Translate

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Μποτέρο και Εσκομπάρ


Home

«Ο Θάνατος του Πάμπλο Εσκομπάρ» (1999)
«Ο Θάνατος του Πάμπλο Εσκομπάρ» (1999)
Οι δρόμοι του Κολομβιανού βασιλιά της κόκας Πάμπλο Εσκομπάρ (1 Δεκεμβρίου 1949 – 2 Δεκεμβρίου 1993) και του διάσημου συμπατριώτη του, καλλιτέχνη Φερνάντο Μποτέρο, διασταυρώθηκαν μέσα σε περίεργες καταστάσεις. Όταν το 1993, στην διάρκεια του πολέμου μεταξύ των καρτέλ κοκαΐνης, το «Καρτέλ του Κάλι» παγίδευσε με βόμβα το σπίτι του Εσκομπάρ, τα ΜΜΕ έδωσαν μεγάλη έμφαση στο γεγονός ότι ο «στόχος» της επίθεσης είχε σπίτι του έργα του Μποτέρο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι συμβούλευσαν τότε τον καλλιτέχνη να εγκαταλείψει την χώρα για την δική του ασφάλεια, καθώς είχε γίνει κι ο ίδιος στόχος. Όπως και έκανε, αναχωρώντας για Ευρώπη.
Μετά από λίγα χρόνια, ο Μποτέρο θα φιλοτεχνούσε δύο πίνακες με θέμα τον θάνατο του συντοπίτη του (μιας και οι δύο κατάγονταν από την Κολομβιάνικη επαρχία της Αντιόχειας) Εσκομπάρ. Τα έργα αυτά προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση και διαμάχες με αναφορές πολιτικές, κοινωνικές αλλά και ηθικές. Στο έργο του «La Muerte de Pablo Escobar» («Ο Θάνατος του Πάμπλο Εσκομπάρ») του 1999, ο Κολομβιανός καλλιτέχνης Φερνάντο Μποτέρο, παρουσίασε την δική του εκδοχή για τον θάνατο του περιβόητου έμπορου ναρκωτικών 6 χρόνια νωρίτερα. Ως πηγή χρησιμοποίησε τις αφηγήσεις των διωκτών του Εσκομπάρ, της ομάδας του ταξίαρχου Ούγο Μαρτίνεζ και τις δημοσιογραφικές αφηγήσεις για την καταδίωξή του στις ταράτσες του Μεντεγίν όπου πυροβολήθηκε πρώτα στο πόδι και στο τέλος θανάσιμα στο αυτί. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, ο Εσκομπάρ αυτοπυροβολήθηκε για να μην πέσει στα χέρια της αστυνομίας, δίνοντας έτσι τέλος σε μια 15μηνη επιχείρηση εντοπισμού του από Κολομβιανούς και Αμερικανούς, κόστους εκατοντάδων εκατομμύριων δολαρίων. Ο πίνακας είναι μια αναφορά στη βία που γνώρισε εκείνην την εποχή η Κολομβία, μέσα από μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που από την μία ήταν βουτηγμένη στο έγκλημα με ναρκωτικά, δωροδοκίες και δολοφονίες και από την άλλη χάριζε σπίτια, καταστήματα, χρήματα και έριχνε χρήμα σε μια πόλη που πλούτιζε και αυτή μαζί με τον «patron». Το 1989 ανακηρύχθηκε από το περιοδικό «Forbes» 7ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία που ανερχόταν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατείχε πολυάριθμες πολυτελείς κατοικίες και το 1982 αποπειράθηκε να εισέλθει στην πολιτική ζωή της Κολομβίας, υποσχόμενος ακόμα να αποπληρώσει το δημόσιο χρέος της χώρας, ύψους 10 δισ. δολαρίων. Έχτισε σχολεία, πάρκα, νοσοκομεία και πολλά σπίτια για τους φτωχούς ανθρώπους. Το 1984 όμως αποκαλύφτηκε πως ο Εσκομπάρ δολοφονούσε κρυφά υποψήφιους βουλευτές, ακόμη και πρωθυπουργούς. Για αυτόν τον λόγο αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την πολιτική ζωή της χώρας και πήρε εκδίκηση, δολοφονώντας τον Λουίς Γκαλόν, έναν άλλον υποψήφιο πρωθυπουργό.
Στον πίνακα, ο βαρώνος της κόκας παρουσιάζεται ως «γίγαντας» στις ταράτσες του Μεντεγίν δεχόμενος μια βροχή από σφαίρες.
Muerto Pablo Escobar, 2006
Το 2006 ο Μποτέρο παρουσίασε ένα νέο έργο που ονομάζεται «Muerto Pablo Escobar» («Ο Νεκρός Πάμπλο Εσκομπάρ»). Ο Εσκομπάρ βρίσκεται ξαπλωμένος σε μια ταράτσα ενός σπιτιού διάτρητου από σφαίρες, όχι όμως τόσο ως ένας νεκρός αλλά σαν να κοιμάται . Από κάτω, στον δρόμο ένας αστυνομικός λέει σε μία κοπέλα πως με τον θάνατο του Εσκομπάρ ο πόλεμος κατά των ναρκωτικών γυρίζει σελίδα.
Την κηδεία του για πολλούς συμπατριώτες του σύγχρονου «Ρομπέν των δασών» παρακολούθησαν μέσα σε ένα κλίμα γενικού πένθους πάνω από 25.000 άτομα.
https://zalmoxis.wordpress.com/2014/11/05/%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%AC%CF%81/

Η απίστευτη λύση του Stephen Hawking στο παράδοξο πληροφοριών μιας μαύρης τρύπας






Written by Δ.Μ.


Το 2016 κυκλοφόρησε μια λύση του Stephen Hawking στο παράδοξο της πληροφορίας για τις μαύρες τρύπες. Με άλλα λόγια, είχε βρει μια πιθανή εξήγηση για το πως οι μαύρες τρύπες μπορούν ταυτόχρονα να διαγράψουν τις πληροφορίες και να τις διατηρήσουν. Για να καταλάβουμε γιατί ήταν τόσο μεγάλη υπόθεση και ποιό είναι το παράδοξο της μαύρης τρύπας, πρέπει να επιστρέψουμε εκεί που ξεκίνησαν όλα.
Share
Το 2016 κυκλοφόρησε μια λύση του Stephen Hawking  στο παράδοξο της πληροφορίας για τις μαύρες τρύπες.  Με άλλα λόγια, είχε βρει μια πιθανή εξήγηση για το πως οι μαύρες τρύπες μπορούν ταυτόχρονα να διαγράψουν τις πληροφορίες και να τις διατηρήσουν.  Για να καταλάβουμε γιατί ήταν τόσο μεγάλη υπόθεση και ποιό είναι το παράδοξο της μαύρης τρύπας, πρέπει να επιστρέψουμε εκεί που ξεκίνησαν όλα.

Ήδη μας λείπει ο Stephen Hawking
Οι αρχικές γνώσεις που είχαμε για τις μαύρες τρύπες, σύμφωνα με τη γενική θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν, είναι ότι οτιδήποτε διασχίζει τον ορίζοντα γεγονότων – το όριο μιας μαύρης τρύπας – χάνεται για πάντα. Ακόμα και το φως δεν μπορεί να ξεφύγει γι ‘αυτό και οι μαύρες τρύπες ονομάζονται μαύρες (όπως και επίσης γιατί είναι αδύνατον να τις δούμε πραγματικά).
Αλλά στη δεκαετία του 1970, ο Hawking πρότεινε ότι η ακτινοβολία μπορεί στην πραγματικότητα να ξεφύγει από μια μαύρη τρύπα, εξαιτίας των νόμων της κβαντομηχανικής. Με απλά λόγια, πρότεινε ότι όταν μια μαύρη τρύπα καταπιεί το μισό από ένα ζεύγος σωματιδίων και αντισωματιδίων, το άλλο σωματίδιο ξεφεύγει μακριά στο διάστημα, κλέβοντας μια μικρή ποσότητα ενέργειας από τη μαύρη τρύπα καθώς φεύγει.
Εξαιτίας αυτού του φαινομένου, τελικά, οι μαύρες τρύπες μπορούν να εξαφανιστούν και το μόνο εναπομείναν ίχνος θα είναι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν – η οποία είναι γνωστή ως «ακτινοβολία Hawking». 
Το πρόβλημα είναι ότι, σύμφωνα με τους καλύτερους υπολογισμούς του Hawking, αυτή η ακτινοβολία δεν θα περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για το τι κατάπιε η μαύρη τρύπα – οι πληροφορίες που κατάπιε η μαύρη τρύπα θα είχαν χαθεί για πάντα.
Μια μαύρη τρύπα


Αλλά αυτό δεν ταιριάζει με  την σύγχρονη φυσική που ξέρουμε, που δηλώνει ότι είναι πάντα δυνατό να αντιστραφεί ο χρόνος. Θεωρητικά, τουλάχιστον, οι διαδικασίες στο Σύμπαν θα φαίνονται το ίδιο αν τρέχουν προς τα εμπρός ή προς τα πίσω .
Το Σύμπαν, ως ένα είδος υπερυπολογιστή, υποτίθεται ότι είναι σε θέση να παρακολουθεί εάν ένα αυτοκίνητο που συγκρούεται ήταν το ένα  πράσινο φορτηγό και το άλλο ήταν μια κόκκινη Porsche ή αν ήταν κατασκευασμένο το ένα από ύλη και το άλλο από αντιύλη. Υπάρχουν πράγματα που καταστρέφονται, αλλά οι «πληροφορίες» τους – οι βασικές φυσικές τους ιδιότητες – πρέπει να ζουν για πάντα.
Εξ ου και το παράδοξο. Και είναι πραγματικά μια μεγάλη υπόθεση όχι μόνο για τους αστροφυσικούς, διότι αν οι κανόνες της κβαντομηχανικής δεν ισχύουν για τις μαύρες τρύπες, τότε τι ισχύει για τα υπόλοιπα αντικείμενα;
Όμως το 2016 ο Hawking πρότεινε μια λύση στο πρόβλημα αυτό – οι μαύρες τρύπες μπορεί να έχουν μία άλω (ένα φωτοστέφανο) με «μαλακά μαλλιά» να τους περιβάλλει, τα οποία είναι ικανά να αποθηκεύουν πληροφορίες.
Αυτά τα μαλλιά δεν είναι στην πραγματικότητα μαλλιά (τρίχες) – όπως ίσως έχετε ήδη υποθέσει – αλλά είναι στην πραγματικότητα κβαντικές διεγέρσεις χαμηλής ενέργειας που φέρουν μαζί τους ένα μοτίβο υπογραφής όλων όσων έχουν απορροφηθεί από τη μαύρη τρύπα, πολύ καιρό μετά την εξάτμιση τους.
Αυτό το μοτίβο, όπως τα pixel στο κινητό σας ή οι κυματοειδείς αυλακώσεις σε ένα δίσκο βινυλίου, περιέχει πληροφορίες για το τι έχει περάσει από τον ορίζοντα και εξαφανίστηκε.
Για να καταλήξουμε σε αυτό το συμπέρασμα, ο Hawking εντόπισε δύο βασικά προβλήματα με τις αρχικές του υποθέσεις, γι ‘αυτό λέει ότι οι αρχικοί του υπολογισμοί – που υποδηλώνουν ότι οι πληροφορίες μέσα σε μια μαύρη τρύπα θα χάνονταν για πάντα – ήταν τελικά λάθος.
Αυτές οι δύο υποθέσεις ήταν ότι το κενό στην κβαντική βαρύτητα είναι μοναδικό και ότι οι μαύρες τρύπες δεν έχουν κβαντικές «τρίχες».
Αυτό είναι λίγο περίπλοκο, αλλά αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι ότι ο Hawking είχε αναθεωρήσει από τότε τους υπολογισμούς του και ήταν αρκετά σίγουρος ότι οι μαύρες τρύπες έχουν «μαλακά μαλλιά» γύρω τους.
Αυτή η υπόθεση αφού εξετάστηκε από πολλούς ειδικούς και δημοσιεύθηκε στο  Physical Review Letters όλοι κατάλαβαν ότι ήταν ένα πολλά υποσχόμενο βήμα προς την επίλυση του παράδοξου της πληροφορίας.
«Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η εργασία αυτή δεν επιλύει το πρόβλημα πληροφόρησης μαύρης τρύπας», γράφει ο φυσικός Gary Horowitz από το Πανεπιστήμιο της Santa Barbara.
«Πρώτον, η ανάλυση πρέπει να επαναληφθεί για τη βαρύτητα, και όχι μόνο για τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Οι συγγραφείς αυτή τη στιγμή επιτελούν αυτό το καθήκον και οι προκαταρκτικοί υπολογισμοί τους δείχνουν ότι η καθαρά βαρυτική περίπτωση θα είναι παρόμοια. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα μαλακά “μαλλιά” που εισάγουν πιθανώς δεν αρκούν για να συλλέξουν όλες τις πληροφορίες για το τι πέφτει σε μια μαύρη τρύπα», πρόσθεσε ο  Gary Horowitz.
Η κριτική του ήταν ότι εξακολουθεί να είναι ασαφές εάν όλες οι πληροφορίες που καταπίνονται από μια μαύρη τρύπα μπορούν πραγματικά να μεταφερθούν στα μαλακά μαλλιά – και όχι απλώς μια ενεργειακή υπογραφή όλων όσων έχουν χαθεί.
Ωστόσο, παραδέχτηκε : «Είναι σίγουρο ότι μια περαιτέρω έρευνα θα αποκαλύψει περισσότερα μαλλιά αυτού του τύπου και ίσως τελικά θα οδηγήσει σε επίλυση του προβλήματος της πληροφορίας της  μαύρης τρύπας».
Και αυτό το γεγονός θα ήταν σίγουρα μια σπουδαία ημέρα για τη φυσική. Επειδή θα βρισκόμασταν ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση μερικών από τα μεγαλύτερα αινίγματα στο γνωστό Σύμπαν – τα παράξενα αντικείμενα που είναι οι μαύρες τρύπες. 
Τι σημαίνει αυτό για μας τους υπόλοιπους; Όπως εξήγησε ο Hawking σε μια συζήτηση το 2015 : «Οι μαύρες τρύπες δεν είναι οι αιώνιες φυλακές που κάποτε σκεφτήκατε, αν αισθάνεστε ότι είστε παγιδευμένοι σε μια μαύρη τρύπα, μην τα εγκαταλείπετε.
Και ίσως να υπάρχει λίγο ίχνος από σας που παραμένει και στο εξωτερικό.

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ


Στις 6 Οκτωβρίου 1970 ο 22χρονος Αμερικανός Φοιτητής Μπίλι Χέϊς επισκέφθηκε την Τουρκία. Στην Κωνσταντινούπολη όμως  συνελήφθη από την τουρκική αστυνομία για κατοχή 4ων κιλών χασίς καθώς ήταν έτοιμος να αναχωρήσει αεροπορικώς από τη χώρα μαζί με την κοπέλα του. Ο Μπίλι φυλακίζεται για 4 χρόνια και 2 μήνες. Το 1974, μετά από έφεση, το Δικαστήριο απορρίπτει την αρχική ποινή των τεσσάρων χρόνων και τον καταδικάζει σε 30ετή φυλάκιση για το.. έγκλημά του.
Η παραμονή του Μπίλι στη φυλακή μετατρέπεται σε ζωντανή κόλαση: τρομακτικές σκηνές σωματικών και πνευματικών βασανιστηρίων από σαδιστές δεσμοφύλακες ακολουθούν η μία την άλλη, ενώ δωροδοκία, βία και παράνοια κυριαρχούν στην φυλακή. Ο Μπίλι Χεις προσλαμβάνει έναν Δικηγόρο ο οποίος όμως τον πρόδωσε επειδή ήταν διεφθαρμένος. Επίσης οι Δικαστές που δίκασαν τον Χέϊς ήταν διεφθαρμένοι και προκατειλημμένοι εναντίον του. Μόνο του Στήριγμα σε αυτήν την Ιστορία ήταν η κοπέλα του και οι γονείς του. Μάταια οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να πετύχουν την έκδοση του από την Τουρκία.
Μετά από πέντε χρόνια στη περιβόητη φυλακή Σαγκμαλιτσάρ, μεταφέρθηκε στις φυλακές του Βοσπόρου όπου και παρέμεινε έξι μήνες σχεδιάζοντας την απόδραση του. Το 1975, η φίλη του Σούζαν τον επισκέπτεται και τρομοκρατείται όταν βλέπει τι του έκαναν οι φύλακες. Του δίνει 2.000 δολάρια που του είχε στείλει ο πατέρας του και ήταν κρυμμένα σε ένα άλμπουμ με φωτογραφίες, ελπίζοντας ότι θα τον βοηθήσουν να δραπετεύσει. Ο Χέις, δεν ακολούθησε κάποιο εμπνευσμένο σχέδιο, αλλά απέδρασε δέρνοντας τους φρουρούς και κλέβοντας ό,τι βρήκε μπροστά του. Αφού χτύπησε τους φρουρούς που βρίσκονταν στην πτέρυγά του, φόρεσε τα ρούχα του ενός και βγήκε έξω από τη φυλακή χωρίς να τον αντιληφθεί κανένας. 
Στη συνέχεια έκλεψε μία βάρκα και όταν έφτασε στην πρώτη πόλη έβαψε τα μαλλιά του μαύρα για να μην αναγνωρίζεται. Όταν έφτασε κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα έπεσε στον Έβρο και κολύμπησε μέχρι να φτάσει στη χώρα μας. Τη νύχτα της 4ης Οκτωβρίου 1975, ο Μπίλι πέρασε τα σύνορα προς την Ελλάδα και τρεις εβδομάδες αργότερα έφτασε στην Φρανκφούρτη. Η ταινία το εξπρές του μεσονυχτίου αποτύπωσε μέρος της φρίκης που έζησε στα 22 του χρόνια.
Η Ταινία, παραγωγής 1978 με σκηνοθέτη τον Άλαν Πάρκερ, γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Μάλτα αφού οι αρχές της Κωνσταντινούπολης δεν χορήγησαν τη σχετική άδεια. Η μουσική του Τζόρτζιο Μόροντερ ήταν η πρώτη μουσική ταινίας που κέρδισε Όσκαρ ενώ ο πρωταγωνιστής Μπραντ Ντέιβις κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του στην ταινία, αλλά το 1981,σε ηλικία 41ος ετών πέθανε από AIDS.
Σημερα ο Μπίλι Χέις ειναι 66 χρονών και ζει στο Λος Αντζελες. Εργάζεται στην Βιομηχανία του Θεάματος ως συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης και φυσικά δεν μπορεί να ξεχάσει τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε. Σε δηλώσεις του υποστηρίζει ότι η Ταινία που βασίστηκε στο αυτοβιογραφικό του βιβλίο, κακώς έδωσε μια βάναυση εικόνα για τον λαό της Τουρκίας στην οποία μέχρι το 1992 ήταν απαγορευμένη ώσπου τελικά προβλήθηκε από συνδρομητική τηλεόραση. Μισητός για πολλά χρόνια από τους Τούρκους ο χέις μόλις το 2007 επέστρεψε εκεί για να μιλήσει στο 2ο Συνέδριο της Κωνσταντινούπολης για τη δημοκρατία και την παγκόσμια ασφάλεια , που διοργανώθηκε από την
.http://diasimesistories.blogspot.gr/2014/04/blog-post_4.html

Καταργήθηκε η 15 ημερών περίοδος χάριτος.Τώρα η εφορία στα παίρνει όλα σε 24 ώρες!


Καταργήθηκε η 15 ημερών περίοδος χάριτος.Τώρα η εφορία στα παίρνει όλα σε 24 ώρες!

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018

Περίοδος χάριτος τέλος! Εδώ και 2,5 μήνες οι οφειλές προς το Δημόσιο καθίστανται απαιτητές άμεσα με 
αποτέλεσμα η Εφορία να μην… περιμένει καν προτού απλώσει το μακρύ χέρι της στις καταθέσεις των φορολογούμενων, αλλά να μπορεί να προβεί σε κατασχέσεις ακόμα και λίγες ώρες αφού καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή.

Η κατάργηση αυτής της περιόδου χάριτος των 15 ημερών που υπήρχε έως
 το τέλος του 2017 , αποτελούσε μέρος της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους θεσμούς, και πρακτικά σημαίνει πως αν ένας φορολογούμενος για τον οποιονδήποτε λόγο δεν πληρώσει εγκαίρως τη δόση του ΕΝΦΙΑ ή του φόρου εισοδήματος ή κάποια άλλη υποχρέωσή του προς την Εφορία (π.χ. τη δόση της ρύθμισης), τότε μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με κατασχέσεις, ήδη από την επόμενη μέρα – είναι αυτό που λέμε “ξαφνικός θάνατος”.

Πόσους αφορούν αυτές οι τρομακτικές ρυθμίσεις; 
Δυστυχώς, πάρα πολλούς: με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΑΑΔΕ, κοντά στους 4,2 εκατομμύρια φορολογούμενους έχουν κάποια οφειλή προς την εφορία (οι περισσότεροι έχουν σχετικά μικρές οφειλές, κάτω από 3.000 ευρώ), ενώ πάνω από 1 εκατομμύριο είναι αυτοί στους οποίους ήδη έχει επιβληθεί κάποιου είδους κατάσχεση, και ακόμα 1,7 εκατομμύρια είναι αυτοί στους οποίους δυνητικά μπορούν να επιβληθούν μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Όλοι αυτοί είναι ουσιαστικά “υποψήφιοι” για κατασχέσεις-εξπρές από την 1η Ιανουαρίου.

Ειδικά για όσους πληρώνουν κανονικά τη δόση της ρύθμισής τους, η απώλειά της για μία μικρή καθυστέρηση είναι ένα πολύ άδικο μέτρο, από το οποίο η μόνη “ασπίδα” προστασίας είναι να καταθέσει ο οφειλέτης εγκαίρως αίτηση, πριν την ημερομηνία καταβολής της δόσης, και να ζητήσει, επικαλούμενος οικονομική αδυναμία, να μεταφέρει την οφειλή στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Σε αντίθετη περίπτωση, θα καθίσταται ληξιπρόθεσμο το σύνολο της οφειλής του, και για να είναι καλυμμένος θα πρέπει πλέον να πληρώσει ολόκληρο το χρέος του, συν τις προσαυξήσεις – αλλιώς, όπως είπαμε, τον περιμένουν κατασχέσεις…

Βέβαια, ακόμα και αυτή η “ασπίδα” προστασίας δεν είναι εύκολο να αποκτηθεί, καθώς για να αποδείξει ο φορολογούμενος την οικονομική του αδυναμία θα πρέπει να προσκομίσει στην Εφορία οικονομικά στοιχεία που να την αποδεικνύουν, ενώ παράλληλα θα πρέπει, βάσει των διατάξεων, οι συνολικές του υποχρεώσεις να μην ξεπερνούν το 30% του συνολικού εισοδήματος που δηλώνει. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτησή του θα απορριφθεί και θα πρέπει να αποπληρώσει ολόκληρο το ποσό για να μην κινδυνέψει με κατάσχεση… 

Όμως προσοχή: οι κατασχέσεις δεν περιορίζονται πια μόνο στις καταθέσεις, αλλά με βάση τον νέο Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων επεκτείνονται ακόμα και στην πρώτη κατοικία. Έτσι, είναι πιθανό να κινδυνέψει κάποιος να χάσει το σπίτι του για μία οφειλή της τάξεως των 500 ευρώ στην Εφορία!
http://www.epixirimatias.gr/2018/03/15-24.html

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Αυτά είναι τα 14 πιο ακριβά μενού του κόσμου

Από 140 ευρώ έως και 1.650 ευρώ το άτομο κοστίζουν τα μενού γευσιγνωσίας στα καλύτερα εστιατόρια του κόσμου. Δείτε που αντέχει η τσέπη σας και στο επόμενο ταξίδι, κλείστε θέση τουλάχιστον τρεις μήνες πριν. Τι σημαίνει αυτό; Μικρά, μικρά πιατάκια, κάποια από αυτά μόλις μία μπουκιά, που για κάποιους αξίζουν τα λεφτά τους! 







Eleven Madison Park, Νέα Υόρκη 
Τρία αστέρια Michelin, το νούμερο 1 εστιατόριο του κόσμου σύμφωνα με τη λίστα World 50 Best Restaurants. Αν έχετε την άνεση και τη διάθεση να πληρώσετε κατά κεφαλήν 1.000 ευρώ για να δοκιμάσετε τα πραγματικά συγκλονιστικά πιάτα, τότε κάντε το. Διαφορετικά το καλύτερο είναι να παραγγείλετε ένα degu που κοστίζει μόλις 315 ευρώ. Με το κρασί διπλασιάστε το ποσό.
Osteria Francescana, Μοντένα, Ιταλία 
Επίσης τρία αστέρια Michelin, πέρυσι το νούμερο 1 εστιατόριο του κόσμου σύμφωνα με τη λίστα World 50 Best Restaurants, φέτος το νούμερο 2. Το εστιατόριο έχει μετατρέψει τη μεσογειακή κουζίνα σε πραγματική τέχνη. Τιμή μενού γευσιγνωσίας με 9 στάδια στα 239 ευρώ το άτομο. Συνδυασμός πιάτων με κρασί επιβαρύνει τον λογαριασμό με 142 ευρώ το άτομο. 






La Pergola, Ρώμη 
Το μενού του σεφ Heinz Beck's θέτει υψηλά στάνταρτς στην ιταλική κουζίνα, με πιάτα όπως καραβίδες αργομαγειρεμένες σε ελαιόλαδο με πουρέ αρακά, φασόλια και αγκινάρες. Στα τρία αστέρια Michelin το μενού των 10 σταδίων κοστίζει 263 ευρώ το άτομο χωρίς κρασί. 









Sukiyabashi Jiro, Τόκιο Ιαπωνία 
Είναι 92 ετών και θεωρείται ο τελευταίος σούσι μάστερ. Το εστιατόριό του είναι μέσα στη στάση του μετρό Ginza στο Τόκιο. Έχει τρία αστέρια Michelin. Σερβίρει Omakase, δηλαδή ό,τι πει ο σεφ Χίρο Όνο. Ο πελάτης δεν έχει κανένα λόγο. Τα 19 κομμάτια σούσι κοστίζουν 250 ευρώ. Αξίζει; Τολμώ να πω όχι. 
















Le Pré Catelan, Παρίσι 
300 ευρώ για 8 στάδια. Τόσο τουλάχιστον χρεώνει ο σεφ Frédéric Anton την τέχνη του στο παριζιάνικο εστιατόριο. Τουλάχιστον αυτός χρησιμοποιεί ακριβά υλικά όπως κρέμα φουά γκρα, χαβιάρι και άλλα. 















The French Laundry, Γιούντβιλ, Καλλιφόρνια 
O διάσημος σεφ Thomas Keller κοστολογεί το μενού 13 σταδίων 310 ευρώ το άτομο χωρίς κρασί. Είναι ένα από τα ελάχιστα εστιατόρια στις ΗΠΑ όπου μπορείς να απολαύσεις πραγματική τέχνη. Το μενού αλλάζει καθημερινά και σε κανένα από τα 13 πιάτα του μενού δεν υπάρχει το ίδιο υλικό. Το μόνο κοινό είναι το αλάτι.









Per Se, Νέα Υόρκη 
Και σε αυτό το εστιατόριο το μενού αλλάζει κάθε μέρα και εξαρτάται πάντα από τις καλύτερες πρώτες ύλες που θα ανακαλύψει ο σεφ στην αγορά. Τιμή μενού 9 πιάτων 325 ευρώ χωρίς κρασί.
















Alinea, Σικάγο
Με κουζίνα avant-garde, το Alinea είναι ένα από τα πιο σπουδαία εστιατόρια του κόσμου. Ο σεφ Grant Achatz θεωρείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα στην Ιστορία της μαγειρικής και τα 360 ευρώ το άτομο χωρίς κρασί, είναι μία τιμή που πληρώνουν ευχαρίστως όσοι βρουν τραπέζι στο εστιατόριο.













Restaurant Le Meurice Alain Ducasse, Παρίσι
Alain Ducasse. Το όνομα τεράστιου σεφ βρίσκεται δικαιολογημένα στον τίτλο του εστιατορίου, καθώς η υπογραφή του βρίσκεται ακόμη και στη ζάχαρη. Η τιμή που θα πληρώσετε είναι 398 ευρώ για 5 πιάτα.









Alain Ducasse au Plaza Athenee, Παρίσι
Ο Alain Ducasse σε ακόμη ένα ομώνυμο εστιατόριο στο Παρίσι με τιμή 414 για τα 5 πιάτα.












Joël Robuchon, Λας Βέγκας
Όπου βλέπετε το όνομα του σεφ ως μπράντα του εστιατορίου, τόσο η τιμή του μενού αυξάνεται. Σε αυτήν την περίπτωση τα 18 στάδια κοστίζουν 445 ευρώ.


















Kitcho Arashiyama Honten, Κιότο, Ιαπωνία 
Kάθε πιάτο του σεφ Kunio Tokuaka είναι έργο τέχνης. Το εστιατόριο διαθέτει ιδιωτικούς χώρους για το κάθε τραπέζι. Και χρεώνει τα 12 πιάτα 500 ευρώ χωρίς σάκε.















Ultraviolet, Σαγκάη 
Με μόλις 870 ευρώ το άτομο θα απολαύσετε 20 πιάτα με συνοδεία μουσικής, βίντεο και αλλαγές θερμοκρασίας του χώρου που ταιριάζουν με το μενού. Κάτι παρόμοιο στο 180 ευρώ το άτομο είναι το All Senses στη Γλυφάδα.












Sublimotion, Ίμπιζα
Το ίδιο ακριβώς concept με το γνήσιο Ultraviolet έχουν αντιγράψει στην Ίμπιζα και το μενού εκεί κοστίζει 1.650 ευρώ το άτομο για μόλις 13 πιάτων. 

















http://www.insider.gr/eidiseis/kosmos/77288/ayta-einai-ta-14-pio-akriva-menoy-toy-kosmoy

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018

Τα δέκα αυτοκίνητα «δράματα», με τις χειρότερες πωλήσεις παγκοσμίως (pics)



Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν χάνουν την ευκαιρία να στήνουν επικοινωνιακές φιέστες κάθε φορά που ένα μοντέλο τους διακρίνεται στον εμπορικό στίβο. Αντίθετα, σιωπούν με μεγάλη ένταση όταν συμβαίνει το αντίθετο.
Τα αυτοκίνητα που θα δείτε στη συνέχεια, πραγματοποίησαν απογοητευτική πορεία πωλήσεων παγκοσμίως, το καθένα για διαφορετικούς λόγους. Όπως θα διαπιστώσετε στα σχετικά διαγράμματα, τα οποία προέρχονται από τη διεθνώς αναγνωρισμένη  εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων JATO, η μόνη ανοδική περίοδος ήταν η στιγμή που… παρουσιάστηκαν. Από το μηδέν δηλαδή, μέχρι κάποιο επίπεδο πωλήσεων την πρώτη χρονιά. Ύστερα το χάος.
Να σημειώσουμε ότι ο χαρακτηρισμός των μοντέλων αυτών ως «παλτών», δεν έχει να κάνει με τον απόλυτο αριθμό των πωλήσεών τους, που μπορεί να είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος, αλλά με το γεγονός ότι καθ’ όλο το διάστημα της παραγωγής τους οι πωλήσεις τους έφθιναν. Τέλος να σημειώσουμε ότι «δράματα» υπάρχουν πολλά περισσότερα, ωστόσο δεν θέλαμε να πάμε πολύ πίσω στο χρόνο για λόγους επικαιρότητας.


Honda CR-Z
Θέλησε να αποτελέσει την υβριδική εναλλακτική του εμβληματικού CRX του παρελθόντος. Δεν είχε όμως ούτε την ισχύ, ούτε τη σπορ συμπεριφορά που θα του επέτρεπε να μπεί στις καρδιές των οδηγών. Έμεινε αρκετά χρόνια στην αγορά, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα.


Lancia Delta

Ένα κομψό πεντάθυρο μοντέλο με μεγάλους χώρους, που δεν είχε όμως καμία σχέση με τις Delta του παρελθόντος που άφησαν εποχή. Πολύ μαλθακή για τα γούστα των αγοραστών που θα στήριζαν τη μάρκα, πραγματοποίησε μια απογοητευτική εμπορική πορεία και φυσικά χάθηκε –όπως και η μάρκα.


Mercedes R Class



Μια άσχημη και ευρύχωρη Mercedes που σχεδιάστηκε για την αμερικανική αγορά. Δεν ήταν σε θέση να τραβήξει την προσοχή του κοινού καθώς δεν έπειθε ούτε ως SUV, ούτε ως πολυμορφική. Οι μεγάλοι κινητήρες επίσης, δεν επέτρεψαν να βρει κοινό στην Ευρώπη και μόνο στην Κίνα έκανε μια αξιοπρεπή παρουσία. Η παραγωγή της, φυσικά, διακόπηκε.

Mini Paceman

Το τρίθυρο Countryman πρώτης γενιάς μάλλον την πάτησε παρακινημένο από την τάση των sport SUV και το παράκανε. Ναι, καλή η coupe σχεδίαση, αλλά τρεις πόρτες δεν θέλουν πια οι οδηγοί ούτε στα αυτοκίνητα πόλης. Φυσικά δεν είχε συνέχεια.


Peugeot 4007

Μαζί με το Citroen C-Crosser ήταν από τα πλέον αποτυχημένα μοντέλα του γκρουπ PSA. Βασίστηκε στο Mitsubishi Outlander και έτσι δεν είχε κανένα από τα στοιχεία που θέλουν οι αγοραστές της φίρμας. Για να αντιληφθείτε τη διαφορά, το εξαιρετικά πετυχημένο νέο Peugeot 3008, όχι μόνο ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς 2017, αλλά έχει έως σήμερα 205.000 παραγγελίες.

Renault Modus

Ένα πολυμορφικό της κατηγορίας B το οποίο, εκτός από την περίεργη αισθητική, ήταν πολύ μικρό για να θεωρηθεί πραγματικό MPV. Επίσης δημιουργήθηκε την εποχή που είχε αρχίσει να φθίνει η κατηγορία, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στα SUV.

Seat Exeo



Στην ουσία επρόκειτο για ένα Audi A4 προηγούμενης γενιάς, γεγονός το οποίο μάλιστα πρόβαλε –εις μάτην- η Seat. Ήταν η εποχή που η εταιρεία έψαχνε το νέο βηματισμό της, τον οποίο ευτυχώς βρήκε και πάλι, με αποτέλεσμα τα μοντέλα της να μην έχουν λογική και «ταυτότητα».

Skoda Roomster

Το Roomster ήταν ένα πρακτικό και λειτουργικά πολύ καλό αυτοκίνητο, που δεν είναι όμως αποφασίσει αν είναι station, MPV ή Van. Αυτή την έλλειψη ταυτότητας την πλήρωσε με κακές πωλήσεις και φυσικά την παύση της παραγωγής του.

Smart ForFour


Δεν είχε καμία σχέση με τη λογική του διθέσιου Smart και, παρά την προσπάθεια να προκαλέσει αισθητικά, παρέμεινε απλώς ένα διαφορετικό Mitsubishi Colt. Η πρώτη γενιά του ForFour λογικά απέτυχε εμπορικά, ενώ πλέον έδωσε τη θέση του σε μια επιμηκυμένη έκδοση του πραγματικού Smart.

Toyota Urban Cruiser

Ένα έξυπνο αυτοκίνητο, ως ένα από τα πρώτα B-SUV στην αγορά, το οποίο δεν έπεισε τους οδηγούς πέραν της ιαπωνικής αγοράς. Σε αντίθεση με τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας είχε μόνο μια έκδοση κινητήρα, ήταν τραχύ και η οδική του συμπεριφορά πολύ γιαπωνέζικη για να συγκινήσει το ευρωπαϊκό κοινό.


http://www.gazzetta.gr/in-motion/reportaz/article/1158976/ta-deka-aytokinita-dramata-me-tis-heiroteres-poliseis-pagkosmios-pics