προσώπων, τα ρούχα, οι συνήθειες, οι κανονικότητες, τα αυτονόητα, οι συσχετισμοί...
Οι πολλές μας όψεις υπενθυμίζουν τη μικρή, αμελητέα μας θέση σε έναν κόσμο που τα χωράει όλα, κι εμάς μαζί.
polemos
Πόλεμος
----------------------------------
99126-221864
Αγόρι έχει ανασύρει τη μικρή του αδελφή από τα χαλάσματα του σπιτιού τους στη Συρία (Hosam Katan)
----------------------------------
99126-221865
Μαθητευόμενη γκέισα στο Κιότο (πηγή)
----------------------------------
99126-221867
Κορίτσι της μειονότητας Yesidi στο βόρειο Ιράκ κουβαλάει όπλο για να προστατεύσει την οικογένειά του από την ΙSIS (πηγή)
----------------------------------
99126-221868
Κοριτσάκι που επιβίωσε 11 ημέρες σε δάσος της Σιβηρίας (πηγή)
----------------------------------
99126-221870
Τυφλά αγόρια αλμπίνοι στο δωμάτιό τους, σε ειδικό σχολείο για τυφλούς στη δυτική Βεγγάλη, Ινδία (Brent Stirton)
----------------------------------
99126-221872
Τριών εβδομάδων νεογέννητο με αλμπινισμό κοιμάται αγκαλιά με το ξαδερφάκι του στην Κινσάσα, Κονγκό (Patricia Willocq)
----------------------------------
99126-221873
Οικογενειακό γεύμα, Σιβηρία (πηγή)
----------------------------------
99126-221874
Επιβάτες σε δημόσιο λεωφορείο προσπαθούν να σώσουν μια γυναίκα που επιχείρησε να αυτοκτονήσει κόβοντας της φλέβες της με μαχαίρι φρούτων
----------------------------------
99126-221875
Αγόρι της νομαδικής φυλής Σούρι της Αιθιοπίας με παραδοσιακή αμφίεση (πηγή)
----------------------------------
99126-221876
Ζευγάρι λεσβιών 72 χρόνων στην Αϊόβα (επιτέλους) παντρεύεται (Thomas Geyer)
----------------------------------
99126-221878
Κινέζος μεταλλωρύχος (πηγή)
----------------------------------
99126-221880
Παλαιστίνιο κορίτσι με καλάσνικοφ ανάμεσα σε ισλαμιστές μαχητές, στην πόλη της Γάζας (πηγή)
----------------------------------
99126-221881
Απίστευτα μάτια! 
----------------------------------
99126-221899
13χρονη εκπαιδεύτρια αετών, Μογγολία (Asher Svidensky, πηγή)
----------------------------------
99126-221900
7χρονος Σύριος επαναστάτης (Sebastiano Tomada Piccolomini, πηγή)
----------------------------------
99126-221901
Αγρότισσα ρυζιού σε μικρό χωριό στο Βιετνάμ (πηγή)
----------------------------------
99126-221902
Ώρα για τσάι στη χερσόνησο Γιαμάλ, στο βόρειο τμήμα της δυτικής Σιβηρίας
----------------------------------
99126-221903
Κορίτσι περπατάει ανάμεσα σε δέντρα μπαμπού στη Μαδαγασκάρη (Ken Thorne)
----------------------------------
99126-221904
Κορίτσι της φυλής Χάμαρ, νοτιοδυτική Αιθιοπία
----------------------------------
99126-221906
Ανήλικος μοναχός με τον αδερφό του (Roger Stonehouse)
----------------------------------
99126-221907
Κορίτσι από τη μειονότητα Γιαζίντι ξεκουράζεται στα σύνορα Ιράκ Συρίας, πηγαίνοντας προς το Φισκαμπούρ, αυτόνομη κουρδική περιοχή (πηγή)
----------------------------------
99126-221908
Μητέρα και κόρη
----------------------------------
99126-221909
 Αλκοολικός πατέρας με το παιδί του (πηγή)
----------------------------------
99126-221910
Δύο χρονών παιδάκι ταΐζει τη μητέρα του (πηγή)
__________________

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Η Βιέννη ενός Βιεννέζου

 
Τελευταία τροποποίηση στις 2 Δεκεμβρίου, 2015 - 18:19
 0  0  0 
 
Ο Στέφαν Λιντλμπάουερ μας ξεναγεί στα αγαπημένα του στέκια στην πρωτεύουσα της Αυστρίας: από μουσεία μέχρι σοκολατερί και από καθεδρικούς ναούς μέχρι Αμέρικαν μπαρ.
Η Βιέννη είναι τα βαλς, οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου και ο Δούναβης. Είναι ο Γιόχαν Στράους, ο Εγκον Σίλε και ο Γκούσταβ Μάλερ. Eίναι η ιστορία της και ο πολιτισμός της, που κάνουν την παρουσία τους αισθητή σε κάθε γωνιά της πόλης: από τον πιο μεγάλο δρόμο έως το πιο μικρό σοκάκι της. Είναι τα μυστικά της, που μπορείς αναπάντεχα να ανακαλύψεις στα πιο απροσδόκητα σημεία - όπως τα κονσέρτα εκκλησιαστικού οργάνου στην πανέμορφη μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peter Kirche) και οι ποδηλατάδες στην Hauptallee, την κεντρική «αρτηρία» του δημοφιλούς -όχι μόνο για το λούνα παρκ του- πάρκου Prater.
Η αγαπημένη μου γειτονιά είναι το ιστορικό κέντρο, όπου έχω επιλέξει να ζω. Εδώ χτυπάει ο σφυγμός της πόλης και από εδώ ξεκινούν τις περιηγήσεις τους οι επισκέπτες. Ομως λατρεύω εξίσου το 19ο διαμέρισμα για τα αυθεντικά αυστριακά καπηλειά του -Heurige για τους ντόπιους-, για τους περιπάτους στους αμπελώνες του και για τη μοναδική θέα στην πόλη.

Ο καφές αποτελεί κομμάτι της βιεννέζικης κουλτούρας και είναι, φυσικά, ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις τη μέρα σου: τα μαρμάρινα τραπέζια, οι καρέκλες Thonet, το γλυκό ημέρας, η κουβέντα και η καλή παρέα δίνουν το στίγμα στα ιστορικά καφενεία, όπως το Cafe Landtmann. Δοκιμάστε οπωσδήποτε το apfelstrudel του - σερβίρεται σε βαθύ πιάτο με μπόλικη κρέμα από πάνω.
Το Cafe Landtmann είναι κατά κανόνα και μία από τις βασικές στάσεις μιας διαδρομής που αγαπώ πολύ και ξεκινά από τον Καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου, περνά από την οδό Graben, τις εμβληματικές πλατείεςMichaelerplatz και Heldenplatz μπροστά στο Ανάκτορο των Αψβούργων, συνεχίζει στο ωραιότερο βουλεβάρτο του κόσμου, την κυκλική Ringstrasse, και από εκεί στο Δημαρχείο και το Εθνικό Θέατρο (Burgtheater), για να καταλήξει στις πλατείες Freyung και Hof. Μια μικρή λεπτομέρεια: η στοά Freyung Passage κρύβει το πιο... γλυκό μυστικό της Βιέννης, τη λατρεμένη μπουτίκ Xocolat με τις συγκλονιστικές σοκολατένιες μπουκιές της. Κατηφορίζοντας προς το Κανάλι του Δούναβη, το φουτουριστικό αρχιτεκτόνημα Motto Am Flussμοιάζει με ταχύπλοο, στην πραγματικότητα όμως φιλοξενεί στον πρώτο όροφο ένα εξαιρετικό εστιατόριο διακοσμημένο με βενετσιάνικα στοιχεία της δεκαετίας του ’50 και ένα καφέ στο δεύτερο επίπεδο, που σερβίρει μεταξύ άλλων πολύ προσεγμένα πρωινά με θέα στο ποτάμι.
Το πιο δύσκολο πράγμα για έναν Βιεννέζο είναι ίσως να ξεχωρίσει τα αγαπημένα του μουσεία. Αν έπρεπε να διαλέξω τρία, θα έλεγα ότι αυτά είναι το Leopold για την πλέον αντιπροσωπευτική συλλογή του με έργα αυστριακής τέχνης -και κυρίως για το «κεφάλαιο» Εγκον Σίλε-, τοΙστορίας της Τέχνης για τα αριστουργήματα του Ραφαήλ, του Βερμέερ, του Μπρίγκελ, του Καραβάτζιο και, τέλος, το Albertina, που μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου φιλοξενεί μια σπουδαία έκθεση αφιερωμένη στον Εντβαρτ Μουνκ.
Χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να μπορέσεις να βρεις στη Βιέννη σημεία που να μη «βοούν» ότι είναι τουριστικά. Ενα τέτοιο είναι η ιταλική οστερία Pronto da Salvo. Μικρή αλλά ανεκτίμητη, έχει έναν καταπληκτικό Σικελό ιδιοκτήτη που μαγειρεύει τα καλύτερα πιάτα με ζυμαρικά στην πόλη. Αλλά επειδή Βιέννη χωρίς σνίτσελ δεν... γίνεται, συστήνω ανεπιφύλακτα το Figlmuller: το μέγεθος της μερίδας θα σας κάνει να παραμιλάτε.
Ο παράδεισος του γλυκατζή είναι κατά τη γνώμη μου το Demel Konditorei: αδιαφορήστε για τις θερμίδες και... πάρτε σοκολατάκια και Sachertorten σε κουτί για το σπίτι. Στοιχηματίζω ότι θα δυσκολευτείτε να διαλέξετε. Προσωπικά, δεν μπορώ ποτέ να αντισταθώ στους 120 πάγκους με κάθε λογής καλούδια της αγοράς τροφίμων Naschmarkt: παραμένει στην ίδια περίπου θέση από τα τέλη του 18ου αιώνα (αρχικά ως σημείο πώλησης φρέσκου γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων) και διαθέτει εξαιρετική γκάμα προϊόντων - αχνιστά ψωμιά, τυριά, πίκλες, αλλαντικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ξηρούς καρπούς, εξωτικές λιχουδιές, αρωματικά ξίδια κ.ά.

Aπό τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι και ανήμερα τα Χριστούγεννα -σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και τις 26/12- οι ωραιότερες πλατείες της πόλης φιλοξενούν τις φημισμένες βιεννέζικες χριστουγεννιάτικες αγορές. Η πόλη φοράει τα καλά της, οι πάγκοι πωλούν διαλεχτά στολίδια και σπιτικές λιχουδιές, ενώ το παραδοσιακό ζεστό κρασί με μπαχαρικά Glühwein δίνει και... παίρνει (ευφραίνοντας τους επισκέπτες τα κρύα βράδια του Δεκέμβρη). Στη Maria-Theresien Platz, ανάμεσα στο Moυσείο Φυσικής Ιστορίας και το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης, λειτουργεί μία από τις αγαπημένες μου γιορτινές αγορές, που μάλιστα φέτος θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την Πρωτοχρονιά. Κάθε χρόνο κάνω πάντα μια βόλτα και από τη Χριστουγεννιάτικη Αγορά της Stephansplatz, δίπλα από τον Καθεδρικό, όμως λόγω της θέσης της συγκεντρώνει υπερβολικά πολύ κόσμο.
Aν υπάρχει ένα μέρος στην πόλη στο οποίο οι φίλοι μου ξέρουν ότι θα με βρουν, αν έχω βγει για ποτό, αυτό είναι το Loos Bar. To πρώτο American bar της πόλης, δημιούργημα του πρωτοπόρου Αυστριακού αρχιτέκτονα Αντολφ Λος το 1908, είναι ένα κομψοτέχνημα του μοντερνισμού με τακτικούς θαμώνες, vintage κοκτέιλ και υπέροχη ατμόσφαιρα. Wasabi Martini ή Kleinod Collins θα παραγγείλω συνήθως στο έτερο αγαπημένο μου μπαρ, το Kleinod (που θα πει «διαμαντάκι»). Πιάστε τραπέζι κάτω από τον εντυπωσιακό πολυέλαιο, απέναντι από την μπάρα, και έχετε κατά νου ότι στο γοτθικό κτίριο όπου στεγάζεται έζησαν για μια σύντομη περίοδο της ζωής τους ο Μότσαρτ και ο Μπραμς.http://www.briefingnews.gr/taxidia/i-vienni-enos-viennezoy

Το Wi-Fi δεν... συμπαθεί τις γιορτές

 
Τελευταία τροποποίηση στις 2 Δεκεμβρίου, 2015 - 18:25
 0  0  0 
 
Τα λαμπάκια του χριστουγεννιάτικου δέντρου μπορούν να κάνουν πιο αργές τις συνδέσεις Wi-Fi, σύμφωνα με μελέτη της βρετανικής οργάνωσης Ofcom. Το BBC προειδοποιεί ότι οι παρεμβολές στις ασύρματες συνδέσεις μπορούν να προέλθουν από απρόσμενες πηγές, όπως τα «μόνιτορ» για το μωρό στο διπλανό δωμάτιο, από τον φούρνο μικροκυμάτων και από τα χριστουγεννιάτικα φωτεινά στολίδια.
Η Ofcom κυκλοφόρησε και μια εφαρμογή που «τσεκάρει» την ποιότητα των ευρυζωνικών ασύρματων συνδέσεων στο σπίτι ανάμεσα στο μόντεμ-ρούτερ και στους φορητούς υπολογιστές, τις ταμπλέτες και τα κινητά τηλέφωνα.
Οι Βρετανοί ειδικοί επιβεβαίωσαν ότι, παρά τις επίσημες ταχύτητες που δίνουν οι πάροχοι διαδικτύου, στην πραγματικότητα οι ταχύτητες πολλών εκατομμυρίων ασύρματων συνδέσεων είναι πιο αργές από ό,τι θα μπορούσαν να είναι – και στις γιορτές τείνουν να γίνουν ακόμη πιο αργές.http://www.briefingnews.gr/tehnologia/wi-fi-den-sympathei-tis-giortes