ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ LNG «Θησαυρός» τα έσοδα 90.000-150.000 από τα ναύλα
Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2014
Μετά από παρατεταμένη «θύελλα» με κέρδη μόλις $6.000-20.000/ημέρα αναμένεται αύξηση 20%
Σε... ταραγμένα νερά «πλέει» το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Οι χρηματιστηριακοί αναλυτές και οι ναυλομεσιτικοί οίκοι κρατούν «μικρό καλάθι» για τη ρότα των τεσσάρων βασικών κλάδων, των τάνκερ, των πλοίων ξηρού φορτίου, των LNG και των containerships, όμως, προβλέπουν μέσα στην «καταιγίδα» της γενικότερης πτώσης των ναυλαγορών, έστω και «αχνές» ακτίνες ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια και τα boxships.
«Μετά από μια πολυετή περίοδο μαζικής υπερπροσφοράς τάνκερ, δεν θα ήταν ρεαλιστικό να αναμένουμε έστω και μία μικρή ανάκαμψη της αγοράς από τις αρχές του τρέχοντος έτους» τονίζει η Evercore Partners', η οποία την τοποθετεί για το γ' τρίμηνο του 2014. Πιστεύει πως η βελτίωση έχει ήδη ξεκινήσει, παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισηγμένες ναυτιλιακές αναμένουν ζημίες ή μείωση κερδών για το β' τρίμηνο.
Εδώ και αρκετούς μήνες τα κέρδη για τους πλοιοκτήτες των VLCC από τα δρομολόγια που εκτελούσαν ήταν απειροελάχιστα. Ειδικά στην περιοχή του Κόλπου ανέρχονταν στα $6.000/ημέρα, ενώ στην Αμερική και τη Δ. Αφρική έφταναν τα $20.000/ημέρα.
Σε... ταραγμένα νερά «πλέει» το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Οι χρηματιστηριακοί αναλυτές και οι ναυλομεσιτικοί οίκοι κρατούν «μικρό καλάθι» για τη ρότα των τεσσάρων βασικών κλάδων, των τάνκερ, των πλοίων ξηρού φορτίου, των LNG και των containerships, όμως, προβλέπουν μέσα στην «καταιγίδα» της γενικότερης πτώσης των ναυλαγορών, έστω και «αχνές» ακτίνες ανάκαμψης για τα δεξαμενόπλοια και τα boxships.
«Μετά από μια πολυετή περίοδο μαζικής υπερπροσφοράς τάνκερ, δεν θα ήταν ρεαλιστικό να αναμένουμε έστω και μία μικρή ανάκαμψη της αγοράς από τις αρχές του τρέχοντος έτους» τονίζει η Evercore Partners', η οποία την τοποθετεί για το γ' τρίμηνο του 2014. Πιστεύει πως η βελτίωση έχει ήδη ξεκινήσει, παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισηγμένες ναυτιλιακές αναμένουν ζημίες ή μείωση κερδών για το β' τρίμηνο.
Εδώ και αρκετούς μήνες τα κέρδη για τους πλοιοκτήτες των VLCC από τα δρομολόγια που εκτελούσαν ήταν απειροελάχιστα. Ειδικά στην περιοχή του Κόλπου ανέρχονταν στα $6.000/ημέρα, ενώ στην Αμερική και τη Δ. Αφρική έφταναν τα $20.000/ημέρα.
Ο κορυφαίος προορισμός του περασμένου έτους, ο Ατλαντικός, που παρουσιάζει μέσες αποδοχές από $15-20.000, τώρα βρίσκεται κάτω από τα $10.000, αλλά εκτιμάται πως θα αυξηθούν κατά 20% τουλάχιστον. Ο δείκτης MR αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα, διότι πολλά από τα παλαιότερα τάνκερ θα πρέπει να αποσυρθούν, ενώ νεότευκτα βρίσκονται υπό παραγγελία. Μόνο μέσα στο 2014 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει περίπου 39 δεξαμενόπλοια.
Χαρακτηριστικό της ταραγμένης περιόδου που διανύει η αγορά των δεξαμενόπλοιων είναι και το ότι η Capital Product Partners του B. Μαρινάκη απογοήτευσε τη ναυτιλιακή κοινότητα, παρουσιάζοντας στο β' τρίμηνο μικρότερα κέρδη από ό, τι προέβλεπαν οι αναλυτές.
Η εισηγμένη στον Nasdaq σημείωσε κέρδη $7,8 εκ. αντί $39,32 εκ. έναν χρόνο νωρίτερα.Παρά την πτώση, ωστόσο, οι αναλυτές τονίζουν πως είναι από τους θετικά τοποθετημένους, όπως και άλλοι εφοπλιστές μεταξύ των οποίων και η A. Φράγκου με τη Navios Maritime Acquisition.
Αλλά και οι επιμέρους δείκτες των τάνκερ τύπου suezmax, aframax και products τάνκερ παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση, κάτι το οποίο εκτιμάται πως θα διαφανεί και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών, με τους αναλυτές να «βλέπουν» κυρίως στην TEN του N. Τσάκου. Θεωρούν ότι η εταιρία θα σημειώσει μεν απώλειες $0,02/μετοχή στο β' τρίμηνο του έτους, επίδοση όμως καλύτερη σε σχέση με πέρυσι.
ΤΑ CONTAINERSHIPS
Σημάδια βελτίωσης σημειώνουν και τα containerships κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στα μεγέθη της Costamare. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρίας ανήλθαν στα $0,48/μετοχή στο β' τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για $0,39 / μετοχή.
Από την άλλη, η Danaos του I. Κούστα μπορεί να είδε τα λειτουργικά της έσοδα να μειώνονται στα $136,4 εκ., όμως, παρέμεινε σε κερδοφόρο ρότα. Οι αναλυτές επισημαίνουν 2 βασικούς καταλύτες που επηρεάζουν θετικά την πορεία του κλάδου: ο ένας είναι η αύξηση 6% του παγκοσμίου εμπορίου σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης για νέα πλοία 3,9% και ο άλλος η αυξημένη εμπορική κίνηση σε αγορές, όπως η Αφρική και τα ενδότερα της Ασίας.
ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ LNG
«Θησαυρός» τα έσοδα 90.000-150.000 από τα ναύλα
Ανθεκτική παραμένει η αγορά του LNG, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παρουσιάζουν κάμψη της τάξεως του 20% το τελευταίο εξάμηνο. Ωστόσο, τα νέα κοιτάσματα σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ, αλλά και οι business με τη Ρωσία και όχι μόνο, δίνουν μεγάλη ώθηση στις business που κάνουν οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.
Όλα τα βλέμματα των αναλυτών είναι αυτή τη στιγμή στραμμένα στις μεγάλες ναυτιλιακές του κλάδου, όπως η Golar και η Navigator Gas, αλλά και η ελληνική Gaslog του Πήτερ Λιβανού, οι οποίες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα αυτή την στιγμή. Ειδικά ως προς την Gaslog με ενδιαφέρον παρακολουθούν τις λεπτομέρειες του σχεδίου για να μεταφέρει περισσότερα πλοία στο ξεχωριστό εταιρικό του σχήμα και πώς θα αυξήσει τα έσοδά τους. Τα ναύλα πάντως, στα πλοία LNG, παρά την κάμψη, εξακολουθούν να παραμένουν σε ελκυστικά επίπεδα και να «κρύβουν» έναν μικρό θησαυρό για τους εφοπλιστές, καθώς κυμαίνονται μεταξύ 90.000- 150.000 δολ. την ημέρα.
ΝΕΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΡΕΚΟΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΙΚΤΗ ΞΗΡΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ
Χαμηλά ο πήχης των προσδοκιών για 3 εφοπλιστές Με την πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, σπάζοντας πριν από μερικές ημέρες τα χαμηλά του 2009 (773 μονάδες) και κλείνοντας στις 738, οι αναλυτές έχουν μειωμένες προσδοκίες για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η έλλειψη δραστηριότητας στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα από την Βραζιλία είναι ένας από τους λόγους που τα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, ενώ την ίδια ώρα πολλά capes στον Ειρηνικό προσπαθούν να βρουν φορτία.
Γι' αυτούς τους λόγους και οι αναλυτές χαμηλώνουν τον πήχη των προβλέψεών τους για τους πλοιοκτήτες εκείνους που δραστηριοποιούνται στην αγορά του ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τον Chappell εκτιμάται ότι η Diana Shipping του Συμεών Παληού θα παρουσιάσει προσαρμοσμένες ζημίες ανά μετοχή, ενώ η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου και η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου θα σημειώσουν κέρδη.
Η αγορά αλλά και οι εφοπλιστές περιμένουν να δουν φως στο... τούνελ το δ' τρίμηνο, αλλά αν η πολυπόθητη ανάκαμψη δεν επέλθει, τότε σίγουρα, όπως τονίζει ο Noah Parquette της Cannacord Genuity, αυτό θα αποτελέσει σοβαρό ζήτημα. Το τελευταίο διάστημα πάντως, έχουν γίνει παραγγελίες τουλάχιστον 73 bulk carriers και η ναυτιλιακή κοινότητα ανησυχεί μήπως και δημιουργηθεί υπερπροσφορά τονάζ την ώρα που η αγορά των σιτηρών υποχωρεί στη λεκάνη του Ατλαντικού.http://www.epixirimatias.gr/2014/08/lng-90000-150000.html
Χαρακτηριστικό της ταραγμένης περιόδου που διανύει η αγορά των δεξαμενόπλοιων είναι και το ότι η Capital Product Partners του B. Μαρινάκη απογοήτευσε τη ναυτιλιακή κοινότητα, παρουσιάζοντας στο β' τρίμηνο μικρότερα κέρδη από ό, τι προέβλεπαν οι αναλυτές.
Η εισηγμένη στον Nasdaq σημείωσε κέρδη $7,8 εκ. αντί $39,32 εκ. έναν χρόνο νωρίτερα.Παρά την πτώση, ωστόσο, οι αναλυτές τονίζουν πως είναι από τους θετικά τοποθετημένους, όπως και άλλοι εφοπλιστές μεταξύ των οποίων και η A. Φράγκου με τη Navios Maritime Acquisition.
Αλλά και οι επιμέρους δείκτες των τάνκερ τύπου suezmax, aframax και products τάνκερ παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση, κάτι το οποίο εκτιμάται πως θα διαφανεί και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών, με τους αναλυτές να «βλέπουν» κυρίως στην TEN του N. Τσάκου. Θεωρούν ότι η εταιρία θα σημειώσει μεν απώλειες $0,02/μετοχή στο β' τρίμηνο του έτους, επίδοση όμως καλύτερη σε σχέση με πέρυσι.
ΤΑ CONTAINERSHIPS
Σημάδια βελτίωσης σημειώνουν και τα containerships κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στα μεγέθη της Costamare. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρίας ανήλθαν στα $0,48/μετοχή στο β' τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για $0,39 / μετοχή.
Από την άλλη, η Danaos του I. Κούστα μπορεί να είδε τα λειτουργικά της έσοδα να μειώνονται στα $136,4 εκ., όμως, παρέμεινε σε κερδοφόρο ρότα. Οι αναλυτές επισημαίνουν 2 βασικούς καταλύτες που επηρεάζουν θετικά την πορεία του κλάδου: ο ένας είναι η αύξηση 6% του παγκοσμίου εμπορίου σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης για νέα πλοία 3,9% και ο άλλος η αυξημένη εμπορική κίνηση σε αγορές, όπως η Αφρική και τα ενδότερα της Ασίας.
ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ LNG
«Θησαυρός» τα έσοδα 90.000-150.000 από τα ναύλα
Ανθεκτική παραμένει η αγορά του LNG, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παρουσιάζουν κάμψη της τάξεως του 20% το τελευταίο εξάμηνο. Ωστόσο, τα νέα κοιτάσματα σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ, αλλά και οι business με τη Ρωσία και όχι μόνο, δίνουν μεγάλη ώθηση στις business που κάνουν οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.
Όλα τα βλέμματα των αναλυτών είναι αυτή τη στιγμή στραμμένα στις μεγάλες ναυτιλιακές του κλάδου, όπως η Golar και η Navigator Gas, αλλά και η ελληνική Gaslog του Πήτερ Λιβανού, οι οποίες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα αυτή την στιγμή. Ειδικά ως προς την Gaslog με ενδιαφέρον παρακολουθούν τις λεπτομέρειες του σχεδίου για να μεταφέρει περισσότερα πλοία στο ξεχωριστό εταιρικό του σχήμα και πώς θα αυξήσει τα έσοδά τους. Τα ναύλα πάντως, στα πλοία LNG, παρά την κάμψη, εξακολουθούν να παραμένουν σε ελκυστικά επίπεδα και να «κρύβουν» έναν μικρό θησαυρό για τους εφοπλιστές, καθώς κυμαίνονται μεταξύ 90.000- 150.000 δολ. την ημέρα.
ΝΕΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΡΕΚΟΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΙΚΤΗ ΞΗΡΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ
Χαμηλά ο πήχης των προσδοκιών για 3 εφοπλιστές Με την πορεία του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, σπάζοντας πριν από μερικές ημέρες τα χαμηλά του 2009 (773 μονάδες) και κλείνοντας στις 738, οι αναλυτές έχουν μειωμένες προσδοκίες για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η έλλειψη δραστηριότητας στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα από την Βραζιλία είναι ένας από τους λόγους που τα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, ενώ την ίδια ώρα πολλά capes στον Ειρηνικό προσπαθούν να βρουν φορτία.
Γι' αυτούς τους λόγους και οι αναλυτές χαμηλώνουν τον πήχη των προβλέψεών τους για τους πλοιοκτήτες εκείνους που δραστηριοποιούνται στην αγορά του ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τον Chappell εκτιμάται ότι η Diana Shipping του Συμεών Παληού θα παρουσιάσει προσαρμοσμένες ζημίες ανά μετοχή, ενώ η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου και η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου θα σημειώσουν κέρδη.
Η αγορά αλλά και οι εφοπλιστές περιμένουν να δουν φως στο... τούνελ το δ' τρίμηνο, αλλά αν η πολυπόθητη ανάκαμψη δεν επέλθει, τότε σίγουρα, όπως τονίζει ο Noah Parquette της Cannacord Genuity, αυτό θα αποτελέσει σοβαρό ζήτημα. Το τελευταίο διάστημα πάντως, έχουν γίνει παραγγελίες τουλάχιστον 73 bulk carriers και η ναυτιλιακή κοινότητα ανησυχεί μήπως και δημιουργηθεί υπερπροσφορά τονάζ την ώρα που η αγορά των σιτηρών υποχωρεί στη λεκάνη του Ατλαντικού.http://www.epixirimatias.gr/2014/08/lng-90000-150000.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου