Translate

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

10 φυλακές που ξεπερνούν τη… φαντασία!

Οι φυλακές έχουν δημιουργηθεί για να κρατάνε σε ασφάλεια τους πιο επικίνδυνους κακοποιούς του πλανήτη και οι περισσότεροι από εμάς ξέρουμε πάνω κάτω πώς είναι στο εσωτερικό τους. Κάποιες είναι μικρές, άλλες λίγο μεγαλύτερες, ορισμένες είναι πιο ασφαλείς από κάποιες άλλες, ενώ σε μερικές περιπτώσεις η πολυτέλεια και η χλιδή τις χαρακτηρίζουν και με το παραπάνω. Στο πλαίσιο αυτό, θα δούμε στη συνέχεια 10 από τις πιο παράδοξες φυλακές του κόσμου που ξεπερνούν κάθε φαντασία -πολλές φορές ακόμη και τις προσδοκίες μας- τόσο στην… εμφάνιση όσο και στα βασικά χαρακτηριστικά τους!

1. Η μικρότερη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Πρόκειται για τη φυλακή Sark Prison στο Γκέρσνεϊ, η χωρητικότητα της οποίας είναι μόλις 2 άτομα! Η μικρότερη φυλακή του κόσμου χτίστηκε το 1856 και σήμερα χρησιμεύει περισσότερο σαν κρατητήριο. Δεν έχει παράθυρα στα δύο μικρά δωμάτια που διαθέτει, όπου με το ζόρι χωράνε οι 2 κρατούμενοι. Γι’ αυτό αν οι μελλοντικοί παραβάτες του νόμου έχουν κλειστοφοβία καλό θα ήταν να το σκεφτούν λίγο παραπάνω πριν διαπράξουν το έγκλημά τους!

2. Η ασφαλής
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Η φυλακή Adx Supermax στο Κολοράντο είναι ο… εφιάλτης κάθε παρανόμου και όχι άδικα, αφού επιβεβαιώνει στο έπακρο τον όρο «φυλακή»!  Βία, πειθαρχία και άριστο σύστημα ασφαλείας υποδηλώνουν αμέσως ότι εκεί δεν περνάνε τα πολλά πολλά, ενώ για ενδεχόμενο τρόπο διαφυγής… ούτε λόγος! Aνοιξε τις πύλες της το 1994 και «φιλοξενεί» 550 κρατουμένους, τους πιο βίαιους και επικίνδυνους εγκληματίες της χώρας, και κυρίως όσους έχουν να εκτίσουν ποινή από 25 χρόνια και πάνω. Βασικό χαρακτηριστικό της είναι το γεγονός ότι οι κρατούμενοι δεν έχουν σχεδόν καμία επαφή ο ένας με τον άλλον, καθώς περνάνε 22 ώρες την ημέρα στην απομόνωση, για να αναλογιστούν τις πράξεις τους. Εξαιτίας αυτού, μάλιστα, πολλοί από όσους έμειναν στα κελιά της, έχουν χάσει το μυαλό τους από την πολλή μοναξιά και αυστηρότητα.

3. Η πολύτιμη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Η ονομαστή φυλακή San Quentin στην Καλιφόρνια, χωρητικότητας 3.317 κρατουμένων, είναι η πιο «ακριβή» φυλακή του κόσμου, καθώς η αξία του τεράστιου οικοπέδου όπου είναι χτισμένη υπολογίζεται ότι κοστίζει περίπου 100 εκατ. δολάρια. Υπάρχει η φήμη, μάλιστα, ότι πρόκειται για ένα από τα ακριβότερα οικόπεδα της χώρας, με ωραία θέα στον ωκεανό, γεγονός βέβαια που καθόλου δεν ενδιαφέρει τους κρατουμένους!

4. Η παράξενη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Στη φυλακή San Pedro της Βολιβίας η κατάσταση θυμίζει περισσότερο… σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Τι σημαίνει αυτό; H εν λόγω φυλακή μοιάζει με μικρή «πόλη», όπου οι 800 κρατούμενοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν ενοίκιο(!) στα σπίτια που μένουν, έχουν κανονικές δουλειές μέσα στη φυλακή, ενώ κάποιοι από αυτούς μπορούν να συγκατοικούν με την οικογένειά τους! Επιπλέον, οι τουρίστες που κάνουν διακοπές στη χώρα μπορούν να επισκεφθούν με ξεναγό τις εγκαταστάσεις και να διανυκτερεύσουν εκεί εάν το επιθυμούν!  Άκου να δεις …

5. Η χλιδάτη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Η φυλακή Leoben Justice Centre στην Αυστρία θυμίζει περισσότερο ξενοδοχείο πολλών αστέρων και λιγότερο σωφρονιστικό ίδρυμα! Η πολυτέλεια και η χλιδή είναι εμφανείς ακόμη από την είδοσο, τόσο πολύ μάλιστα που σε προκαλούν να πυροβολήσεις… τη γυναίκα σου για να καταλήξεις εκεί! Οι 205 κρατούμενοι απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας διαμονή, ενώ υπάρχει μεγάλη… λίστα αναμονής!!!

6. Η διάσημη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Βρίσκεται σε νησί και δεν είναι άλλη από τη «χιλιοτραγουδισμένη» φυλακή του Αλκατράζ, που δεσπόζει στο «Βράχο», στην είσοδο του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο. Στα 30 περίπου χρόνια λειτουργίας της (έκλεισε το 1963) κανείς δεν είχε δραπετεύσει, αφού απλούστατα δεν είχε πού να πάει, ενώ έχουν καταγραφεί μόνο 14 απόπειρες. Κάποιοι κινηματογραφικοί αστέρες ίσως τα κατάφεραν να το σκάσουν…

7. Η πολυπληθέστερη
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Η φυλακή Kresty στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας χωράει περίπου 3.000 άτομα, αλλά στην πραγματικότητα οι κρατούμενοι ξεπερνάνε τους 10 χιλιάδες! Δηλαδή, σε καθέναν αναλογούν 4 τετραγωνικά μέτρα να ζήσει και να αναπνεύσει! Το μπάνιο επιτρέπεται μόνο μία φορά την εβδομάδα, και μάλιστα μόνο για 15 λεπτά κάτω από το ντους για κάθε φυλακισμένο! Δεν είναι δύσκολο να φανταστείτε, λοιπόν, πόση βρομιά υπάρχει… ανάμεσά τους!

8. Η διασκεδαστική
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
«Η μουσική εξημερώνει τα πλήθη», λέει μια σοφή ρήση και αυτό κάνουν πράξη στη φυλακή Cebuστις Φιλιππίνες. Πιο συγκεκριμένα, οι Αρχές των φυλακών σκέφτηκαν πως οι τρόφιμοι πρέπει να έχουν κάποια φυσική δραστηριότητα, αλλά σε αντίθεση με άλλες φυλακές όπου το μπάσκετ και τα πουσάπς είναι αρκετά επέλεξαν τη μουσική και το χορό! Έτσι οι κρατούμενοι έχουν γίνει διάσημοι, με τις πορτοκαλί «χορευτικές» στολές τους να εκτελούν μουσικοχορευτικά κομμάτια στην αυλή της φυλακής, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν δώσει παραστάσεις για φιλανθρωπικό σκοπό.

9. Η οικογενειακή
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Η Ισπανία ανησυχεί ιδιαίτερα για τα παιδιά των οποίων ο ένας εκ των δύο γονιών πρέπει να φυλακιστεί. Για το λόγο αυτό δίνουν τη δυνατότητα στους κρατουμένους που έχουν παιδιά να εκτίσουν την ποινή τους μαζί με την οικογένειά τους στη φυλακή Aranjuez. Εκεί τα παιδιά ζουν και μεγαλώνουν μέσα σε ένα όμορφο περιβάλλον, που δεν θυμίζει σε τίποτα φυλακή, σε πολύχρωμα δωμάτια με ζωγραφισμένα καρτούν από παιδικά παραμύθια στους τοίχους και ανάμεσα σε πολλά παιχνίδια. Υποθέτουμε ότι με τον τρόπο αυτό η Ισπανία προσπαθεί να μειώσει μελλοντικά το ποσοστό της εγκληματικότητας, προσφέροντας στους απογόνους ενός κρατούμενου μια φυσιολογική παιδική ηλικία.

10. Η οικολογική
perierga.gr - 10 φυλακές που ξεπερνούν τη... φαντασία!
Αν και η ιδέα για τη δημιουργία φυλακών που θα είναι φιλικές προς το περιβάλλον δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, η φυλακή Bastoey στη Νορβηγία κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τα εκεί. Στο ομώνυμο νησί -που καλείται επίσης και «νησί της ελπίδας»-οι Αρχές της χώρας δημιούργησαν μια φυλακή που χρησιμοποιεί ηλιακούς συλλέκτες για την παραγωγή ενέργειας, οι κρατούμενοι παράγουν τα περισσότερα από τα τρόφιμά τους (αρκετά τα πουλάνε κιόλας σε άλλες φυλακές!), ανακυκλώνουν ό,τι μπορούν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να έχουν έναν τρόπο ζωής φιλικό προς το περιβάλλον. Η εν λόγω φυλακή μοιάζει περισσότερο με «κατασκήνωση», καθώς είναι χαμηλής ασφάλειας, ενώ δραστηριότητες όπως το τένις, η ιππασία και το κολύμπι είναι μια καθημερινή πραγματικότητα, όταν, βέβαια, ο καιρός το επιτρέπει!


 http://perierga.gr/ http://forcleveronly.blogspot.gr/2015/03/10_7.html

Παρασκευή 17 Απριλίου 2015


Χρήματα από το τίποτα

Χρήματα από το τίποτα
Βγάζοντας χρήματα από το τίποτα
Η πρώτη φορά που δημιουργήθηκε σύγχυση με τη φαινομενική ομοιότητα των ονομάτων δύο τόσο έντονα διαφορετικών περιοχών, ήταν όταν τις πρώτες μέρες ακόμα στο Λονδίνο, έγραψα με λευκή κιμωλία στον μαυροπίνακα του ανοιχτού ψυγείου του The Life Goddess, στη Store street: Kaseri Sohou.
Προέκυψε, όπως ήταν αναμενόμενο, η πρώτη ερώτηση ενός συμπαθέστατου Λονδρέζου, αν αυτό το νοστιμότατο γαλακτοκομικό προϊόν παράγεται λίγα μέτρα πιο κάτω στο Soho. Η απάντησή μου, μέσα στο κλίμα του δημοφιλούς βρετανικού χιούμορ, ήταν «όχι, εξ όσων γνωρίζω, το μόνο που παράγει το Soho είναι σκουπίδια. Και το κάνει με μεγάλη επιτυχία».
Σε αντίθεση, του εξήγησα, αυτή η ορεινή περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά στη Θεσσαλονίκη, που η μοίρα της έλαχε να μοιάζει τόσο πολύ «ονομαστικά» με το πιο ζωντανό «διασκεδαστικά» κομμάτι του Λονδίνου, παράγει τόσα μα τόσα καλούδια.
Μεταξύ αυτών είναι το φημισμένο κασέρι Σοχού, το κατσικίσιο τυρί Σοχού μοναδικής γεύσης, την άγρια ρήγανι, τα αρωματικά, το μέλι, κρασιά και πόσα άλλα καλούδια.
Το βασικό θέμα που προκύπτει, όταν κάθομαι να αναλογιστώ, πώς κατάφεραν οι Βρετανοί να βγάλουν χρήματα από το τίποτα, πάντα στο μυαλό μού έρχεται ο τηλεφωνικός τους θάλαμος. Τι να πει κανείς και πόσο να θαυμάσει, market wise, αυτούς που πετύχανε να αναγάγουν σε παγκόσμιο tourist icon, ένα κόκκινο κουτί τηλεφωνικού θαλάμου και να πουλιέται αυτό σε εκατομμύρια αντίγραφα παγκοσμίως.
Είναι τόσο μεγάλη η επιτυχία, μάλιστα, που μπορείς να το βρεις, ως σουβενίρ, ακόμα και στη Μεσογειακή Μάλτα. Το ίδιο θα μπορούσα να ισχυριστώ και για το χαρακτηριστικό κόκκινο λεωφορείο και πόσα άλλα βρετανικά παραδείγματα.
Είναι πολύ ξεκάθαρο το συμπέρασμα που προκύπτει όταν κανείς αναλογίζεται τη δύναμη του μάρκετινγκ. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Ούτε ότι το Big Ben είναι πιο όμορφο από τον Παρθενώνα, ούτε ότι το London Eye είναι πιο εντυπωσιακό από τα εγκαταλελειμμένα και ακριβοπληρωμένα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Το θέμα είναι ΠΩΣ πουλάς αυτό, που ο άλλος αγοράζει.
Θέλουμε να «πουλάμε» την Ελλάδα, ως την ηλιόλουστη χώρα με τη μοναδική φιλοξενία, την ειλικρινή διάθεση για εξυπηρέτηση ή τους μόνιμα διαμαρτυρόμενους μπαταχτσήδες Ευρωπαίους. Αυτόν που περνάει δύσκολα όλοι τον συμπαθούν και προσπαθούν να τον στηρίξουν. Αυτός όμως, που το μυαλό του έχει στην παγαποντιά, δεν νομίζω να έχει την ίδια ανταπόκριση.
Με την καθημερινή επαφή τις μέρες που βρίσκομαι στο Λονδίνο για δουλειά, ένα μου έγινε βίωμα: δεν έχει σημασία τι πουλάς αλλά ΠΩΣ το πουλάς και ΠΩΣ το υποστηρίζεις. Ας μάθουμε λοιπόν πως η χώρα μας, χώρα γαρ τουριστική, πρέπει να βελτιώσει το marketing που τη χαρακτηρίζει.
Αν φανταστούμε πως από μόνη της πουλάει τόσο, τι μπορεί να κάνει όταν το κάνει σωστά.
@Νίκος Νυφούδηςhttp://www.businesslife.gr/articles/sales/chrimata-apo-to-tipota.html#.VTEowSHtmko

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος – 20 διάσημοι πίνακες του El Greco

El_Greco
Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541 – 7 Απριλίου 1614), γνωστός επίσης με τo ισπανικό προσωνύμιο El Greco (δηλαδή Ο Έλληνας), ήταν Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία.
Πορτρέτο ενός γέρου (πιθανή αυτοπροσωπογραφία του ιδίου)
Πορτρέτο ενός γέρου (πιθανή αυτοπροσωπογραφία του ιδίου)
Γεννήθηκε στο χωριό Φοδέλε στον Χάνδακα της Κρήτης (σημερινό Ηράκλειο). Ο πατέρας του ο Γιώργος, ήταν φοροσυλλέκτης στην  υπηρεσία της Δημοκρατίας της Βενετίας, όπου άνηκε τότε η Κρήτη. Ο Δομίνικος  έζησε στη Κρήτη μέχρι τα 26 του χρόνια. Το 1567 φεύγει για την Βενετία όπου ήταν το κέντρο συνάντησης Ανατολικού και Δυτικού πολιτισμού. .
Ανάληψη του Χριστού 1577
Ανάληψη του Χριστού 1577
Μύθος ή Αλληγορία, το Αγόρι που ανάβει κερί, ένας πίθηκος κι ένας ανόητος 1590
Μύθος ή Αλληγορία, το Αγόρι που ανάβει κερί, ένας πίθηκος κι ένας ανόητος 1590
1107grec0207gred0205grec
Ο διαμερισμός των ιματίων του Χριστού 1579
Ο διαμερισμός των ιματίων του Χριστού 1579
Η Αγία Οικογένεια 1585
Η Αγία Οικογένεια 1585
Ο Μυστικός Δείπνος 1568
Ο Μυστικός Δείπνος 1568
Μετανοούσα Μαγδαληνή - 1590
Μετανοούσα Μαγδαληνή - 1590
Η Ανάσταση 1600
Η Ανάσταση 1600
Λαοκόων 1610
Λαοκόων 1610
Η Πέμπτη Σφραγίδα της Αποκαλύψεως 1614
Η Πέμπτη Σφραγίδα της Αποκαλύψεως 1614
Αγίος Σεβαστιανός 1600
Αγίος Σεβαστιανός 1600
Η Βάπτιση 1600
Η Βάπτιση 1600
Η Αγωνία στον Κήπο 1605
Η Αγωνία στον Κήπο 1605
Πιετά (Θρήνος ) 1575
Πιετά (Θρήνος ) 1575
Πεντηκοστή 1600
Πεντηκοστή 1600
Ο Χριστός κουβαλάει το σταυρό 1578
Ο Χριστός κουβαλάει το σταυρό 1578
Πορτρέτο ενός Καρδινάλιος (Πιθανώς  του Δον Φερνάντο Νίνιο ντε Γκεβάρα) 1598
Πορτρέτο ενός Καρδινάλιος (Πιθανώς του Δον Φερνάντο Νίνιο ντε Γκεβάρα) 1598
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Το Άγιο Πάσχα

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.

H πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης δεν βιώνονται με την ίδια κατάνυξη και τον ίδιο ενθουσιασμό από ολόκληρο το Χριστιανικό κόσμο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ανάσταση του Κυρίου, ενώ η Δυτική στο θρήνο για το θάνατό του...


Η ορθόδοξη θεώρηση για την Ανάσταση συμπυκνώνεται στον πασίγνωστο ύμνο:

                                              Χριστός Ανέστη εκ νεκρών
                                              θανάτω θάνατον πατήσας και
                                              τους εν τοις μνήμασι ζωήν
                                              χαρισάμενος!


Τους πρώτους μετά Χριστόν αιώνες, οι εορτασμοί της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα δεν υπήρχαν, καθώς οι Χριστιανοί ήταν μια διωκόμενη μειονότητα. Όλα άλλαξαν τις ημέρες του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου και οι πρώτες λειτουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας ξεκίνησαν στην Ιερουσαλήμ.

Το Χριστιανικό Πάσχα πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στο Εβραϊκό Πεσάχ. Το Πεσάχ ήταν η πρώτη από τις τρεις ετήσιες μεγάλες εορτές των Ισραηλινών, η οποία γιορταζόταν στις αρχές της Άνοιξης.

Η λέξη Πάσχα είναι ελληνοποιημένη απόδοση του Πεσάχ και σημαίνει Διάβαση. Οι μεν Εβραίοι γιορτάζουν τη διάβασή τους από την Ερυθρά θάλασσα και την απελευθέρωσή τους από τη φαραωνική δουλεία. Οι δε Χριστιανοί γιορτάζουν το Πάσχα, την ανάσταση του Χριστού και την απελευθέρωσή τους από την αμαρτία και το θάνατο. Ο Χριστιανισμός πήρε το Πάσχα από τους Εβραίους και του έδωσε νέο νόημα.

Με απόφαση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ, το Πάσχα ορίστηκε να εορτάζεται σ’ όλη τη Χριστιανοσύνη την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και μετά το εβραϊκό Πάσχα, προκειμένου να τηρείται η σειρά των γεγονότων.

Όμως, από την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου, Ανατολικοί και Δυτικοί Χριστιανοί γιορτάζουν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες, οι μεν βάσει του παλαιού ημερολογίου, οι δε βάσει του νέου. Αν και το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει υιοθετήσει το νέο ημερολόγιο από τις αρχές του 20ου αιώνα, για το Πάσχα ακολουθεί το παλαιό.

Οι προσπάθειες για κοινό εορτασμό μεταξύ όλων των δογμάτων και ομολογιών του Χριστιανισμό δεν έχουν ευοδωθεί ως σήμερα.

sansimera.gr
Τα 10 πιο όμορφα πασχαλινά έθιμα από όλη την Ελλάδα Σχολιάστε0  59  3 G+7  4 ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Πασχαλινές λαμπάδες: 11 αγορές για ευτυχισμένα βαφτιστήρια Πασχαλινά bazaar: Κοινωνική προσφορά και οικονομία Δημοσίευση | 1 Μαΐου 2013 - Παλαιότερο των 360 ημερών του Νικόλα Γεωργιακώδη Σε άκρως κατανυκτικό κλίμα, κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζει την περίοδο του Πάσχα με τον δικό της, ιδιαίτερο τρόπο. Το «Πάσχα το καινόν» ή η «πανήγυρις πανηγύρεων» όπως αναφέρεται στους πασχαλινούς ύμνους, αποτελεί για τον λαό μια ημέρα λαμπρή, μιας και η φύση βρίσκεται στα καλύτερά της. «Κατά το διάστημα της προετοιμασίας έθιμα προχριστιανικά με χαρακτήρα λατρευτικό, εξαγνιστικό και αποτρεπτικό του κακού, που απειλεί τη βλάστηση και την παραγωγή, έχουν ενταχθεί στη χριστιανική λατρεία», αναφέρει η κ. Aικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. «Λαϊκά δρώμενα αναπαράστασης θανάτου - ανάστασης στον ελληνικό χώρο, όπως ο Ζαφείρης στην Ήπειρο, οι κήποι του Άδωνη, οι τελετουργικοί χοροί του Πάσχα και του αγίου Γεωργίου, οι κούνιες, οι επισκέψεις με όργανα στους τάφους, η συμβολική χρήση των αβγών - και μάλιστα κόκκινων, αποτελούν εκδηλώσεις της προαιώνιας προσπάθειας του ανθρώπου να συμβάλει θετικά στη διαδικασία ανανέωσης της φύσης και στην εξασφάλιση της καλής σοδειάς», προσθέτει. Αερόστατα στο Λεωνίδιο Στην όμορφη κωμόπολη της Τσακωνιάς, η Λαμπρή γίνεται όνομα και πράγμα, αφού εδώ και έναν περίπου αιώνα, το βράδυ της Ανάστασης τηρείται το έθιμο των αερόστατων. Τα παιδιά των πέντε ενοριών συναγωνίζονται στις επιτυχείς «πτήσεις» των χρωματιστών φωτεινών αερόστατων, τα οποία ετοιμάζουν επί εβδομάδες πριν το Πάσχα. Για περίπου μισή ώρα μετά το «Χριστός Ανέστη», ο ουρανός αποκτά… έξτρα αστέρια, ενώ παράλληλα το ευαγγέλιο διαβάζεται και στην τσακώνικη διάλεκτο. Οι κερκυραϊκοί μπότηδες Μπότηδες είναι τα κανάτια εκείνα με το λεπτό στόμιο, που, αν έχετε κάνει Πάσχα στην Κέρκυρα, σίγουρα θα έχετε δει να σκάνε στα πόδια σας το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου. Πρόκειται για το έθιμο της Πρώτης Ανάστασης, κατά το οποίο οι Κερκυραίοι γεμίζουν τους μπότηδες με νερό και τους πετούν από τα μπαλκόνια των καντουνιών. Λίγο νωρίτερα, στην εκκλησία της Παναγιάς των Ξένων έχει γίνει τεχνητός σεισμός, σαν αναφορά στον σεισμό που έγινε σύμφωνα με την Βίβλο στον τάφο του Ιησού, ενώ στην συνέχεια, οι κερκυραϊκές φιλαρμονικές κυκλοφορούν στην πόλη παίζοντας εύθυμα εμβατήρια. Ρουκετομανία στο Βροντάδο Η Χίος κάθε χρόνο τέτοια εποχή τραβάει τα βλέμματα, χάρη στο έθιμο που αναβιώνει στο χωριό Βροντάδο και περιλαμβάνει την μάχη των ενοριών με ρουκέτες. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, η συνήθεια ξεκίνησε επί Τουρκοκρατίας, όταν οι Χριστιανοί κάτοικοι ήθελαν να δείξουν στους Τούρκους πώς γιορτάζουν οι ορθόδοξοι την Ανάσταση. Ο Δήμος βέβαια πλέον έχει θέσει αυστηρούς κανόνες για την ασφάλεια των συμμετεχόντων στον ρουκετοπόλεμο, για να αποφευχθούν τα παρατράγουδα και οι τραυματισμοί που παρατηρήθηκαν πριν λίγα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, το θέαμα στον μεταμεσονύκτιο ουρανό είναι μαγευτικό – άλλωστε οι ειδικοί «ρουκετοποιοί» του χωριού εργάζονται γι’ αυτό το υπερθέαμα καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς. Λευκά περιστέρια στην Ζάκυνθο Το «ζακυνθινό μεγαλοβδόμαδο» είναι γεμάτο έθιμα που στο νησί αποκαλούνται «αντέτια». Από αυτά, ξεχωρίζουν τα άσπρα περιστέρια που αφήνει ο ιερέας κατά την Πρώτη Ανάσταση, ενώ οι νοικοκυρές ρίχνουν πήλινα κανάτια από τα μπαλκόνια, κατά τις προσταγές ενός εθίμου, αντίστοιχου με αυτό της Κέρκυρας. Το Ευαγγέλιο της Ανάστασης ψάλλεται με τον ιδιαίτερο «μουσικό» τρόπο της Επτανησιακής παράδοσης, ενώ η Αναστάσιμη ακολουθία πραγματοποιείται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου μόνο στον Άγιο Μάρκο. Οι υπόλοιπες εκκλησίες αρκούνται στο χαρμόσυνο χτύπημα της καμπάνας και πραγματοποιούν την ακολουθία το πρωί της Κυριακής. Αγώνας δρόμου στην Αράχωβα Διπλή γιορτή για την Αράχωβα, καθώς η γιορτή του Αγίου Γεωργίου που πέφτει παραδοσιακά κοντά στο Πάσχα γιορτάζεται με την ίδια φροντίδα και ζέση που επιδεικνύουν οι ντόπιοι για την Ανάσταση. Έτσι, ανήμερα του Πάσχα, ξεκινά η περιφορά της εικόνας του Αγίου Γεωργίου, οι γηραιότεροι κάτοικοι ξεκινούν από την Εκκλησία και πραγματοποιούν τον «αγώνα της ανηφόρας», ενώ χορευτικά συγκροτήματα έχουν ήδη πιάσει δουλειά. Παράλληλα, έχουν ετοιμαστεί οι «λάκκοι» σε κάθε γειτονιά, όπου ανάβουν οι φωτιές που θα υποδεχθούν δεκάδες αρνιά – τόσα, ώστε λέγεται πως αν κάποιος δει από μακριά την Αράχωβα, νομίζει πως το χωριό έχει πάρει φωτιά. Το κάψιμο του Ιούδα στην Θράκη Στις Μέτρες της Θράκης, τη Μεγάλη Πέμπτη συνηθίζεται τα παιδιά να φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη ημέρα στον Επιτάφιο. Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου φτάνει στο τέλος της έξω από ένα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Μόλις ο ιερέας ξεκινήσει να διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο, ανάβουν τη φωτιά και ρίχνουν μέσα της το ομοίωμα, ενώ μόλις ολοκληρωθεί η καύση οι κάτοικοι συνηθίζουν να παίρνουν μια χούφτα από τη συγκεκριμένη στάχτη την οποία ρίχνουν στα μνήματα. Μπρρρ! Η αναπαράσταση των Παθών στην Πάρο Αν και η Πάρος αποτελεί από μόνη της ιδανικό προορισμό όλες τις εποχές του χρόνου, το Πάσχα ιδιαίτερα πραγματοποιείται στο νησί το μοναδικό έθιμο της αναπαράστασης των Παθών κατά την περιφορά του Επιταφίου στα ορεινά χωριά Μάρπησσα, Μάρμαρα, Πρόδρομο, Λεύκες και Άσπρο Χωριό. Καθώς ο Επιτάφιος περνά τα δρομάκια των νησιών κάνει συνολικά 15 στάσεις στις οποίες αναπαριστώνται ζωντανά εικόνες των Παθών του Χριστού. Παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού ζωντανεύουν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, τον «Μυστικό Δείπνο», το μαρτύριο της Σταύρωσης κ.α., ενώ σε κάθε μία από αυτές τις στάσεις φωτίζεται εντυπωσιακά και ένα σημείο του βουνού. Το βράδυ του Σαββάτου το έθιμο κορυφώνεται με την αναπαράσταση της Ανάστασης μέσα σε μία εκθαμβωτική ατμόσφαιρα χιλιάδων κεριών και αμέτρητων πυροτεχνημάτων που φωτίζουν μαγευτικά τον ουρανό του Αιγαίου. «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι» στη Χαλκιδική Στην… πολύπαθη Ιερισσό, ξεχωριστό χρώμα στις πασχαλινές εκδηλώσεις δίνει το έθιμο «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι» στους λόφους πάνω από την πόλη την Τρίτη του Πάσχα. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Στην συνέχεια συνοδεύουν και οι υπόλοιποι κάτοικοι, οι οποίοι τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια, ενώ τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν δύο νεαροί με υψωμένα σπαθιά και στη μέση του τραγουδιού «διπλώνεται» στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι («ζωγραφίτικος»), τσουρέκια και αυγά. «Μπουλούκια» στην Καλαμάτα Ο διαγωνισμός των «μπουλουκιών» στην πόλη της Καλαμάτας πηγάζει από τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821. Οι διαγωνιζόμενοι με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού με τη συμμετοχή εκατοντάδων ντόπιων και επισκεπτών. Επίσης, το βράδυ του Μ.Σαββάτου πραγματοποιείται το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς και τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού. Ο Ζαφείρης στην Ήπειρο Σε όλη την Ήπειρο, αλλά και σε πολλά μέρη της Μακεδονίας, την Κυριακή του Πάσχα, αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της άνοιξης αναβιώνει το έθιμο του Ζαφείρη. Το όνομα ποικίλει από τόπο σε τόπο, αλλού το λένε Μαγιόπουλο, αλλού Φουσκοδέντρι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα παιδικό παιχνίδι στο οποίο ένα παιδί υποδύεται τον Ζαφείρη και παριστάνει το νεκρό, ενώ τα υπόλοιπα μαζεύουν λουλούδια, χλόη και φύλλα και τον στολίζουν, ενώ παράλληλα τον μοιρολογούν κρατώντας καλάμια αντί για λαμπάδες. Αφού τελειώσει το μοιρολόι, όλα τα παιδιά μαζί φωνάζουν «Σήκου Ζαφείρη, Σήκου!» και ο «νεκρός» ανασταίνεται από το στολισμένο με λουλούδια κρεβάτι του και κυνηγά φωνάζοντας και γελώντας τα υπόλοιπα πιτσιρίκια. Αυτός που θα πιάσει ο Ζαφείρης, γίνεται την επόμενη χρονιά «νεκρός».

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/features/notes/article/276479/ta-10-pio-omorfa-pashalina-ethima-apo-olh-thn-ellada.html?singlepage=1
Πηγή: www.in2life.gr

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Διαθήκες πέρα από κάθε φαντασία που άφησαν με το στόμα ανοιχτό τους κληρονόμους

Όλα τα έχουμε δει σε αυτή τη ζωή. Ωστόσο υπάρχουν και οι μεταθανάτιες επιθυμίες, αυτές που γίνονται ευρέως γνωστές σε συγγενείς και φίλους, μετά το άνοιγμα μιας διαθήκης και τη σχετική γνωστοποίηση από δικηγόρους. Σύμφωνα μάλιστα με την Telegraph, εμπειρογνώμονες - γενεαλόγοι που μελετούν διαθήκες για πάνω από μισό αιώνα από την εταιρία Fraser and Fraser, με έδρα το Λονδίνο, ανέλαβαν να "ξεθάψουν" για το ευρύτερο κοινό, τις πιο ξεκαρδιστικές διαθήκες όλων των εποχών.
Ανάμεσα σε αυτές, με βάση το δικό τους Top Ten, ένας άνδρας που πριν χρόνια άφησε κληρονομιά στον ίδιο το... Χριστό, 26.000 δολάρια, σε περίπτωση που αποδειχτεί αληθινός και σε περίπτωση που αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα.
Η 59χρονη Annie Langabeer από την πλευρά της, άφησε στο αδερφό της δύο ταβάνια και ελάχιστα χρήματα, προκειμένου να αγοράσει ένα σχοινί, με το οποίο του πρότεινε πολύ απλά.... να πάει να κρεμαστεί! Τη διαθήκη συνόδευε η επιστολή: "Αν και νεκρή, το πνεύμα μου ζει", γεγονός που μάς παραπέμπει στο γεγονός ότι μάλλον οι σχέσεις τους δεν ήταν οι ιδανικότερες.
Οι ειδικοί "κοσκίνισαν" 200.000 διαθήκες από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 και μετά, σε μία προσπάθεια να εντοπίσουν τα οικογενειακά δέντρα εκατοντάδων ανθρώπων.
Ο Frank Smith ήξερε ακριβώς τι έκανε με την περιουσία των κοντά 3.000 δολαρίων, το Δεκέμβριο του 1937. Προειδοποίησε την κόρη του ότι θα μπορέσει να γίνει νόμιμος αποδέκτης των χρημάτων και των ακινήτων του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα συνέχιζε να ζει με τον "ανήθικο σύζυγό της". Ο κ. Smith που απεβίωσε τελικά τον Νοέμβριο του 1942, δεν ξέχασε φυσικά να σημειώσει στα ψιλά γράμματα ότι "στη αντίθεση περίπτωση, η περιουσία θα δωριζόταν στο δημόσιο".
Τον Φεβρουάριο του 1999, ο Kenneth Gibson, επέμενε ότι η κόρη του θα πρέπει να κληρονομήσει το... "χρέος των 220 γραμ. λουκάνικων", εφόσον η μητέρα της που είχε ήδη φύγει από τη ζωή, δεν είχε πληρώσει όταν έπρεπε το αντίτιμο. Ο ίδιος απεβίωσε δύο μήνες αργότερα.
Περισσότερο ρομαντικός υπήρξε στη ζωή του ο Issac Cooke, ο οποίος το 1935 έγραψε τα πάντα στη γυναίκα του, Alice. Όταν όμως λέμε τα πάντα, τι εννοούμε; Για την ακρίβεια, πώς το εννοούμε; "Η διαθήκη του", λένε οι ειδικοί "είχε τη μορφή επτά - στιχου ποιήματος με ομοιοκαταληξία".
Ο 70χρονος Albert Orton από το Coventry που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών, το 1888, άφησε στη γυναίκα του μόλις ένα ποδήλατο - farthing (με τη σέλα  μπροστά στο τιμόνι και για το οποίο απαιτούνται άριστες οδηγικές ικανότητες), καθ' ότι δήλωνε αηδιασμένος σχεδόν από τον τρόπο που του συμπεριφερόταν όσο ήταν εν ζωή.
Ο Richard Walker ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά και δεν δίστασε να το αποδείξει έμπρακτα και μεταθανάτια. Δώρισε το ποσό των 10.000 δολαρίων στην "αγάπη της ζωής του", μία κοπέλα που γνώρισε σε μπαρ στην Ταϋλάνδη. Η ίδια θα μπορούσε να λάβει το ποσό στην ηλικία των 21. Ο κ. Walker πέθανε το 1982, σε ηλικία 41 ετών και στη διαθήκη του έγραψε: "Πείτε της ότι την αγάπησα, περισσότερο από οποιονδήποτε γνώρισα τυχαία στη ζωή μου ποτέ".
Ο Martin Turner συνέταξε τη διαθήκη του, τον Ιανουάριο του 1916. Αξιωματικός στο βρετανικό στρατό, είχε το κανονικό επώνυμο Tuchmann, γεγονός που ήταν καταχωρημένο σε όλα τα δημόσια έγγραφα. Ωστόσο, η μόνη του επιθυμία ήταν να τον αποκαλούν όλοι, με το επώνυμο Turner.
Ο  Stephen Cuthbert έγραψε το 2002 τη διαθήκη του, μέσω της οποίας καταστούσε σαφές ότι η περιουσία του θα προορίζονταν στην αποπληρωμή των ποτών και εν γένει της άστατης ζωής του, μετά την εγκατάλειψη του μάταιου τούτου κόσμου.
Τέλος, στις πιο σπαρταριστές διαθήκες που έχουν ποτέ καταγραφεί μέσα σε 50 χρόνια, κατατάσσεται και η επιθυμία του πάμπλουτου 7ου Μαρκήσιου του Londonberry, ο οποίος έγραψε στη γυναίκα του τα πάντα, αλλά μαζί και τα ζώα του. "Μοναδική μου επιθυμία είναι να δωρίσω στη σύζυγό μου, όλα τα ζώα που είχα στην κατοχή μου, μαζί όμως και με την φυσικό πολλαπλασιασμό τους". Όπερ σημαίνει μαζί και τα γεννητούρια τους.
Και μπορεί σήμερα να μην γνωρίζουμε τι ακριβώς έγινε κατά την αποδοχή κληρονομιάς, ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για τις πιο πρωτότυπες διαθήκες που διαβάσαμε ποτέ!

Πηγή: telegraph.co.uk