Translate

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Ανακαλύφθηκε η περιοχή με τον καθαρότερο αέρα στον κόσμο

Ανακαλύφθηκε η περιοχή με τον καθαρότερο αέρα στον κόσμο

Πού βρίσκεται και πώς γλίτωσε από την καταστροφική ανθρώπινη δραστηριότητα.

ASSOCIATED PRESS

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι έχουν εντοπίσει τον καθαρότερο αέρα στον κόσμο, απαλλαγμένο από σωματίδια που προκαλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα, πάνω από τον Νότιο Ωκεανό που περιβάλλει την Ανταρκτική.

Σε μια - πρώτη του είδους - μελέτη της σύνθεσης βιοαεροζόλης (σ.σ. όρος που χρησιμοποιείται για τα βιολογικής προέλευσης αερομεταφερόμενα μόρια και σωματίδια) του Νότιου Ωκεανού, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο εντόπισαν μια ατμοσφαιρική περιοχή που παραμένει αμετάβλητη από την ανθρώπινη δραστηριότητα.

Ο καιρός και το κλίμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, συνδέοντας κάθε μέρος του κόσμου με άλλες περιοχές. Καθώς το κλίμα αλλάζει γρήγορα λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας, οι επιστήμονες και οι ερευνητές αγωνίζονται να βρουν μια γωνία της Γης που δεν επηρεάζεται από τους ανθρώπους.

Ωστόσο, η καθηγήτρια Σόνια Κρέιντενβαϊς και η ομάδα της εκτίμησαν ότι ο αέρας πάνω από τον Νότιο Ωκεανό θα επηρεαζόταν λιγότερο από τους ανθρώπους και τη σκόνη των ηπείρων του πλανήτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο αέρας του οριακού στρώματος, ο οποίος τροφοδοτεί τα χαμηλότερα σύννεφα πάνω από τον Νότιο Ωκεανό, ήταν απαλλαγμένος από αερολύματα (αεροζόλ σωματίδια) που παράγονται από την ανθρώπινη δραστηριότητα - συμπεριλαμβανομένης της καύσης ορυκτών καυσίμων, της φύτευσης ορισμένων καλλιεργειών, της παραγωγής λιπασμάτων και της απόθεσης λυμάτων - ή μεταφέρονται από άλλα χώρες σε όλο τον κόσμο.

ASSOCIATED PRESS

 

Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλείται από αερολύματα, τα οποία είναι στερεά και υγρά σωματίδια και αέρια που αιωρούνται στον αέρα.

Οι ερευνητές αποφάσισαν να μελετήσουν ό,τι βρισκόταν στον αέρα και από πού προήλθε, χρησιμοποιώντας βακτήρια ως διαγνωστικό εργαλείο για να συμπεράνουν τις ιδιότητες της χαμηλότερης ατμόσφαιρας.

Ο εκ των επιστημόνων της έρευνας και συν-συγγραφέας της μελέτης, Τόμας Χιλ,  εξήγησε ότι «τα αερολύματα που ελέγχουν τις ιδιότητες των σύννεφων στο Νότιο Ωκεανό συνδέονται στενά με τις βιολογικές διεργασίες των ωκεανών και ότι η Ανταρκτική φαίνεται να είναι απομονωμένη από τη διασπορά μικροοργανισμών και την απόθεση συστατικών από νότιες ηπείρους».

«Συνολικά, αυτό δείχνει ότι ο Νότιος Ωκεανός είναι ένα πολύ λίγα μέρη στη Γη που έχει επηρεαστεί ελάχιστα από ανθρωπογενείς δραστηριότητες», πρόσθεσε.

Οι επιστήμονες έκαναν δειγματοληψία του αέρα στο επίπεδο των θαλάσσιων ορίων - το μέρος της ατμόσφαιρας που έχει άμεση επαφή με τον ωκεανό - ενώ βρισκόταν σε ένα ερευνητικό σκάφος που ταξίδευε νότια προς την ακτή της Ανταρκτικής από την Τασμανία της Αυστραλίας. Στη συνέχεια, οι επιστήμονες εξέτασαν τη σύνθεση των μικροβίων που βρίσκονται στην ατμόσφαιρα και συχνά διασκορπίζονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά μέσω του ανέμου.

Από τη βακτηριακή σύνθεση των μικροβίων, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αερολύματα από μακρινές επιφάνειες εδάφους της γης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η ρύπανση ή οι εκπομπές εδάφους που προκαλούνται από την αλλαγή της χρήσης γης, δεν ταξίδευαν νότια και στον αέρα.

Οι επιστήμονες λένε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν μια μεγάλη διαφορά σε σχέση με όλες τις άλλες μελέτες των ωκεανών τόσο στο βόρειο ημισφαίριο όσο και στις υποτροπικές ζώνες, που κατέληξαν στο συμπέρασμνα ότι τα περισσότερα μικρόβια προέρχονταν από προσήνεμους ηπείρους. 

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στο περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences, οι επιστήμονες περιέγραψαν την περιοχή ως «πραγματικά παρθένα».

Η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί ήδη μια παγκόσμια κρίση για τη δημόσια υγεία και σκοτώνει επτά εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).

Μελέτες έχουν δείξει ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρκίνου του πνεύμονα.

Περισσότερο από το 80% των ανθρώπων που ζουν σε αστικές περιοχές με ατμοσφαιρική ρύπανση εκτίθενται σε επίπεδα ποιότητας του αέρα που υπερβαίνουν τα όρια των κατευθυντήριων γραμμών του ΠΟΥ και οι χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα υποφέρουν από τις υψηλότερες εκθέσεις.

Ωστόσο, όπως έχουν δείξει μελέτες, η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να διασχίσει τα γεωγραφικά όρια και να επηρεάσει ανθρώπους εκατοντάδες μίλια μακριά από την προέλευσή της.

(με πληροφορίες από CNN)

https://www.huffingtonpost.gr/entry/epistemones-anakalepsan-ten-perioche-me-ton-katharotero-aera-ston-kosmo_gr_5ed7570ac5b6d69f1da754f8?utm_hp_ref=gr-homepage

Καρλ Σαγκάν – Ο ύπνος του Νεύτωνα

Ας μας φυλάει ο Θεός από το απλό όραμα και τον ύπνο του Νεύτωνα. Ουίλιαμ Μπλέικ 

Από ένα ποίημα που περιλαμβανόταν σε ένα γράμμα προς τον Τόμας Μπατς (1802)

***

Είναι η άγνοια αυτή που συχνά κερδίζει

την εμπιστοσύνη, παρά η γνώση:

είναι εκείνοι που ξέρουν λίγα και

όχι εκείνοι που γνωρίζουν πολλά,

αυτοί που μας διαβεβαιώνουν με τόση σιγουριά

ότι το ένα ή το άλλο πρόβλημα

δεν θα λυθεί ποτέ από την επιστήμη.

Κάρολος Δαρβίνος Εισαγωγή, Η καταγωγή τον Ανθρώπου (1871)

Με τον “ύπνο του Νεύτωνα”, ο ποιητής, ζωγράφος και επαναστάτης Ουίλιαμ Μπλέικ φαίνεται να εννοούσε κάποιο υποχθόνιο όραμα που υποβόσκει στην προοπτική της Φυσικής του Νεύτωνα, καθώς και την αποδέσμευση (όχι πλήρως) του ίδιου του Νεύτωνα από τον μυστικισμό. Ο Μπλέικ θεωρούσε την ιδέα της ύπαρξης των ατόμων και των μορίων ελαφρώς διασκεδαστική και την επιρροή του Νεύτωνα πάνω στο είδος μας “σατανική”.

Συχνά επικρίνουν την επιστήμη ότι είναι πολύ περιοριστική. Εξαιτίας της δηλωμένης πιθανότητας να κάνει κανείς κάποιο λάθος, δεν λαμβάνει υπόψη της μια μεγάλη ποικιλία από ενθουσιώδεις ιδέες, αντιλήψεις, σοβαρό μυστικισμό και καταπληκτικά θαύματα. Η επιστήμη δεν παραδέχεται τα πνεύματα, τις ψυχές, τους αγγέλους, τους διαβόλους, τα σώματα Ντάρμα του Βούδα, ή τις επισκέψεις από εξωγήινους χωρίς σοβαρές αποδείξεις.

Ο Αμερικανός ψυχολόγος Τσαρλς Ταρτ, που πιστεύει ότι οι αποδείξεις για την εξωαισθητηριακή αντίληψη είναι πειστικές, γράφει:

Ένας σημαντικός παράγοντας της δημοτικότητας που έχουν σήμερα οι ιδέες της “Νέας Εποχής”, είναι μια αντίδραση στις απάνθρωπες και μη πνευματικές επιδράσεις του επιστημονισμού, στη φιλοσοφική άποψη (που μεταμφιέζεται σε αντικειμενική επιστήμη και επιδοκιμάζει τη συναισθηματική εμμονή του ξαναγεννημένου φονταμενταλισμού) ότι δεν είμαστε τίποτα άλλο παρά υλικά όντα. Το να αγκαλιάζει κανείς απερίσκεπτα οτιδήποτε και όλα όσα έχουν την ταμπέλα “πνευματικό” ή “ψυχολογικό” ή “Νέα Εποχή” είναι φυσικά ανόητο, αφού πολλές από αυτές τις ιδέες είναι στην πραγματικότητα εσφαλμένες, όσο και αν είναι ευγενείς ή εμπνευσμένες. Από την άλλη αυτό το ενδιαφέρον για τη Νέα Εποχή είναι μια νομότυπη αναγνώριση κάποιων αληθινών καταστάσεων της ανθρώπινης φύσης: ο κόσμος είχε πάντα και συνεχίζει να έχει εμπειρίες που μοιάζουν να είναι “ψυχικές” ή “πνευματικές”.

Αλλά γιατί άραγε οι “ψυχικές” εμπειρίες να αναιρούν την άποψη ότι είμαστε φτιαγμένοι από ύλη και τίποτα άλλο; Υπάρχουν ελάχιστες αμφιβολίες ότι στον καθημερινό κόσμο η ύλη (και η ενέργεια) υπάρχει. Οι αποδείξεις είναι ολόγυρα μας. Αντιθέτως, όπως ανέφερα νωρίτερα, οι αποδείξεις για κάτι μη υλικό που ονομάζεται “πνευματικό” ή “ψυχικό”, είναι πολύ αμφίβολες.

Φυσικά, ο καθένας μας έχει μια πλούσια εσωτερική ζωή. Ωστόσο, αν σκεφτούμε τη θαυμαστή περιπλοκότητα της ύλης, πώς μπορούμε να αποδείξουμε ότι η εσωτερική μας ζωή δεν οφείλεται απόλυτα στην ύλη; Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πολλά γύρω από την ανθρώπινη συνείδηση που δεν καταλαβαίνουμε απόλυτα και δεν μπορούμε ακόμα να τα εξηγήσουμε με όρους της νευροβιολογίας. Οι άνθρωποι υπόκεινται σε περιορισμούς και κανείς δεν το γνωρίζει αυτό καλύτερα από τους επιστήμονες.

Εν τούτοις, μια πληθώρα από απόψεις γύρω από το φυσικό κόσμο που θεωρούνταν θαυματουργές λίγες μόνο γενιές πριν, τώρα έχουν γίνει πλήρως κατανοητές με όρους της φυσικής και της χημείας. Κάποια εξάλλου από τα μυστήρια του σήμερα θα έχουν λυθεί με κατανοητό τρόπο από τους απογόνους μας. Το γεγονός ότι εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε λεπτομερώς, ας πούμε, τις τροποποιημένες καταστάσεις της συνείδησης με όρους της χημείας του εγκεφάλου, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι υπάρχει ένας “πνευματικός κόσμος”. Όπως για παράδειγμα, το γεγονός ότι ένα ηλιοτρόπιο ακολουθεί τον ήλιο στην πορεία του κατά μήκος του ουρανού, αποτελούσε κυριολεκτικά την ένδειξη ενός θαύματος, προτού μάθουμε για το φωτοτροπισμό και τις ορμόνες των φυτών.

Και αν ο κόσμος δεν ανταποκρίνεται στις επιθυμίες μας, άραγε είναι λάθος της επιστήμης ή εκείνων που επιβάλλουν τις δικές τους επιθυμίες στον κόσμο; Όλα τα θηλαστικά – και πολλά άλλα ζώα – νιώθουν κάποια συναισθήματα: φόβο, λαγνεία, ελπίδα, πόνο, αγάπη, μίσος καθώς και την ανάγκη να τους καθοδηγεί κάποιος. Δεν υπάρχει τίποτα το μοναδικό στα συναισθήματα των ανθρώπων. Από την άλλη, κανένα άλλο είδος δεν ασκεί την επιστήμη τόσο πολύ ή τόσο καλά όσο εμείς. Πώς λοιπόν μπορεί η επιστήμη να γίνεται “απάνθρωπη”;


Ωστόσο μοιάζει άδικο: μερικοί από μας πεθαίνουν από την πείνα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, ενώ άλλοι – από μια τυχαία σύμπτωση – γεννιούνται και ζουν τη ζωή τους με πλούτο και μεγαλοπρέπεια. Μπορεί να έχουμε γεννηθεί σε μια διεφθαρμένη οικογένεια ή σε μια διασυρμένη εθνική ομάδα, ή να αρχίζουμε τη ζωή μας με κάποια αναπηρία· ή μήπως διανύουμε τη ζωή μας με σημαδεμένη την τράπουλα σε βάρος μας και έπειτα πεθαίνουμε; Αυτό είναι όλο; Δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας ατέλειωτος ύπνος χωρίς όνειρα; Πού είναι η δικαιοσύνη;

Είναι σκληρό, απάνθρωπο και άκαρδο. Δεν θα έπρεπε να έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία σε κάποιο άλλο επίπεδο; Θα ήταν καλύτερα να ξαναγεννιόμαστε υπό κάποιες συνθήκες όπου θα λαμβανόταν υπόψη το πόσο καλά είχαμε παίξει το ρόλο μας στην προηγούμενη ζωή, αδιαφορώντας για το πόσο σημαδεμένη θα ήταν τότε η τράπουλα σε βάρος μας. Ή αν υπήρχε η Ώρα της Κρίσης αφού πεθάνουμε, τότε θα έπρεπε – στο βαθμό που τα έχουμε πάει καλά με το πρόσωπο που μας είχαν δώσει σε αυτή τη ζωή και είμαστε ταπεινοί, πιστοί και όλα τα συναφή – να ανταμειφθουμε ζώντας ευτυχισμένα αιωνίως σε ένα μόνιμο καταφύγιο, μακριά από τις αγωνίες και τις αναταραχές αυτού του κόσμου. Έτσι θα έπρεπε να ήταν ο κόσμος αν τον είχαν προσχεδιάσει δίκαια. Έτσι θα έπρεπε να ήταν, αν όλοι όσοι υπέφεραν από πόνους και βάσανα, μπορούσαν να τύχουν κάποιας παρηγοριάς, όπως πραγματικά τους αξίζει.

Έτσι οι κοινωνίες που διδάσκουν τη συγκατάβαση απέναντι στην παρούσα κατάσταση της ζωής, προσδοκώντας μια μεταθανάτια ανταμοιβή, έχουν την τάση να διαποτίζονται από αντεπαναστατικές ιδέες. Επιπλέον, ο φόβος του θανάτου, που από κάποια άποψη είναι δυνατόν να προσαρμοστεί στον εξελικτικό αγώνα επιβίωσης, δεν είναι δεκτικός προσαρμογής σε κατάσταση πολέμου. Πάντως, οι θρησκείες που διδάσκουν μια μετά θάνατο ζωή μακαριότητας για τους ήρωες – ή έστω για εκείνους που απλώς έκαναν ό,τι τους είπαν αυτοί που κατείχαν την εξουσία – μπορούν να κερδίσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Άρα, η ιδέα ενός πνευματικού τμήματος της φύσης μας που επιβιώνει μετά θάνατο, η ιδέα της μέλλουσας ζωής, θα έπρεπε να πουλιέται εύκολα από τις θρησκείες και τα έθνη. Αυτό δεν είναι ένα θέμα το οποίο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί εύκολα με σκεπτικισμό. Οι άνθρωποι θα θέλουν να πιστεύουν σε αυτή την ιδέα, έστω και αν οι αποδείξεις είναι ελάχιστες έως μηδαμινές.

Είναι αλήθεια ότι οι βλάβες του εγκεφάλου μπορεί να μας προκαλέσουν απώλεια μεγάλων τμημάτων της μνήμης, ή να μας μετατρέψουν από μανιακούς σε ήρεμους και το αντίθετο. Όπως και οι μεταβολές στη χημεία του εγκεφάλου μπορούν να μας πείσουν ότι υπάρχει μια μαζική συνωμοσία εναντίον μας ή να μας κάνουν να νομίζουμε ότι ακούμε τη φωνή του Θεού.

Αλλά παρά το γεγονός ότι κάποιες επιτακτικές μαρτυρίες σαν και αυτές, ορίζουν ότι η προσωπικότητα, ο χαρακτήρας, η μνήμη – αν θέλετε και η ψυχή – εδρεύουν στην ύλη του εγκεφάλου, είναι εύκολο να μην επικεντρωθούμε σε αυτή την ιδέα, αλλά να βρούμε τρόπους να αποφύγουμε το βάρος των αποδείξεων.

Μιας και υπάρχουν ισχυροί κοινωνικοί θεσμοί που επιμένουν ότι υπάρχει ζωή μετά το θάνατο, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως όσοι αντιτίθενται στην επίσημη Εκκλησία, τείνουν να είναι λίγοι, σιωπηλοί και πικραμένοι. Μερικές ανατολικές και χριστιανικές θρησκείες ή κάποιες θρησκείες της Νέας Εποχής καθώς και ο πλατωνισμός, θεωρούν ότι ο κόσμος είναι μη πραγματικός και ότι τα βάσανα, ο θάνατος και η ίδια η ύλη είναι ψευδαισθήσεις και τίποτα δεν υπάρχει στην πραγματικότητα παρά μόνο η “διάνοια”.

Αντίθετα, η κυρίαρχη επιστημονική άποψη είναι ότι η διάνοια είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε αυτό που κάνει ο εγκέφαλος, δηλαδή είναι μια ιδιότητα των εκατοντάδων τρισεκατομμυρίων νευρικών συνδέσεων μέσα στον εγκέφαλο.

Υπάρχει μια περίεργα διευρυμένη ακαδημαϊκή άποψη, με ρίζες στη δεκαετία του ’60, που θεωρεί ότι όλες οι απόψεις είναι το ίδιο αυθαίρετες και ότι το “σωστό” ή το “λάθος” είναι μια αυταπάτη. Ίσως αυτό είναι μια απάθεια κάποιων να ανακτήσουν υπεροχή επί των επιστημόνων, που πολύ καιρό ισχυρίζονται ότι η λόγια κριτική, η θρησκεία, η αισθητική και  μεγάλος  μέρος της φιλοσοφίας και της ηθικής δεν είναι παρά υποκειμενικές απόψεις επειδή δεν μπορούν να αποδειχτούν όπως ένα θεώρημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, αλλά ούτε και με πειραματική δοκιμασία.

Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν τα πάντα να είναι πιθανά. Η φαντασία  μας και οι ανάγκες μας απαιτούν περισσότερα. Αισθανόμαστε ότι για τα ελάχιστα που διδάσκει η επιστήμη, πρέπει να βεβαιωθούμε με λογικό τρόπο. Πολλοί από τους γκουρού της Νέας Εποχής – και ανάμεσά τους και η ηθοποιός Σίρλεΰ Μακ Λέιν – προχωρούν μακριά μέχρι του σημείου να ασπάζονται τον σολιψισμό * και υποστηρίζουν ότι η μοναδική πραγματικότητα είναι οι ίδιες τους οι σκέψεις .

“Εγώ είμαι ο Θεός” λένε στην πραγματικότητα. «Πραγματικά πιστεύω ότι εμείς δημιουργούμε μόνοι μας την πραγματικότητά μας», είπε κάποτε η Μακ Λέιν έναν σκεπτικιστή. «Πιστεύω ότι εγώ σε δημιουργώ αυτή τη στιγμή».

Αν ονειρεύομαι ότι ξαναενώνομαι με τους νεκρούς γονείς μου ή το παιδί μου ποιος μου λέει ότι αυτό δεν συνέβη πραγματικά; Αν έχω ένα όραμα βλέπονται εαυτό μου να αιωρείται στο διάστημα κοιτώντας κάτω στη Γη, ίσως να ήμουν πραγματικά εκεί. Ποιοι είναι αυτοί οι επιστήμονες, που δεν μοιράστηκαν και αυτή την εμπειρία και θα μου πουν ότι όλα αυτά είναι μονάχα στο μυαλό μας.

Αν η θρησκεία μου διδάσκει ότι αυτός είναι ο αναλλοίωτος και αλάνθαστος Λόγος του Θεού, ότι το Σύμπαν είναι μερικών χιλιάδων ετών, τότε οι επιστήμονες  γίνονται προσβλητικοί και ασεβείς και μάλιστα κάνουν λάθος όταν ισχυρίζονται ότι αυτό είναι μερικών δισεκατομμυρίων ετών.

Γενικά, η επιστήμη επιχειρεί να θέτει όρια, με έναν τρόπο εκνευριστικό σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε. Ποιος ισχυρίζεται ότι δεν μπορούμε να τα ταξιδέψουμε γρηγορότερα από το φως; Κάποτε το ισχυρίζονταν και για τον ήχο, έτσι δεν είναι; Ποιος θα μας σταματήσει, αν έχουμε αληθινά ισχυρά όργανα για να μετρήσουμε τη θέση και την ορμή ενός ηλεκτρονίου ταυτόχρονα; Γιατί δεν μπορούμε, αφού είμαστε τόσο έξυπνοι, να φτιάξουμε ένα αεικίνητο “πρώτου είδους” (που να δημιουργεί περισσότερη ενέργεια απ’ όση του παρέχεται)? ή. ένα αεικίνητο “δεύτερου είδους” (που να μην σταματάει ποτέ); Ποιος τολμά να βάλει όρια στην ανθρώπινη εφευρετικότητα;

Στην πραγματικότητα, η Φύση το κάνει. Μια κατανοητή και ευσύνοπτη ανάλυση των νόμων της Φύσης, σχετική με τη λειτουργία του Σύμπαντος, περιέχει έναν τέτοιο κατάλογο από απαγορευμένες πράξεις. Πολύ εύστοχα, η ψευδοεπιστήμη και οι προλήψεις τείνουν να μην αναγνωρίζουν περιορισμούς στη Φύση. Αντιθέτως, λένε ότι “όλα είναι δυνατά”. Υπόσχονται έναν απεριόριστο αριθμό δυνατοτήτων, παρότι οι οπαδοί τους έχουν συχνά απογοητευτεί και προδοθεί.

* Σ.τ.Μ.: Θεωρία βάσει της οποίας το μόνο που υπάρχει πραγματικά είναι το υποκειμενικό

https://antikleidi.com/2018/05/26/sagan_newton/

Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Πάμε στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών... ψηφιακά;

 

Πάμε στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών... ψηφιακά;

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ σας προσκαλεί να γιορτάσετε τη Διεθνή Μέρα Μουσείων, με έναν ξεχωριστό digital τρόπο.

Πάμε στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών... ψηφιακά;
 0  0 0

Το 1977, το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) όρισε την 18η Μαΐου ως τη Διεθνή Ημέρα Μουσείου. Από τότε, κάθε Μάιο, τα μουσεία όλου του κόσμου γιορτάζουν.

Αυτήν την μέρα, τα μουσεία ανοίγουν τις πόρτες τους σε όλους, ελεύθερα και μας προσκαλούν να θαυμάσουμε κομμάτια πολιτισμού και τέχνης σε κάθε πιθανή μορφή. Φέτος, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και καθώς τα μουσεία παραμένουν κλειστά, όλες οι δράσεις των μουσείων θα έχουν ψηφιακό χαρακτήρα.

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ, ένα Μουσείο που αφηγείται την εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών, θα συμμετάσχεικαι φέτος με δωρεάν digital δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που εμπνέονται από το φετινό θέμα της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων: «Μουσεία για την ισότητα. Πολυμορφία και Κοινωνική Συνοχή»

Έτσι, στις 16, 17, και 18 Μαΐου, το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2020, αλλά και την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με πολλές πρωτότυπες εκπλήξεις! Σκοπός τους είναι να παραμείνουμε συνδεδεμένοι και δημιουργικοί, με βασικά εργαλεία την τέχνη και την τεχνολογία.

Τις τρεις αυτές μέρες, το site του Μουσείου θα φιλοξενήσει συναρπαστικά εικαστικά και μουσικά εργαστήρια, αλλά και ένα μοναδικό ψηφιακό παιχνίδι. Όλα τα προγράμματα χρησιμοποιούν τη δύναμη της τεχνολογίας, εμπνέονται από τις Συλλογές του μουσείου και απευθύνονται σε όλους, ενώ μεταδίδουν το μήνυμα «Μένουμε Ασφαλείς-Μένουμε Συνδεδεμένοι-Μένουμε Δημιουργικοί».

Για όλα τα ψηφιακά προγράμματα του μουσείου, κάντε κράτηση ηλεκτρονικά εδώ για να παρακολουθήσετε τα δωρεάν live εικαστικά και μουσικά εργαστήρια και κατεβάστε την εφαρμογή για να «παίξετε» το ψηφιακό παιχνίδι. Τα προγράμματα θα εμφανίζονται και στη νέα ενότητα #StayConnected του site, με περιεχόμενο που συνεχώς ανανεώνεται. Πιο συγκεκριμένα, η ενότητα αυτή προβάλλει τις digital εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις του Μουσείου, εμπνευσμένες από την ιστορία των τηλεπικοινωνιών, ψηφιακές περιηγήσεις σε επιλεγμένα σημεία επαυξημένης (ΑR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) της μόνιμης έκθεσης και άγνωστες ιστορίες τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Αναλυτικά τα προγράμματα:

Εικαστικό εργαστήρι: «Καντράν όλου του κόσμου ενωθείτε!»/για όλες τις ηλικίες
Το καντράν είναι ένας κύκλος! Η γη μας είναι ένας κύκλος. Ο κύκλος είναι ένα σχήμα που μας φέρνει όλους πιο κοντά και μας συνδέει, χωρίς να αποκλείει ή να ξεχωρίζει κανέναν.
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι μαθαίνουν για τις τηλεφωνικές συσκευές της συλλογής του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών και εμπνέονται για να δημιουργήσουν το δικό τους τηλεφωνικό καντράν. Στη μία όψη κολλούν χρωματιστά χαρτόνια, αριθμούς, κουμπιά, χάντρες ή ανακυκλώσιμα υλικά που θα βρουν στο σπίτι τους (καλαμάκια, σακούλες, αλουμινόχαρτο), ενώ στη δεύτερη όψη ζωγραφίζουν τους κύκλους του Wassily Kandinsky με κηρομπογιές, μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές. Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί LIVE την Κυριακή 17/5 , στις 12.00& τη Δευτέρα 18/5 στις 18.00 (διάρκεια προγράμματος: 45’).


Μουσικό εργαστήρι: «Η φαντασία δημιουργεί την πραγματικότητα»/ηλικίες 6-10 και ενήλικες
Με την καθοδήγηση μουσικών και παιδαγωγών, παιδιά και ενήλικες, μαθαίνουν τους τρόπους που χρησιμοποιούσαν παλιά οι άνθρωποι για να στείλουν μηνύματα (φρυκτωρίες, αγγελιοφόροι, σήματα Μορς) και δημιουργούν ένα πρωτότυπο μουσικό σύνολο, χρησιμοποιώντας απλά οικιακά σκεύη, όπως κουτάλες, κατσαρόλες κ.ά. Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί LIVE την Κυριακή 17/5 στις 11.00 και τη Δευτέρα 18/5 στις 17.00 (διάρκεια προγράμματος: 30’)
TIP! Για όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν το Εικαστικό και Μουσικό Εργαστήρι άλλη μέρα και ώρα, μπορούν να κατεβάσουν από το Σάββατο 16/5 τη σχετική εφαρμογή από το site του Μουσείου.


Ψηφιακό Παιχνίδι: «Το τηλέφωνο μέσα από ψηφιακά παζλ & γελοιογραφίες»/ από 6 χρονών
Οι ψηφιακοί επισκέπτες θα γνωρίσουν την έννοια της γελοιογραφίας και θα μάθουν για τη δύναμη της εικόνας που καταλύει κάθε εμπόδιο, γλωσσικό, μαθησιακό, ηλικιακό. 5 διαφορετικά ψηφιακά παζλ που απεικονίζουν γελοιογραφίες με τηλέφωνα εποχής περιμένουν τους επισκέπτες να σύρουν τα κομμάτια στη σωστή θέση και να ανακαλύψουν με ποιο μουσειακό έκθεμα σχετίζεται η κάθε γελοιογραφία.


Κάντε τώρα την κράτηση σας στο www.otegroupmuseum.gr. Ακολουθήστε το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών και στο Instagram @otegroupmuseum.

https://www.in2life.gr/culture/art/article/1005394/pame-sto-moyseio-thlepikoinonion-pshfiaka.html

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Άνεργος ΚΑΙ άστεγος μέσα σε μια νύχτα διευθυντής μεγάλης εφημερίδας

Άνεργος ΚΑΙ άστεγος μέσα σε μια νύχτα διευθυντής μεγάλης εφημερίδας

Τετάρτη, 6 Μαΐου 2020






















Προσφάτως, οι εργαζόμενοι στα newsroom του ομίλου Gannett που εκδίδει εφημερίδες, όπως η USA Today, η Telegram & Gazette ή

η Journal, έχασαν τη δουλειά τους στο πλαίσιο μαζικών απολύσεων.

Θύμα των απολύσεων έπεσε και ο διευθυντής σύνταξης της Herald-Times, Ριτς Τζάκσον, ο οποίος δεν έχασε μόνο τη δουλειά του, αλλά και το σπίτι του, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει να γράφει ένα μπλογκ με τίτλο Homeless Editor.




Όπως λέει ο Τζάκσον, όταν ανέλαβε δ/ντής σύνταξης της Herald-Times πριν από 10 μήνες, οι ιδιοκτήτες της εφημερίδας του πρόσφεραν κι ένα διαμέρισμα στο ίδιο κτήριο όπου στεγάζεται η εφημερίδα στην Ινδιανάπολη των ΗΠΑ.


Στις 24 Απριλίου τον ενημέρωσαν ότι καταργείται η θέση εργασίας του κι ότι μέχρι το βράδυ της (εργατικής) Πρωτομαγιάς θα έπρεπε να έχει αδειάσει και το σπίτι του!




Μη έχοντας πού αλλού να πάει, κατέληξε να κάνει τσεκ ιν σε ένα μοτέλ. «Έγινα από κάποιος… ο κανένας σε λιγότερο από 30 λεπτά», γράφει ο ίδιος και εκμυστηρεύεται ότι θα προσπαθήσει να κάνει τις οικονομίες του να διαρκέσουν, καθώς στα 54 του ψάχνει για δουλειά σε συνθήκες που η Federal Reserve περιγράφει ως τη χειρότερη οικονομία στην αμερικανική ιστορία.
Όπως αναφέρει, πάντως, ρεπόρτερ του ομίλου Gannett στους New York Times, η θέση του Τζάκσον καταργήθηκε όχι λόγω κορωνοϊού, αλλά λόγω της περσινής συγχώνευσης του ομίλου με την GateHouse.

Οι Times σημειώνουν ότι συγχωνεύσεις όπως αυτή των Gannett και GateHouse μείωσαν χιλιάδες θέσεις εργασίας από τον κλάδο των εφημερίδων που αντιμετώπιζε ήδη πολλά προβλήματα και από τον Μάρτιο, περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης στις ΗΠΑ απολύθηκαν, παραιτήθηκαν ή υπέστησαν μείωση των αποδοχών τους.

Ο Τζάκσον λέει ότι ελπίζει να εργαστεί ξανά σε αίθουσα ειδήσεων κάποια μέρα. Λέει ότι από τότε που το μπλογκ του κέρδισε ευρεία προσοχή, φίλοι από όλη τη χώρα προσφέρουν βοήθεια, ενώ οι ιδιοκτήτες του μοτέλ που μένει, του πρόσφεραν μια εβδομάδα δωρεάν διανομή.