Translate

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Ιουν192014

Πόρτο Κατσίκι, Λευκάδα
Τι κάνει μια παραλία τέλεια; Μην είναι το χρώμα των νερών της, το εξωτικό τιρκουάζ, το βαθύ πράσινο, το διάφανο γαλάζιο; Μην είναι οι απαλοί αμμόλοφοι, τα μεγάλα λευκά βότσαλα, η άμμος που τρυπώνει στα ρούχα και φτάνει μέρες μετά στο γραφείο, κάνοντάς μας να χαμογελάσουμε στη σκέψη πως, ό,τι και αν συμβεί, είναι καλοκαίρι; Μην είναι η θέα στο ηλιοβασίλεμα, η γραμμή του ορίζοντα όπου μπλέκονται ο ουρανός και η θάλασσα, ή απλώς οι αναμνήσεις των διακοπών σου που την έχουν για φόντο;

Πόρτο Κατσίκι, Λευκάδα

Πόρτο Κατσίκι
 Την πρώτη φορά που την κοιτάς από ψηλά, πριν κατηφορίσεις τα σκαλάκια της, σχεδόν δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις. Το απόλυτο τιρκουάζ των νερών της είναι τόσο εξωπραγματικό, που μοιάζει ψεύτικο. Τα μεγάλα, ολόλευκα βότσαλα κάνουν την τέλεια αντίθεση με τις πράσινες πινελιές των απότομων βράχων πίσω της, και το όλο τοπίο χαλάει μόνο από τις ξαπλώστρες και την αυγουστιάτικη πολυκοσμία. Αν δεν αντέχετε τίποτα απ’ τα δύο, τέλεια εναλλακτική (με το ίδιο σχεδόν χρώμα νερών, συν αμμουδιά για έξτρα μπόνους) είναι οι κοντινοί Εγκρεμνοί. Μην το επιχειρήσετε αν δεν είστε fit: το όνομα δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Φωκιανό, Πελοπόννησος

Φωκιανό, Πελοπόννησος
 Πιθανότατα δεν το έχετε καν ακουστά –κι αυτό αποτελεί μέρος της γοητείας του. Ένας ημικυκλικός κολπίσκος που «κλείνει» δεξιά κι αριστερά από καταπράσινες βουνοπλαγιές που καταλήγουν απότομα στη θάλασσα, χωρίς στεριά στον ορίζοντα και χωρίς καθόλου κόσμο, αλλά με υπέροχα, διάφανα γαλαζοπράσινα νερά, μεγάλα λευκά βότσαλα, κι ένα ερημικό ταβερνάκι που σερβίρει την ψαριά της ημέρας στο τηγάνι. Σαν σκηνικό από ταινία, στις όχθες του Μυρτώου.

Φαλάσαρνα, Κρήτη

Φαλάσαρνα, Κρήτη
 Ροζ άμμος. Θα μπορούσαμε να γράψουμε άλλες εκατό λέξεις που να περιγράφουν μια από τις ωραιότερες παραλίες της Κρήτης, και πιθανότατα δεν θα σας εντυπωσιάζαμε περισσότερο. Εντάξει, πέρα από τη ροζ άμμο, έχει και τιρκουάζ νερά, και επιβλητικό τοπίο που δημιουργείται από τα βουνά γύρω της, και τεράστια έκταση. Και είναι και γεμάτη ξαπλώστρες και ομπρέλες. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα σε αυτή τη ζωή.

Αγία Άννα, Αμοργός

Αγία Άννα, Αμοργός
Από τα βραχάκια της, βουτάμε στα πιο κρυστάλλινα, βαθυγάλαζα νερά του κόσμου όλου –ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουμε εκείνη την ώρα. Κι από εκεί, κολυμπάμε στα βαθιά, κοιτάμε προς τα κάτω κι αφήνουμε την αίσθηση (που μοιάζει με ίλιγγο) ότι αιωρούμαστε πάνω από έναν απίστευτα μπλε κόσμο να μας συνεπάρει. Και σίγουρα, μας περνά έστω και στιγμιαία από το μυαλό ο τίτλος εκείνης της ταινίας που στοίχειωσε για πάντα την Αμοργό με το κλισέ που τόσο δεν είχε ανάγκη.

Ζόρκος, Άνδρος

Ζόρκος, Άνδρος
Ένας τέλεια σχηματισμένος, αμμουδερός κολπίσκος, που κλείνει με επιβλητικά βράχια στις δύο άκρες του. Νερά ανοιχτογάλαζα, τόσο διάφανα που νομίζεις ότι βουτάς σε πισίνα, και στο βάθος μόνο… η γραμμή του ορίζοντα. Οι διαδοχικές σπηλιές που σχηματίζουν τα βράχια στις άκρες του είναι η χαρά του εξερευνητή, ενώ το ταβερνάκι πίσω από την παραλία εγγυάται ουζοποικιλίες με θέα… σαν αυτή που βλέπετε στη φωτογραφία. Η πρόσβαση γίνεται (όπως και στις περισσότερες παραλίες του Άνδρου) μόνο από βατό, ευτυχώς, χωματόδρομο. 

Μυλοπόταμος, Πήλιο

Μυλοπόταμος, Πήλιο
Τα πρασινογάλαζα, παγωμένα νερά του. Τα χρωματιστά βοτσαλάκια του. Τα γιγάντια βράχια που σχηματίζουν μια «πόρτα» η οποία οδηγεί σε μια δεύτερη, μικρότερη παραλία, με λιγότερο κόσμο και –παραδόξως– ψηλότερα κύματα. Η πράσινη κορνίζα από φουντωτά πεύκα πίσω του. Εντάξει, και το ταβερνάκι της Αγγέλικας στα σκαλιά από πάνω. Όλοι αυτοί είναι βασικοί λόγοι για να του έχουμε αδυναμία –κι ας έχει δύσκολο συναγωνισμό, τις υπόλοιπες καταπληκτικές παραλίες του Πηλίου.

Βοϊδοκοιλιά, Πελοπόννησος

Βοϊδοκοιλιά, Πελοπόννησος
Αν δεχτούμε την θεωρία ότι κάποιος έφτιαξε τον κόσμο, σίγουρα φτάνοντας στην Βοϊδοκοιλιά έπιασε το μοιρογνωμόνιο. Δεν εξηγείται αλλιώς το τέλειο ημικυκλικό της σχήμα, το οποίο συναγωνίζονται μόνο τα διάφανα, ανοιχτογάλαζα νερά της και η σχεδόν λευκή άμμος που τα περιβάλλει. Τα δύο λοφάκια που την αγκαλιάζουν συνεισφέρουν το πράσινο που δεν θα μπορούσε να λείπει από το τοπίο, αλλά και το αρχαιολογικό ενδιαφέρον που μας προκαλεί να τα σκαρφαλώσουμε την ώρα που ο ήλιος πέφτει –στο νότιο βρίσκεται το Παλιόκαστρο, βυζαντινό κάστρο της Πύλου, στο βόρειο ο μυκηναϊκός θολωτός τάφος του Θρασυμήδη.

Γέρακας, Ζάκυνθος

Γέρακας, Ζάκυνθος
 Το τέλειο ημικυκλικό της σχήμα, η απαλή, χρυσαφένια άμμος και τα καταγάλανα, κρυστάλλινα νερά της έχουν γοητεύσει ακόμα και την caretta caretta, που έρχεται κάθε καλοκαίρι εδώ για να γεννήσει τα αυγά της. Οι φωλιές με τα χελωνάκια προστατεύονται από ειδική σήμανση, ενώ οι εθελοντές του Κέντρου Προστασίας αμέσως πριν την είσοδο της παραλίας αναλαμβάνουν να μας ενημερώσουν για την ωοτοκία τους και τον κανονισμό που επιβάλει η παραλία να κλείνει μετά τις 19.00, όταν τα μικρά Καρεττάκια παίρνουν τον δρόμο για την θάλασσα.

Μεσακτή, Ικαρία

Μεσακτή, Ικαρία
 Η χαρά του surfer για τα γιγάντια κύματά της, είναι και μια από τις δημοφιλέστερες παραλίες του νησιού, γιατί έχει… κάτι για όλους. Και χρυσαφένια άμμο, και κρυστάλλινα νερά, και σκιά από αλμυρίκια, και καλαμένιες ομπρέλες που δεν χαλάνε το φυσικό τοπίο (και, το κυριότερο, δεν καταλαμβάνουν όλη την παραλία) και beach bars με soundtrack λίγο από reggae και λίγο από πούλια του τάβλι, και ησυχία για τους ερημίτες στις άκρες της.

Σίμος, Ελαφόννησος

Σίμος, Ελαφόννησος
Σμαραγδένια ρηχά νερά, απαλή, χρυσαφένια άμμος χωρίς ούτε ένα τόσο δα βοτσαλάκι, και αμμόλοφοι στο πίσω μέρος της. Σίγουρα, την αγαπούσαμε περισσότερο τις εποχές της αθωότητας, τότε που ήταν «μυστική», χωρίς καθόλου κόσμο και χωρίς καμία «ανάπτυξη», τότε που απλώναμε τα sleeping bag στις βάσεις των αμμόλοφων και μας έπαιρνε ο ύπνος ακούγοντας το κύμα. Οι παλιές αγάπες, όμως, δεν ξεχνιούνται έτσι εύκολα.

Πλατειά Άμμος, Κεφαλονιά

Πλατειά Άμμος, Κεφαλονιά
Μπορεί ο Μύρτος να έχει το όνομα, και να μην στερείται και χάρης, αλλά όπως και να το κάνουμε η κοσμοσυρροή και η αξιοποίησή του στερούν κομμάτι της γοητείας του. Η Πλατειά Άμμος είναι το alter ego του –περίπου ό,τι είναι οι Εγκρεμνοί για το Πόρτο Κατσίκι. Διάφανα τιρκουάζ νερά, απαλή άμμος και λευκά βράχια που κατεβαίνουν απότομα μέχρι την αμμουδιά και… τετρακόσια σκαλοπάτια τα οποία πρέπει να σκαρφαλώσετε στην επιστροφή. Αντέχετε;

Καβουρότρυπες, Χαλκιδική

Καβουρότρυπες, Χαλκιδική
 Κατά γενική ομολογία, ενώ το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής "έχει το όνομα" στη διασκέδαση, το δεύτερο πόδι έχει τη χάρη στις παραλίες. Από αυτές ξεχωρίζουμε τις όμορφες Καβουρότρυπες, που, εκτός από το διασκεδαστικό όνομα, διαθέτουν και νερά να τα πιεις στο ποτήρι, βραχώδεις ορμίσκους, βλάστηση που φτάνει μέχρι τη θάλασσα και τον περίφημο βράχο-σκαλιστή γοργόνα που, αν τα νερά δεν ήταν τόσο υπέροχα, θα ήταν η ατραξιόν της παραλίας. Για τους λάτρεις του γυμνισμού, διαθέτει ένα μικρό "καταφύγιο" στον προστατευμένο κολπίσκο τους.

Καϊάφας, Πελοπόννησος

Καϊάφας, Πελοπόννησος
 Πουθενά αλλού στην Ελλάδα δεν θα βρείτε πενήντα συνεχόμενα χιλιόμετρα χρυσαφένιας αμμουδιάς, που να καταλήγουν σε τιρκουάζ Ιόνια νερά από την μία και πράσινα πευκοδάση (σε λίγα, δυστυχώς, τώρα πια σημεία) από την άλλη. «Καϊάφα» τη λέμε μόνο οι Αθηναίοι, τιμής ένεκεν από το όνομα του σταθμού του τραίνου που μας πρωτοέφερνε εδώ με τα φοιτητικά σύνεργα του κάμπινγκ –οι κάτοικοι της γύρω περιοχής την αποκαλούν ο καθένας με το όνομα του χωριού του, οι υπόλοιποι Πελοποννήσιοι τη λένε «παραλία του Πύργου». Οι γραμμές του τραίνου, κρυμμένες μέσα στους αμμόλοφους με τα κρινάκια, συμβάλλουν στο εξωτικό του τοπίου.

Διακόφτης, Κάρπαθος

Διακόφτης, Κάρπαθος
 Τέλειο, κυκλικό σχήμα, διάφανα, γαλαζοπράσινα νερά, υπέροχη αμμουδιά της και εφέ «πισίνας» στα ρηχά –η φωτογραφία μιλά μόνη της. Για να την προσεγγίσετε, θα χρειαστεί να διασχίσετε έξι χιλιόμετρα (ευτυχώς, σχετικά βατού) χωματόδρομου. Αλλά χαλάλι.

Γάνεμα, Σέριφος

Γάνεμα, Σέριφος
 Την αγαπάμε για την παχιά, καστανή άμμο, τα βαθυγάλαζα νερά και τα αρμυρίκια για τη σκιά των οποίων δίνονται πρωινές μάχες. Επίσης, γιατί βρίσκεται επάνω σε ένα από τα ομορφότερα Κυκλαδονήσια, του οποίου τις εβδομήντα δύο (!) υπέροχες παραλίες έχει να συναγωνιστεί. Θα την αγαπούσαμε, βέβαια, περισσότερο αν ο συναγωνισμός της δε μας έβαζε να επισκεπτόμαστε άλλη παραλία κάθε μέρα, και μας άφηνε να το πάρουμε απόφαση πως αυτή είναι η ωραιότερη παραλία του νησιού.

Κεδροδάσος, Κρήτη

Κεδροδάσος, Κρήτη
 Ένα υπέροχο δάσος από κέδρους κορνιζάρει την σχεδόν λευκή αμμουδιά της, που καταλήγει σε παγωμένα, κρυστάλλινα, γαλαζοπράσινα νερά. Μυστηριωδώς, έχει γλιτώσει από το τουριστικό hype του γειτονικού Ελαφονησίου, κι αυτό –προφανώς– της χαρίζει μερικούς έξτρα πόντους στην κλίμακά μας.

Ιταλίδα, Κουφονήσια

Ιταλίδα, Κουφονήσια
Πού αλλού θα βρείτε το Ιόνιο σε συσκευασία (Μικρών) Κυκλάδων; Η Ιταλίδα είναι αμμουδερή, είναι απαλλαγμένη από κάθε είδους πλαστικό που θα χαλούσε το τοπίο, και τα νερά της έχουν μακράν το ωραιότερο μπλε που έχετε δει στο Αιγαίο. Επίσης, δεν βαθαίνουν απότομα, αλλά δεν βαριέσαι και να τα περπατάς. Τον Αύγουστο η κοσμοσυρροή εξορίζει την πετσέτα μας στα οκτώ μέτρα από εκεί που σκάει το κύμα. Αλλά της το συγχωρούμε και αυτό.

Μηλιά, Αλόννησος

Μηλιά, Αλόννησος

Καταπράσινα νερά, πεύκα που φτάνουν ως το κύμα, μεγάλα λευκά βότσαλα που κάνουν ωραία αντίθεση με το χρώμα των νερών. Και για έξτρα μπόνους, η επίμονη σκέψη ότι εκεί που κολυμπάς αμέριμνος, θα βρεθεί ξαφνικά μπροστά σου μια μικρή Monachus Monachus που θα έχει ξεστρατίσει από το θαλάσσιο πάρκο, στα ανοιχτά της Αλοννήσου. Δεν συμβαίνει ποτέ, αλλά όλοι το σκέφτονται. 

Κέδρος, Δονούσα

Κέδρος, Δονούσα

Τον Αύγουστο, αγγίζει επίπεδα λαϊκού προσκυνήματος. Όλον τον υπόλοιπο καιρό, όμως, είναι… ό,τι βλέπετε στη φωτογραφία: τιρκουάζ νερά που καταλήγουν σε σχεδόν λευκή άμμο. Και τριγύρω μόνο άγονο, σεληνιακό τοπίο. Όσοι πάντα ζήλευαν τον Ροβινσώνα, νιώθουν εδώ ευτυχισμένοι. 

__________
   Πηγή:  in2life.gr

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Ιουν142014

cathedral-cove-new-zealand_79787-small
Επιλογή από τις καλύτερες φωτογραφίες της εβδομάδας.
______
by Αντικλείδι ,  http://antikleidi.com
Συναφές: 

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Ο άνθρωπος... ξυπνητήρι!

Ένα από τα πιο αλλόκοτα επαγγέλματα που χάθηκε στο χρόνο

Πολλά από τα παλιά και έντιμα επαγγέλματα που δεν υπάρχουν πια έχουν τις ρίζες τους βαθιά στην ιστορία.
Ένα από αυτά τα επαγγέλματα είναι το λεγόμενο «άνθρωπος - ξυπνητήρι». Το συγκεκριμένο επάγγελμα ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Αγγλία και την Ιρλανδία. Ξεκίνησε στις αρχές της Βιομηχανικής επανάστασης και διήρκεσε μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Πριν οι άνθρωποι εμπιστευθούν τα ξυπνητήρια, υπήρχε ο «άνθρωπος - ξυπνητήρι». Ποια ήταν η δουλειά του; Να ξυπνάει τους «πελάτες» του ώστε να πάνε στην εργασία τους στην ώρα τους. 
Ο «άνθρωπος - ξυπνητήρι» χρησιμοποιούσε ένα μακρύ ραβδί για το σκοπό αυτό. Τις περισσότερες φορές αυτή αυτό το ραβδί ήταν κατασκευασμένο από μπαμπού κάτι που του επέτρεπε να φτάνει ακόμα και στα παράθυρα των πάνω ορόφων.
Η αμοιβή του ήταν μερικές πένες τη βδομάδα. Μάλιστα ο «άνθρωπος - ξυπνητήρι» δεν σταματούσε να χτυπάει το παράθυρο μέχρι να βεβαιωθεί ότι ο «πελάτης» του ξύπνησε και δεν θα συνεχίσει τον ύπνο του ώστε να κινδυνεύει να πάει αργοπορημένος στη δουλειά. 

Το επάγγελμα αυτό στο συναντούσε κανείς σε μεγάλα βιομηχανικά κέντρα ή πόλεις. Ήταν ένα επάγγελμα που έκαναν κυρίως ηλικιωμένα άτομα, άντρες και γυναίκες, ακόμα και δημοτικοί αστυνομικοί κατά τη διάρκεια των πρωινών περιπολιών τους προκειμένου να συμπληρώσουν το εισόδημά τους. 

Το επάγγελμα αυτό βρήκε και τη θέση του στη λογοτεχνία την ίδια χρονική περίοδο. 
Το 1860, ο Charles Dickens όταν έγραψε το δημοφιλές μυθιστόρημα «Μεγάλες προσδοκίες» έκανε μία μικρή περιγραφή αυτού του επαγγέλματος στην εισαγωγή του.
Από το newsbeast

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014


Είναι αυτή η μικρότερη χώρα του κόσμου;

Βρίσκεται έξι ναυτικά μίλια μακριά από τις ακτές Suffolk, σε διενθή ύδατα, και μοιάζει σαν μια παλιά πλατφόρμα πετρελαίου, έναν περιστασιακό παρατηρητήριο. Το Πριγκιπάτο του Sealand, όπως το αποκαλούν οι κάτοικοί του, προσπαθεί να αναγνωριστεί ως η μικρότερη χώρα του κόσμου.
Έχει δικό του βασιλιά, νόμισμα, γραμματόσημο και ύμνο. Το μικρό αυτό κράτος, παρόλο που καμία άλλη χώρα δεν το αναγνωρίζει, καταλαμβάνει 491,46 τετραγωνικά μέτρα. Κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και αποτελείται από δύο πύργους που συνδέονται μέσω μιας πλατφόρμας.
Από το 1967 οι κάτοικοι του Sealand, που αγγίζουν σε αριθμό τους 22, δηλώνουν ανεξάρτητοι από την Μεγάλη Βρετανία. Παράγουν μόνοι τους πόσιμο νερό και πιάνουν ψάρια και αστακούς. Το μεγαλύτερο μέρος των τροφίμων που χρειάζονται, όμως, το εισάγουν από την Βρετανία.
Το μικρό αυτό έθνος έχει, επίσης, το δικό του νόμισμα, το δολάριο Sealand, και την δική του ποδοσφαιρική ομάδα, που λέγεται Sealand All Stars.
Το νόμισμα του Sealand
Οι κάτοικοι βγάζουν χρήματα πουλώντας μέσω ενός διαδικτυακού καταστήματος ενθύμια από το Sealand και τίτλους. Για παράδειγμα μπορείτε να αγοράσετε τον τίτλο του Κόμη ή της Κόμισσας για £199.99 και τον τίτλο του Λόρδου για £29.99. Την ίδια στιγμή μπορείτε να αγοράσετε 0,09 τετραγωνικά μέτρα με £19.99, ή μια κούπα ή μία φανέλα της ομάδας.
Principality of Sealand National Anthem01:12reEmbedit
Το παραπάνω είναι ο εθνικός ύμνος του Sealand
Το Sealand πρακτικά ιδρύθηκε την παραμονή των Χριστουγέννων του 1966, όταν ο Roy Bates ανέλαβε το φρούριο, που τότε ήταν γνωστό ως HM Roughs. Ο Bates ήταν πρώην ταγματάρχης πεζικού στο πρώτο τάγμα των Βασιλικών Τυφεκιοφόρων.
Το φρούριο είχε κατασκευαστεί κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου σαν ένα από τα πολλά για την υπεράσπιση στα ανοικτά των ακτών Suffolk. Εγκαταλείφθηκε τη δεκαετία του 1950.
Ο Bates, τότε 46 χρονών, ήταν ψαράς και άνοιξε έναν δικό του πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό. Όμως, όπως ήταν αναμενόμενο, αυτή η ενέργεια παραβίαζε το βρετανικό δίκαιο, με αποτέλεσμα ο Bates να αναζητήσει μία νέα βάση, σε περιοχή εκτός της βρετανικής δικαιοδοσίας.
Το γραμματόσημό τους
Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1966 κατέλαβε το Roughs, μαζί με την σύζυγό του, Joan, την κόρη του, Penelope, και τον γιο του, Michael. Τον επόμενο Σεπτέμβρη, αυτο-ανακηρύχθηκε “Πρίγκιπας του Sealand” και έκανε την γυναίκα του “Πριγκίπισσα”.
Ακολούθησε μία σειρά προκλήσεων από την βρετανική κυβέρνηση, που έστελνε αναγνωριστικούς αντιπροσώπους στο Sealand, όμως η οικογένεια κατάφερε να διατηρήσει την πλατφόρμα που είχε καταλάβει. Μάλιστα, έβγαλαν και δικό τους σύνθημα “E Mare Libertas” (Ελευθερία από την θάλασσα).
Αριστερά: το ζεύγος Bates, όταν ανέλαβε τον θρόνο Δεξιά: το ζευγάρι λίγο πριν τον θάνατο του βασιλιά το 2012
Τον Οκτώβρη του 2012, ο Roy Bates απεβίωσε σε ηλικία 91 χρόνων, και τον διαδέχθηκε ο 63χρονος γιος του, Michael, που εξακολουθεί να μένει εκεί με την οικογένεια και τους φίλους του.
Ο νεότερος κύριος Bates, γνωστός ως Πρίγκιπας Michael, ισχυρίζεται ότι το μικρό έθνος έχουν αναγνωρίσει η Γερμανία και η Γαλλία και ότι οι Σκοτσέζοι θα μπορούσαν να εμπνευστούν από τον αγώνα του πατέρα του, για να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Όπως χαρακτηριστικά λέει: “Δεν ήταν εύκολο για μας στην αρχή, όμως η κατάσταση είναι διαφορετική με την Σκοτία, αφού δεν εξαρτάται άμεσα από την Βρετανία και το αντίστροφο. Δεν πιστεύω ότι θα το κάνει ποτέ, αλλά αν τελικά παλέψει για την ανεξαρτησία της, θα έχει την υποστήριξή μας. Οι Σκοτσέζοι είναι πολύ καλοί και ανεξάρτητοι άνθρωποι”.
Το εθνόσημο του Sealand
“Εισάγουμε από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη τις περισσότερες από τις προμήθειές μας, εκτός από τα τοπικά προϊόντα, όπως το ψάρι και τον αστακό. Εμείς φτιάχνουμε το δικό μας νερό, που παράγεται κατά 99 τοις εκατό από πράσινη ενέργεια”, προσθέτει.
“Υπάρχουν τριάντα δωμάτια σε διάφορα μεγέθη και το μεγαλύτερο κομμάτι της ημέρας μας το περνάμε στους υπολογιστές, όπου επεξεργαζόμαστε τις παραγγελίες από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και ενημερωνόμαστε για την ασφάλεια και την συντήρηση του έθνους μας”, λέει.
Η οικογένεια Bates σχεδιάζει μέσα στο έτος να υπάρχει η δυνατότητα τουριστικών ταξιδιών στην πλατφόρμα τους. Αν επιθυμείτε, λοιπόν, θα μπορέσετε σύντομα να την επισκεφθείτε...

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Ιουν082014

battle_ofships
θα έπρεπε να διερευνήσουμε το γιατί και το πώς μια μικρούλα, φτωχή χώρα στα νότια Βαλκάνια διέφερε τόσο ριζικά από το γενικό πολιτισμό που μοιράζονταν οι πλουσιότεροι γείτονες της από την άλλη πλευρά της θάλασσας, πώς και γιατί οι αρχές της εξακολουθούν να ασκούν τόσο βαθιά επίδραση ακόμη και τώρα που μιλάμε.
Όταν οι φαραώ συνέχιζαν να καταναγκάζουν μαζικά τα εργατικά χέρια για την κατασκευή των δικών τους πολυτελών τάφων, όταν ο Μεγάλος Βασιλιάς της Περσίας έχτιζε ανάκτορα για τον εαυτό του και ναούς για τους θεούς, όπου δεν μπορούσαν να πατήσουν οι κοινοί άνθρωποι, οι Έλληνες κατασκεύαζαν γυμναστήρια, θέατρα, δικαστήρια, δημόσια ναυπηγεία, αγορές και χώρους συνάθροισης για τους ταπεινούς πολίτες τους. Αύτη είναι μια διαφορετική πραγματικότητα και μπορεί[ να αξιολογηθεί με απόλυτα κριτήρια. Δεν υπήρξε Πυραμίδα του Περικλή, Μεγάλο Ανάκτορο του Επαμεινώνδα ή μούμια του Αριστείδη. Η Γκίζα και η Περσέπολη εξακολουθούν να είναι ωραίες και να αποτελούν μνημεία του ευφυούς συνδυασμού ανθρώπινου και υλικού κεφαλαίου, αλλά αποτελούν επίσης μαρτυρίες  του πώς και γιατί  χρησιμοποιήθηκαν αυτά τα εργατικά χέρια και οι θησαυροί – και για ποιους . Για ακόμα μια φορά, τίνος οι αρχές «καταρρέουν»;
omiros
Την ίδια χονδρικά εποχή που ο Κλεισθένης και οι διάδοχοι του οργάνωναν ξανά την Αθήνα σε έννομη δημοκρατία οικοδομημένη σε εκκλησίες του δήμου, συνελεύσεις και αξιωματούχους εκλεγόμενους από πολίτες και κλήρους, κληρονομικοί  πρίγκιπες και ιερείς κυβερνούσαν τους Κέλτες, τους Πέρσες (των οποίων ο «Μέγας» βασιλιάς μπορούσε «να κάνει ότι ήθελε»), τους Σκύθες, τους Εβραίους, και τους Αιγυπτίους. Δεν υπήρχε Επίγειος Θεός Θεμιστοκλής ούτε Κύριος Σόλων. Ενώ οι Έλληνες αγρότες τελειοποιούσαν ένα σύστημα μαζικής μάχης στις τάξεις των οπλιτών για να σώσουν τη γη και τη συναινετική πόλιν τους, οι Καρχηδόνιοι εξακολουθούσαν να προτιμούν μισθοφόρους, ενώ μια τάξη επαγγελματιών στρατιωτικών κυριαρχούσε από καιρό στην Περσία και στην Αίγυπτο. Ο Μιλτιάδη«, εκλεγμένος από τον αθηναϊκό λαό για να τον διοικήσει στον Μαραθώνα εξαιτίας της αποδεδειγμένης ικανότητας του στην ηγεσία, νίκησε ένα περσικό στρατό που είχε επικεφαλής τους γιους, τους γαμπρούς και τους ανεψιούς του Δαρείου - ως επί το πλείστον ανίκανους και φοβισμένους εμπίστους του Μεγάλου Βασιλιά, διορισμένους σε διοικητικές θέσεις, προγόνους των παρατρεχάμενων του Σαντάμ και της θεοκρατικής φρουράς του Ιράν. Ο Λεωνίδας πεθαίνει με τους άντρες του στην πρώτη γραμμή στις Θερμοπύλες, ενώ από ψηλά τον παρακολουθούσε ο βασιλιάς Ξέρξης που είχε θρονιαστεί στο βουνό. Στη Σαλαμίνα, ενώ ο Θεμιστοκλής κινάει για τη θάλασσα, ο Ξέρξης άλλη μια φορά τραβάει για το βουνό και μετά πίσω στο χαρέμι του. Ναι, είναι «απλώς διαφορετικά έθιμα», αλλά όλοι οι στρατιώτες , σε όλες τις εποχές, σε όλους τους τόπους, εκτιμούν ένα στρατηγό που μοιάζει, πολεμάει και σκέφτεται σαν κι αυτούς - που πολεμάει μπροστά από τους άντρες του, αντί να κάθεται θρονιασμένος στα μετόπισθεν.  Ενώ οι Πέρσες προσκυνούσαν το βασιλιά πέφτοντας κατά γης στα πόδια του, ο Αριστοφάνης έκανε Αθηναίους πολιτικούς ηγέτες όπως ο Κλέων να μοιάζουν με συμφεροντολόγους μπούφους και θρησκευτικούς μάντεις να μοιάζουν με απλού; εμπόρου; χρησμών που διαλαλούν τα ψεύτικα εμπορεύματά τους. Ενώ ο Αισχύλος μπορούσε να υμνεί την εμφάνιση μιας δημοκρατικής μορφής δίκης με κριτές πολίτες ισότιμους του κατηγορούμενου στην Αθήνα, η δικαιοσύνη στην Αίγυπτο καθοριζόταν πάντα ως «ότι αγαπάει ο φαραώ».
Η μελέτη της αρχαίας Μεσογείου μας θυμίζει ότι, ενώ οι Έλληνες συναγωνίζονταν για τιμές στην πόλη μέσω δημοσίων αξιωμάτων, «λειτουργιών» και ομαδικών θυσιών στη μάχη, οι Κέλτες και οι Σκύθες έκαναν συλλογή από κρανία των εχθρών τους για να τα χρησιμοποιήσουν ως κύπελλα. Ο Ευριπίδης αμφισβήτησε την ίδια την ιδέα ενός θεϊκού και λογικού κόσμου κατά τη διάρκεια θρησκευτικών εορτών που χρηματοδοτούσε το δημόσιο οι Καρχηδόνιοι ιερείς εμπλέκονταν σε βίαιους θεολογικούς καβγάδες και ο Φαραώ αναγορευόταν θεός από την παιδική του ηλικία. Ο Ξενοφάνης και ο Πλάτων έφτασαν στο σημείο να απορρίψουν την παράδοση περί ανθρωπόμορφων θεών· οι Αιγύπτιοι συνέχιζαν να λατρεύουν θεούς με τη μορφή λιονταριών, βοδιών, κριαριών, λύκων, σκύλων, γάτων, κροκοδείλων, φιδιών, βατράχων και ακριδών, για να μην αναφέρουμε διάφορες ιβι-, φιδο-, γατο- και λιονταρο-κέφαλες θεότητες με ανθρώπινα σώματα. Σύμφωνοι, οι Έλληνες εξακολουθούσαν να σφάζουν «βάρβαρα» τα κατοικίδια ζώα τους κατά τις λατρείες τους· όμως οι δεντρολάτρες δρυΐδες έπαιρναν οιωνούς από τους σπασμού; ανθρώπινων θυμάτων που το αίμα τους τιναζόταν προς όλες τις κατευθύνσεις ενώ μαχαιρώνονταν δεμένα σε πασσάλους, και οι Καρχηδόνιοι έκαιγαν παιδιά ζωντανά σε τελετουργικά ολοκαυτώματα. Δεν επαινούμε τους Έλληνες αποικοδομώντας άλλους πολιτισμούς, ωστόσο είναι πια καιρός να αντιληφθούν οι κλασικιστές  και τα αμερικανικά πανεπιστήμια ότι υπάρχουν πραγματικές διαφορές μεταξύ Δύσης και μη Δύσης, ότι θεωρούμε δεδομένες αυτές τις διαφορές κάθε μέρα της ζωής μας - και ότι διαφορές σαν κι αυτές γεννήθηκαν με τους Έλληνες. Εμείς, ως κλασικιστές, είτε μας αρέσει είτε όχι, πρέπει πάντα να λέμε την ενοχλητική αλήθεια και να αποφεύγουμε το εύκολο ψέμα· πρέπει να πληροφορούμε τους μαθητές μας για την αλήθεια και να ξεχνάμε τις συνέπειες στην καριέρα μας.
homer
Ναι, οι Έλληνες έμαθαν να γράφουν προσαρμόζοντας ένα ανατολικό αλφάβητο στις ανάγκες τους. Ωστόσο, οι Έλληνες της πόλεως πολύ σύντομα μετέτρεψαν το νέο - και πλέον αφάνταστα βελτιωμένο - εργαλείο τους σε δυναμική λυρική ποίηση, δράμα και ιστορία στα χέρια του ατόμου - όχι του κράτους, όχι του Θεού - που έθετε ερωτήματα, ερμήνευε και αμφισβητούσε. Οι Αχαιμενίδες και οι φαραώ, με το ελάχιστο επιτελείο τους γραφέων και ιερέων, χρησιμοποίησαν τις χιλιετίες της γραφής και ανάγνωσης για να παραγάγουν από καθέδρας διακηρύξεις και βασιλικά αρχεία σχετικά με το τι έκαναν οι μεγάλοι άντρες . Ο Ηρόδοτο; και ο Θουκυδίδης έγραψαν ιστορία - ελεύθερη έρευνα των γεγονότων· κάτι που οι εγγράμματοι της Εγγύς Ανατολής και της Παλαιάς Διαθήκης δεν έκαναν.
PoiosSkotwseTonOmhro
 Ποιος Σκότωσε τον Όμηρο - Συγγραφέας:    ΧΑΝΣΟΝ ΝΤΕΗΒΙΝΤ & ΧΙΘ ΤΖΩΝ
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Ποιος ευθύνεται για την καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας;


