Μάρκες που έχουν εξαφανιστεί από την αυτοκινηση τα τελευταία χρόνια
Εμείς της γενιάς των 40+ που από μικροί είχαμε το μικρόβιο της αγάπης για το αυτοκίνητο, σίγουρα θυμόμαστε ως πιτσιρικάδες κάποια μοντέλα από μάρκες που δυστυχώς σήμερα δεν τις συναντάμε πια. Κάποιες από αυτές είχαν στο ενεργητικό τους μάλιστα πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, ωστόσο η συγκυρίες - κυρίως οικονομικές - τις έσβησαν από το χάρτη της αυτοκίνησης.
Με μια διάθεση νοσταλγική, στο άρθρο αυτό μέσα στο carblogger.gr θα ανατρέξουμε στις μάρκες που παρόλο που θυμόμαστε καλά, έχουν δυστυχώς δεν υπάρχουν πια.
Η Autobianci ήταν μια ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1955 από τις Bianchi, Pirelli και Fiat. Παρήγαγε ως επί το πλείστον αυτοκίνητα μικρής κατηγορίας. Η Autobianchi χρησιμοποιούνταν από τη Fiat για την δοκιμή καινούργιων τεχνολογιών πριν τις ενσωματώσει στα δικά της μοντέλα. Το πιο σημαντικό της μοντέλο με το οποίο έγινε ευρέως γνωστή ως φίρμα, ήταν το A112, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι που είχε πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας.
Το τελευταίο αυτοκίνητο με το λογότυπο της Autobianchi ήταν το Y10.
Η Autobianchi αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από τη Fiat, και σαν μάρκα υπήρχε μέχρι το 1989. Η τεχνολογία και τα μοντέλα της ενσωματώθηκαν στη Lancia.
Η Autobianchi αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από τη Fiat, και σαν μάρκα υπήρχε μέχρι το 1989. Η τεχνολογία και τα μοντέλα της ενσωματώθηκαν στη Lancia.
Daewoo Motors
Η Daewoo Motors ήταν μια κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία που εμφανίστηκε στην αγορά το 1978 όταν η Daewoo αγόρασε την επίσης κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Saehan Motors. Τα πρώτα αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν τα Nexia και Espero που δανειζόταν κινητήρες και λοιπά μηχανικά μέρη από την General Motors (GM) η οποία κατείχε και μέρος των μετοχών της. Η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της (Matiz, Lanos, nubira, Leganza) έγινε πολύ πιο γνωστή στην Ελλάδα καθώς ήταν καλοσχεδιασμένα και αρκετά προσιτά σε τιμή. Ιδιαίτερα το Matiz λόγω της ελκυστικής μορφής του και της πολύ καλής τιμής του έγινε best seller στη χώρα μας.
Η τρίτη γενιά των αυτοκινήτων της (Kalos, Lacetti, Nubira) δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Το 2001 η Daewoo Motors αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από την GM η οποία αποφάσισε να διαθέτει τα αυτοκίνητα της εταιρίας με το λογότυπο της Chevrolet στην Ευρώπη. Έτσι το λογότυπο της μάρκας εξαφανίστηκε παγκοσμίως με εξαίρεση τη Νότια Κορέα και το Βιετνάμ που "επέζησε" μέχρι το 2011.
H NSU ήταν μια γερμανική φίρμα που ιδρύθηκε το 1873. Το πρώτο αυτοκίνητο της το παρήγαγε το 1905. Από τα γνωστότερα μοντέλα της ήταν το TT (1965-72), ένα αυτοκίνητο με κινητήρα και κίνηση πίσω που έγραψε ιστορία στους αγώνες καθώς ήταν πολύ γρήγορο και είχε χαρακτηριστεί ως φονέας γιγάντων.
Ένα άλλο πολύ γνωστό μοντέλο της NSU ήταν το πρωτοποριακό Ro 80 (1967-77) εξοπλισμένο με κινητήρα Wankel. Παρότι ήταν ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο (κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1968), αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, κάτι που επέδρασε αρνητικά στις πωλήσεις του.
To 1969 η Volswagen αγόρασε την NSU και την ενσωμάτωσε στην Audi. Μετά το τέλος της παραγωγής του Ro 80 to 1977, δεν ξαναεμφανίστηκε σε αυτοκίνητο το λογότυπο της NSU.
To 1969 η Volswagen αγόρασε την NSU και την ενσωμάτωσε στην Audi. Μετά το τέλος της παραγωγής του Ro 80 to 1977, δεν ξαναεμφανίστηκε σε αυτοκίνητο το λογότυπο της NSU.
Simca
H Simca ήταν μια γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1935 από την Fiat. To 1970 αγοράστηκε από την Chrysler και σταμάτησε να είναι μια ανεξάρτητη εταιρία.
Η Simca παρήγαγε κάποια πολύ αξιόλογα μοντέλα μεταξύ των οποίων τα 1100, 1307 και Horizon. Τα δυο τελευταία μοντέλα μάλιστα κέρδισαν τον επίζηλο τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1975 και 1978 αντίστοιχα.
Το 1978 αγοράστηκε από την PSA Peugeot Citroen οπότε και το όνομα Simca αντικαταστάθηκε στα μοντέλα της από το όνομα Talbot.
Η Triumph ήταν μια αγγλική φίρμα που ιδρύθηκε το 1885 και εκτός από αυτοκίνητα παρήγαγε και μοτοσυκλέτες. Το 1960 αγοράστηκε από την Leyland (η οποία μετονομάστηκε σε Rover). Με την αγορά της Rover το 1994 από την BMW αγοράστηκε μαζί και το εμπορικό σήμα της Triumph. Τρια αρκετά πετυχημένα μοντέλα είχε η Triumph στην παραγωγή τα οποία είχαν κυκλοφορήσει και στην ελληνική αγορά. Το Herald, το Dolomite και το 2000.
Το τελευταίο μοντέλο με το σήμα της Triumph ήταν το Aclaim που παράχθηκε μέχρι το 1984.
http://www.carblogger.gr/2015/08/blog-post_45.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου