Συναντώ
κάποιους να κοιτούν με τρόμο τις αλλαγές στις δομές των επιχειρήσεων
λόγω διαδικτύου. Συναντώ άλλους που χαίρονται όταν στο ξενοδοχείο τους,
στο πιο απομακρυσμένο χωριό της ορεινής Ελλάδος γεμίζει κόσμο και ζωή
μόνο και μόνο από τη δύναμη των πληροφοριών που διαχέουν οι ίδιοι τους
στο διαδίκτυο. Αισθανόμενος τους συνανθρώπους να αμφιταλαντεύονται κάπου
ανάμεσα στο φόβο του άγνωστου και στην χαρά των δυνατοτήτων που
προσφέρει η γνώση των νέων μέσων, του διαδικτύου εν προκειμένω, γράφω
την άποψή μου.
θα δείξουμε παρακάτω πως η αλήθεια για το που οδεύει η παγκόσμια οικονομία, βρίσκεται στην ομοιότητα για τον τρόπο που εξελίσσονται τα πράγματα.
Προσφάτως άκουσα παρευρισκόμενος σε μία συνάντηση νέων με θέμα τη καινοτομία, γνωστή ως opencoffee, μία φράση που μου κέντρισε το ενδιαφέρον.
Πρόκειται για λογοπαίγνιο και ευθύς αμέσως θα μεταφέρω τον τρόπο που έφτασε στα αυτιά μου.
Κάπου στα μέσα της συνάντησης λοιπόν, το λόγο πήρε ένας τραπεζίτης και ρώτησε το κοινό: ¨´ποιο είναι το απαραίτητο στοιχείο επιτυχίας που νομίζετε χαρακτηρίζει κάθε offline επιχείρησή´´, ελάχιστοι ψιθύρισαν την αλήθεια από το κοινό.
Εφόσον ξαναέλαβε το λόγο, διακόπτοντας το βουητό που δημιουργούσε το κοινό από τις ψιθυριστές απαντήσεις, είπε:
Τα χαρακτηριστικά της πετυχημένης offline επιχείρησης είναι τρία:
Πρώτον η Τοποθεσία,
Δεύτερον η Τοποθεσία,
Και Τρίτον η Τοποθεσία.
Μιλώντας με έμφαση τόνισε τον κανόνα του. Κανόνας διατυπωμένος ήδη φυσικά σε μελέτες, καθώς και χιλιοειπωμένος σε συνέδρια και ομιλίες μικρότερου και μεγαλύτερου ακροατηρίου.
Απ´ την άλλη μπαίνοντας στον καινούργιο κόσμο των επιχειρήσεων, αυτών που λειτουργούν απαραίτητα μόνο διά μέσω διαδικτύου, ερχόμαστε να διαπιστώσουμε ότι άλλος είναι ο κανόνας σύμφωνα με την βιβλιογραφία. Εδώ ισχύει ένα άλλο ρητό ´´the content is the king´´.
Ας αρχίσουμε λοιπόν τους παραλληλισμούς για να δούμε πως και αυτός ο διαδικτυακός κόσμος του επιχειρείν, δεν έχει καμία διαφορά με τον φυσικό κόσμο.
Η αξία χρήση γης και συνεπώς και ενός καταστήματος εξαρτάται από το που ακριβώς γεωγραφικά βρίσκεται αυτό το κομμάτι γης. Αν λοιπόν το κατάστημα είναι γωνία, η τιμή του ενοικίου αλλάζει. Ανάλογα με την πρόσοψή του στον κυρίως δρόμο και πάλι παίρνει διαφορετική τιμή. Το ότι προφανώς αυτά τα κόστη μεταφέρονται στο προϊόν είναι αυταπόδεικτη αλήθεια και τη γνώση της γεύεται και ο πιο σπάταλος καταναλωτής.
Η μόρφωση λοιπόν της αξίας της γης είναι ένα συνονθύλευμα παραγόντων όπως τα μνημεία που την περιβάλλουν, τα μέσα μαζικής μεταφοράς που την διαπερνούν, τα κλιματικά της χαρακτηριστικά, τα οδικά δίκτυα που ενώνονται σε αυτήν, ο συντελεστής δόμησης και μπορούμε να αριθμούμε πολλά άλλα για αρκετές σελίδες….
Το παραπάνω συνονθύλευμα παραγόντων κινεί τους ανθρώπους στις κοινωνίες σε διάφορες κατευθύνσεις με σκοπό την εργασία, τον πολιτισμό την αναψυχή.
Ποιο είναι λοιπόν το μετρήσιμο χαρακτηριστικό ώστε να διακρίνουμε πιο από δύο καταστήματα με το ίδιο ακριβώς προϊόν έχει προοπτικές για να είναι περισσότερο κερδοφόρο; Οι διαβάτες του πεζοδρομίου ανά ώρα/μέρα/μήνα/έτος. Το traffic δηλαδή. Όρος δόκιμος σε διαδικτυακές κουβέντες, δεν νομίζετε;
Ο κατοπτρισμός της αξίας χρήσης της γης…έχει είδωλο το μηνιαίο ενοίκιο του κάθε μισθώματος επαγγελματικής στέγης.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λοιπόν μορφώνονται και οι διαδικτυακές αξίες χρήσεις ιστοτόπων, μέσα στο παγκόσμιο ιστό. Απλά εκεί είναι το περιεχόμενο που έχει εσωκλείει ο κάθε ιστότοπος και διαμορφώνει αυτή την αξία. Όσο καλύτερο είναι το περιεχόμενο του ιστοτόπου, τόσοι περισσότεροι κλικάρουν προς αυτόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του χώρου διαφήμισης, σε περίπτωση που κάποιος θέλει να διαφημιστεί σε αυτόν τον ιστότοπο. Το ίδιο δεν γίνεται αν θέλεις στη προθήκη μία βιτρίνας ενός κεντρικού supermarket να βάλεις το προϊόν σου; Δεν πρέπει να πληρώσεις για να έχει το προϊόν σου περίοπτη θέση ανάμεσα στα άλλα;
Η διαφοροποίηση του τρόπου δημιουργία της αξίας των ιστοτόπων είναι ότι εκεί το περιεχόμενο είναι αυτό που πρέπει να είναι ποιοτικό.
Αναλογιζόμενοι τανάπαλιν, τον φυσικό κόσμο των επιχειρήσεων ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ένα κομμάτι γης με καλή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, με καλό κλίμα όλο το χρόνο, δίπλα σε ιστορικά πολιτιστικά σύμβολα σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή δεν είναι περιεχόμενο.; Προφανώς και είναι. Είναι πολιτιστικό περιεχόμενο. Είναι αρχιτεκτονικό περιεχόμενο. Είναι ανθρώπινο- αγοραστικό περιεχόμενο.
Η ουσιώδης διαφορά ανάμεσα στο offline και στο online γίγνεσθαι συγκρίνοντας τους δύο κόσμους είναι η μέτρηση.
Στο διαδίκτυο μπορούμε να μετρήσουμε τη κάθε κίνηση, από τον οποιοδήποτε προς οπουδήποτε. Μπορούμε πιο εύκολα και συνεπώς πιο οικονομικά, να κατατάξουμε δεδομένα να βγάλουμε συμπεράσματα και να προχωρήσουμε σε διαθρωτικές κινήσεις.
Γενικά έχουμε καλύτερη εποπτεία των πραγμάτων, με μικρότερο κόστος σε λιγότερο χρόνο. Για αυτήν την εποπτεία λοιπόν δεν βλέπουμε πως οι επιτυχημένες επιχειρήσεις ανοίγουν εφόσον γίνουν μετρήσεις του αριθμού των διερχομένων ατόμων που περνούν από συγκεκριμένα σημεία; Σημειωτές ξεχύνονται σε κάθε γωνιά και προσπαθούν να προβλέψουν τον τζίρο τους, μειώνοντας το επιχειρηματικό ρίσκο της επένδυσης. Κάπως έτσι άλλωστε, ακούγεται ότι στήνονται και τα περίφημα Mikel καφέ στη Βόρεια Ελλάδα.
Στον αντίποδα της online ζωής, κάπως έτσι σε μία κόλλα Α4 δίνεται η αξιολόγηση από το google analytics της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας, και στην από πίσω σελίδα διαμορφώνονται οι τιμές για διαφήμιση για κάθε τετραγωνικό εκατοστό σε ένα banner της οθόνης.
Ας συμφωνήσουμε λοιπόν σε κάτι σκεπτόμενοι περιληπτικά τα παραπάνω:
“δεν άλλαξε κάτι, η μέτρηση άλλαξε και έγινε φθηνότερη και ποιοτικότερη”.Αλλά όσο οι πλήρεις αναλύσεις των μηχανών αναζήτησης μας δίνουν δεδομένα, εύπεπτα και μετρήσιμα που μας οδηγούν στη γνώση τόσο το απόφθεγμα του Αινστάιν
Πως ´´Η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση ´´ εμπνέει κάποιους. Αυτοί κάποιοι είναι που ταράσσουν ισορροπίες στην σύγχρονη οικονομία με καινοτομία σκεπτόμενοι και πράττοντας « out of the box».
