Translate

Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

Γιατί είναι εθνικός αυτοχειριασμός το «Νέα Μακεδονία»


Γιατί είναι εθνικός αυτοχειριασμός το «Νέα Μακεδονία»

122 Comments
του Σταύρου Λυγερού
Όλα δείχνουν ότι το όνομα “Νέα Μακεδονία”, στη σλαβική εκδοχή του (Νόβα Ματσεντόνια) όχι μόνο είναι στο τραπέζι, αλλά και θεωρείται φαβορί. Δεν πρόκειται για τυχαία εξέλιξη. Συγκεντρώνει ισχυρή προτίμηση από διεθνείς παράγοντες, επειδή από την αρχή τους προσανατόλισε εκεί η ελληνική πλευρά. Σε μία προσπάθεια να διασκεδάσει τις ελληνικές καταγγελίες ότι τα Σκόπια σφετερίζονται την ιστορική κληρονομιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Δύση προσανατολίσθηκε στο όνομα “Νέα Μακεδονία” για να την αντιδιαστείλει με την αρχαία! Αυτό ήταν το κίνητρο και του Πινέιρο και του Βανς και τώρα του Νίμιτς.
Η ειρωνεία είναι ότι το όνομα “Νέα Μακεδονία” δεν ακυρώνει ούτε το σφετερισμό της ιστορικής κληρονομιάς. Σημειολογικά, ο προσδιορισμός “νέα” υποδηλώνει μετεξέλιξη ή αναγέννηση. Υποδηλώνει την ύπαρξη και όχι την απουσία δεσμού. Τη Νέα Υόρκη, τη Νέα Ζηλανδία και τη Νέα Ιωνία τις έφτιαξαν μετανάστες ή πρόσφυγες από τη βρετανική Υόρκη, την ολλανδική Ζηλανδία και τη μικρασιατική Ιωνία.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του ονόματος “Νέα Μακεδονία” είναι ότι αναφέρεται στην όλη Μακεδονία και όχι σε τμήμα της. Ως εκ τούτου, επικυρώνει, αντί να ακυρώνει το ιδεολόγημα του Μακεδονισμού, την προσπάθεια του Μέρους (Σλαβομακεδόνες) να σφετερισθεί το Όλον (Μακεδονία). Το “Νέα Μακεδονία” ουσιαστικά θα νομιμοποιήσει όχι μόνο το σφετερισμό της ιστορικής κληρονομιάς, αλλά και τις βλέψεις των Σλαβομακεδόνων επί της ελληνικής Μακεδονίας.
Για να δικαιολογήσει τη θέση της υπέρ του ονόματος “Νέα Μακεδονία”, η Μπακογιάννη είχε παλαιότερα επικαλεστεί το παράδειγμα του Μεξικού και της πολιτείας των ΗΠΑ Νέο Μεξικό. Ο παραλληλισμός είναι άτοπος. Το Νέο Μεξικό ήταν επαρχία του Μεξικού πριν αποσπασθεί απ’ αυτό και ενσωματωθεί στις ΗΠΑ. Το διεθνώς αναγνωρισμένο κράτος είναι το Μεξικό κι όχι το Νέο Μεξικό, ενώ στην περίπτωσή μας το διεθνώς αναγνωρισμένο κράτος θα είναι η “Νέα Μακεδονία”.
Η πρώην υπουργός Εξωτερικών προωθούσε το “Νέα Μακεδονία” και ταυτοχρόνως μιλούσε για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό. Πώς έλυσε την αντίφαση; Είχε ισχυρισθεί ότι το “Νέα” είναι γεωγραφικός προσδιορισμός! Είναι αξιοσημείωτο ότι την ταχυδακτυλουργική μετατροπή του χρονικού προσδιορισμού σε γεωγραφικό είχε υποστηρίξει και ο Πάγκαλος.
Το γεγονός ότι το “Νέα Μακεδονία” επικυρώνει το ιδεολόγημα του “Μακεδονισμού” δεν θα εμποδίσει τα Σκόπια να προσπαθήσουν να το πουλήσουν σαν μεγάλη υποχώρηση. Σύμφωνα με τη δική τους εθνική μυθολογία, το “νέο μακεδονικό έθνος” προέκυψε από την επιμιξία των αρχαίων Μακεδόνων με τα σλαβικά φύλα που εγκαταστάθηκαν τον 7ο αιώνα στην περιοχή. Δεν είναι τυχαίο ότι η για δεκαετίες καθεστωτική εφημερίδα των Σκοπίων ονομάζεται “Νέα Μακεδονία” (στα σλαβομακεδονικά Νόβα Ματσεντόνια).
Με επιπολαιότητα που σκοτώνει, η Αθήνα εμφανίζεται έτοιμη να αποδεχθεί το «Νέα Μακεδονία». Εάν το πράξει, ουσιαστικά θα έχει εμμέσως νομιμοποιήσει όχι μόνο τον σφετερισμό της ιστορικής κληρονομιάς, αλλά και το φαντασιακό επεκτατισμό των Σλαβομακεδόνων επί της ελληνικής Μακεδονίας. Όσο κι αν οι γείτονες δεν έχουν την ισχύ να απειλήσουν την Ελλάδα, το επεκτατικό τους ιδεολόγημα είναι αρκετό για να δηλητηριάζει τις διμερείς σχέσεις και να λειτουργεί αποσταθεροποιητικά στη Βαλκανική.

Τέσσερα εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα


Τέσσερα εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα


Written by physics4u
Η φύση μας αφήνει άφωνους με την ομορφιά της, αλλά πολλές φορές μπορεί να καταστρέψει πόλεις ολόκληρες με την μανία της. Δείτε μερικά από τα πιο παράξενα φυσικά φαινόμενα που πραγματικά εντυπωσιάζουν με το μένος τους, άλλα και τους χρωματισμούς τους.
Η φύση μας αφήνει άφωνους με την ομορφιά της, αλλά πολλές φορές μπορεί να καταστρέψει πόλεις ολόκληρες με την μανία της. Δείτε μερικά από τα πιο παράξενα φυσικά φαινόμενα που πραγματικά εντυπωσιάζουν με το μένος τους, άλλα και τους χρωματισμούς τους.
Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει το Βόρειο Σέλας. Πρόκειται για ένα φυσικό φαινόμενο το οποίο προκαλείται όταν φορτισμένα σωματίδια από το διάστημα παγιδεύονται στο μαγνητικό πεδίο της Γης, μετακινούνται προς το βόρειο πόλο και τελικά αντιδρούν με τα σωματίδια της ατμόσφαιρας.
selas
Η “κόκκινη παλίρροια” όπως λέγεται προκαλείται όταν συγκεντρώνονται τεράστιες ποσότητες χρωματιστών φυκιών, οι οποίες χρωματίζουν τον ωκεανό, αλλά και παραλίες. Αν και σαν φαινόμενο είναι σχετικά ακίνδυνο, οι τοξίνες που μπορεί να περιέχει επηρεάσουν την αναπνευστική λειτουργία.
red_tide
Η εμφάνιση των Mammatus, που ονομάζονται και “σύννεφα μαστού” είναι συνήθως προάγγελος έντονων καταιγίδων ή ακόμη και ηφαιστειακής στάχτης. Είναι όμορφα, αλλά και επικίνδυνα, καθώς “κουβαλούν” επικίνδυνα για την υγεία στοιχεία.
sinefa
Οι “στρόβιλοι φωτιάς” ή  οι “διάβολοι της φωτιάς” είναι ένα σπάνιο  φαινόμενο κατά το οποίο η φωτιά αποκτά κατακόρυφη δίνη που μπορεί να φτάσει και τα 50 μέτρα ύψος.
strobilifotias
Πηγή: 24h.gr
http://physics4u.gr/blog/2018/01/14/%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%86%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD/

Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Το e-banking φέρνει «εμπλοκή» στο χτίσιμο του αφορολόγητου – Κίνδυνος επιπλέον φόρων για χιλιάδες φορολογούμενους



Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο να κληθούν να πληρώσουν άδικα επιπλέον φόρο εισοδήματος, βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι στην Ελλάδα που έχτισαν το αφορολόγητό τους για το 2017 με δαπάνες που έκαναν με ηλεκτρονικές συναλλαγές (e-banking) σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Αιτία είναι το ότι μέχρι στιγμής, οι τράπεζες δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν αν μια μεταφορά ποσού σε λογαριασμό μέσω e-banking είναι δαπάνη που καλύπτει το αφορολόγητο ή αν πρόκειται απλώς για προσωπική συναλλαγή μεταξύ δύο φορολογουμένων, με αποτέλεσμα πολλές συναλλαγές να μην μετρήσουν τελικά για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου των 8.636 έως 9.545 ευρώ! Έτσι οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι θα εμφανίζεται ότι δεν έχουν καλύψει τα ποσά ηλεκτρονικών πληρωμών που απαιτούνται για το χτίσιμο του αφορολόγητού τους και απειλούνται να κληθούν να πληρώσουν φόρο 22% επί των ποσών που θα εμφανίζονται ότι άφησαν ακάλυπτα!
Το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμη δηλώσει στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς, δηλαδή τους τραπεζικούς λογαριασμούς που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για εισπράξεις από τους πελάτες τους. Έτσι οι τράπεζες δεν μπορούν να διακρίνουν ποιες μεταφορές ποσών μέσω e-banking στους τραπεζικούς λογαριασμούς των επιχειρηματιών είναι πράγματι καταναλωτικές δαπάνες των πελατών τους που κατοχυρώνουν γι’ αυτούς την κάλυψη των αφορολόγητων ορίων και ποιες μεταφορές στους ίδιους λογαριασμούς αποτελούν απλά προσωπικές συναλλαγές των επιχειρηματιών ως φυσικών προσώπων.
Αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών που επικαλείται η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» διαβεβαίωναν ότι από τη στιγμή που όλες οι επιχειρήσεις θα έχουν δηλώσει τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς θα καταστεί δυνατό στις τράπεζες να εντοπίζουν τις καταναλωτικές δαπάνες που πραγματοποίησαν οι φορολογούμενοι μέσω e-banking και να τις συνυπολογίζουν κι αυτές στο σύνολο των δαπανών που λαμβάνονται υπόψιν για την κατοχύρωση των αφορολόγητων ορίων.
Ωστόσο, μέχρι να γίνει αυτό, όσοι φορολογούμενοι πραγματοποίησαν το 2017, μέσω e-banking, πληρωμές δαπανών για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών οι οποίες ανήκουν στις κατηγορίες που κατοχυρώνουν το αφορολόγητο όριο, υπάρχει κίνδυνος να μην είναι πλήρως καλυμμένοι.
Σημειώνεται ότι την ύπαρξη αυτού του κινδύνου για χιλιάδες φορολογούμενους παραδέχθηκε χθες και η υφυπουργός Οικονομικών, Κ. Παπανάτσιου, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. Συγκεκριμένα, η υφυπουργός ερωτηθείσα για το γεγονός ότι αρκετοί φορολογούμενοι διαπιστώνουν πως πολλές καταναλωτικές δαπάνες που πραγματοποίησαν μέσω e-banking δεν υπολογίζονται στο «κτίσιμο» του αφορολογήτου ανέφερε ότι «με το e-banking υπάρχει όντως ένα ζήτημα» και ότι για να λυθεί θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να δηλώσουν τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς.
https://www.eklogika.gr/news/To-e-banking-fernei-%C2%ABemplokh%C2%BB-sto-xtisimo-tou-aforologhtou-Kindunos-epipleon-forwn-gia-xiliades-forologo%CF%85menous-03-01-2018

Δευτέρα 1 Ιανουαρίου 2018

Απο πού προέρχεται το όνομα κάθε μάρκας αυτοκινήτου;

Απο πού προέρχεται το όνομα κάθε μάρκας αυτοκινήτου;

--ALFA ROMEO-- Το 1910 μία ομάδα Μιλανέζων επιχειρηματιών ίδρυσε την εταιρεία
A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) (σ.μ. Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαρδίας). Το 1920 ο, επίσης, Μιλανέζος επιχειρηματίας και χρηματοδότης Niccola Romeo αγόρασε μεγάλο μέρος της εταιρείας προσθέτοντας το όνομά του σε αυτήν. 

--ASTON MARTIN-- Το 1914 οι Lionel Martin and Robert Bamford ίδρυσαν μία μικρή εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων. Τον επόμενο χρόνο είχαν ήδη ετοιμάσει το πρώτο τους προϊόν που ονόμασαν Aston, και από το όνομα του σχεδιαστή του, Martin. 

--AUDI-- Ονομάστηκε από τον ιδρυτή της August Horsch με βάση το λατινικό "Audi" (σ.μ. το επώνυμό του στα λατινικά). 

--AUSTIN-- Η εταιρία ιδρύθηκε το 1905 στην Αγγλία από τον Herbert Austin. Το 1950 ήταν η τρίτη μεγαλύτερη της Ευρώπης, παράγοντας 3.000 οχήματα την εβδομάδα ενώ είχε εργατικό δυναμικό της τάξης των 20.000 ατόμων.

--BENTLEY-- Η Bentley Motors Ltd ιδρύθηκε το 1919 από τον W.O Bentley. Βέβαια ο Bentley μαζί με τον αδερφό του, είχαν ιδρύσει από το 1912 την Bentley & Bentley που έκανε βελτιώσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, νομίζω ότι η Bentley & Bentley είναι και η πρώτη εταιρία που έφτιαξε αλουμινένιο πιστόνι. Οι κινητήρες της Bentley & Bentley ήταν οι καλύτεροι που τοποθετήθηκαν σε πολεμικά αεροσκάφη του 1ου Παγκοσμίου πολέμου..

--BENZ-- Το όνομά της προέρχεται από τον ιδρυτή της Karl Benz (1844-1929). 

--BMW-- Αρχικά των λέξεων Bayerische Motoren Werke (σ.μ. Βιομηχανία Κινητήρων της Βαυαρίας) που επισημοποιήθηκαν στις 20 Ιουλίου του 1917. Μέχρι τότε η εταιρεία αποκαλείτο Rapp-Motorenwerke από το όνομα του ιδρυτή της Karl Rapp. Το σήμα της είναι εμπνευσμένο από την κίνηση μίας προπέλας κινητήρα. 

--BUGATTI-- Εταιρία με περίεργη ιστορία. Ιδρύθηκε από τον Ιταλό Ettore Bugatti στην Γερμανική τότε (1909), περιοχή της Αλσατίας. Και μάλιστα με χρηματοδότηση από την τράπεζα Darmstaedter. Όλοι έχουν την εντύπωση ότι η Bugatti είναι Γαλλική, αλλά αυτό δεν είναι αληθές. Απλά, το 1919, μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η περιοχή πέρασε σε Γαλλική κυριαρχία και ο ιδρυτής παρέμεινε σε εκείνα τα μέρη...

--BUICK-- Επώνυμο του Σκοτσέζου μετανάστη David Dumbar Buick, ιδρυτή της Buick Manufacturing Company η οποία είναι και ο πρόγονος της General Motors.

--CADILLAC-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Γάλλο εξερευνητή Antoine de la Mothe, Sieur de Cadillac που ανακάλυψε το Ντιτρόιτ. Νονός της ο ιδρυτής της Henry Martyn Leland. 

--CATERHAM-- H εταιρεία Caterham Cars Ltd. ιδρύθηκε με έδρα την πόλη Caterham στο Surrey της Αγγλίας. 

--CHEVROLET-- Το 1910 ο William Durant ένας επιτυχημένος αμερικάνος κατασκευαστής ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή και προώθηση ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911 η Chevrolet Motor Car Company πήρε σάρκα και οστά. Αν και στηριζόταν κυρίως στον William Durant ο τελευταίος επέλεξε το όνομα του Chevrolet γιατί αφενός μεν του άρεσε και αφετέρου ήθελε να εκμεταλλευτεί την διασημότητα και αναγνωρισιμότητά του. 

--CHRYSLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον μηχανικό Walter P. Chrysler. 

--CITROEN-- Το επώνυμο του ιδρυτή της Andre Citroen, ενός επιτυχημένου βιομήχανου που ασχολείτο με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και αμέσως μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων. 

--DAEWOO--Την εταιρία ίδρυσε το 1967 ο Kim Woo-jung με την ονομασία Daewoo Industrial. Daewoo σημαινει μεγάλο σύμπαν στα κορεάτικα.. Η εταιρία είχε 20 διαφορετικά τμήματα, αλλά δεν είχε κανένα οχημάτων.. Από το 1937 βέβαια, υπήρχε στην Κορέα η National Motor, η οποία μετονομάστηκε σε Saenara Motor το 1962 και εξαγοράστηκε το 1965 Shinjin Industrial, μετονομάστηκε σε Shinjin Motor κατά την συνεργασία με την Toyota, σε General Motors Korea το 1972 και ξανά σε Saehan Motor το 1976. Τελικά μετά την εξαγορά του 1982 μετονομάστηκε σε Daewoo Motor. To 2002, πέρασε ξανά στην κατοχή της GM. 

--DAIHATSU-- Το 1951 ή εταιρεία Hatsudoki Seizo Co. Ltd που είχαν ιδρύσει οι καθηγητές Yoshinki και Turumi από το Πανεπιστήμιο της Οζάκα μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Co. Ltd (σ.μ. Κατασκευάστρια Γεννητριών της Οζάκα). Το 1974 άλλαξε το όνομά της σε Daihatsu Motor Company Ltd.

--DAIMLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Gottlieb Daimler (1834-1900). 

--DATSUN-- Το 1912 ένας νεαρός Ιάπωνας, ο Masujiro Hashimoto, ίδρυσε την εταιρεία Kwaishinsha Motor Car Company, και παρήγαγε ένα μοντέλο που ονόμασε DAT. Κάθε γράμμα της λέξης DAT ήταν αρχικό ενός από τους συγγενείς του. Το "D" ήταν για τον Kenjoro Den, το "A" για τον Rokuro Aoyama, και το "T" για τον Meitaro Takeuchi. Ο Hashimoto ήθελε με αυτό τον τρόπο να τιμήσει τους συγγενείς του που εκτός των άλλων είχαν χρηματοδοτήσει και το εγχείρημά του. Το 1926 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την Jidosha Seizo. Η νέα εταιρεία ονομάστηκε DAT Jidosha Seizo Company Limited. Το 1930 αποφασίσθηκε να μετονομασθεί σε DATSON (σ.μ. ο γιός του DAT). Αργότερα το όνομα άλλαξε σε DATSUN. 

--DELOREAN-- Το επίθετο του ιδρυτή της επιχειρηματία και μηχανικού John Zachary Delorean. 

--DODGE-- Το επώνυμο των αδελφών John και Horace Dodge ιδρυτών της εταιρείας. 

--FERRARI-- Το επίθετο του ιδρυτή της Enzo Ferrari (1898-1988). 

--FIAT-- Fabbrica Italiana Automobili Torino (σ.μ. Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο). 

--FORD-- Ο Henry Ford (1863-1947), στην αρχή ίρδυσε την Henry Ford Company το 1901, και αργότερα το 1903 την Ford Motor Company. 

--JAGUAR --Πήρε το όνομά της από το ζώο Τζάγκουαρ θέλοντας να τονίσει την ταχύτητα και τη χάρη της. 

--JEEP-- Ο όρος Jeep προέρχεται από την στρατιωτική ορολογία. Κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου οι μηχανικοί του στρατού αποκαλούσαν έτσι κάθε νέο όχημα που τους ερχόταν για δοκιμή. Το ίδιο γινόταν και στην δεκαετία του '30 όταν χρησιμοποιείτο ο όρος GP (General Purpose) (σ.μ. Γενικής Χρήσης) ομόηχος με το Jeep. Το όνομα αυτό εμφανίσθηκε την ίδια εποχή και στην σειρά κόμικς του Ποπάι με τον χαρακτήρα Eugene the Jeep που το μόνο που μπορούσε να ξεστομίσει ήταν Jeep - Jeep. Όπως και νάχει όμως καθιερώθηκε στην συνείδηση του κόσμου στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όταν το όχημα πολλαπλών χρήσεων Willys Quarter-Ton Jeep χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από την αμερικάνικη πολεμική μηχανή. 

--HONDA-- Ο Soichiro Honda (1906-1991) ήταν μηχανικός και ίδρυσε την Honda το 1948. Στην αρχή η εταιρεία παρήγαγε μόνο μοτοσυκλέτες για να περάσει το 1964 και στον χώρο των αυτοκινήτων. 

--ΗUMMER-- Η κατασκευάστρια εταιρία AMGeneral, έχει ρίζες μέσω της Standard Wheel Company, της Overland Automotive Division του John North Willys, και της Willys-Overland Motors από το 1903. Αυτό που σίγουρα δεν γνωρίζετε όλοι σας είναι ότι η Willys-Overland Motors μετονομάστηκε σε Willys Motors και μετά σε Kaiser Jeep Corporation.Παρακλάδι της Kaiser Jeep Corporation είναι μόνο για στρατιωτικά προγράμματα η εταιρία AMGeneral από το 1967 και μετά.Το 1979, η AMGeneral σχεδίασε για τον αμερικανικό στρατό το όχημα High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle, γνωστό ως HMMWV το οποίο προφέρεται σαν Humvee (χαμβί) Από το 1988 ο Σβαρτζενέγκερ ήθελε ένα τέτοιο όχημα για πολιτική χρήση. Μάζεψε και 2.000 άλλους επώνυμους, έδωσαν παραγγελία, και έτσι το 1992 βγήκε στην αγορά το πρώτο πολιτικό HMMWV με την ονομασία HUMMER..

Το 2001, η GM αγόρασε την εμπορική ονομασία HUMMER από την AMGeneral, και αυτομάτως, προστέθηκε στα HUMMER το H1..Απλά και μόνο επειδή από το 2002, ξεκίνησε η παραγωγή (με σχέδια της GM πλέον) αλλά από το εργατικό δυναμικό της AMGeneral του οχήματος HUMMER H2..Σήμερα κυκλοφορεί και το HUMMER H3 το οποίο κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο. Αποκλειστική ευθύνη για πωλήσεις και σέρβις, έχει όμως η GM.. GMC Το 1901, ο Max Grabowsky ίδρυσε την εταιρία Rapid Motor Vehicle Company, με σκοπό την κατασκευή φορτηγών. Η Rapid Motor Vehicle Company μετά την εξαγορά της από την GM το 1909 μετονομάστηκε σε General Motors Truck Company, η οποία περιλάμβανεi και την Reliance Motor Car Company στα πλαίσια συγχώνευσης των 2 εταιριών. Το GMC Truck είναι το πρώτο προϊόν που παρουσιάστηκε το 1912. 

--HYUNDAI-- Η χιουντάι, ξεκίνησε τον απρίλιο του 1946 απο τον Ju-Yung Chung. Αυτός πρώτος ίδρυσε την Hyundai Auto Service στην σεούλ, σε ηλικία 31 ετώνΤο όνομα σημαινει Μοντέρνο.. Το σηματάκι συμβολίζει 2 υπάρξεις που κάνουν χειραψία η εταιρία και ο καταναλωτής.Η γνωστή σήμερα Hyundai Motor Company ιδρύθηκε απο τον Ju-Yung Chung και τον αδερφό του Se-Yung Chung τον Δεκέμβριο του 1967.

--KIA-- Η KIA ιδρύθηκε το 1944 ως Hyungsung Precision Industry και κατασκεύαζε σωλήνες και τμήματα ποδηλάτων. Το 1952 κατασκεύασε το πρώτο της ποδήλατο και μετονομάστηκε σε KIA Industrial Company. Kia σημαινει «ανατέλλων από την Ασία» από το ΚΙ-ανατέλλω και το Α=Ασία..

--LADA-- Lada σε ελεύθερη μετάφραση, στα ρωσικά, σημαίνει "όμορφο, μικρό, αγαπητό". 

--LAMBORGHINI-- Πήρε το 1963 το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας Ferrucio Lamborghini. 

--LANCIA-- Ο Vincenzo Lancia σε συνεργασία με τον Claudio Fogolin ίδρυσε την εταιρεία το 1906. Αν και 25 μόλις χρονών ο Lancia ήταν αρκετά έμπειρος καθώς δούλευε για αρκετό καιρό στην FIAT με την οποία μάλιστα είχε λάβει μέρος και σε αγώνες. 

--LEXUS-- Ο πολυτελής κλάδος της Toyota έχει πάρει το όνομά του από την ένωση δύο λέξεων που σύμφωνα με τους ιδρυτές του συμβολίζουν την φιλοσοφία της μάρκας: Luxury (σ.μ. Πολυτέλεια) και Elegance (σ.μ. Κομψότητα). 

--LIGIER-- Χρωστάει το όνομά της στον Γάλλο οδηγό της Formula 1 Guy Ligier. 

--LINCOLN-- Ονομάστηκε έτσι προς τιμή του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ, Abraham Lincoln. 

--MASERATI-- Οι τέσσερεις αδελφοί Alfieri, Ettore, Ernesto και Bindo Maserati, ίδρυσαν την εταιρεία το 1914. 

--LOTUS-- Η δεύτερη μάρκα με ... περιβαλλοντικές ανησυχίες μετά την Jaguar. Ονομάστηκε έτσι από το όνομα του γνωστού φυτού. 

--MAZDA-- Όσοι γνωρίζουν από Ζωροαστρισμό δεν θα έχουν απορίες για την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Ο Ahura Mazda, είναι ο Θεός της Σοφίας και σύμφωνα με την παράδοση κατόρθωσε να ενώσει τους ανθρώπους δίνοντάς τους το χάρισμα της Λογικής. Το όνομα μοιάζει, επίσης, με αυτό του ιδρυτή της εταιρείας Jujiro Matsuda. 

--MERCEDES-- Ο Emil Jellinek επιχειρηματίας και ακόλουθος της Αυστροουγγαρίας στην Γαλλία ο οποίος είχε και τα αποκλειστικά δικαιώματα διάθεσης αυτοκινήτων Daimler στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ τα μετονόμασε σε Mercedes (το όνομα της κόρης του). 

--MITSUBISHI-- Γιαπωνέζικη λέξη που σημαίνει "τρία διαμάντια" τα οποία άλλωστε είναι και το σήμα της Mitsubishi. Ο ιδρυτής της Yataro Iwasaki ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα εκμεταλλευόμενος τρία ατμόπλοια το 1870. Έκτοτε ο αριθμός "τρία" κυριαρχεί στην εταιρεία είτε πρόκειται για στόχους, είτε για στρατηγική, είτε για πολιτικές. 

--MORRIS-- O William Richard Morris (1877-1963), ξεκίνησε την καριέρα του σαν επισκευαστής ποδηλάτων για να περάσει στις μηχανές το 1901 και στα αυτοκίνητα το 1913. Η εταιρεία MG έχει πάρει το όνομά της από τα αρχικά των λέξεων Morris Garage. 

--NISSAN-- Το 1931 η DATSUN αγοράσθηκε από την THE TOBATA IMONO COMPANY και έγινε μέρος της. Δύο χρόνια αργότερα αποσχίσθηκε από την μητέρα εταιρεία, μετέφερε την έδρα της στη Γιοκοχάμα και έγινε η ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha. Η χρηματοδότηση της προήλθε από την επενδυτική εταιρεία Nihon Sagyo την οποία διηύθυνε ο Yoshisuke Ayukawa ιδιοκτήτης της TOBATA IMONO. Αυτή η επενδυτική εταιρεία ήταν ήδη γνωστή σε όλη την Ιαπωνία από την σοβαρή της πορεία στο Χρηματιστήριο. Όλοι την γνώριζαν μάλιστα σαν Ni-San από την συντομογραφία της που εμφανίζονταν στον πίνακα των αγοραπωλησιών του Χρηματιστηρίου. Το 1934 η Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha μετονομάστηκε σε NISSAN MOTOR COMPANY LIMITED. 

--OLDSMOBILE-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Ransom Eli Olds (1864-1950). Ο ίδιος έχει δώσει το όνομα του και σε άλλη εταιρεία: τη REO. 

--OPEL-- Το επίθετο του ιδρυτή της Adam Opel που το 1862 μετέτρεψε την βιοτεχνία του σε αυτοκινητοβιομηχανία. 

--PEUGEOT-- Πήρε το όνομά της από τον Jean Jaques Peugeot (1699-1741) και πρόγονός της είναι η εταιρεία με τον πολύ ... κομψό τίτλο Les Fils des Peugeot Freres (σ.μ. Οι γιοί των Αδελφών Πεζό) που ξεκίνησε τις εργασίες της το 1890 με αντικείμενο την παραγωγή γεωργικών εργαλείων. Ο Armand Peugeot κατόρθωσε να αγοράσει ένα νέο πετρελαιοκινητήρα από τον Panhard χάρη στον οποίο εξελίχθηκε στον δεύτερο κατασκευαστή της Γαλλίας. 

--PONTIAC-- Ιδρύθηκε το 1893 από τον Edward M. Murphy ως Pontiac Buggy Company στην πόλη Pontiac, του Michigan. Η εταιρία κατασκεύαζε άμαξες για άλογα, και μετά το 1907 με την επωνυμία Oakland Motor Car Company ιδρύθηκε μια θυγατρική της, με σκοπό την παραγωγή αυτοκίνητων.Το 1909, η General Motors εξαγόρασε τις μισές της μετοχές.Ο ιδρυτής της GM άλλωστε (William Durant), ήταν φίλος με τον Murphy. Όμως λόγω των προβλημάτων του Durant να κρατήσει την ίδια την GM, η Pontiac δεν παρουσίασε αυτοκίνητο παρά μόνο το 1926.

--PORSCHE-- Ο Ferdinand Porsche ήταν ένας πολύ γνωστός σχεδιαστής που αν και ξεκίνησε νωρίς την δημιουργική του προσπάθεια έπρεπε να περιμένει 15 περίπου χρόνια για να δει τα σχέδια του να παίρνουν την μορφή ενός αυτοκινήτου παραγωγής. 

--RENAULT-- Ο Louis Renault (1877-1944) με τα αδέλφια του Marcel και Fernand, ίδρυσαν την γαλλική οικογενειακή εταιρεία Renault Freres (σ.μ. Αδελφοί Ρενό) που έμελε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές. 

--ROLLS-ROYCE-- Ο Βρετανός μηχανικός Henry Royce φημολογείται πως απογοητευμένος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο που είχε αγοράσει αποφάσισε να φτιάξει ένα δικό του. Δημιούργησε την εταιρεία Royce Ltd που προσέλκυσε το ενδιαφέρον του επιχειρηματία C.S.Rolls. Οι δύο εταιρείες συγχωνεύθηκαν το 1906 στην Rolls Royce Ltd.. 

--ROVER-- Το όνομα προέρχεται από το ποδήλατο "Rover Safety Cycle" του 1884 που μοιάζει πολύ με τα σημερινά ποδήλατα και ονομάστηκε έτσι γιατί ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του στο θέμα της ασφάλειας. Καλές είναι οι γκραβούρες αλλά για σκεφτείτε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ανέβαιναν στα τόσο επικίνδυνα εκείνα πρώτα ποδήλατα με τις άνισες ρόδες και το μεγάλο ύψος. Το σίγουρο και σταθερό αυτό ποδήλατο ήταν δημιούργημα των Starley και Sutton που αφενός τους έκανε πλούσιους αφετέρου τους έδωσε την ώθηση να περάσουν στην κατασκευή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. 

--SAAB-- Η Svenska Aeroplane AB (Aktiebolaget)(Swedish Airplane, Limited) (σ.μ. Σουηδικά Αεροπλάνα ΕΠΕ) ιδρύθηκε το 1937. Κατ' αρχήν όπως φανερώνει το όνομά της κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα για να περάσει το 1944 στην παραγωγή και αυτοκινήτων. 

--SEAT-- Στις 9 Μαίου του 1950 ιδρύθηκε η Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, S.A. (SEAT). Σε ελεύθερη απόδοση το όνομά της σημαίνει ότι και η δική μας ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Περιήγησης και Αυτοκινήτου). 

--SIMCA-- Τι πιο απλό?? Societι Industrielle de Mιcanique et Carrosserie Automobile. Γαλλική εταιρία με ίδρυση το 1935 από τον εμπορικό αντιπρόσωπο της Φίατ στην Γαλλία, κύριο H.T. Pigozzi.

--SUBARU-- Ένα όνομα με ελληνικό ενδιαφέρον. Στα γιαπωνέζικα Subaru σημαίνει Ένωση. Αποδίδει, όμως, και τον αστερισμό των Πλειάδων, έξι αστεριών στα οποία μεταμορφώθηκαν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι κόρες του Άτλαντα. Ο αστερισμός αυτός εμφανίζεται και στο λογότυπο της συγκεκριμένης εταιρείας. 

--TATRA-- Το όνομα προέρχεται από τα γνωστά Τσέχικα βουνά Τάτρα. Ιδρύθηκε το 1850 ως Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft και μετονομάστηκε το 1919 σε Τατρα.

--TOYOTA-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Sakichi Toyoda (1894-1952). Στην αρχή λεγόταν Toyoda Automatic Loom Works Ltd. και είχε σαν κύριο αντικείμενο την υφαντουργία και στη συνέχεια (το 1937) Toyota Motor Company. 

--VAUXHALL-- Πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία έδρευε: το Vauxhall Gardens του Λονδίνου.

--VECTOR-- Η εταιρία ιδρύθηκε από τον Jerry Wiegert το 1971 ως Vehicle Design Force αλλά* το 1972 μετονομάστηκε σαν Vector Aeromotive Corporation.Η πρώτη προσπάθεια για να κατασκευάσει η Αμερική σούπερκαρ, αντάξιο των ευρωπαϊκών. 

--VOLKSWAGEN-- Σημαίνει στα γερμανικά "αυτοκίνητο του λαού" και πρόκειται για σύνθεση των λέξεων Volks (σ.μ. Λαός) και Wagen (σ.μ. Όχημα). Το πρώτο όχημα της εταιρείας ήταν ο "Σκαραβαίος" και προήλθε από την επιμονή και εμμονή του Αδόλφου Χίτλερ να αποκτήσουν όλοι οι Γερμανοί στην δεκαετία του '30 ένα ραδιόφωνο να ακούν τα διαγγέλματά του και ένα αυτοκίνητο να μετακινούνται. 

--VOLVO-- Στα Λατινικά σημαίνει "Κυλάω" και αυτό το όνομα επέλεξαν οι ιδρυτές της Gustaf Larson και Assar Gabrielsson το 1925. 

--WOLFSBURG-- Αυτό είναι περίεργο θέμα. Βιομηχανικό χωρίο, που ιδρύθηκε το 1938 από τους Γερμανούς, με σκοπό να διαμένουν εκεί οι εργαζόμενοι της εταιρίας VW. Εκεί κατασκευαζόταν το περίφημο KDF-Wagen γνωστό μετά σε όλους σαν σκαραβαίος..

--ZASTAVA-- Το πλήρες όνομά της είναι Zavodi Crvena Zastava (σ.μ. Το Εργοστάσιο της Κόκκινης Σημαίας).
https://forcleveronly.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

ΟΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΘΙΜΑ & ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ ΒΑΣΙΛΗΔΕΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΘΙΜΑ & ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ ΒΑΣΙΛΗΔΕΣ

Παράξενα και περίεργα των γιορτών

Μοσχομυριστοί κουραμπιέδες και λαχταριστά μελομακάρονα. Ενας καλοκάγαθος στρουμπουλός Αγιος Βασίλης που γυρνά σε όλο τον κόσμο πάνω στο έλκηθρό του και μοιράζει δώρα. Στολισμένες βασιλόπιτες με το τυχερό φλουρί, οι οποίες θα κοπούν μετά την αλλαγή του χρόνου και θα χαρίσουν καλοτυχία σε εκείνους που θα βρουν το νόμισμα.
Aν νομίζετε πως αυτή είναι η εικόνα για τις γιορτές παντού στον κόσμο, καιρός να αναθεωρήσετε. Αφενός γιατί η δυτική κουλτούρα απέχει έτη φωτός από τις υπόλοιπες, αφετέρου επειδή ακόμα και μεταξύ των χωρών της ονομαζόμενης “δύσης”, υπάρχουν τόσες διαφοροποιήσεις, παράξενα ήθη και έθιμα για τις γιορτές, που πραγματικά συναρπάζουν.



Ευτυχισμένο το 5118!
Κατ’ αρχάς υπάρχει το θέμα το χρόνου. Ο χρόνος είναι σχετικός. Και κατασκευασμένος. Ο άνθρωπος “έφτιαξε” τον χρόνο για να μπορεί να μη “χάνεται” και να οργανώνεται. Δεν είναι λοιπόν καθόλου παράξενο που εμείς -μαζί με όσους λαούς “μετρούν” με βάση το Γρηγοριανό ημερολόγιο- θα υποδεχτούμε το 2016, ενώ οι λαοί που μετρούν… αλλιώς θα γιορτάσουν τον ερχομό του 5777, του 5118, του 4713 και ποιος ξέρει ακόμα ποιες μυστήριες και παράξενες Πρωτοχρονιές που δεν γνωρίζουμε καν…. Το “μέτρημα” του χρόνου είναι μια ιστορία παλιά. Ξεκίνησε από την επιτακτική ανάγκη δημιουργίας ενός “μετρητή” που θα έβαζε σε τάξη την οικονομία, το εμπόριο, την γεωργία κ.λπ. Από τον 16ο αιώνα το κυρίαρχο μοντέλο που επικράτησε ήταν το Γρηγοριανό ημερολόγιο, μία αναθεώρηση του Ιουλιανού, το οποίο είχαν καθιερώσει οι Ρωμαίοι ήδη από το 45 π.Χ. Οπως συμβαίνει, όμως, πάντα υπάρχουν και εκείνοι που δεν εναρμονίζονται με τα κυρίαρχα μοντέλα και επιλέγουν να ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι. Ετσι λοιπόν λαοί με διαφορετικές πεποιθήσεις, θρησκείες και παραδόσεις, λαοί ανατολικών κυρίως πολιτισμών δεν μπόρεσαν να χωρέσουν στο “ρωμαϊκό” καλούπι και διατήρησαν τις δικές τους μετρήσεις. Βέβαια “ασπάστηκαν” τη σύμβαση του χρόνου προκειμένου να μπορούν να έχουν εμπορικές και άλλες συναλλαγές με το μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου, αλλά διατήρησαν μαζί με τα έθιμά τους τον δικό τους “μετρητή” χρόνου. Η Πρωτοχρονιά, εκτός των άλλων, σηματοδοτεί την αρχή κάτι καινούργιου. Είναι ο λαμπρός ερχομός ενός νέου έτους, το οποίο όλοι ελπίζουν και εύχονται να φέρει χαρά, ευτυχία, χρήματα, υγεία, πλούσιες σοδειές, κερδοφόρο εμπόριο κ.λπ. Πρόκειται για μια γιορτή που “καλοπιάνει” τον καινούργιο χρόνο, προκειμένου αυτός να φανεί γενναιόδωρος, κιμπάρης και γουρλής. Και υπ’ αυτό το πρίσμα μπορεί να εξηγηθεί η διαφοροποίηση του εορτασμού της Πρωτοχρονιάς ανάλογα με την κουλτούρα των λαών. Οι Ινδοί, οι Πέρσες και οι Αφγανοί γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά στις 22 Μαρτίου. Στην Κίνα η κατάσταση είναι ακόμα πιο μπερδεμένη αφού η Πρωτοχρονιά είναι… κινητή εορτή που εξαρτάται από τη θέση των αστερισμών! Στην Αιθιοπία έχουν Πρωτοχρονιά τον Σεπτέμβριο, τον μήνα που αρχίζει η συγκομιδή των σπαρτών. Με άλλα λόγια, φέτος, εμείς οι Δυτικοί περιμένουμε το 2016. Με βάση τους υπολογισμούς και τις πληροφορίες που δίνει σχετικά η wikipedia στην Ινδία η “αλλαγή” του χρόνου θα γίνει τον Μάρτιο, οπότε και θα έρθει το 5118. Οι Πέρσες θα χαιρετήσουν το 1394. Το καλεντάρι των περισσότερων Εβραίων πάλι, “δείχνει” πως φέτος μπαίνουν στο 5777, ενώ οι παραδοσιακοί Κινέζοι, κάπου στα μέσα του Φλεβάρη θα καλοδεχθούν το 4713! Και φυσικά να μην ξεχνάμε και τους παλαιοημερολογίτες που δεν δέχονται το Γρηγοριανό ημερολόγιο και από 1924 διατηρούν το Ιουλιανό, με αποτέλεσμα να γιορτάζουν πάντα με διαφορά 13 ημερών! Ο εορτασμός της Πρωτοχρονιάς ήταν θέμα εξαιρετικά περιπλεγμένο από την αρχαιότητα. Και τούτο επειδή ο ερχομός του νέου έτους συνδεόταν άρρηκτα με τις δραστηριότητες του κάθε λαού. Ετσι στην αρχαία Αίγυπτο, γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά τον Ιούνιο που ο Νείλος φούσκωνε και πότιζε τα χωράφια, ενώ στην Περσία, η Πρωτοχρονιά γιορταζόταν την αρχή της άνοιξης, στην εαρινή ισημερία. Και δεν είναι μόνο η Πρωτοχρονιά που γιορτάζεται με διαφοροποιήσεις στον πλανήτη. Το ίδιο, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, συμβαίνει με τα έθιμα των γιορτών!


Μπύρα και κρεατόπιτα για τον Αγιο Βασίλη!

Στην Αμερική αφήνουν γάλα και κουλουράκια δίπλα στο δέντρο. Στην Ελλάδα “τρατάρουμε” τον αγαπημένο μας Αγιο με μελομακάρονα και κουραμπιέδες. Οι Ιρλανδοί πάλι, που είναι κατά κοινή ομολογία… γερά ποτήρια, φιλεύουν τον Αγιο Βασίλη… μπίρες! Και για να μην πιει ξεροσφύρι ο Αγιος, βάζουν δίπλα στη μπύρα και αλμυρές πίτες -συνήθως κρεατόπιτες. Στο τζάκι τους μάλιστα, δεν κρεμούν κάλτσες, αλλά ολόκληρες τσάντες, προσδοκώντας μάλλον σε περισσότερα ή μεγαλύτερα δώρα! Μπορεί στη χώρα μας τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εδώ και χρόνια να είναι συνονθύλευμα εθίμων “κλεμμένα” από δω και από κει, σε μία προσπάθεια να εναρμονιστούμε με τα δυτικά πρότυπα, στον πλανήτη μας όμως υπάρχουν ένα σωρό παράξενα έθιμα που έχουν τις ρίζες τους σε παγανιστικές παραδόσεις και συνδέονται άρρηκτα με τις γιορτές. Σε αρκετές επαρχίες της Μ. Βρετανίας τα παιδιά γράφουν γράμματα στον Αγιο Βασίλη, που στη συνέχεια πετούν στο αναμμένο τζάκι, γιατί η παράδοση λέει πως ο Αγιος ενημερώνεται για τις επιθυμίες των πιτσιρικιών κατευθείαν από τον καπνό! Υπάρχει και μια μικρή… λεπτομέρεια: Σύμφωνα πάντα με την ίδια παράδοση, αν το γράμμα καεί μονομιάς και όχι σταδιακά πρέπει να ξαναγραφτεί…. Οι νοικοκυρές πάλι φτιάχνουν για τις γιορτές την παραδοσιακή πουτίγκα, μόνο που, προτού ξεκινήσουν, κάνουν μια ευχή, η οποία ευχή, για να πραγματοποιηθεί, οι νοικοκυρές πρέπει να ανακατέψουν τα υλικά του γλυκού μόνο δεξιόστροφα! Στην Ουκρανία ανάμεσα στα στολίδια του δέντρου βάζουν και ψεύτικες αράχνες με (ψεύτικους) ιστούς. Η αράχνη πιστεύεται ότι φέρνει τύχη και σε όποιο σπίτι εμφανιστεί πραγματική αράχνη το πρωί των Χριστουγέννων το έθιμο λέει ότι η οικογένεια θα είναι καλότυχη όλο τον χρόνο. Σύμφωνα με τον μύθο, το έθιμο της αράχνης ξεκίνησε από μία πολύ φτωχή μάνα, η οποία δεν είχε χρήματα για στολίδια και έτσι έβαλε ιστούς αράχνης για να “στολίσει” το δέντρο του σπιτιού και να χαρούν τα παιδιά της. Τα πράγματα είναι αρκετά δυσοίωνα για τα “κακά” παιδάκια στις περισσότερες γερμανόφωνες χώρες, με πρώτη και καλύτερη την Αυστρία. Εκεί ο Αγιος Βασίλης (Αγιος Νικόλαος, σε αυτούς) “συνοδεύεται” από τον Κράμπους. Πρόκειται για ένα φριχτό κακάσχημο τριχωτό κερασφόρο πλάσμα που επισκέπτεται τα σπίτια μία μέρα πριν από τον Αγιο Νικόλαο και αρπάζει τα κακά παιδιά! Για τα καλά παιδιά, δεν υπάρχει πρόβλημα, παίρνουν το δωράκι τους από τον γνωστό χαμογελαστό και στρουμπουλό γενειοφόρο Αγιο. Στη Νορβηγία το βράδυ των Χριστουγέννων οι νοικοκυρές καταχωνιάζουν επιμελώς τις σκούπες! Το έθιμο έχει τις ρίζες του σε παγανιστική παράδοση που θέλει εκείνη τη νύχτα τις μάγισσες και τα κακά πνεύματα να καβαλάνε τις σκούπες που βρίσκουν εύκαιρες και ν’ αλωνίζουν… Οι γείτονές μας στην Ιταλία υποδέχονται τη Μπεφάνα, μία γριά που μοιάζει με μάγισσα και που πετά συχνά στον ουρανό χρησιμοποιώντας -τι άλλο;- μία σκούπα. Η Μπεφάνα είναι εκείνη που δίνει στα καλά παιδιά δώρα, ενώ στα “κακά” αφήνει ένα κομμάτι κάρβουνο, ένα κρεμμύδι ή ένα σκόρδο. Η… γριούλα των Χριστουγέννων θεωρούνταν η καλύτερη νοικοκυρά της εποχής. Κάποια στιγμή, ο θρύλος λέει ότι την επισκέφθηκαν οι μάγοι που πήγαιναν να βρουν το Θείο Βρέφος. Η φιλοξενία της ήταν τέλεια, αλλά έκανε το λάθος να τους αρνηθεί να τους ακολουθήσει στην αναζήτησή τους για το Θείο Βρέφος, με τη δικαιολογία ότι είχε δουλειά. Από τότε, η τιμωρία της είναι να πηγαίνει κάθε χρόνο τέτοια εποχή στα σπίτια των παιδιών και να τους δίνει δωράκια ή… κρεμμύδια. Για να είμαστε πάντως δίκαιοι με τη Μπεφάνα η παράδοση λέει πως σχεδόν αμέσως μετάνιωσε για την άρνησή της, αλλά ήταν αργά… Στην Ιαπωνία που μόνο το 1% του πληθυσμού είναι χριστιανοί, τα Χριστούγεννα γιορτάζονται περισσότερο από μιμητισμό και όχι λόγω θρησκείας. Και φυσικά δεν θεωρούνται επίσημη γιορτή. Ωστόσο κι εκεί τα παιδιά παίρνουν τα δωράκια τους. Τα φέρνει μια ιαπωνική θεότητα που έχει μάτια και στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Ο λόγος είναι απλός. Ετσι μπορεί και βλέπει καλύτερα ποια παιδιά ήταν καλά και ποια όχι. Οπως και να έχει, όποτε και αν γιορτάζεται, η Πρωτοχρονιά είναι μία ιδιαίτερη γιορτή. Σηματοδοτεί, έστω και “κατασκευασμένα” -αφού ο χρόνος είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα- την απαρχή κάτι καινούργιου. Κάτι νέου που καταφτάνει ορμητικά, αφήνοντας πίσω του όσα επιλέγουμε να ξεχάσουμε, φέρνοντας μαζί του ελπίδα & αισιοδοξία.
Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τα έθιμα και τις παραδόσεις των γιορτών ανά τον κόσμο, επισκεφθείτε -ενδεικτικά- τα παρακάτω :
http://en.wikipedia.org/wiki/Category: Christmas_traditions
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Year
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Calendar.
 http://www.haniotika-nea.gr/paraxena-ke-perierga-ton-giorton/

Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Ελβετία: Το πιο απότομο τελεφερίκ στον κόσμο

Στη διάθεση του κοινού τέθηκε το πιο απότομο τελεφερίκ του κόσμου, στο ορεινό χωριό Στοος, κοντά στη λίμνη της Λουκέρνης, στην κεντρική Ελβετία.













Το έργο εγκαινιάστηκε την Παρασκευή από την πρόεδρο της Ελβετίας Ντόρις Λόιτχαρτ, η οποία μάλιστα επιβιβάστηκε στο τελεφερίκ, παρ’ όλο που φέρεται να πάσχει από υψοφοβία.
«Όσα κάνουμε στην πολιτική είναι ασήμαντα σε σύγκριση με αυτό το έργο», σχολίασε η κ. Λόιτχαρντ, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Διανύοντας απόσταση 1.738 μέτρων το τελεφερίκ «σκαρφαλώνει» 743 μέτρα, ενώ στο πιο απότομο σημείο της διαδρομής, οι συρμοί ανεβαίνουν με γωνία περίπου 48 μοιρών.
Όσο για το κόστος του έργου, ανήλθε σε 44,6 εκατ. ευρώ.
Το τελεφερίκ διαθέτει κυλινδρικές καμπίνες και υδραυλικά ελεγχόμενα δάπεδα, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να διατηρούν την ισορροπία τους, καθώς ταξιδεύουν στις πλαγιές των Άλπεων.
naftemporiki.gr