Η Αλεξάνδρεια ήταν μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της αρχαιότητας. Ιδρύθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο το 332 π.Χ όταν κατέκτησε την Αίγυπτο. Συγκεκριμένα, προτού αναχωρήσει ο Μέγας Αλέξανδρος από την Αίγυπτο για να συνεχίσει την εκστρατεία του στα βάθη της Ανατολής, αποφάσισε να ιδρύσει μία πόλη στα παράλια της Μεσογείου στην οποία χάρισε το όνομά του.

Ο Πτολεμαίος, στρατηγός του Μεγάλου Αλέξανδρου, διορίστηκε ανώτατος κυβερνήτης της Αιγύπτου μετά τονθάνατο του Μεγάλου Αλέξανδρου το 323 π. Χ . Ο ίδιος ανακήρυξε τον εαυτό του βασιλιά με το όνομα Πτολεμαίος ο Α ´. Οι Αιγύπτιοι αναγνώρισαν τον Πτολεμαίο ως διάδοχο των Φαραώ της ανεξάρτητης Αιγύπτου. Στη συνέχεια ο Πτολεμαίος έκανε την Αλεξάνδρεια πρωτεύουσα της Αιγύπτου στη θέση της Μέμφιδος. Αυτή ήταν η αρχή της ακμής της.

Η δυναστεία των Πτολεμαίων συνέχισε το όραμα του Μεγάλου Αλέξανδρου που ήθελε να κάνει την Αλεξάνδρεια το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου και παγκόσμιο πολιτιστικό κέντρο. Ο Πτολεμαίος ο Α ´ίδρυσε την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας εκπληρώνοντας το όνειρο του Μ. Αλέξανδρου που και αυτός με τη σειρά του το είχε εμπνευστεί από τον Αριστοτέλη. Έτσι άρχισε η συγκέντρωση όλου του επιστημονικού και πολιτιστικού πλούτου που ήταν σκορπισμένος σε διάφορες συλλογές και βιβλιοθήκες. Λέγεται ότι τοποθέτησε αρχικά 200.000 τόμους. Ο διάδοχος του, Πτολεμαίος Β ´, διπλασίασε τα βιβλία. Στο πέρασμα των αιώνων η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του αρχαίου κόσμου.

Ο πλούτος της ανερχόταν στις 700.000 χειρόγραφες περγαμηνές. Διανοούμενοι της εποχής, επιστήμονες, μαθηματικοί, ποιητές, πήγαιναν εκεί για να μελετήσουν και να ανταλλάξουν ιδέες. Ήταν δηλαδή σαν το πρώτο αρχαίο πανεπιστήμιο. Όμως η βιβλιοθήκη καταστράφηκε και όλα τα χειρόγραφα χάθηκαν. Τι προκάλεσε λοιπόν την καταστροφή της ; Διάφορες θεωρίες για την εξαφάνιση κυκλοφορούν εδώ και αιώνες. Η ιστορική έρευνα έχει καταλήξει σε τρεις βασικούς υπόπτους: Έναν Ρωμαίο, έναν χριστιανό και έναν μουσουλμάνο.


1ος ύποπτος : ο Ιούλιος Καίσαρας

Το πρώτο πλήγμα που δέχθηκε η βιβλιοθήκη ήταν το 48 π.Χ κατά τη διαμάχη μεταξύ Ιουλίου Καίσαρα και Πτολεμαίου του 13 ου. Σύμφωνα με πηγές ο Καίσαρας διέταξε να βάλουν φωτιά στα ίδια του τα πλοία για να μην τον περικυκλώσει ο εχθρός . Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα και κατά λάθος κατέστρεψε τη βιβλιοθήκη. Κάποιες άλλες πηγές όμως θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτή την εκδοχή, αφού το Μουσείο που ήταν δίπλα από την βιβλιοθήκη παρέμεινε άθικτο. Γι ´αυτό κάποιοι μελετητές λένε ότι δεν καταστράφηκε η γνωστή βιβλιοθήκη, αλλά μια αποθήκη που περιείχε αντίγραφα.



2ος ύποπτος : ο πατριάρχης Αλεξάνδρειας Θεόφιλος
 

Το 391 μ. Χ ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος αποφάσισε με διάταγμα να καταστραφούν όλοι οι παγανιστικοί ναοί. Ο πατριάρχης Αλεξάνδρειας Θεόφιλος ξεκίνησε με την καταστροφή του ναού του Σεράπιδος στον οποίο υπήρχε αξιόλογη βιβλιοθήκη. Όμως και αυτή η εκδοχή είναι αβάσιμη αφού πρόκειται για έναν ναό και όχι για την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Επίσης, δεν υπάρχουν αρχαίες πηγές που να αναφέρουν καταστροφή οποιασδήποτε βιβλιοθήκης.



3ος ύποπτος : ο χαλίφης Ομάρ της Δαμασκού
 

Τον 7ο αιώνα ο χαλίφης Ομάρ της Δαμασκού κατέλαβε την πόλη της Αλεξάνδρειας και διέταξε την καταστροφή των έργων της βιβλιοθήκης που έρχονταν σε αντίθεση με το Κοράνι. Οι στρατιώτες του έκαψαν όλα τα βιβλία εκτός από εκείνα του Αριστοτέλη. Τους πήρε 6 μήνες για να τα καταστρέψουν και μάλιστα χρησιμοποιούσαν τη φωτιά για να ζεστάνουν τα δημόσια λουτρά όπου διασκέδαζαν. Και σ” αυτήν την εκδοχή όμως, υπάρχουν ενστάσεις από τους μελετητές.

Αφ” ενός υπάρχει αναφορά για καταστροφή μόνο βιβλίων και όχι βιβλιοθήκης και αφ´ετέρου, είναι πολύ πιθανό ο χριστιανός συγγραφέας που μετέφερε την πληροφορία να παραποίησε εσκεμμένα την αλήθεια. Λένε δηλαδή οι μελετητές ότι οι Ευρωπαίοι συγγραφείς του Μεσαίωνα είχαν κάθε λόγο να λοιδορήσουν τους Μωαμεθανούς εχθρούς τους. Το σίγουρο είναι πως ούτε πάπυροι διασώθηκαν, ίσως και λόγω κλιματολογικών συνθηκών, ούτε ερείπια της βιβλιοθήκης βρέθηκαν. Το πιο πιθανό είναι η βιβλιοθήκη να καταστράφηκε σταδιακά με την παρακμή της Ελληνικής δυναστείας των Πτολεμαίων. Η πολιτική των Ρωμαίων και Βυζαντινών αυτοκρατόρων που ακολούθησαν καθόρισε την μοίρα αυτής της σπουδαίας βιβλιοθήκης. Η έλλειψη παιδείας και αγάπης για τα γράμματα οδήγησε την βιβλιοθήκη σε αφανισμό. Όταν ενισχύθηκε ο Χριστιανισμός τότε, οτιδήποτε είχε σχέση με την αρχαία γνώση ταυτιζόταν με την ειδωλολατρεία και έπρεπε να καταστραφεί.


http://ypogeia-drasi.blogspot.gr/

ΠΗΓΗ