Translate

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Δες το πιο πολυτελές «διαμέρισμα» με ρόδες σε τιμή …όνειρου… απατηλού!

 

Δες το πιο πολυτελές «διαμέρισμα» με ρόδες σε τιμή …όνειρου… απατηλού!

 













Υπάρχουν αυτοί που θέλουν να πηγαίνουν διακοπές με αυτοκινούμενο, να έχουν τις ανέσεις τους, αλλά να μην… αφήσουν το αυτοκίνητό τους πίσω. Γι’αυτό, το Vario Perfect 1200 Platinum διαθέτει ένα μεγάλο γκαράζ για να βρίσκει προσωρινή στέγη το όχημά σας.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αποκάλυψη: Να γιατί δεν πρέπει να πιστεύεις τους influencers που «λανσάρουν» αυτοκίνητα

 

Η πολυτελής κατασκευή βασίζεται επάνω στο γνώριμο Mercedes Actros 2553 LLL και το μήκος του φτάνει στα 12 μέτρα, ενώ εφοδιάζεται με κινητήρα 12,8 λίτρων V6 530 ίππων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που μπορεί να δεχτεί είναι 26 τόνους.

 

 

Δεν διαφέρει από ένα μακρόστενο πολυτελές διαμέρισμα στο Μανχάταν. Εξοπλίζεται με πανάκριβα υλικά και ξύλο υψηλής ποιότητας. Υπάρχει κουζίνα με… πλυντήριο πιάτων, μεγάλη τουαλέτα (ξέρετε πώς είναι οι τουαλέτες στα αυτοκινούμενα;) και ένα τμήμα που λειτουργεί ως living room.

Αρχίσατε να… το γλυκοκοιτάτε; Τότε η τιμή των σχεδόν 900.000 ευρώ ίσως είναι ο λόγος που θα παραμείνει ένα απατηλό όνειρο…

 

 

Φυσικά, υπάρχουν και εκδόσεις της συγκεκριμένης σειράς, όπως αυτό του Vario Alcove 1050, το οποίο είναι πιο “προσιτό”. Η τιμή του αγγίζει τα 625.000 ευρώ, ενώ έχει μήκος 10,50 μέτρα και η ιπποδύναμη είναι στα 455 PS. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που μπορεί να αντέξει είναι 18 τόνους.

Όπως αντιλαμβάνεστε, τα αυτοκινούμενα της Vario βρίσκονται σε άλλο επίπεδο και αφορούν για ανθρώπους με… μεγάλες τσέπες! Αλλά αυτά που είναι δωρεάν, είναι τα όνειρα…

Δες το πιο πολυτελές «διαμέρισμα» με ρόδες σε τιμή …όνειρου… απατηλού! (activeman.gr)

Σάββατο 1 Μαΐου 2021

Πόσο πεσμένη είναι η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια;

 

Πόσο πεσμένη είναι η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια;

aeroplano-aerodromio-ellada-kerkura
 ΤΡΙΤΗ, 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

Σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, η κίνηση των επιβατών συνέχισε την πτωτική της τάση και τον Μάρτιο, για 13 μήνες στη σειρά, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η ανασφάλεια, ο φόβος, η οικονομική κρίση και το lockdown έχουν κάνει τον κόσμο να απομακρυνθεί πολύ από το ενδεχόμενο ενός ταξιδιού, κάτι που αποτυπώνεται και στα νούμερα. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η κίνηση που καταγράφεται σημειώνει μείωση για 13ο συνεχή μήνα, καθώς οι περιορισμοί εναέριων μετακινήσεων είναι σε ισχύ.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα δεδομένα Μαρτίου, συνολικά 402.536 επιβάτες πέρασαν από τα ελληνικά αεροδρόμια όλο το μήνα, σημειώνοντας 60,9% πτώση σε σχέση με το 1.028.680 επιβατών την ίδια εποχή, ένα χρόνο πριν.

Τα ελληνικά αεροδρόμια διαχειρίστηκαν 10.263 πτήσεις με 38,5% πτώση σε σχέση με τις 16.670 πτήσεις την ίδια περίοδο του 2020, ενώ οι διεθνείς αφίξεις έπεσαν κατά 76,1% σε 66.980 τον Μάρτιο σε σχέση με τις 280.301 τον ίδιο μήνα το 2020.

Κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021, μόλις 1,1 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από τα ελληνικά αεροδρόμια, σημειώνοντας 79,4% πτώση σε σχέση με τους πρώτους δύο μήνες του 2020, όπου καταγράφηκαν 5,4 εκατομμύρια.  

Στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας, οι επιβάτες που καταγράφηκαν τον Μάρτιο του 2021 ήταν μόλις 198.033, σημειώνοντας πτώση 62,4% σε σχέση με πέρσι, ενώ το τρίμηνο Ιανουάριος-Μάρτιος, ο αριθμός επιβατών έφτασε κατά μέσο όρο τις 672 χιλιάδες, με πτώση 80,7% σε σχέση με το 2020.  

Όσον αφορά τα υπόλοιπα αεροδρόμια της Ελλάδας που διαχειρίζεται η Fraport, η πτώση είναι 59,9% σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο, με τις διεθνείς αφίξεις να σημειώνουν πτώση 78,4% και τις εγχώριες 49,1%. Για το τρίμηνο, οι αφίξεις έπεσαν κατά 78,8% σε 320 χιλιάδες σε σχέση με το 1,5 εκατομμύριο του 2020.

Πόσο πεσμένη είναι η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια; | clickatlife


 

Πέμπτη 22 Απριλίου 2021

Άγνωστα facts για 6 χώρες της Ευρώπης

 

Άγνωστα facts για 6 χώρες της Ευρώπης

vinkovci-kroatia
 ΠΕΜΠΤΗ, 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

Κάνουμε ένα διαφορετικό «ταξίδι» στην Ευρώπη, μέσα από πληροφορίες που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν για τις παρακάτω χώρες.

Κροατία
Η παλαιότερη κατοικημένη πόλη στην Ευρώπη είναι η κροατική πόλη Vinkovci. Η πόλη αυτή κατοικείται για πάνω από 8 χιλιάδες χρόνια και υπήρξε η γενέτειρα των Βαλεντινιανών και Ουάλων ρωμαίων αυτοκρατόρων. Βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Bosut στο πιο ανατολικό κομμάτι της Κροατίας και είναι επίσης γνωστή στους λάτρεις των βιβλίων της Αγκάθα Κρίστι, αφού αναφέρεται στο βιβλίο της «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», εκεί που ο Ηρακλής Πουαρό ξυπνά από ένα ουρλιαχτό στο τρένο από το Vinkovci στο Slavonski Brod.

Δανία
Η σημαία της σκανδιναβικής αυτής χώρας είναι η πιο παλιά του κόσμου που χρησιμοποιείται ακόμη από ανεξάρτητο κράτος, από το 1219. Κάτι ακόμη, όμως, που αξίζει να γνωρίζετε είναι ότι η εθνική της γλώσσα είναι μια από τις πιο δύσκολες να μάθει κάποιος. Εκτός του ότι έχει δύσκολη προφορά και πολλά γράμματα που δεν προφέρονται, έχει και κάποια περίεργα γράμματα όπως τα Æ, Ø και Å.

Γερμανία
Πάμε στοίχημα πως δεν γνωρίζατε ότι η Γερμανiα έχει περίπου 20 χιλιάδες κάστρα, με τα περισσότερα να είναι τουλάχιστον 100 ετών και πολλά να έχουν μετατραπεί σε μουσεία, γκαλερί και ξενοδοχεία. Από τα πιο δημοφιλή είναι το κάστρο Neuschwanstein του 19ου αιώνα στις Βαυαρικές Άλπεις, το οποίο χτίστηκε για τον Λουδοβίκο ΙΙ της Βαυαρίας. Επίσκεψη, όμως, αξίζει και το Κάστρο Frankenstein κοντά στο Darmstadt, το οποίο χρονολογείται στα μέσα του 1200. Λέγεται, μάλιστα, ότι είναι στοιχειωμένο από το φάντασμα του αλχημιστή Johann Konrad Dippel και φυσικά κάποιοι υποστηρίζουν ότι η Mary Shelley έγραψε το μυθιστόρημα Frankenstein εκεί. Σήμερα έχουν απομείνει κάποια ερείπια του κάστρου, αλλά σίγουρα είναι σημαντικό αξιοθέατο.

Ουγγαρία
Πόσες φορές σας έχει... σπάσει τα νεύρα ο Κύβος του Ρούμπικ, προσπαθώντας να τον λύσετε; Μπορεί να μην μπορούμε να σας βοηθήσουμε να τον λύσετε, μπορούμε όμως να σας πούμε ότι ανακαλύφθηκε από τον ούγγρο εφευρέτη και αρχιτέκτονα Erno Rubik, ο οποίος γεννήθηκε στη Βουδαπέστη το 1944 και δίδαξε ως καθηγητής αρχιτεκτονικής στο Κολλέγιο Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βουδαπέστης από το 1971 έως το 1979. Όσο δίδασκε, του ήρθε η ιδέα για το σχέδιο ενός τρισδιάστατου παζλ, κάνοντας την πρώτη απόπειρα με ξύλο και λάστιχα το 1974. Σε συνεντεύξεις ο ίδιος ανέφερε ότι ο κύβος προέκυψε όταν έψαχνε να βάλει μια καλή αποστολή στους φοιτητές του. To 1979 έδωσε την άδεια του «Μαγικού Κύβου» στην Ideal Toys, όπου και το έκαναν rebrand σε «Κύβο του Ρούμπικ». Ξεκίνησε να πωλείται παγκοσμίως το 1980 και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 350 εκατομμύρια κύβοι, καθιστώντας τον ένα από τα best-selling παιχνίδια όλων των εποχών.

Μαυροβούνιο
Εδώ βρίσκεται μια από τις παλιότερες ελιές του κόσμου. Η Stara Maslina θεωρείται ότι είναι πάνω από 2000 χρονών κι όποιος θέλει να τη δει από κοντά, μπορεί να πάει στο Stari Bar. Η μια πλευρά του δέντρου είναι, ωστόσο, εντελώς καμένη, λόγω κεραυνού.

Ισπανία
Στην Ισπανiα δεν υπάρχει η νεράιδα των δοντιών, αλλά ο ποντικός Ratoncito Pérez κι όταν τα παιδιά βγάζουν ένα δόντι, το βάζουν κάτω από το μαξιλάρι τους κι αυτός έρχεται και το παίρνει. Ο χαρακτήρας αυτός ξεκίνησε από μια ιστορία του 1877 και ενώ είχε εξαφανιστεί μέχρι το 1894, επανήλθε όταν ο συγγραφέας Luis Coloma τον χρησιμοποίησε στην ιστορία του, για να καθησυχάσει ένα 8χρονο που μόλις είχε βγάλει το δόντι του. Ο Ratoncito Peréz ζούσε με την οικογένειά του σε ένα κουτί μπισκότων στη Μαδρίτη και έφευγε συχνά από το σπίτι για να πάει στα δωμάτια παιδιών που έβγαζαν δόντι. Σήμερα είναι ένας δημοφιλής χαρακτήρας και ο πρώτος φανταστικός χαρακτήρας που τιμήθηκε στη Μαδρίτη με πλακέτα.

Κυριακή 18 Απριλίου 2021

Κι όμως, ένα σκοτεινό πανδημικό έτος θα μπορούσε να προμηνύει ένα λαμπρότερο μέλλον

 

Κι όμως, ένα σκοτεινό πανδημικό έτος θα μπορούσε να προμηνύει ένα λαμπρότερο μέλλον

Ο κόσμος μετά την COVID-19 θα μπορούσε να είναι το ίδιο καλός ή και καλύτερος από τον προηγούμενο
Περίληψη: 
 

Η ανάκαμψη στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου αποτελεί σημάδι ότι ο κόσμος στο σύνολό του ίσως να είναι έτοιμος για μια ισχυρή ανάκαμψη από την βαθύτερη εν καιρώ ειρήνης ύφεση μετά το 1929. Πολλοί δείκτες υποδηλώνουν ότι μια δεκαετία που ξεκίνησε τραγικά θα μπορούσε να καταλήξει πολύ καλά.

Ο CHARLES KENNY είναι ανώτερος συνεργάτης στο Center for Global Development και συγγραφέας του βιβλίου με τίτλο The Plague Cycle: The Unending War Between Humanity and Infectious Disease.

Επιτέλους, οι Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να εισέρχονται στην φάση της ανάκαμψης από την πανδημία COVID-19 και τις οικονομικές της επιπτώσεις. Η εθνική προσπάθεια εμβολιασμού μειώνει ήδη σημαντικά την θνησιμότητα. Η διοίκηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ένα σαρωτικό νομοσχέδιο για τις υποδομές που θα ακολουθήσει το πακέτο αναζωογόνησης [της οικονομίας] ύψους 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία μαζί πιθανότατα να βελτιώσουν πολλούς οικονομικούς δείκτες, από το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν έως την παιδική φτώχεια. Και η Κίνα είναι ακόμη πιο μπροστά: αυτή η χώρα είχε ελέγξει σε μεγάλο βαθμό την εξάπλωση των ιών μέχρι τον Μάρτιο του 2020 και η παραγωγή της ανέκαμψε [1] κατά το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

13042021-1.jpg













Ο τοίχος του National Covid Memorial στο Λονδίνο, τον Απρίλιο του 2021. Hannah McKay / Reuters
-----------------------------------------------------

Οι πράσινοι βλαστοί στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου αποτελούν σημάδι ότι ο κόσμος στο σύνολό του ίσως να είναι έτοιμος για μια ισχυρή ανάκαμψη από την βαθύτερη εν καιρώ ειρήνης ύφεση [2] μετά τη Μεγάλη Ύφεση. Υπάρχουν πολλές εξελίξεις που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν αυτήν την πορεία -μεταξύ αυτών, νέες παραλλαγές του ιού ανθεκτικές στα εμβόλια ή ένας νέος Ψυχρός Πόλεμος. Ωστόσο, πολλοί δείκτες υποδηλώνουν ότι μια δεκαετία που ξεκίνησε με τραγωδία θα μπορούσε πολύ πιθανώς να καταλήξει με πολύ πιο χαρούμενες νότες.

ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΝ

Η παγκόσμια πανδημία δεν έχει τελειώσει -πράγματι, ο ημερήσιος αριθμός νέων κρουσμάτων που αναφέρονται παγκοσμίως [3] εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερος από όσο ήταν στο μεγαλύτερο μέρος του περασμένου έτους, και η πραγματική επιβάρυνση της ασθένειας πιθανότατα ξεπερνά κατά πολύ τον αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων. Τούτου λεχθέντος, η διάθεση εμβολίων στοχεύει να είναι η ταχύτερη από ποτέ άλλοτε, και η επιτυχία της θα οδηγήσει γρήγορα στην παγκόσμια ανάκαμψη της οικονομίας παράλληλα με την υγεία.

Η ταχεία αύξηση της παραγωγής αναμένεται να ελαφρύνει τα σημερινά ηθικά και ιατρικά νοσηρά κενά στην κάλυψη εμβολίων σε όλες τις χώρες. Ο χρόνος μεταξύ των πρώτων εμβολιασμών COVID-19 στο Ηνωμένο Βασίλειο και των πρώτων εμβολιασμών στην Γκάνα και την Ακτή του Ελεφαντοστού [4] ήταν 11 εβδομάδες (το άνοιγμα για το εμβόλιο για την πνευμονία ήταν 15 χρόνια). Η COVID-19 Vaccine Global Access (COVAX), ένας οργανισμός διανομής εμβολίων που υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από Δυτικούς δωρητές, έδωσε αυτά τα εμβόλια και προβλέπεται να προσφέρει 1,8 δισεκατομμύρια περισσότερες [5] δόσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες φέτος. Ο παραγωγός του ρωσικού εμβολίου Sputnik V έχει συμφωνίες [6] για εγκατάσταση παραγωγής στην Ευρώπη και την Ινδία και μπορεί να παρέχει τουλάχιστον 300 εκατομμύρια δόσεις [7] τους επόμενους 12 μήνες. Το Serum Institute της Ινδίας θα μπορεί να παράγει 100 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου Oxford-AstraZeneca ανά μήνα [8]. Η Ινδία θα κατασκευάσει επίσης ένα δισεκατομμύριο δόσεις [9] του εμβολίου Johnson & Johnson στο πλαίσιο συμφωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Κίνα ενδέχεται να μπορέσει [10] να δημιουργήσει περίπου πέντε δισεκατομμύρια δόσεις από τα τρία εμβόλιά της φέτος -αρκετά για τον εμβολιασμό 2,5 δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Το Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας Υγείας του Πανεπιστημίου Duke εκτιμά [11] ότι θα παραχθούν αρκετά εμβόλια το 2021 για να καλύψουν το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Καθώς τα ποσοστά μόλυνσης μειώνονται, η ανάκαμψη των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου θα συμβάλει στην ανάπτυξη αλλού. Το παγκόσμιο εμπόριο και η βιομηχανική παραγωγή άρχισαν να αναβιώνουν το περασμένο καλοκαίρι. Το παγκόσμιο εμπόριο μειώθηκε λιγότερο από όσο υπήρχε φόβος [12] κατά την διάρκεια της πανδημίας: έως το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ήταν μόλις περίπου 6% κάτω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου παρακολουθεί κορυφαίους δείκτες όγκου συναλλαγών που έδειξαν πλήρη ανάκαμψη [13] έως το τέλος του 2020. Ομοίως, οι ροές εμβασμάτων το 2020 μειώθηκαν πλησιέστερα στο 7% από το 20% που φοβόταν η Παγκόσμια Τράπεζα νωρίτερα, και αυτές, επίσης, μπορεί να ανακάμψουν [14] το 2021. Συνολικά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει [15] ότι η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 5,5% το 2021 (περισσότερο από το να αντισταθμίσει την συρρίκνωση 3,5% εκατό το 2020) και κατά 4,2% το 2022.

Οι πλούσιες χώρες δεν είναι οι μόνες που θα επωφεληθούν από αυτήν την ανάκαμψη. Για δύο δεκαετίες, τα εισοδήματα των χωρών συγκλίνουν παγκοσμίως, με τα φτωχότερα έθνη να αρχίζουν να κλείνουν το χάσμα έναντι των πλουσιότερων. Ο οικονομολόγος του Πανεπιστημίου του Πρίνστον, Angus Deaton, ανέφερε τον Ιανουάριο ότι οι περισσότερες φτωχές χώρες έχουν δει σχετιζόμενες με την πανδημία οικονομικές συστολές μικρότερες από εκείνες των πλούσιων χωρών, έτσι ώστε η κρίση έχει ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό [16] την παγκόσμια τάση, και το ΔΝΤ προβλέπει ότι αυτό θα συνεχίσει να ισχύει σ τα επόμενα δύο χρόνια. Επιπλέον, οι αγορές εργασίας ανακάμπτουν. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, ο κόσμος έχασε το 18,2% των πριν από την COVID-19 ωρών εργασίας, λόγω κλεισιμάτων και περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία. Μέχρι το τέταρτο τρίμηνο, η απώλεια ήταν 4,6%. Η αισιόδοξη πρόβλεψη είναι ότι οι απώλειες στην απασχόληση θα μειωθούν στο 1,3% το 2021 [17].

http://www.foreignaffairs.gr/articles/73208/charles-kenny/ki-omos-ena-skoteino-pandimiko-etos-tha-mporoyse-na-prominyei-en

Παρασκευή 16 Απριλίου 2021

Το ελληνικό διαβατήριο κατακτά την 8η θέση παγκοσμίως

 

Το ελληνικό διαβατήριο κατακτά την 8η θέση παγκοσμίως

 














Ανάμεσα σε 199 διαβατήρια, το ελληνικό φαίνεται πως κατέχει θέση μέσα στην πρώτη δεκάδα των πιο ισχυρών.

Μαζί με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα κερδίζει μια θέση στην κορυφαία δεκάδα, σύμφωνα με την κατάταξη των πιο ισχυρών διαβατηρίων του κόσμου από την Henley Passport Index, με δεδομένα από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Η κατάταξη περιλαμβάνει 199 διαβατήρια, με την Ιαπωνία να παραμένει στο νούμερο 1 παγκοσμίως, με τους κατόχους του να έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε 193 προορισμούς χωρίς Visa. Στη 2η θέση συναντάμε τη Σιγκαπούρη, με αντίστοιχη δυνατότητα ταξιδιού σε 192 προορισμούς και στη συνέχεια η Γερμανία και η Νότια Κορέα μετρούν 191 προορισμούς χωρίς Visa.

Την 4η θέση κατακτούν 4 χώρες με 190 προορισμούς (Φινλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ισπανία), ενώ η κορυφαία 5άδα «κλείνει» με την Αυστρία και τη Δανία με 189 προορισμούς.














Στην 6η θέση, η Γαλλία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία και η Σουηδία δίνουν τη δυνατότητα ταξιδιού σε 188 προορισμούς χωρίς Visa στους κατόχους των αντίστοιχων διαβατηρίων, ενώ αμέσως μετά, το Βέλγιο, η Νέα Ζηλανδία, η Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες καλύπτουν 187 προορισμούς χωρίς Visa.

H Ελλάδα μαζί με την Τσέχικη Δημοκρατία, τη Μάλτα και τη Νορβηγία ταξιδεύουν σε 186 χώρες με το διαβατήριό τους χωρίς Visa, κυριαρχώντας στην 8η θέση, ενώ στην 9η θέση βρίσκεται η Αυστραλία και ο Καναδάς με 185 προορισμούς αντίστοιχα. Η κορυφαία δεκάδα συμπληρώνεται με Ουγγαρία, Λιθουανία, Πολωνία και Σλοβακία με 183 προορισμούς χωρίς Visa.

Στις τελευταίες χώρες συναντάμε τη Σομαλία, την Υεμένη, το Πακιστάν, τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν, με το διαβατήριο των οποίων το ταξίδι χωρίς Visa μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 26-34 χώρες.  

Το ελληνικό διαβατήριο κατακτά την 8η θέση παγκοσμίως | clickatlife