Translate

Τρίτη 30 Απριλίου 2013


Έλληνες πρόδρομοι του Χριστιανισμού…

Αρχή Μεγάλης Εβδομάδας και πολλοί θα αναρωτηθούν, γιατί ο Ελληνισμός τιμάει με ιδιαίτερη κατάνυξη τα Πάθη του Χριστού, τα οποία στη συνέχεια πυροδότησαν την Ανάστασή του. Η έλευσή του, σύμφωνα με την ορθόδοξη άποψη, έδωσε πνοή ελπίδας στους απανταχού κατατρεγμένους αυτής της ζωής.
ellinismos-xristianismos0
Αγιογραφία: Σίβυλλα, Σόλων, Πυθαγόρας, Σωκράτης
Με αφορμή τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, το παρόν άρθρο επιχειρεί να κάνει ένα σύντομο ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα, προκειμένου να εντοπίσει σημεία σύνδεσης Ορθοδοξίας και Ελληνισμού, φιλοσοφίας και χριστιανικής αλήθειας.
Αρχικά να υπογραμμίσουμε ότι κανονικά δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε την λέξη «Πάσχα», η οποία προέρχεται από το εβραϊκό «πέσαχ». Το Πάσχα αποτελεί γιορτή των Εβραίων και έχει να κάνει με την ανάμνηση της εξόδου από την δουλεία της Αιγύπτου. Είναι μια απολύτως σεβαστή εορτή, ωστόσο δεν έχει καμία σχέση με την Ανάσταση του Χριστού και άρα με την Ελληνοορθοδοξία. Ορθότερη λέξη είναι η «Λαμπρή».
Αναμφισβήτητα οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι, που μίλησαν για τον ένα Θεό. Ιδέες όπως: Λόγος, Θεός, αθανασία, ψυχή, λύτρωση, βασιλεία των ουρανών δεν συναντώνται μόνο στα χριστιανικά κείμενα αλλά πολύ νωρίτερα και στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Σε πολλά αρχαία κείμενα εμπεριέχονται Θείες αποκαλύψεις, όπως στη Θεογονία του Ησίοδου, στα Ερμητικά κείμενα και στα Ορφικά. Από τον Πυθαγόρα, τον Αναξίμανδρο, τον Παρμενίδη μέχρι το Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη μιλούσαν για Αυτόν, τον οποίο θεωρούσαν αιτία της δημιουργίας του κόσμου.
ellinismos-xristianismos1
Αγιογραφία: Θουκιδίδης, Αριστοτέλης
«Άπειρον, καθαρή ενέργεια, μονάδα, ο Ον» ήταν ονόματα-χαρακτηρισμοί που συνόδευαν στην Αρχαία Ελλάδα το όνομα του Θεού. Ας δούμε όμως τα προαναφερθέντα αναλυτικότερα:
  • Ο Αριστοτέλης λέει ότι ο Θεός είναι πηγή ζωής και καθαρή ενέργεια: «Η γαρ νου ενέργεια ζωή, εκείνος δε ενέργεια. Ενέργεια δε η καθ’αυτή εκείνου ζωή αρίστη και αίδιος», «Ώστε ζωή και αιών συνεχής υπάρχει τω Θεώ».
  • Ο Πλάτων μέσω του Τιμαίου μας λέει ότι ο Θεός είναι ποιητής ουρανού και γης, όπως ακριβώς ισχυρίζεται και η Ορθοδοξία: «Τον μεν ουν ποιητήν και πατέρα τούδε του παντός ευρείν τε έργον και ευρόντα εις πάντας, αδύνατον λέγειν» (Πλάτων, Τίμαιος 5,25,Γ).
  • Η ορθοδοξία λέει ότι ούτε φύλλο δεν πέφτει από ένα δέντρο, εάν δεν το θέλει ο Θεός. Το ίδιο δίδαξε και ο Σωκράτης και έπειτα ο Πλάτωνας. «Ο μεν δη Θεός ώσπερ και ο παλαιός λόγος, αρχήν τε και τελευτήν και μέσα των όντων απάντων έχων» (νόμοι Δ, 715.ε).
  • Ο Θεός για τους χριστιανούς ορθόδοξους είναι αλάνθαστος. Το ίδιο υποστήριζαν και στην Αρχαία Ελλάδα: «Μηδένα γαρ είναι σοφόν αλλ’ ή Θεού» (Διογένης Λαέρτιος, Βίοι φιλοσόφων Α,12)
  • Θαλής ο Μιλήσιος: «Πρεσβύτερον των όντων Θεός. Αγέννητον γαρ» Ο Θεός είναι αγέννητος, όπως υποστηρίζει και η Ορθοδοξία.
  • Την αθανασία της ψυχής είναι κάτι που επίσης υποστηρίζει η ορθόδοξη πίστη. «Οπότε δή το αθάνατον και αδιάφθορον εστί, άλλο τι ψυχή εί (…)Επίοντος αρά θανάτου επί τον άνθρωπον το μεν θνητόν, ως έοικεν, αυτού αποθνήσκει, το δ’ αθάνατον σων και αδιάφθορον οίχεται απιόν, υπεκχωρήσαν τω θανάτω» (Πλάτων, Φαίδων 106ε). Στο διάλογο Φαίδων περιγράφονται οι τελευταίες ώρες του Σωκράτη, ο οποίος εξηγεί για την αθανασία της ψυχής.
Μετά από αυτά βέβαια θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι ο χριστιανισμός αντέγραψε την ελληνική φιλοσοφία μετατρέποντας της σε μια νέα θρησκεία. Ο ερχομός όμως του Χριστού είχε προφητευτεί από Έλληνες αναζητητές της αλήθειας, δηλαδή φιλοσόφους, με περισσότερες μάλιστα λεπτομέρειες απ’ ότι στην Παλαιά Διαθήκη.
 «Εἶτα τὸν λοιπὸν βίον καθεύδοντες διατελοῖτε ἄν, εἰ μή τινα ἄλλον ὁ θεὸς ὑμῖν ἐπιπέμψειεν κηδόμενος ὑμῶν – θα περάσετε την

Αγιογραφία: Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος, Όμηρος
Αγιογραφία: Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος, Όμηρος
υπόλοιπη ζωή σας κοιμισμένοι, εκτός και αν σας λυπηθεί ο Θεός και στείλει κάποιον άλλο», είπε ο Σωκράτης στους κατηγόρους του (απολογία Σωκράτους 31α).
Ο Άγιος Αθανάσιος διετέλεσε για πολλά χρόνια διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου υπήρχαν πολλά αρχαία κείμενα. Είχε λοιπόν τη δυνατότητα πρόσβασης μεταξύ των άλλων στα γραπτά που προέρχονταν από τον ναό του «αγνώστου Θεού» στην Αθήνα.
Στο έργο του «Ἐξηγητικόν περὶ τοῦ ἐν Ἀθήναις ναοῦ» επεξηγεί σε ποιον πραγματικά ανήκε ο ναός του Αγνώστου Θεού των Αθηνών, παραθέτοντας ταυτόχρονα τις προφητείες των Ελλήνων για την έλευση του Χριστού στην γη. Το συγκεκριμένο έργο του Αγίου Αθανασίου διασώζεται σε πολλούς κώδικες και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τη γνησιότητά του.Διαβάστε μεταφρασμένο ένα απόσπασμα και τα συμπεράσματα δικά σας. Το υπόλοιπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ (αξίζει να το μελετήσετε όλο):
«Τότε πάλι οι επτά (σοφοί) μίλησαν και είπαν. Δια την οικονομίαν του Χριστού και δια την Αγία Τριάδα.(…) Γνωρίζεις πως τα παιδιά των Ελλήνων προφήτεψαν και τον προάναρχο Θεό και τον συνάναρχο Υιό αυτού και Λόγο, και το ομόθρονο αυτού και ομοούσιο Πνεύμα εκήρυξαν εκ των προτέρων, και τα δια σταυρού τίμια πάθη εκήρυξαν εκ των προτέρων. Εις αυτόν η δόξα και η ισχύς μαζί με το πανάγιο Πνεύμα εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν»[k1] .
agia_aikaterini_sina
Αγία Αικατερίνη, η Ελληνίδα φιλόσοφος
Αποκαλυπτική είναι και η ιστορία της Αγίας Αικατερίνης, της πάντοτε καθαρής, όπως ομολογεί το όνομά της (αει+καθ\τ\αρίνα), στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ., στην Αλεξάνδρεια. Αφού δήλωσε στον αυτοκράτορα Μαξιμίνο την ελληνική μόρφωσή της (ήταν άριστη γνώστης της ελληνικής κλασσικής γραμματείας) αλλά και την πίστη της στο Χριστό χρησιμοποίησε τις αρχαιοελληνικές προφητείες από τις Σύβιλλες[k2]  και ανέτρεψε τα επιχειρήματα των 50 ρητόρων που είχε επιστρατεύσει ο τότε αυτοκράτορας, για να την μεταπείσει. Αρχικά, απευθυνόμενη στον αυτοκράτορα, είπε: «βασιλιά μου, έπρεπε να γνωρίζεις ότι οι θυσίες σου απευθύνονται σε είδωλα φθαρτών ανθρώπων και όχι σε πραγματικούς θεούς, πράγμα που υποστηρίζει και ο διαλεκτικός φιλόσοφος Διόδωρος όταν λέει ότι κάποιους ανθρώπους οι συνάνθρωποί τους τους ονόμασαν θεούς και τους περιέβαλαν με το αξίωμα της αθανασίας, ενώ κάποιους άλλους που επέδειξαν ανδρεία ή κάποια αρετή τους τίμησαν με αδριάντες και αγάλματα, αργὀτερα δε τους θεώρησαν θεούς και επινόησαν θυσίες, τιμές και πανηγύρια, πράγμα που καταδικάζει και ο Πλούταρχος, όταν λέει ότι εισήγαγαν την πλάνη των ειδώλων». Έπειτα ήρθε αντιμέτωπη με τον επικεφαλής των 50 ρητόρων, του οποίου το βασικό επιχείρημα ήταν το ότι κανένας παλαιός σοφός δεν κάνει λόγο για τον Εσταυρωμένο Ιησού και τη θεότητα του, αντέκρουσε η Αγία Αικατερίνη αντλώντας μαρτυρίες απ τους προ Χριστού σοφούς και ποιητές. Έτσι επικαλέστηκε τη μαρτυρία της σοφής Σίβυλλας, που είχε πει:
 «Κάποτε θα έρθει στην πολύπαθη γη κάποιος αναμάρτητος και με τους όρους της θεότητας θα λυτρώσει τον άνθρωπο από τη φθορά. Ο άπιστος όμως λαός θα τον φθονήσει και θα τον κρεμάσει ως κατάδικο θανάτου. Κι όλα αυτά θα τα υπομείνει με πραότητα». Στη συνέχεια ανέφερε τη μαρτυρία κάποιου γνωστού στους ρήτορες μάντη Απόλλωνα: «Ένας ουράνιος με πιέζει που είναι φως τριλαμπές. Αυτός δε που θα υποστεί τα πάθη, Θεός είναι, χωρίς να πάθει τίποτα η θεότητά του, διότι είναι συγχρόνως θνητός και αθάνατος. Αυτός είναι Θεός και άνδρας παίρνοντας όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά από θνητή γυναίκα[k3] ».
Είχε προηγηθεί ωστόσο έντονη λογομαχία μεταξύ των δύο:
«Ρήτορας «Πρώτα πρώτα ο Όμηρος, όταν προσεύχεται στον Δία, τον χαρακτηρίζει πολυδοξασμένο, αθάνατο. Ο Ορφέας ευχαριστεί τον Απόλλωνα και τον αποκαλεί βασιλιά, παντεπόπτη…Οπότε κι εσύ μην απατάσαι και λατρεύεις θεό έναν εσταυρωμένο, τον οποίο κανένας από τους σοφούς μας ούτε σοφό τον ονόμασε, ούτε και ήξερε αν ήταν θεός».
ellinismos-xristianismos3
Αγιοφραφία: Πλάτων, Πλούταρχος
Αικατερίνη «Παραδέχομαι ότι αυτά που ανέφερες τα είπαν οι ποιητές. Όμως λένε κι άλλα. Ο Όμηρος, για παράδειγμα, αποδίδει στον πατέρα των θεών σας πολλά ελαττώματα, αφού τον λέει ψεύτη, διεστραμμένο, πανούργο και απατεώνα, ενώ γράφει πως λίγο έλειψε να τον έδενε η Ήρα, ο Ποσειδών και η Αθηνά. Ο Ορφέας επίσης καταλογίζει μεγάλη ανοησία και φαντασιοπληξία σε όσους λατρεύουν αυτούς τους θεούς. Αλλά και ο Σοφοκλής προσθέτει: “Υπάρχει Θεός, που δημιούργησε το σύμπαν. Εμείς οι θνητοί θεσμοθετήσαμε και κατασκευάσαμε αγάλματα θεών από ξύλο, πέτρα ή χρυσό. Και ορίσαμε θυσίες σ’ αυτούς, θεωρώντας όλα αυτά ως εκδήλωση σεβασμού και λατρείας”» (σ.σ. Οι Αρχαίοι Έλληνες κατά κανόνα τιμούσαν τους «θεούς» -θεός εκ της λέξεως θέω, τρέχω- ως ευεργέτες των ανθρώπων, όπως τιμούνται σήμερα οι άγιοι. Δεν τους λάτρευαν. Βέβαια υπήρχαν και περιπτώσεις, όπου ιερείς ξεγελούσαν ανυποψίαστους πολίτες, παρουσιάζοντας τους «θεούς» σαν θρησκεία για να παίρνουν χρήματα από δωρεές). 
Είναι τόσα πολλά τα στοιχεία που προέκυψαν, ώστε θα χρειαστούν πολλές σελίδες για να αναρτηθούν. Το ΠΥΓΜΗ.gr ξεκίνησε και θα παραμείνει μία ιστοσελίδα που ερευνά αδιάκοπα και μεταφέρει την κατόπιν έρευνας άποψη στους αναγνώστες, με σκοπό την παρότρυνση για περαιτέρω έρευνα και διασταύρωση των πληροφοριών.
Ο πολιτισμός της Ελλάδας είναι ο πολιτισμός της εκκλησίας με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου. Είναι το «εμείς» του Μακρυγιάννη. Στο πνεύμα της παραβολής του Σπηλαίου του Σωκράτη οφείλουμε να αναζητούμε την αλήθεια, χωρίς κλισέ και φόβο, παρά μόνο με εκτενή έρευνα. Ίσως αυτός ο δρόμος να είναι δύσκολος, αλλά οδηγεί σε λεωφόρους. 
Τέλος να προσθέσουμε ότι οι παλαιότερες πράξεις κάποιων που δήλωναν χριστιανοί (π.χ. το κάψιμο της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας και η δολοφονία της Ελληνίδας φιλοσόφου Υπατίας) ή σημερινά ολισθήματα ανθρώπων της εκκλησίας δεν ακυρώνουν την πραγματική υπόσταση του Χριστιανισμού και την άρρηκτη σύνδεσή του με τον Ελληνισμό.
ΠΥΓΜΗ.gr
Share to Facebook Share to Twitter Share to Linkedin Share to Google 
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 
Οικονομία Κατηγορία: Οικονομία και Πολιτική Προβολές: 149
Εκτύπωση
Βάζο χωρίς καπάκιΠερνώντας μπροστά απ’  το περίπτερο  βλέπω στην κρεμάμενη  Εspresso τον τίτλο: Τ.Γ (Γνωστός μόδιστρος).:. Η συνέντευξη μέσα απ’ το κελί.
Την επομένη,  βλέπω συνέντευξη γενικού διευθυντή γνωστής εταιρείας, να απειλείται με φυλάκιση για μή καταβολή ΦΠΑ ενώ το δημόσιο του χρωστά πολλαπλάσια  από την δική του οφειλή.
Ντριν… χτυπάει το τηλέφωνο και  ένα ακόμη παλιός συμφοιτητής που πρωτοπιάνοντας το στυλό πάει να κόψει το τιμολόγιο με αύξοντα αριθμό 1  παίρνει και με ρωτά με απορία…. ποια  είναι η διαφορά της παρακράτηση Φόρου με το Φ.Π.Α; Τελικά εμένα τι θα μου μείνει στη τσέπη;
Ένα κοινό στοιχείο έχουν τα τρία παραπάνω… είναι οξύμωρες καταστάσεις.
Είναι οξύμωρο να χρωστάς 10 στον Χ και  ο Χ με τη σειρά του ενώ σου χρωστά 15 να έχει και το διακαίωμα να σε φυλακίσει.
Είναι οξύμωρο άνθρωποι με ταλέντο να χάνουν τον έλεγχο των εταιρειών τους και να φυλακίζονται.
Είναι οξύμωρο ο κάθε νέος ελεύθερος επαγγελματίας που έχει κατανοήσει πολυπλοκότερες έννοιες να  φτάνει στο σημείο με τη κοπή του πρώτου τιμολογίου να είναι σε απόλυτη σύγχυση. Είναι οξύμωρο επιστήμονες με ανώτατες σπουδές και διδακτορικά να αδυνατούν να κόψουν το πρώτο τιμολόγιο.
Είμαι πεπεισμένος πως κάτι λάθος γίνεται.  Κάτι πολύπλοκο έχει μπει στη ζωή μας με τρόπο που δεν αρμόζει στον σύγχρονο κόσμο και πρέπει να βγει από τη μέση. Η απλότητα είναι αυτό που πάει τον κόσμο μπροστά. Η εύπεπτη γνώση μας πρέπει να μας οδηγεί μπροστά.
Ειδικότερα λοιπόν και σκιαγραφώντας από την δική μου οπτική γωνία το θέμα, δηλώνω πως όταν βγήκα στην αγορά εργασίας σαν ελεύθερος επαγγελματίας, οι γνωστοί του χώρου μου είπαν συμβουλευτικά ότι πρέπει να μάθω και να κάνω κτήμα τα παρακάτω σχετικά με το Φ.Π.Α.
Πρώτον: Το Φ.Π.Α. είναι Φ.Π.Α. και δεν πρέπει ούτε να με μπερδεύει αλλά ούτε και να λαμβάνεται υπόψη σαν ποσότητα χρήματος.
Δεύτερον: Το Φ.Π.Α. δεν είναι κάτι δικό μου. Μπορεί να έρχεται στα χέρια σου αλλά δεν είναι δικό σου. Είναι του κράτους.
Έμαθα το μάθημά μου  και τους παραπάνω  κανόνες τους έχω αφομοιώσει και καταλάβει, αλλά…
Πάντα υπάρχει ένα αλλά…. το αλλά προφανώς αναφέρεται στα προαναφερθείσες  οξύμωρες καταστάσεις… Όλα τα παραπάνω οξύμωρα έχουν κοινή συνισταμένη το στρεβλό καθεστώς του ΦΠΑ που κατατρύχει  κάθε συναλλαγή της ελληνικής οικονομίας.
Αλληγορικά μιλώντας, όταν σου δίνεται η δυνατότητα να κουβαλάς  ένα βάζο με μέλι ανοιχτό και αυτό είναι πάντα ανοιχτό, τότε και εσύ κάποια στιγμή ίσως θελήσεις να γλυκαθείς. Μία υπογλυκαιμία, μία ζάλη, μία παιδική παρόρμηση για σκανδαλιά ή γλυκό… να κάτσεις να σκάσεις; Σχεδόν ασυναίσθητα το δάχτυλό σου θα έρθει γεμάτο μέλι προς το στόμα σου, και ουδέποτε θα θυμάσαι την κίνηση να το βουτάς μέσα. Σου μένει μόνο η ικανοποίηση από την γεύση. ‘Έτσι λοιπόν  θα  γλυκαθείς με μέλι που δεν είναι δικό σου. Οξύμωρο ε;
Το ίδιο συμβαίνει και με το Φ.Π.Α. Είναι χρήμα που δεν είναι δικό σου αλλά σου δίνεται η ευκαιρία να το χρησιμοποιήσεις για να καλύψεις κάποιες ανάγκες σου, έστω και παροδικά. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για ένα εύλογο χρονικό διάστημα έως και  μήνες χωρίς καμμία νομική συνέπεια.
Εδώ τίθεται τα ξεκάθαρα και σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα επίκαιρα ερώτημα : γιατί εν έτη 2013, πρέπει να μπαίνει ο  επαγγελματίας σε μία διαδικασία να εισπράττει το φ.π.α και να το αποδίδει έπειτα με την τρίμηνη περιοδική στο κράτος;
Τι πιο λογικό να αποδίδεται απευθείας στο κράτος σε κάθε είσπραξη  από τον συναλλασσόμενο;
Για πιο λόγο να χρειάζεται το κράτος  να σπαταλά έστω και ένα τετραγωνικό μέτρο των σωφρονιστικών καταστημάτων για ανθρώπους που στο ανοιχτό βάζο πήραν μία ή και περισσότερεςές δαχτυλιές από το μέλι; Δεν θα έπρεπε το βάζο να έχει καπάκι; Και τελικά για πιο λόγο να μπαίνει κάποιος σε διαδικασία να κουβαλά μέλι;
Πρόκειται για  παραλογισμό να μπαίνουν παραγωγικές ομάδες πληθυσμών σε διαδικασίες που δεν έχουν σε τίποτα να ωφελήσουν την διαδικασία που λέγεται παραγωγή προϊόντος.
Ας ελπίσουμε ότι  η συγκεκριμένη στρέβλωση θα περιοριστεί.
Η διασφάλιση ότι το Φ.Π.Α. θα πηγαίνει κατευθείαν σε αυτόν που του ανήκει θα έχει πολλαπλά οφέλη. Ο στρεβλός δανεισμός των επιχειρήσεων από την μη καταβολή του Φ.Π.Α θα σταματήσει.
Ας ακούσει η πολιτεία την  συνομοσπονδία εμπορίου που έχει προτείνει την εφαρμογή online συστήματος συλλογής και είσπραξης του Φ.Π.Α με αλλαγή του τρόπου απόδοσής του μέσω ειδικού επαγγελματικού λογαριασμού. Ας αφουγκρστούν οι ιθύνοντες την  πλειοψηφία των επαγγελματιών που επιζητά την αλλαγή στο καθεστώς είσπραξης και απόδοσης του Φ.Π.Α. Είμαι περίεργος αν σε μία δεκαετία που θα βγεί το ξαδερφάκι μου στη παραγωγή, θα πάρει και αυτό τηλέφωνο σαστισμένο να ρωτήσει: Δημήτρη να σε ρωτήσω κάτι: ποια η διαφορά Π.Φ από Φ.Π;
Μέχρι τότε θα αναρωτιέμαι και γω με τη σειρά μου… πότε θα μπει καπάκι σ’ αυτό το  βάζο με το μέλι;

Εξωτερικές πηγές: http://www.seaplaellinika.com - http://www.technelixis.gr

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

28.04.2013: Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ

του Ιωάννη Μιχαλέτου*
Η Μουσουλμανική Αδελφότητα (Μ.Α) λειτουργεί παγίως, μέσω ενός πολυπλόκαμου δικτύου οργανώσεων που σχετίζονται με φιλανθρωπικά, θρησκευτικά και ακαδημαϊκά κέντρα. Ο λόγος της δομής αυτής που προσομοιάζει με λαβύρινθο, είναι η παλαιόθεν αντίληψη της Μ.Α ως καταδιωκόμενης  από διάφορες κυβερνήσεις ως συνωμοτικής οργάνωσης. Τη σημερινή εποχή, αν και η ύπαρξη της θεωρείται νόμιμη σε πλείστες χώρες, εξακολουθεί να διώκεται είτε αμέσως είτε εμμέσως στη Ρωσία, το Ισραήλ, ενώ μεταξύ άλλων συμμετέχει ενεργά στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας. Σαφέστατα εξυπηρετεί σχεδιασμούς πολιτικό-θρησκευτικής υφής όπως το πρόγραμμα του Κατάρ, ή της παρούσας κυβέρνησης της Αιγύπτου, με δεκάδες συνεργαζόμενους θρησκευτικούς ηγέτες που αποβλέπουν ευθέως στον εξισλαμισμό κρατών, κυρίως στην Ευρώπη. Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά οι κυριότερες οργανώσεις της Μ.Α που λειτουργούν ως "ομπρέλα" για χιλιάδες μικρότερες ομάδες στην Ευρώπη. Το κέντρο συντονισμού είναι το Λονδίνο και στην περιοχή των Βαλκανίων το Σεράγεβο, σε συνδυασμό με την Κωνσταντινούπολη.
•  Forum for European Muslim Youth and Student Organizations (FEMYSO). Η οργάνωση αυτή αντιπροσωπεύει 42 εθνικές και διεθνείς ομάδες φοιτητών και νέων και εδρεύει στις Βρυξέλλες, όπου αποτελεί επισήμως ομάδα "Λόμπινγκ" της Ε.Ε
•  Federation of Islamic Organizations in Europe (FIOE). Η οργάνωση αυτή λειτουργεί ως κέντρο διαχείρισης 22 εθνικών ομάδων ανά την Ευρώπη. Έχει κεντρικά γραφεία στο Leicestershire της Βρετανίας και γραφεία στις Βρυξέλλες όπου και αυτή διεξάγει "Λόμπινγκ". Στην Ελλάδα διασυνδέεται με το Ελληνό-Αραβικό μορφωτικό κέντρο του Μοσχάτου Αθηνών.
•  Union of Islamic Organizations in France (Union des Organisations Islamiques de France (UOIF). Η οργάνωση αυτή συντονίζει 200 μικρότερες ομάδες και διευθύνει 250 τζαμιά στη Γαλλία, εκ των οποίων είναι ιδιοκτήτης των 30 εξ'αυτών. Εδρεύει πλησίον του προαστίου του Αγίου Διονυσίου στο Παρίσι και στην πραγματικότητα αποτελεί παράρτημα του FIOE.
•  Germany's Central Council of Muslims in Germany (Zentralrat der Muslime in Deutschland - ZMD) Islamic Society of Germany (Islamische Gemeinschaft Deutschland - IGD) and Milli Görüş (Islamische Gemeinschaft Milli Görüş). Οι τρεις αυτές οργανώσεις στη Γερμανία, αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα όσμωσης και συνεργασίας Αραβικού Σουνιτικού Ισλάμ και Τουρκικού. Η ZMD έχει 20.000 μέλη και εδρεύει στη Κολωνία. Εάν και αρχικά αποτελούσε οργάνωση με ποικιλία μελών, τα τελευταία έτη έχει προσχωρήσει ως επί το πλείστον στη Μ.Α. Η  IGD εδρεύει ομοίως στη Κολωνία, έχει ισχυρότερους δεσμούς με την Μ.Α και μέλη της κατά καιρούς έχουν εμπλακεί σε εξτρεμιστικές δράσεις. Η Milli Görüş  είναι Τουρκική οργάνωση με περίπου 300.000 μέλη και συνδέεται πλέον της Μ.Α και με το κυβερνών κόμμα ΑΚΠ της Τουρκίας. Η Γερμανία αποτελεί πλέον το κατεξοχήν γεωγραφικό χώρο όπου λαμβάνει ανοιχτά χώρα η συμμαχία Σουνιτών Αράβων που ελέγχονται από την Μ.Α με το Τουρκικό κράτος όπως αυτό εξελίσσεται πολιτικά με τη διακυβέρνηση Ερντογκάν.
•  Italy's Union of the Islamic Communities and Organizations in Italy (Unione delle Comunita' ed Organizzazioni Islamiche in Italia). Η οργάνωση αυτή εδρεύει στη Ρώμη και έχει έντονη διασύνδεση με τους Μ.Α της Συρίας. Κατ'αντιστοιχία στη Βρετανία υπάρχει έντονη επιρροή Αιγυπτίων και στη Γερμανία Τούρκων. Λόγω του ότι το συντονιστικό κέντρο της Μ.Α εδρεύει στη Βρετανία, οι κάτωθι οργανώσεις αποτελούν τις πλέον ενεργές το τελευταίο διάστημα και σχετίζονται άμεσα με τα τεκταινόμενα της "Αραβικής Ανοίξεως" συμπεριλαμβανομένων και των συγκρούσεων στη Συρία.
•  British Muslim Initiative (BMI), Centre for International Policy Studies, European Council for Fatwa and Research, Federation of Student Islamic Societies (FOSIS), Institute for the Study of Human Sciences, Institute of Islamic Political Thought, Interpal, Libyan Islamic Group, Mashreq Media Services, Muslim Aid, Muslim Welfare Trust, Palestine Return Centre, Palestine Times, Union of Good. Επίσης to School of Oriental and African Studies (SOAS) του Λονδίνου θεωρείτε το κατεξοχήν  ακαδημαϊκό κέντρο της Μουσουλμανικής αδελφότητας παγκοσμίως. Το Κατάρ αποτελεί εδώ και μια 15ετία, το κύριο χρηματοδότη της Μ.Α παγκοσμίως, όπως επίσης και κύριο προπαγανδιστικό στήριγμα μέσω του διεθνούς τηλεοπτικού σταθμού "Αλ Τζαζίρα" που ωσαύτως εδρεύει στο Λονδίνο. Σε αδρές γραμμές υπολογίζεται ότι οι ποικίλες χρηματοδοτήσεις ανέρχονται σε 3 δις. Δολάρια ανά έτος, εκτός από έκτακτες ανάγκες.
Στην Ελλάδα η Μ.Α έχει αξιόλογη παρουσία.  Συνοπτικά αναφέρονται οι παρακάτω οργανώσεις και ομάδες:
- Al Salam τζαμί , Γαλαξία 9 Νέος Κόσμος.
- Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδος, Γαλαξία 9 Νέος Κόσμος, ιδρύθηκε το 2003, Τηλ. 6972838164, Φαξ 2109216639
- Έλληνο-Αραβικό μορφωτικό κέντρο (Arab-Hellenic center for culture & civilization member of Federation of Islamic Organization in Europe), Κύπρου 2 Μοσχάτο,
- Al Farouk τζαμί, Ζαγορίων 40, Αθήνα, Τηλ. 2106910460,
- Αl-Andalus τζαμί, Φίλωνος 98 Πειραιάς,
- Greeks Rethink, Ανενεργή προς το παρόν ομάδα απευθυνόμενη σε προσήλυτους στο ισλάμ.

* ΠΗΓΗ: RIMSE

ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΩΤΟ

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Η Ανάπτυξη Στη Γη, 2013

22 Απριλίου 2013 | 1 σχόλιο
world_gdp
Αυτός εδώ ο χάρτης δείχνει πόσο θα αυξηθεί το ΑΕΠ στις διάφορες χώρες του κόσμου φέτος. Κοίτα: Ο τρίτος κόσμος και η Κίνα θα συνεχίσουν άλματα. Και η Δύση; Η Δύση θα προχωρήσει μπουσουλώντας ή, στην περίπτωση της γηραιάς και γερασμένης ηπείρου, όπισθεν.
Εδώ το κειμενάκι του Economist και εδώ η πηγή των στοιχείων (PDF link), η ετήσια έκθεση του ΔΝΤ.

Το κείμενο αυτό γράφτηκε από το Θοδωρή Γεωργακόπουλο. Μπορείς να το διαβάσεις ολόκληρο εδώ: http://www.georgakopoulos.org/2013/04/gdp-earth/#ixzz2RJDtt5k3
Follow us: @tgeorgakopoulos on Twitter
Απρ 232013
 
gilbert garcin zygaria
Φωτογραφίες σουρεαλιστικές, αλληγορικές, φτιαγμένες με ευαισθησία χωρίς όμως να λείπει το χιούμορ αλλά και η κριτική ματιά στη σύγχρονη καθημερινότητα. Ο Gilbert Garcin επιμένει στα κλασσικά χημικά - μηχανικά μέσα για τη δημιουργία των φωτογραφιών του. Όταν έκλεισε αισίως τα 65 του χρόνια αντί να αποσυρθεί απολαμβάνοντας τη σύνταξή του, άνοιξε ένα άλλο μεγάλο και δημιουργικό κεφάλαιο στη ζωή του. 
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

19.04.2013: Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ & Η ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ

του Δημήτρη Τσίτου*
«Ακόμη και όταν αυτοί πεθάνουν οι πράξεις τους θα συνεχίζουν να κάνουν κακό»: Ο σύγχρονος κόσμος έχει παραδοθεί (κατέστη υπόδουλος και υποτελής) στην «Θεολογία των αριθμών», της οποίας αρχιερείς είναι μονοδιάστατοι και μονοτμηματικά διαστροφικοί  οικονομολόγοι, που καθαγιάζουν τα αποτελέσματα των αποφάσεών και των επιδιώξεών τους μόνον εφόσον προκύπτουν τα νούμερα που επιθυμούν.¨Το «αποτέλεσμα/αριθμός» κατέλαβε τη θέση και την υπόσταση μιας αμείλικτης και ανικανοποίητης θεότητας και παραγκωνίζει, με τρόπο δογματικό και χάριν της λατρείας και του δοξασμού της, όλες τις παράπλευρες απώλειες που προκύπτουν από την επικράτησή της. Στον αγώνα αυτό, για απόλυτη επικράτηση, απεμπολούνται και αγνοούνται με τρόπο αλαζονικό και απάνθρωπο οι βασικές αξίες και ανάγκες του συνόλου, σχεδόν, των ανθρώπων και υπάρχουν αμέτρητα θύματα και απώλειες κάθε μορφής.
Το σύστημα αυτό, η θεολογία των αριθμών, διαθέτει διεθνείς ιεραρχίες λειτουργών σε όλα τα επίπεδα.  Στις ιεραρχίες αυτές εντάσσονται, κατά περίπτωση, ικανά και ανίκανα στελέχη είτε λόγω συμφερόντων –κυρίως-, είτε λόγω ιδιάζουσας ηθικής τοποθετήσεως, είτε και για άλλους λόγους, τα οποία αποτελούν την λευιτική τάξη ενός σακατεμένου καπιταλισμού ο οποίος στρέφεται ενάντια σε μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας και ο οποίος στο τέλος καταλήγει, ως χωλός, και ενάντια στον ίδιο του τον εαυτό λόγω της αμετακίνητης προσήλωσής του στην θεολογία των αριθμών και μόνο.
Σημειωτέον δε, ότι σε κάποιες περιπτώσεις κάνουν επιλεκτική εκλογή από σπαράγματα της αρχαίας ελληνικής παιδείας και πολιτισμού, προκειμένου να προσδώσουν επιφανειακή εγκυρότητα στις απόψεις τους  και να παρουσιάσουν ένα επίπεδο πολιτισμού που δεν έχουν και δεν πρόκειται να αποκτήσουν ως γενεσιουργό αιτία ανθρωπισμού.  Για κάποιους ισχυρούς, για παράδειγμα, 2.000.000 χαμένες ανθρώπινες ζωές δεν σημαίνουν απολύτως τίποτε.  Είναι μια μικρή θυσία στον Μολώχ του κέρδους.
Τα εν δυνάμει κυβερνητικά σχήματα στη χώρα μας, είτε ως αυτούσια είτε ως «κοκταίλ» διαφόρων συνταγών με φίλια ή και «κατά σύμπραξη φίλια συστατικά», έχουν ασπασθεί και έχουν προσχωρήσει με τον φανατισμό και την αδιαλλαξίας νεοφύτου στη νέα θρησκεία απορρίπτοντας τις ανθρωπιστικές αξίες της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και των αξιών της για τον Άνθρωπο.
Αυτή η στάση και οι σχετιζόμενες συμπεριφορές έχουν δημιουργήσει καταστρεπτικές συνέπειες για το Έθνος. Η κοινωνική υφή του κράτους –παρά το γεγονός, «καθεστώς», ότι ως επίσημη και διδασκομένη θρησκεία είναι ο Χριστιανισμός- έχει διαβρωθεί και το ενδιαφέρον για το ατομικό συμφέρον του ατόμου, σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, αποτελεί πλέον το κύριο χαρακτηριστικό ηθικής του σύγχρονου Έλληνα. Το αποτέλεσμα είναι ο κατακερματισμός του Έθνους  ως σύνολο.  Δηλαδή με απλά λόγια «η κοινότητα των πολιτών δεν ενδιαφέρεται για τους επιμέρους πολίτες που την αποτελούν, αλλά και ούτε τα μέλη της ως μονάδες ενδιαφέρονται για την κοινότητα». Αυτό το γεγονός αποτελεί από μόνο του τον διαλυτικό παράγοντα του Ελληνικού Έθνους.
Στην Ελλάδα η θεολογία των αριθμών έχει αποτελέσματα τα οποία μπορούν να συγκριθούν με γενοκτονία του Έθνους. Ίσως τα τετρακόσια χρόνια της τουρκοκρατίας, ο πρώτος και δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, ο εμφύλιος πόλεμος που ακολούθησε δεν επέφεραν τόσο καταστρεπτικέ αποτελέσματα στην εθνική μας υπόσταση. Οι 350.000 εκτρώσεις κάθε χρόνο, εξ αιτίας της οικονομικής συμφοράς, σε ένα Έθνος με σοβαρό πρόβλημα υπογεννητικότητας, η αποχώρηση/μετανάστευση νέων επιστημόνων, και οι περισσότερες από 4.000 αυτοκτονίες, μαζί με την επέλαση παρανόμων εισβολέων εν δυνάμει κακοποιών στοιχείων σε περίπτωση κοινωνικών αναταραχών αποτελούν τον καταλύτη του Έθνους.
Οι νεώτερες γενιές αποπλανούνται στα κομματικά εκμαυλιστήρια  και απολαμβάνουν, ακόμη, υλικά αγαθά που απέκτησαν οι φοροφυγάδες γονείς ενώ «διαπαιδαγωγούνται» διασκεδάζοντες σε αμφιβόλου ποιότητας σχήματα και δραστηριότητες που νέμονται «μεγαλέμποροι της τέχνης και του πολιτισμού» έχοντας αποκτήσει προνομίες από ένα σύστημα που τους χρειάζεται και τους χρησιμοποιεί κατάλληλα. Επίσης το ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει αποδεχτεί, ασκώντας μόνο λεκτική κριτική και αντίσταση, το ρόλο του «ως πρόβατον επί σφαγή» είναι και αυτό στοιχείο που συνεπικουρεί  στη διαδικασία της διάλυσης του Έθνους, δεδομένου ότι ουσιαστική αντίδραση για τις συμπεριφορές των απειλών δεν υπάρχει.
Αξίζει τον κόπο να αναφερθούμε στο παράδειγμα –διαχρονικό στην ιστορία- των Εβραίων. Η Εβραϊκή ηθική και δομή της κοινωνίας απαιτούσε, και μάλιστα με αυστηρό και σκληρό τρόπο, το άτομο/μέλος της κοινότητας να ενδιαφέρεται ενεργά για το καλό της κοινότητας και η κοινότητα να προστατεύει αποτελεσματικά τα μέλη της. Η στάση αυτή συνεχίζεται ακόμη και σήμερα και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Ισραήλ συνεχίζει να υπάρχει σαν Έθνος παρά τους απηνείς διωγμούς και τις γενοκτονίες που έχουν υποστεί ανά τους αιώνες.
Στην Ελλάδα δεν βρέθηκαν άνθρωποι ικανοί, είτε από τον πολιτικό, τον στρατιωτικό ή και θρησκευτικό χώρο και «σύστημα», να αναλάβουν το ρόλο του Εθνάρχη και να εγκαταστήσουν ένα μηχανισμό ο οποίος να έχει συνέπεια και συνέχεια.  Αν υπήρξαν κάποιες φευγαλέες, και πρόσκαιρες περιπτώσεις, αυτές εξατμίσθηκαν άδοξα όταν οι γεννήτορές τους ολοκλήρωναν τη φυσική τους παρουσία στον κόσμο. Τελικά και σαν συμπέρασμα: αυτή τη στιγμή η Ελλάδα, σαν Έθνος, βρίσκεται σε σοβαρότατη κρίση εθνικής ταυτότητας και υπόστασης. Ο πολιτικός κόσμος της χώρας, απαξιωμένος και συνεχώς απαξιούμενος λόγω των συμπεριφορών του, και εξαιτίας αυτών που θα έπρεπε να κάνει και δεν κάνει καθώς και εκείνων που δεν θα έπρεπε να κάνει και τα κάνει, δημιουργεί μια μεγάλη απειλή για την εθνική υπόσταση και ταυτότητα των Ελλήνων.
Κάποια στιγμή –το πότε, άγνωστο και ίσως πολύ μακρινό- τα οικονομικά της χώρας θα αποκατασταθούν κάπως.  Δεν είναι όμως βέβαιο ότι θα αποκατασταθεί και θα αναστηλωθεί το Έθνος.
Τότε το Έθνος θα είναι εξαιρετικά αδύναμο να εξασφαλίζει την ύπαρξή του και να αντιστέκεται σε επιβουλές κάθε μορφής.  Η σημαία θα υπάρχει για λόγους ιστορικούς και ο γεωγραφικός χώρος θα αποτελεί και αυτός ιστορικό πινάκιο για μελέτες σχετικά με το ένδοξο παρελθόν ανάξιων επιγόνων λαμπρών προσωπικοτήτων, οι οποίοι αποξενώθηκαν και απεμπόλησαν  -οι επίγονοι- τα ιδανικά των προγόνων τους.
Στο τέλος το Ελληνικό Έθνος θα καταλήξει να εκπροσωπείται, ως αμιγώς Ελληνικό Έθνος με τις διαχρονικές και παγκόσμιες αξίες του, από τις Ελληνικές Κοινότητες του εξωτερικού – «σ΄ άλλη γη, σ΄ άλλα μέρη» και με άλλες προοπτικές!

* Συγγραφέας – Σύμβουλος Διαπραγματεύσεων
Copyright: www.rieas.gr