Η ιστοσελίδα σας: www.seaplaellinika.com - www.technelixis.gr
θα δείξουμε παρακάτω πως η αλήθεια για το που οδεύει η παγκόσμια οικονομία, βρίσκεται στην ομοιότητα για τον τρόπο που εξελίσσονται τα πράγματα.
Προσφάτως άκουσα παρευρισκόμενος σε μία συνάντηση νέων με θέμα τη καινοτομία, γνωστή ως opencoffee, μία φράση που μου κέντρισε το ενδιαφέρον.
Πρόκειται για λογοπαίγνιο και ευθύς αμέσως θα μεταφέρω τον τρόπο που έφτασε στα αυτιά μου.
Κάπου στα μέσα της συνάντησης λοιπόν, το λόγο πήρε ένας τραπεζίτης και ρώτησε το κοινό: ¨´ποιο είναι το απαραίτητο στοιχείο επιτυχίας που νομίζετε χαρακτηρίζει κάθε offline επιχείρησή´´, ελάχιστοι ψιθύρισαν την αλήθεια από το κοινό.
Εφόσον ξαναέλαβε το λόγο, διακόπτοντας το βουητό που δημιουργούσε το κοινό από τις ψιθυριστές απαντήσεις, είπε:
Τα χαρακτηριστικά της πετυχημένης offline επιχείρησης είναι τρία:
Πρώτον η Τοποθεσία,
Δεύτερον η Τοποθεσία,
Και Τρίτον η Τοποθεσία.
Μιλώντας με έμφαση τόνισε τον κανόνα του. Κανόνας διατυπωμένος ήδη φυσικά σε μελέτες, καθώς και χιλιοειπωμένος σε συνέδρια και ομιλίες μικρότερου και μεγαλύτερου ακροατηρίου.
Απ´ την άλλη μπαίνοντας στον καινούργιο κόσμο των επιχειρήσεων, αυτών που λειτουργούν απαραίτητα μόνο διά μέσω διαδικτύου, ερχόμαστε να διαπιστώσουμε ότι άλλος είναι ο κανόνας σύμφωνα με την βιβλιογραφία. Εδώ ισχύει ένα άλλο ρητό ´´the content is the king´´.
Ας αρχίσουμε λοιπόν τους παραλληλισμούς για να δούμε πως και αυτός ο διαδικτυακός κόσμος του επιχειρείν, δεν έχει καμία διαφορά με τον φυσικό κόσμο.
Η αξία χρήση γης και συνεπώς και ενός καταστήματος εξαρτάται από το που ακριβώς γεωγραφικά βρίσκεται αυτό το κομμάτι γης. Αν λοιπόν το κατάστημα είναι γωνία, η τιμή του ενοικίου αλλάζει. Ανάλογα με την πρόσοψή του στον κυρίως δρόμο και πάλι παίρνει διαφορετική τιμή. Το ότι προφανώς αυτά τα κόστη μεταφέρονται στο προϊόν είναι αυταπόδεικτη αλήθεια και τη γνώση της γεύεται και ο πιο σπάταλος καταναλωτής.
Η μόρφωση λοιπόν της αξίας της γης είναι ένα συνονθύλευμα παραγόντων όπως τα μνημεία που την περιβάλλουν, τα μέσα μαζικής μεταφοράς που την διαπερνούν, τα κλιματικά της χαρακτηριστικά, τα οδικά δίκτυα που ενώνονται σε αυτήν, ο συντελεστής δόμησης και μπορούμε να αριθμούμε πολλά άλλα για αρκετές σελίδες….
Το παραπάνω συνονθύλευμα παραγόντων κινεί τους ανθρώπους στις κοινωνίες σε διάφορες κατευθύνσεις με σκοπό την εργασία, τον πολιτισμό την αναψυχή.
Ποιο είναι λοιπόν το μετρήσιμο χαρακτηριστικό ώστε να διακρίνουμε πιο από δύο καταστήματα με το ίδιο ακριβώς προϊόν έχει προοπτικές για να είναι περισσότερο κερδοφόρο; Οι διαβάτες του πεζοδρομίου ανά ώρα/μέρα/μήνα/έτος. Το traffic δηλαδή. Όρος δόκιμος σε διαδικτυακές κουβέντες, δεν νομίζετε;
Ο κατοπτρισμός της αξίας χρήσης της γης…έχει είδωλο το μηνιαίο ενοίκιο του κάθε μισθώματος επαγγελματικής στέγης.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λοιπόν μορφώνονται και οι διαδικτυακές αξίες χρήσεις ιστοτόπων, μέσα στο παγκόσμιο ιστό. Απλά εκεί είναι το περιεχόμενο που έχει εσωκλείει ο κάθε ιστότοπος και διαμορφώνει αυτή την αξία. Όσο καλύτερο είναι το περιεχόμενο του ιστοτόπου, τόσοι περισσότεροι κλικάρουν προς αυτόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του χώρου διαφήμισης, σε περίπτωση που κάποιος θέλει να διαφημιστεί σε αυτόν τον ιστότοπο. Το ίδιο δεν γίνεται αν θέλεις στη προθήκη μία βιτρίνας ενός κεντρικού supermarket να βάλεις το προϊόν σου; Δεν πρέπει να πληρώσεις για να έχει το προϊόν σου περίοπτη θέση ανάμεσα στα άλλα;
Η διαφοροποίηση του τρόπου δημιουργία της αξίας των ιστοτόπων είναι ότι εκεί το περιεχόμενο είναι αυτό που πρέπει να είναι ποιοτικό.
Αναλογιζόμενοι τανάπαλιν, τον φυσικό κόσμο των επιχειρήσεων ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ένα κομμάτι γης με καλή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, με καλό κλίμα όλο το χρόνο, δίπλα σε ιστορικά πολιτιστικά σύμβολα σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή δεν είναι περιεχόμενο.; Προφανώς και είναι. Είναι πολιτιστικό περιεχόμενο. Είναι αρχιτεκτονικό περιεχόμενο. Είναι ανθρώπινο- αγοραστικό περιεχόμενο.
Η ουσιώδης διαφορά ανάμεσα στο offline και στο online γίγνεσθαι συγκρίνοντας τους δύο κόσμους είναι η μέτρηση.
Στο διαδίκτυο μπορούμε να μετρήσουμε τη κάθε κίνηση, από τον οποιοδήποτε προς οπουδήποτε. Μπορούμε πιο εύκολα και συνεπώς πιο οικονομικά, να κατατάξουμε δεδομένα να βγάλουμε συμπεράσματα και να προχωρήσουμε σε διαθρωτικές κινήσεις.
Γενικά έχουμε καλύτερη εποπτεία των πραγμάτων, με μικρότερο κόστος σε λιγότερο χρόνο. Για αυτήν την εποπτεία λοιπόν δεν βλέπουμε πως οι επιτυχημένες επιχειρήσεις ανοίγουν εφόσον γίνουν μετρήσεις του αριθμού των διερχομένων ατόμων που περνούν από συγκεκριμένα σημεία; Σημειωτές ξεχύνονται σε κάθε γωνιά και προσπαθούν να προβλέψουν τον τζίρο τους, μειώνοντας το επιχειρηματικό ρίσκο της επένδυσης. Κάπως έτσι άλλωστε, ακούγεται ότι στήνονται και τα περίφημα Mikel καφέ στη Βόρεια Ελλάδα.
Στον αντίποδα της online ζωής, κάπως έτσι σε μία κόλλα Α4 δίνεται η αξιολόγηση από το google analytics της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας, και στην από πίσω σελίδα διαμορφώνονται οι τιμές για διαφήμιση για κάθε τετραγωνικό εκατοστό σε ένα banner της οθόνης.
Ας συμφωνήσουμε λοιπόν σε κάτι σκεπτόμενοι περιληπτικά τα παραπάνω:
“δεν άλλαξε κάτι, η μέτρηση άλλαξε και έγινε φθηνότερη και ποιοτικότερη”.Αλλά όσο οι πλήρεις αναλύσεις των μηχανών αναζήτησης μας δίνουν δεδομένα, εύπεπτα και μετρήσιμα που μας οδηγούν στη γνώση τόσο το απόφθεγμα του Αινστάιν
Πως ´´Η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση ´´ εμπνέει κάποιους. Αυτοί κάποιοι είναι που ταράσσουν ισορροπίες στην σύγχρονη οικονομία με καινοτομία σκεπτόμενοι και πράττοντας « out of the box».
Η ιστοσελίδα σας: www.seaplaellinika.com - www.technelixis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου