Translate

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία

Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (5)
Το απρόσμενο ταξίδι τους από… τα αλώνια στα σαλόνια.
Δημιουργικότητα, φιλοδοξία, επιμονή, υπομονή, τύχη, όλα αυτά γεννούν και τροφοδοτούν την ελπίδα της επιτυχίας, της δικαίωσης και της καταξίωσης στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Οι πέντε προσωπικότητες που ακολουθούν έκαναν δικό τους το Αμερικανικό Όνειρο. Μπορεί το ξεκίνημά τους να μην ήταν εύκολο αλλά σήμερα συγκαταλέγονται μεταξύ των πλουσιότερων και πιο επιτυχημένων επιχειρηματιών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το κοινό τους στοιχείο: το επιχειρηματικό πνεύμα. Το μήνυμα που στέλνουν: σε όποια φάση της ζωής σου κι αν βρίσκεσαι, σπουδαία πράγματα είναι πιθανά. Οι άνθρωποι αυτοί που «ταξίδεψαν» από τη φτώχεια μέχρι τον ανυπολόγιστο πλούτο αποτελούν τη ζωντανή απόδειξη.
  • 1. Howard Schultz
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (1)
Ο πατέρας του είχε εγκαταλείψει το σχολείο και εργαζόταν ως οδηγός νταλίκας. Ο ίδιος μεγάλωσε σε κοινοτικό ξενώνα στο Μπρούκλιν. Αντίθετα με ό,τι ίσως περιμένετε να ακούσετε, ο Howard Schultz, νυν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Starbucks ενθαρρυνόταν από μικρός να πιστεύει στην ικανότητά του να πετύχει και έγινε το πρώτο μέλος της οικογένειάς του που πήγε στο Κολέγιο. Στο βιβλίο του «Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time», ο Schultz εξηγεί πως δούλευε σε μπαρ, έγινε αιμοδότης και πήρε δάνεια για να καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Ακολούθησε η «καριέρα» του ως πωλητής κουζινικών και ειδών σπιτιού μέχρι που ανέλαβε το marketing μιας μικρής εταιρείας καφέ με την επωνυμία Starbucks. Ήθελε να ανοίξει ένα μικρό espresso bar, οι προϊστάμενοί του του είπαν «όχι» κι έτσι εκείνος χρησιμοποίησε τους δικούς τους κόκκους καφέ και άνοιξε το δικό του αντίπαλο κατάστημα. Δύο χρόνια αργότερα, το 1987, αγόρασε τα Starbucks για 3,8 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα η εταιρεία κάνει πωλήσεις αξίας 15 δισεκατομμυρίων το χρόνο.
Ο Schultz θεωρείται δεινός γνώστης του χώρου των επιχειρήσεων και, σύμφωνα με το Forbes, διαθέτει ένα δίκτυο αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
  • 2. Oprah Winfrey
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (3)
Σήμερα ζει τη λαμπερή ζωή που πολλοί ονειρεύονται αλλά η Oprah Winfrey ξέρει πολύ καλά από σκληρή δουλειά. Δέχθηκε σεξουαλική επίθεση, έμεινε έγκυος στην εφηβεία της, τη μεγάλωσε μόνη η μητέρα της- που επίσης την είχε φέρει στον κόσμο στην εφηβεία της- σε συνθήκες μεγάλης φτώχιας στις αγροτικές περιοχές του Μισισιπή τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Στα 32 της, η Oprah είχε τη δική της τηλεοπτική εκπομπή, δραστηριότητα που θα διατηρούσε για τα επόμενα 25 χρόνια. Ήταν η επιχειρηματική και επικοινωνιακή δεινότητά της όμως αυτή που την εκτόξευσε στον κόσμο των δισεκατομμυριούχων.
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (4)
Η τεράστια επιτυχία της εταιρείας πολυμέσων της με την επωνυμία Harpo Productions και πιο πρόσφατα του δικτύου Oprah Winfrey Network, την ανέδειξαν σε πολύ υπολογίσιμη δύναμη όχι μόνο με εργαλείο το μικρόφωνο αλλά και εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις. Το Oprah Winfrey Network αποτιμάται στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, όχι κι άσχημα για μια γυναίκα που ξεκίνησε, νεαρό κορίτσι, αναζητώντας διέξοδο από τη φτώχεια στο αγροτικό Μισισίπι και εργάστηκε σκληρά για να βρει και να διατηρήσει τη διέξοδο αυτή.
  • 3. Larry Ellison
Αφότου πέρασε βαριάς μορφής πνευμονία, στη νηπιακή του ηλικία, ο Larry Ellison απομακρύνθηκε από τη νεαρή μητέρα του, που τον μεγάλωνε μόνη στη Νέα Υόρκη και δεν μπορούσε να τον φροντίσει, για να καταλήξει στην αγκάλη ενός φτωχού μετανάστη συγγενή στη νότια πλευρά του Σικάγου. Σύμφωνα με τη βιογραφία του, που έγραψε ο Mike Wilson, ο θετός πατέρας του του είχε πει πως ποτέ δεν θα κατάφερνε τίποτα. Μετά το θάνατο της θετής μητέρας του ο Ellison εγκατέλειψε τις σπουδές του στο University of Illinois ενώ βρισκόταν στο δεύτερο έτος και χωρίς να δώσει τις τελικές εξετάσεις. Δοκίμασε την τύχη του για ένα διάστημα στο University of Chicago αλλά κατέληξε να μετακομίζει στην Καλιφόρνια.
Ύστερα από κάποια ατυχή ξεκινήματα με άλλες εταιρείες, ο Ellison με δύο συνεργάτες του ίδρυσαν την εταιρεία Software Development Laboratories με αρχικό κεφάλαιο τις προσωπικές τους επενδύσεις, συνολικά 2.000 δολάρια. Το 1982 η εταιρεία μετονομάστηκε σε Oracle Systems Corporation χάρη στο βασικό προϊόν της, τη βάση δεδομένων Oracle. Σήμερα η επιχείρηση του Ellison αποτιμάται στα περίπου 54 δισεκατομμύρια δολάρια…
  • 4. Jeff Bezos
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (6)
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Amazon Jeff Bezos μεγάλωσε με αρκετές δυσκολίες. Στα παιδικά του χρόνια εργαζόταν σκληρά στη φάρμα του παππού του κοντά στο Αλμπουκέρκ των ΗΠΑ, βοηθώντας σε δουλειές όπως ο εμβολιασμός των κοπαδιών. Στην εφηβεία του έπιασε μια καλοκαιρινή δουλειά στα McDonald’s, μόλις ένα χρόνο πριν αρχίσει να επιδεικνύει τις επιχειρηματικές του εμπνεύσεις λανσάροντας την ιδέα παιδικών summer science camp με κόστος συμμετοχής τα 600 δολάρια.
Αποφοίτησε από το Princeton το 1986 αλλά δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία μέχρι που εγκατέλειψε την καλή δουλειά που είχε προκειμένου να ιδρύσει την Amazon, το 1994. Στο τέλος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας, η εταιρεία του πήρε το… εξπρές της επιτυχίας. Παρότι μεγάλο μέρος του προσωπικού πλούτου του είναι συνδεδεμένο με την εταιρεία του, με αποτέλεσμα η πτώση των δεικτών φέτος να «τραγανίσουν» και την προσωπική του περιουσία, τον Απρίλιο του 2014 η αξία του Bezos υπολογιζόταν στα 29,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Forbes τον τοποθετεί φέτος στα 34,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • 5. Jan Koum
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (7)
Ο Ουκρανός μετανάστης Jan Koum έφτασε στις ΗΠΑ σε ηλικία 16 ετών με τη μητέρα και τη γιαγιά του. Η μικρή οικογένεια εγκαταστάθηκε σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Mountain View της Καλιφόρνια με τη βοήθεια τοπικού προγράμματος κοινωνικής στήριξης. Η μητέρα του Koum φρόντιζε παιδιά για να ζήσουν ενώ ο έφηβος τότε Jan εργαζόταν σε μανάβικο.
Στις εκτός εργασίας ώρες του ο Koum έμαθε μόνος του computer networking και το ενδιαφέρον του για τον προγραμματισμό τον οδήγησε στα 18 του στο πολιτειακό πανεπιστήμιο San Jose. Για να πληρώνει τις σπουδές του εργαζόταν παράλληλα στη δοκιμή των δικλείδων ασφαλείας και έτσι κατέληξε το 1997 σε θέση μηχανικού στη Yahoo.
Στις αρχές του 2009 ο ίδιος και ο συνεργάτης του Brian Acton λάνσαραν την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp, την οποία αργότερα αγόρασε το Facebook για σχεδόν 19 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Κoum υπέγραψε τα συμβόλαια για την πώληση της εταιρείας του στο Facebook στα σκαλιά της ίδιας υπηρεσίας κοινωνικής πρόνοιας όπου χρόνια πριν περίμενε για να πάρει κουπόνια τροφίμων… Σύμφωνα με το Forbes η περιουσία του φτάνει, με στοιχεία του 2015, τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πηγή: Newsbeast.gr


Δείτε Περισσότερα: http://www.otherside.gr/2015/05/anthrwpoi-pou-apo-to-miden-ektokseutikan-stin-epityxia/#ixzz3abP3UC9j

Απο πού προέρχεται το όνομα κάθε μάρκας αυτοκινήτου;

--ALFA ROMEO-- Το 1910 μία ομάδα Μιλανέζων επιχειρηματιών ίδρυσε την εταιρεία
A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) (σ.μ. Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαρδίας). Το 1920 ο, επίσης, Μιλανέζος επιχειρηματίας και χρηματοδότης Niccola Romeo αγόρασε μεγάλο μέρος της εταιρείας προσθέτοντας το όνομά του σε αυτήν. 

--ASTON MARTIN-- Το 1914 οι Lionel Martin and Robert Bamford ίδρυσαν μία μικρή εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων. Τον επόμενο χρόνο είχαν ήδη ετοιμάσει το πρώτο τους προϊόν που ονόμασαν Aston, και από το όνομα του σχεδιαστή του, Martin. 

--AUDI-- Ονομάστηκε από τον ιδρυτή της August Horsch με βάση το λατινικό "Audi" (σ.μ. το επώνυμό του στα λατινικά). 

--AUSTIN-- Η εταιρία ιδρύθηκε το 1905 στην Αγγλία από τον Herbert Austin. Το 1950 ήταν η τρίτη μεγαλύτερη της Ευρώπης, παράγοντας 3.000 οχήματα την εβδομάδα ενώ είχε εργατικό δυναμικό της τάξης των 20.000 ατόμων.

--BENTLEY-- Η Bentley Motors Ltd ιδρύθηκε το 1919 από τον W.O Bentley. Βέβαια ο Bentley μαζί με τον αδερφό του, είχαν ιδρύσει από το 1912 την Bentley & Bentley που έκανε βελτιώσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, νομίζω ότι η Bentley & Bentley είναι και η πρώτη εταιρία που έφτιαξε αλουμινένιο πιστόνι. Οι κινητήρες της Bentley & Bentley ήταν οι καλύτεροι που τοποθετήθηκαν σε πολεμικά αεροσκάφη του 1ου Παγκοσμίου πολέμου..

--BENZ-- Το όνομά της προέρχεται από τον ιδρυτή της Karl Benz (1844-1929). 

--BMW-- Αρχικά των λέξεων Bayerische Motoren Werke (σ.μ. Βιομηχανία Κινητήρων της Βαυαρίας) που επισημοποιήθηκαν στις 20 Ιουλίου του 1917. Μέχρι τότε η εταιρεία αποκαλείτο Rapp-Motorenwerke από το όνομα του ιδρυτή της Karl Rapp. Το σήμα της είναι εμπνευσμένο από την κίνηση μίας προπέλας κινητήρα. 

--BUGATTI-- Εταιρία με περίεργη ιστορία. Ιδρύθηκε από τον Ιταλό Ettore Bugatti στην Γερμανική τότε (1909), περιοχή της Αλσατίας. Και μάλιστα με χρηματοδότηση από την τράπεζα Darmstaedter. Όλοι έχουν την εντύπωση ότι η Bugatti είναι Γαλλική, αλλά αυτό δεν είναι αληθές. Απλά, το 1919, μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η περιοχή πέρασε σε Γαλλική κυριαρχία και ο ιδρυτής παρέμεινε σε εκείνα τα μέρη...

--BUICK-- Επώνυμο του Σκοτσέζου μετανάστη David Dumbar Buick, ιδρυτή της Buick Manufacturing Company η οποία είναι και ο πρόγονος της General Motors.

--CADILLAC-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Γάλλο εξερευνητή Antoine de la Mothe, Sieur de Cadillac που ανακάλυψε το Ντιτρόιτ. Νονός της ο ιδρυτής της Henry Martyn Leland. 

--CATERHAM-- H εταιρεία Caterham Cars Ltd. ιδρύθηκε με έδρα την πόλη Caterham στο Surrey της Αγγλίας. 

--CHEVROLET-- Το 1910 ο William Durant ένας επιτυχημένος αμερικάνος κατασκευαστής ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή και προώθηση ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911 η Chevrolet Motor Car Company πήρε σάρκα και οστά. Αν και στηριζόταν κυρίως στον William Durant ο τελευταίος επέλεξε το όνομα του Chevrolet γιατί αφενός μεν του άρεσε και αφετέρου ήθελε να εκμεταλλευτεί την διασημότητα και αναγνωρισιμότητά του. 

--CHRYSLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον μηχανικό Walter P. Chrysler. 

--CITROEN-- Το επώνυμο του ιδρυτή της Andre Citroen, ενός επιτυχημένου βιομήχανου που ασχολείτο με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και αμέσως μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων. 

--DAEWOO--Την εταιρία ίδρυσε το 1967 ο Kim Woo-jung με την ονομασία Daewoo Industrial. Daewoo σημαινει μεγάλο σύμπαν στα κορεάτικα.. Η εταιρία είχε 20 διαφορετικά τμήματα, αλλά δεν είχε κανένα οχημάτων.. Από το 1937 βέβαια, υπήρχε στην Κορέα η National Motor, η οποία μετονομάστηκε σε Saenara Motor το 1962 και εξαγοράστηκε το 1965 Shinjin Industrial, μετονομάστηκε σε Shinjin Motor κατά την συνεργασία με την Toyota, σε General Motors Korea το 1972 και ξανά σε Saehan Motor το 1976. Τελικά μετά την εξαγορά του 1982 μετονομάστηκε σε Daewoo Motor. To 2002, πέρασε ξανά στην κατοχή της GM. 

--DAIHATSU-- Το 1951 ή εταιρεία Hatsudoki Seizo Co. Ltd που είχαν ιδρύσει οι καθηγητές Yoshinki και Turumi από το Πανεπιστήμιο της Οζάκα μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Co. Ltd (σ.μ. Κατασκευάστρια Γεννητριών της Οζάκα). Το 1974 άλλαξε το όνομά της σε Daihatsu Motor Company Ltd.

--DAIMLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Gottlieb Daimler (1834-1900). 

--DATSUN-- Το 1912 ένας νεαρός Ιάπωνας, ο Masujiro Hashimoto, ίδρυσε την εταιρεία Kwaishinsha Motor Car Company, και παρήγαγε ένα μοντέλο που ονόμασε DAT. Κάθε γράμμα της λέξης DAT ήταν αρχικό ενός από τους συγγενείς του. Το "D" ήταν για τον Kenjoro Den, το "A" για τον Rokuro Aoyama, και το "T" για τον Meitaro Takeuchi. Ο Hashimoto ήθελε με αυτό τον τρόπο να τιμήσει τους συγγενείς του που εκτός των άλλων είχαν χρηματοδοτήσει και το εγχείρημά του. Το 1926 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την Jidosha Seizo. Η νέα εταιρεία ονομάστηκε DAT Jidosha Seizo Company Limited. Το 1930 αποφασίσθηκε να μετονομασθεί σε DATSON (σ.μ. ο γιός του DAT). Αργότερα το όνομα άλλαξε σε DATSUN. 

--DELOREAN-- Το επίθετο του ιδρυτή της επιχειρηματία και μηχανικού John Zachary Delorean. 

--DODGE-- Το επώνυμο των αδελφών John και Horace Dodge ιδρυτών της εταιρείας. 

--FERRARI-- Το επίθετο του ιδρυτή της Enzo Ferrari (1898-1988). 

--FIAT-- Fabbrica Italiana Automobili Torino (σ.μ. Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο). 

--FORD-- Ο Henry Ford (1863-1947), στην αρχή ίρδυσε την Henry Ford Company το 1901, και αργότερα το 1903 την Ford Motor Company. 

--JAGUAR --Πήρε το όνομά της από το ζώο Τζάγκουαρ θέλοντας να τονίσει την ταχύτητα και τη χάρη της. 

--JEEP-- Ο όρος Jeep προέρχεται από την στρατιωτική ορολογία. Κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου οι μηχανικοί του στρατού αποκαλούσαν έτσι κάθε νέο όχημα που τους ερχόταν για δοκιμή. Το ίδιο γινόταν και στην δεκαετία του '30 όταν χρησιμοποιείτο ο όρος GP (General Purpose) (σ.μ. Γενικής Χρήσης) ομόηχος με το Jeep. Το όνομα αυτό εμφανίσθηκε την ίδια εποχή και στην σειρά κόμικς του Ποπάι με τον χαρακτήρα Eugene the Jeep που το μόνο που μπορούσε να ξεστομίσει ήταν Jeep - Jeep. Όπως και νάχει όμως καθιερώθηκε στην συνείδηση του κόσμου στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όταν το όχημα πολλαπλών χρήσεων Willys Quarter-Ton Jeep χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από την αμερικάνικη πολεμική μηχανή. 

--HONDA-- Ο Soichiro Honda (1906-1991) ήταν μηχανικός και ίδρυσε την Honda το 1948. Στην αρχή η εταιρεία παρήγαγε μόνο μοτοσυκλέτες για να περάσει το 1964 και στον χώρο των αυτοκινήτων. 

--ΗUMMER-- Η κατασκευάστρια εταιρία AMGeneral, έχει ρίζες μέσω της Standard Wheel Company, της Overland Automotive Division του John North Willys, και της Willys-Overland Motors από το 1903. Αυτό που σίγουρα δεν γνωρίζετε όλοι σας είναι ότι η Willys-Overland Motors μετονομάστηκε σε Willys Motors και μετά σε Kaiser Jeep Corporation.Παρακλάδι της Kaiser Jeep Corporation είναι μόνο για στρατιωτικά προγράμματα η εταιρία AMGeneral από το 1967 και μετά.Το 1979, η AMGeneral σχεδίασε για τον αμερικανικό στρατό το όχημα High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle, γνωστό ως HMMWV το οποίο προφέρεται σαν Humvee (χαμβί) Από το 1988 ο Σβαρτζενέγκερ ήθελε ένα τέτοιο όχημα για πολιτική χρήση. Μάζεψε και 2.000 άλλους επώνυμους, έδωσαν παραγγελία, και έτσι το 1992 βγήκε στην αγορά το πρώτο πολιτικό HMMWV με την ονομασία HUMMER..

Το 2001, η GM αγόρασε την εμπορική ονομασία HUMMER από την AMGeneral, και αυτομάτως, προστέθηκε στα HUMMER το H1..Απλά και μόνο επειδή από το 2002, ξεκίνησε η παραγωγή (με σχέδια της GM πλέον) αλλά από το εργατικό δυναμικό της AMGeneral του οχήματος HUMMER H2..Σήμερα κυκλοφορεί και το HUMMER H3 το οποίο κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο. Αποκλειστική ευθύνη για πωλήσεις και σέρβις, έχει όμως η GM.. GMC Το 1901, ο Max Grabowsky ίδρυσε την εταιρία Rapid Motor Vehicle Company, με σκοπό την κατασκευή φορτηγών. Η Rapid Motor Vehicle Company μετά την εξαγορά της από την GM το 1909 μετονομάστηκε σε General Motors Truck Company, η οποία περιλάμβανεi και την Reliance Motor Car Company στα πλαίσια συγχώνευσης των 2 εταιριών. Το GMC Truck είναι το πρώτο προϊόν που παρουσιάστηκε το 1912. 

--HYUNDAI-- Η χιουντάι, ξεκίνησε τον απρίλιο του 1946 απο τον Ju-Yung Chung. Αυτός πρώτος ίδρυσε την Hyundai Auto Service στην σεούλ, σε ηλικία 31 ετώνΤο όνομα σημαινει Μοντέρνο.. Το σηματάκι συμβολίζει 2 υπάρξεις που κάνουν χειραψία η εταιρία και ο καταναλωτής.Η γνωστή σήμερα Hyundai Motor Company ιδρύθηκε απο τον Ju-Yung Chung και τον αδερφό του Se-Yung Chung τον Δεκέμβριο του 1967.

--KIA-- Η KIA ιδρύθηκε το 1944 ως Hyungsung Precision Industry και κατασκεύαζε σωλήνες και τμήματα ποδηλάτων. Το 1952 κατασκεύασε το πρώτο της ποδήλατο και μετονομάστηκε σε KIA Industrial Company. Kia σημαινει «ανατέλλων από την Ασία» από το ΚΙ-ανατέλλω και το Α=Ασία..

--LADA-- Lada σε ελεύθερη μετάφραση, στα ρωσικά, σημαίνει "όμορφο, μικρό, αγαπητό". 

--LAMBORGHINI-- Πήρε το 1963 το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας Ferrucio Lamborghini. 

--LANCIA-- Ο Vincenzo Lancia σε συνεργασία με τον Claudio Fogolin ίδρυσε την εταιρεία το 1906. Αν και 25 μόλις χρονών ο Lancia ήταν αρκετά έμπειρος καθώς δούλευε για αρκετό καιρό στην FIAT με την οποία μάλιστα είχε λάβει μέρος και σε αγώνες. 

--LEXUS-- Ο πολυτελής κλάδος της Toyota έχει πάρει το όνομά του από την ένωση δύο λέξεων που σύμφωνα με τους ιδρυτές του συμβολίζουν την φιλοσοφία της μάρκας: Luxury (σ.μ. Πολυτέλεια) και Elegance (σ.μ. Κομψότητα). 

--LIGIER-- Χρωστάει το όνομά της στον Γάλλο οδηγό της Formula 1 Guy Ligier. 

--LINCOLN-- Ονομάστηκε έτσι προς τιμή του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ, Abraham Lincoln. 

--MASERATI-- Οι τέσσερεις αδελφοί Alfieri, Ettore, Ernesto και Bindo Maserati, ίδρυσαν την εταιρεία το 1914. 

--LOTUS-- Η δεύτερη μάρκα με ... περιβαλλοντικές ανησυχίες μετά την Jaguar. Ονομάστηκε έτσι από το όνομα του γνωστού φυτού. 

--MAZDA-- Όσοι γνωρίζουν από Ζωροαστρισμό δεν θα έχουν απορίες για την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Ο Ahura Mazda, είναι ο Θεός της Σοφίας και σύμφωνα με την παράδοση κατόρθωσε να ενώσει τους ανθρώπους δίνοντάς τους το χάρισμα της Λογικής. Το όνομα μοιάζει, επίσης, με αυτό του ιδρυτή της εταιρείας Jujiro Matsuda. 

--MERCEDES-- Ο Emil Jellinek επιχειρηματίας και ακόλουθος της Αυστροουγγαρίας στην Γαλλία ο οποίος είχε και τα αποκλειστικά δικαιώματα διάθεσης αυτοκινήτων Daimler στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ τα μετονόμασε σε Mercedes (το όνομα της κόρης του). 

--MITSUBISHI-- Γιαπωνέζικη λέξη που σημαίνει "τρία διαμάντια" τα οποία άλλωστε είναι και το σήμα της Mitsubishi. Ο ιδρυτής της Yataro Iwasaki ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα εκμεταλλευόμενος τρία ατμόπλοια το 1870. Έκτοτε ο αριθμός "τρία" κυριαρχεί στην εταιρεία είτε πρόκειται για στόχους, είτε για στρατηγική, είτε για πολιτικές. 

--MORRIS-- O William Richard Morris (1877-1963), ξεκίνησε την καριέρα του σαν επισκευαστής ποδηλάτων για να περάσει στις μηχανές το 1901 και στα αυτοκίνητα το 1913. Η εταιρεία MG έχει πάρει το όνομά της από τα αρχικά των λέξεων Morris Garage. 

--NISSAN-- Το 1931 η DATSUN αγοράσθηκε από την THE TOBATA IMONO COMPANY και έγινε μέρος της. Δύο χρόνια αργότερα αποσχίσθηκε από την μητέρα εταιρεία, μετέφερε την έδρα της στη Γιοκοχάμα και έγινε η ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha. Η χρηματοδότηση της προήλθε από την επενδυτική εταιρεία Nihon Sagyo την οποία διηύθυνε ο Yoshisuke Ayukawa ιδιοκτήτης της TOBATA IMONO. Αυτή η επενδυτική εταιρεία ήταν ήδη γνωστή σε όλη την Ιαπωνία από την σοβαρή της πορεία στο Χρηματιστήριο. Όλοι την γνώριζαν μάλιστα σαν Ni-San από την συντομογραφία της που εμφανίζονταν στον πίνακα των αγοραπωλησιών του Χρηματιστηρίου. Το 1934 η Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha μετονομάστηκε σε NISSAN MOTOR COMPANY LIMITED. 

--OLDSMOBILE-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Ransom Eli Olds (1864-1950). Ο ίδιος έχει δώσει το όνομα του και σε άλλη εταιρεία: τη REO. 

--OPEL-- Το επίθετο του ιδρυτή της Adam Opel που το 1862 μετέτρεψε την βιοτεχνία του σε αυτοκινητοβιομηχανία. 

--PEUGEOT-- Πήρε το όνομά της από τον Jean Jaques Peugeot (1699-1741) και πρόγονός της είναι η εταιρεία με τον πολύ ... κομψό τίτλο Les Fils des Peugeot Freres (σ.μ. Οι γιοί των Αδελφών Πεζό) που ξεκίνησε τις εργασίες της το 1890 με αντικείμενο την παραγωγή γεωργικών εργαλείων. Ο Armand Peugeot κατόρθωσε να αγοράσει ένα νέο πετρελαιοκινητήρα από τον Panhard χάρη στον οποίο εξελίχθηκε στον δεύτερο κατασκευαστή της Γαλλίας. 

--PONTIAC-- Ιδρύθηκε το 1893 από τον Edward M. Murphy ως Pontiac Buggy Company στην πόλη Pontiac, του Michigan. Η εταιρία κατασκεύαζε άμαξες για άλογα, και μετά το 1907 με την επωνυμία Oakland Motor Car Company ιδρύθηκε μια θυγατρική της, με σκοπό την παραγωγή αυτοκίνητων.Το 1909, η General Motors εξαγόρασε τις μισές της μετοχές.Ο ιδρυτής της GM άλλωστε (William Durant), ήταν φίλος με τον Murphy. Όμως λόγω των προβλημάτων του Durant να κρατήσει την ίδια την GM, η Pontiac δεν παρουσίασε αυτοκίνητο παρά μόνο το 1926.

--PORSCHE-- Ο Ferdinand Porsche ήταν ένας πολύ γνωστός σχεδιαστής που αν και ξεκίνησε νωρίς την δημιουργική του προσπάθεια έπρεπε να περιμένει 15 περίπου χρόνια για να δει τα σχέδια του να παίρνουν την μορφή ενός αυτοκινήτου παραγωγής. 

--RENAULT-- Ο Louis Renault (1877-1944) με τα αδέλφια του Marcel και Fernand, ίδρυσαν την γαλλική οικογενειακή εταιρεία Renault Freres (σ.μ. Αδελφοί Ρενό) που έμελε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές. 

--ROLLS-ROYCE-- Ο Βρετανός μηχανικός Henry Royce φημολογείται πως απογοητευμένος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο που είχε αγοράσει αποφάσισε να φτιάξει ένα δικό του. Δημιούργησε την εταιρεία Royce Ltd που προσέλκυσε το ενδιαφέρον του επιχειρηματία C.S.Rolls. Οι δύο εταιρείες συγχωνεύθηκαν το 1906 στην Rolls Royce Ltd.. 

--ROVER-- Το όνομα προέρχεται από το ποδήλατο "Rover Safety Cycle" του 1884 που μοιάζει πολύ με τα σημερινά ποδήλατα και ονομάστηκε έτσι γιατί ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του στο θέμα της ασφάλειας. Καλές είναι οι γκραβούρες αλλά για σκεφτείτε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ανέβαιναν στα τόσο επικίνδυνα εκείνα πρώτα ποδήλατα με τις άνισες ρόδες και το μεγάλο ύψος. Το σίγουρο και σταθερό αυτό ποδήλατο ήταν δημιούργημα των Starley και Sutton που αφενός τους έκανε πλούσιους αφετέρου τους έδωσε την ώθηση να περάσουν στην κατασκευή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. 

--SAAB-- Η Svenska Aeroplane AB (Aktiebolaget)(Swedish Airplane, Limited) (σ.μ. Σουηδικά Αεροπλάνα ΕΠΕ) ιδρύθηκε το 1937. Κατ' αρχήν όπως φανερώνει το όνομά της κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα για να περάσει το 1944 στην παραγωγή και αυτοκινήτων. 

--SEAT-- Στις 9 Μαίου του 1950 ιδρύθηκε η Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, S.A. (SEAT). Σε ελεύθερη απόδοση το όνομά της σημαίνει ότι και η δική μας ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Περιήγησης και Αυτοκινήτου). 

--SIMCA-- Τι πιο απλό?? Societι Industrielle de Mιcanique et Carrosserie Automobile. Γαλλική εταιρία με ίδρυση το 1935 από τον εμπορικό αντιπρόσωπο της Φίατ στην Γαλλία, κύριο H.T. Pigozzi.

--SUBARU-- Ένα όνομα με ελληνικό ενδιαφέρον. Στα γιαπωνέζικα Subaru σημαίνει Ένωση. Αποδίδει, όμως, και τον αστερισμό των Πλειάδων, έξι αστεριών στα οποία μεταμορφώθηκαν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι κόρες του Άτλαντα. Ο αστερισμός αυτός εμφανίζεται και στο λογότυπο της συγκεκριμένης εταιρείας. 

--TATRA-- Το όνομα προέρχεται από τα γνωστά Τσέχικα βουνά Τάτρα. Ιδρύθηκε το 1850 ως Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft και μετονομάστηκε το 1919 σε Τατρα.

--TOYOTA-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Sakichi Toyoda (1894-1952). Στην αρχή λεγόταν Toyoda Automatic Loom Works Ltd. και είχε σαν κύριο αντικείμενο την υφαντουργία και στη συνέχεια (το 1937) Toyota Motor Company. 

--VAUXHALL-- Πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία έδρευε: το Vauxhall Gardens του Λονδίνου.

--VECTOR-- Η εταιρία ιδρύθηκε από τον Jerry Wiegert το 1971 ως Vehicle Design Force αλλά* το 1972 μετονομάστηκε σαν Vector Aeromotive Corporation.Η πρώτη προσπάθεια για να κατασκευάσει η Αμερική σούπερκαρ, αντάξιο των ευρωπαϊκών. 

--VOLKSWAGEN-- Σημαίνει στα γερμανικά "αυτοκίνητο του λαού" και πρόκειται για σύνθεση των λέξεων Volks (σ.μ. Λαός) και Wagen (σ.μ. Όχημα). Το πρώτο όχημα της εταιρείας ήταν ο "Σκαραβαίος" και προήλθε από την επιμονή και εμμονή του Αδόλφου Χίτλερ να αποκτήσουν όλοι οι Γερμανοί στην δεκαετία του '30 ένα ραδιόφωνο να ακούν τα διαγγέλματά του και ένα αυτοκίνητο να μετακινούνται. 

--VOLVO-- Στα Λατινικά σημαίνει "Κυλάω" και αυτό το όνομα επέλεξαν οι ιδρυτές της Gustaf Larson και Assar Gabrielsson το 1925. 

--WOLFSBURG-- Αυτό είναι περίεργο θέμα. Βιομηχανικό χωρίο, που ιδρύθηκε το 1938 από τους Γερμανούς, με σκοπό να διαμένουν εκεί οι εργαζόμενοι της εταιρίας VW. Εκεί κατασκευαζόταν το περίφημο KDF-Wagen γνωστό μετά σε όλους σαν σκαραβαίος..

--ZASTAVA-- Το πλήρες όνομά της είναι Zavodi Crvena Zastava (σ.μ. Το Εργοστάσιο της Κόκκινης Σημαίας).http://forcleveronly.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html

Πόσος χρόνος χρειάζεται για την αποσύνθεση των σκουπιδιών που αφήνουμε στη θάλασσα;


 












Οι αριθμοί σοκάρουν, μα είναι αληθινοί. Ξέρετε πόσος χρόνος χρειάζεται για την αποσύνθεση τω ν σκουπιδιών που αφήνουμε στη θάλασσα;...
.
  • Γυάλινο μπουκάλι: 1.000.000 χρόνια
  • Πετονιά: 600 χρόνια
  • Πλαστικό μπουκάλι: 450 χρόνια
  • Κουτί αλουμινίου: 80-200 χρόνια
  • Λαστιχένια σόλα: 50-80 χρόνια
  • Νάιλον ύφασμα: 30-40 χρόνια
  • Πλαστικό ποτήρι: 50 χρόνια
  • Κουτί κονσέρβας: 50 χρόνια
  • Πλαστική σακούλα: 10-20 χρόνια
  • Φίλτρο τσιγάρου: 1-5 χρόνια
  • Μάλλινα ρούχα: 1-5 χρόνια
  • Κόντρα πλακέ: 1-3 χρόνια
  • Χάρτινη συσκευασία γάλακτος: 3 μήνες
  • Πυρήνας μήλου: 2 μήνες
  • Εφημερίδες: 6 εβδομάδες
  • Φλούδα πορτοκαλιού: 2-5 βδομάδες
  • Χάρτινη πετσέτα: 2-4 εβδομάδες
Πηγή : The Ocean Conservancy, «Pocket Guide to Marine Debris», 2006

http://antgeo.blogspot.com

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ

Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!
Μερικές φορές η εφευρετικότητα, ή ίσως η τρέλα, των δημιουργών βρίσκει ανταπόκριση στις κρατικές και τις περιφερειακές αρχές ή σε κάποιους ιδιώτες. Το αποτέλεσμα είναι μνημεία που προξενούν πολλές φορές την απορία για το λόγο που δημιουργήθηκαν ή απλά εντυπωσιάζουν...

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν βλέπουμε διάφορα από αυτά όπως μια τεράστια καρέκλα σε κεντρική πλατεία, ένα ανάποδο άγαλμα σε πάρκο, μια τεράστια παραμάνα και πολλά άλλα...







Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!






Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!
Perierga.gr - Περίεργα αγάλματα!
http://volida-volida.blogspot.com

Οι μέρες που έκλαψε η Γη


Το πυρηνικό εργοστάσιο Tokaimura



Με αφορμή λοιπόν τον οικολογικό όλεθρο που λίγο έλειψε να σπείρει το τσουνάμι στην Ιαπωνία, ας δούμε τις περιβαλλοντικές καταστροφές που έφερε η ανθρώπινη δράση στον πλανήτη...

Τσέρνομπιλ



Η χειρότερη έκρηξη σε πυρηνικό εργοστάσιο που γνώρισε ποτέ ο κόσμος συνέβη στις 26 Απριλίου 1986, όταν ένας από τους αντιδραστήρες του εργοστασίου της Ουκρανίας εξερράγη, καταλήγοντας στην απελευθέρωση τεράστιων ποσοτήτων ραδιενέργειας στην ατμόσφαιρα (με καταστροφικότερες συνέπειες από τις ατομικές βόμβες σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι μαζί). Το ραδιενεργό νέφος κατευθύνθηκε δυτικά, περνώντας από τις χώρες της τότε Σοβιετικής Ένωσης, και διαχύθηκε στην Ευρώπη. Από την τραγική εκείνη στιγμή, χιλιάδες παιδιά έμελλε να είναι τα θύματα της έκλυσης ραδιενέργειας, με τις συνέπειες να φτάνουν μέχρι και στη χώρα μας. Ο διαβόητος αντιδραστήρας Νο 4 σφραγίστηκε μέσα σε μια τεράστια τσιμεντένια «σαρκοφάγο», ενώ μια περιοχή 20 μιλίων γύρω από το εργοστάσιο παραμένει ακόμα και σήμερα αποκλεισμένη. Κι ενώ το Τσέρνομπιλ σταμάτησε τη λειτουργία του το 2000, περίπου 4.000 εργάτες παραμένουν σήμερα στο εργοστάσιο για διάφορα έργα...

Bhopal



Τα μεσάνυχτα της 2ας Δεκεμβρίου 1984, ένα τραγικό ατύχημα στο εργοστάσιο παρασκευής φυτοφαρμάκων Union Carbide στην Bhopal της Ινδίας θα κατέληγε στη διαρροή 45 τόνων δηλητηριώδους μεθυλίου. Χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν μέσα σε λίγες ώρες. Περισσότεροι θα ακολουθούσαν τους επόμενους μήνες, εκτοξεύοντας τον αριθμό των θυμάτων στους 15.000. Βέβαια, ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που επηρεάστηκαν από τη διαρροή του τοξικού φυτοφαρμάκου θα έφτανε το μισό εκατομμύριο ανθρώπους: όσοι τελικά επιβίωσαν, θα υπέφεραν από τύφλωση, ανεπάρκειες οργάνων και άλλες φρικτές σωματικές δυσλειτουργίες, ενώ ένας σοκαριστικά μεγάλος αριθμός παιδιών θα γεννιόνταν με όλων των ειδών τις γενετικές ανωμαλίες. Το 1989, η εταιρία Union Carbide θα πλήρωνε αποζημιώσεις στα θύματα ύψους μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, ποσό που δεν μπορεί βέβαια να αναπληρώσει τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της περιβαλλοντικής καταστροφής. Το δυστύχημα στην Bhopal παραμένει η χειρότερη βιομηχανική καταστροφή του κόσμου...

Κουβέιτ



Ο Σαντάμ Χουσεΐν γνώριζε ότι ο Πόλεμος του Κόλπου είχε τελειώσει. Αφού δεν μπορούσε να έχει το Κουβέιτ, κανείς δεν θα καρπωνόταν τον πλούτο της πετρελαιοπαραγωγού χώρας! Ήταν το 1991 λοιπόν όταν ο Σαντάμ έστελνε τους άντρες του να ανατινάξουν τις πετρελαιοπηγές του Κουβέιτ: περίπου 600 πετρελαιοπηγές τυλίχθηκαν στις φλόγες, με τις φωτιές -που έφταναν κυριολεκτικά στον ουρανό- να καίνε για 7 μήνες. Η ευρύτερη περιοχή μολύνθηκε από τον τοξικό καπνό και την τέφρα, ενώ μαύρη βροχή έπεφτε, σχηματίζοντας λίμνες πετρελαίου. Η κτηνοτροφία πέθανε μονομιάς, ενώ και η άγρια ζωή κατέληξε τελικά, εξαιτίας της πετρελαϊκής ομίχλης που «μαύριζε» τους πνεύμονες των ζώων. Η περιβαλλοντική καταστροφή ήταν ανυπολόγιστη...

Ο οικισμός Love Canal




Το 1978, ο οικισμός Love Canal, εγκατεστημένος κοντά στους καταρράκτες του Νιαγάρα στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, ήταν ένα καλοσχεδιασμένο χωριουδάκι για την εργατική τάξη, με εκατοντάδες σπίτια κι ένα σχολείο. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι «καθόταν» πάνω σε 21.000 τόνους τοξικών βιομηχανικών αποβλήτων, που είχαν θαφτεί επιμελώς κάτω από το έδαφος κατά τις δεκαετίες του '40 και του '50 από ντόπια εταιρία. Με τα χρόνια βέβαια, τα τοξικά απόβλητα άρχισαν να αφρίζουν στις αυλές και τα κελάρια των σπιτιών. Το 1978, το θέμα δεν μπορούσε πλέον να συγκαλυφθεί, με τους κατοίκους να πωλούν τα σπίτια τους στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση και να εγκαταλείπουν άρον-άρον την περιοχή. Η καταστροφή έμελλε βέβαια να οδηγήσει στην ίδρυση ομοσπονδιακού προγράμματος για τον καθαρισμό και άλλων μολυσμένων με τοξικά εδαφών...

Το τάνκερ Exxon Valdez



Τη νύχτα της 24ης Μαρτίου 1989, το τάνκερ Exxon Valdez προσέκρουσε στον ύφαλο Bligh των παρθένων νερών της Αλάσκας: το πετρέλαιο άρχισε να χύνεται στη θάλασσα σχηματίζοντας μια πετρελαιοκηλίδα που έμελλε να φτάσει στα 10,8 εκατομμύρια γαλόνια και να απλωθεί σε μια ακτίνα πάνω από 500 μίλια, μολύνοντας ταυτόχρονα και μερικές χιλιάδες μιλίων ακτογραμμής. Εκατοντάδες χιλιάδες πουλιά, ψάρια, φώκιες και άλλα ζώα θα πέθαιναν ως αποτέλεσμα των δολοφονικών συνεπειών της πετρελαιοκηλίδας, παρά την άμεση κινητοποίηση 11.000 ανθρώπων και 1.000 σκαφών για τον καθαρισμό της. Η πετρελαιοκηλίδα του Exxon Valdez θεωρείται η μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή που δημιούργησε ποτέ ο άνθρωπος σε ολόκληρη την αμερικανική ιστορία...

Στις 30 Σεπτεμβρίου 1999 συνέβαινε το χειρότερο -μέχρι τότε- πυρηνικό ατύχημα της Ιαπωνίας σε εγκαταστάσεις βορειοανατολικά του Τόκιο. Τρεις εργάτες του πυρηνικού εργοστασίου της Tokaimura, το κέντρο τότε της πυρηνικής βιομηχανίας της χώρας, έκαναν λάθος στο μείγμα ουρανίου, με την μπλε λάμψη να αναγγέλλει την καταστροφή: ο ένας έπεσε επιτόπου λιπόθυμος, ενώ οι δύο άλλοι εντός ολίγων λεπτών ένιωσαν ναυτία, με τα χέρια και το πρόσωπό τους να παραδίδονται σε σοβαρά εγκαύματα. Δύο από τους τρεις εργάτες πέθαναν, ενώ εκατοντάδες άλλοι εκτέθηκαν σε υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας...

Η λίμνη Αράλη




Στις αρχές Απριλίου του 2010, ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι-Μουν περιόδευε στην Κεντρική Ασία, όταν το βλέμμα του έπεσε στο ιδιόμορφο αυτό «νεκροταφείο πλοίων» - μια σειρά από σκουριασμένες ψαρόβαρκες, τράτες και άλλα εγκαταλειμμένα σκάφη κείτονταν πάνω σε μια έρημο που εκτεινόταν για χιλιόμετρα προς κάθε κατεύθυνση. Ήταν η λίμνη Αράλη, ή τουλάχιστον ό,τι ήταν κάποτε η λίμνη Αράλη! Εγκατεστημένη μεταξύ Ουζμπεκιστάν και Καζακστάν, η Αράλη ήταν άλλοτε η τέταρτη μεγαλύτερη λίμνη του πλανήτη (τόσο μεγάλη όσο η Ιρλανδία), από το '60 ωστόσο και τα αρδευτικά έργα των Σοβιετικών έχει απομείνει ένα κλάσμα της άλλοτε μεγαλειώδους λίμνης. Η Αράλη έχει πλέον συρρικνωθεί κατά 90%, κι εκεί που ήταν κάποτε ένας υγροβιότοπος που έσφυζε από ζωή, σήμερα είναι μια τεράστια έρημος θανάτου, που διαδραματίζει αρνητικό ρόλο στους ανθρώπους και τα ζώα που κατοικούν σε μια ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων γύρω της. Και βέβαια το τοπίο της απερήμωσης συμπληρώνεται ιδανικά με τα απομεινάρια των καραβιών, συνθέτοντας μια άκρως σουρεαλιστική σκηνή...

Το σύννεφο διοξίνης πάνω από τη Seveso



Στις 10 Ιουλίου 1976, μια έκρηξη σε εργοστάσιο χημικών της βόρειας Ιταλίας απελευθέρωσε ένα παχύ και λευκό σύννεφο διοξίνης, που εγκαταστάθηκε γρήγορα πάνω από την πόλη Seveso, στα βόρεια του Μιλάνου. Τα πρώτα θύματα ήταν τα ζώα, που πέθαιναν ανεξήγητα. Έπειτα από 4 ημέρες, η αρρώστια χτύπησε και τους ανθρώπους, με τα θύματα να υποφέρουν από ναυτία, συγκεχυμένη όραση, πληγές στο σώμα και άλλες σοβαρές δερματοπάθειες. Η πόλη εκκενώθηκε άρον-άρον τις επόμενες εβδομάδες, για να περιοριστούν οι συνέπειες. Οι κάτοικοι επέστρεψαν τελικά κάποια στιγμή πολύ αργότερα, και πλέον ένα τεράστιο πάρκο με δύο κολοσσιαίες δεξαμενές, με τα απομεινάρια εκατοντάδων ζώων, τα ερείπια του εργοστασίου και το χώμα που έλαβε τις μεγαλύτερες δόσεις διοξίνης, στήθηκε για να θυμίζει την οικολογική καταστροφή...

Η ασθένεια της Minamata



Για χρόνια, οι κάτοικοι της πόλης Minamata, που βρίσκεται στο νοτιότερο νησάκι της Ιαπωνίας, Kyushu, παρατηρούσαν τα ζώα να έχουν περίεργες συμπεριφορές, ιδιαίτερα τις κατοικίδιες γάτες: τα αξιαγάπητα αιλουροειδή πάθαιναν ξαφνικούς σπασμούς και κάποιες φορές πηδούσαν στη θάλασσα και πνίγονταν! Οι κάτοικοι ονόμαζαν μάλιστα την πάθηση που χτυπούσε τις γάτες τους «η ασθένεια της γάτας που χορεύει». Το 1956 ωστόσο θα σημειωνόταν το πρώτο ανθρώπινο κρούσμα της αρρώστιας που θα έμενε γνωστή ως «ασθένεια της Minamata», με τα συμπτώματα να περιλαμβάνουν σπασμούς, διαταραχές ομιλίας, απώλεια κινητικών λειτουργιών και ακούσιες κινήσεις των άκρων. Τρία χρόνια αργότερα, η έρευνα κατέληξε ότι τα βάσανα ανθρώπων και ζώων προήλθαν από τη βιομηχανική μόλυνση του κόλπου της Minamata από την εταιρία Chisso Corp., τον μεγαλύτερο εργοδότη στην πόλη-λιμάνι. Ο κατασκευαστής πλαστικών μόλυνε για χρόνια τα νερά με υδράργυρο και άλλα βαριά μέταλλα, τα οποία αποτελούσαν πλέον μέρος της καθημερινής διατροφής των κατοίκων. Χιλιάδες άνθρωποι είχαν υποφέρει σιωπηλά για χρόνια από την ασθένεια, ενώ και οι «ανεξήγητοι» θάνατοι των κατοίκων συνδέθηκαν ευθέως με τη μόλυνση...

Το Three Mile Island



«Πυρηνικό εφιάλτη» χαρακτήριζαν τα αμερικανικά πρωτοσέλιδα της 9ης Απριλίου 1979 τα γεγονότα στο νησάκι Three Mile Island. Στις 28 Μαρτίου, ο πυρηνικός αντιδραστήρας του Three Mile Island, δίπλα στο Harrisburg της Πενσιλβάνια, έλιωνε μέρα με τη μέρα, επιβεβαιώνοντας με δραματικό τρόπο τις ανησυχίες για την πυρηνική ενέργεια. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ενώ το γεγονός έγινε γνωστό ως ένα από τα χειρότερα πυρηνικά συμβάντα στην ιστορία της Αμερικής, τίποτα το φοβερό δεν συνέβη: κανείς δεν πέθανε, κανείς δεν εκτέθηκε σε υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας, ενώ το εργοστάσιο είναι λειτουργικό μέχρι και σήμερα. Το διακύβευμα ωστόσο της υπόθεσης έμελλε να αφήσει το στίγμα του: ο «πυρηνικός εφιάλτης» -που δεν ήρθε ωστόσο ποτέ- του Three Mile Island ήταν ο βασικότερος λόγος που κανένα καινούριο πυρηνικό εργοστάσιο δεν κατασκευάστηκε στην Αμερική τα τελευταία 30 χρόνια... 

Οι μέρες που έκλαψε η ΓηΟι χειρότερες περιβαλλοντικές καταστροφές

Με τα επίπεδα ραδιενέργειας να είναι ακόμα υψηλά στη Φουκουσίμα, μετά τα περσινά τραγικά γεγονότα, η οικολογική τραγωδία έδειξε για άλλη μια φορά τα δόντια της.

Ο πυρηνικός σταθμός της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία είναι το τελευταίο μεγάλο περιστατικό περιβαλλοντικής απειλής.

Οι συνέπειές του έχουν ήδη δείξει το μελανό τους πρόσωπο, με τα κύματα ραδιενέργειας που εκλύθηκαν να κρίνονται ακόμα και σήμερα ιδιαίτερα υψηλά....
http://www.newsbeast.gr/

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (1)
Ξέρατε ότι το αλκοόλ, σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν οι… Ρώσοι, δεν βοηθά τον οργανισμό να ζεσταθεί; Γνωρίζατε ότι ισχύει το ίδιο και για τα ζεστά ροφήματα; Γιατί είναι καλύτερο να φοράμε λευκά ρούχα τον χειμώνα και ποια φαγητά πρέπει να τρώμε για να μην… τουρτουρίζουμε; Συγκεντρώνουμε 11 πράγματα που πιθανότατα δεν γνωρίζατε για το κρύο και ξεδιαλύνουμε μύθους και αλήθειες που θα μας κρατήσουν… ζεστούς αυτόν τον χειμώνα.

  • Το αλκοόλ δεν μας ζεσταίνει
Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει την θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος (η οποία διαφέρει ελάχιστα από αυτή του δέρματος), αυξάνει την πιθανότητα υποθερμίας και εμποδίζει το σώμα από το να… τρέμει – θυμίζουμε ότι το «τουρτούρισμα» ωστόσο είναι η αυθόρμητη αντίδραση του οργανισμού για να διατηρηθεί ζεστός. Ο λόγος που αισθανόμαστε ότι κρυώνουμε λιγότερο όταν πίνουμε οινόπνευμα είναι η διαστολή των αγγείων και η ροή ζεστού αίματος από την πυρήνα προς το δέρμα μας. Αυτή η αίσθηση όμως είναι πρόσκαιρη και τελικά μειώνει την ικανότητα του σώματος να «πολεμά» το κρύο....


  • Για να ζεσταθείτε… φάτε πιπερόριζα

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (2)Το ginger, γνωστό στα μέρη μας και ως πιπερόριζα, χρησιμοποιούταν ακόμη και από γιατρούς ή και από… γιαγιάδες, πολλούς αιώνες πριν, για να καταπραΰνει το κρύωμα, την αίσθηση νοσηρότητας και στομαχικές ενοχλήσεις. Σύγχρονες επιστημονικές έρευνες τείνουν να επιβεβαιώσουν την λαϊκή σοφία, καθώς πειράματα έδειξαν ότι το ginger, ακόμη και ως συστατικό σε φαγητά, όπως για παράδειγμα σε μπισκότα, έχει την ικανότητα να αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος. Στην ίδια κατηγορία με την πιπερόριζα, εντάξτε και τις καυτερές πιπεριές, που προκαλούν εφίδρωση, και το καστανό ρύζι, οι σύνθετοι υδατάνθρακες του οποίου μας «ζεσταίνουν» γιατί είναι πιο δύσκολοι στην πέψη και αναγκάζουν τον οργανισμό να… δουλέψει εντονότερα.
  • Όλα είναι… στο μυαλό
Έχετε ακούσει για τους θιβετιανούς μοναχούς που κατορθώνουν με την δύναμη της σκέψης να ανεβάζουν την θερμοκρασία τους και να αψηφούν το κρύο, ακόμη και στις πιο παγωμένες γωνιές του βουνού; Οι ερευνητές του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης επιβεβαίωσαν με τις έρευνές τους ότι η ιδιαίτερη μορφή διαλογισμού τους, γνωστή ως «g-tummo», όντως τους επιτρέπει να ελέγχουν την «εσωτερική τους ενέργεια» και να αυξάνουν την θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος κατά βούληση. Και όχι μόνο αυτό, αλλά βρήκαν πως και οι άνθρωποι στον δυτικό κόσμο, που έχουν διδαχθεί τις δύο βασικές ασκήσεις αναπνοής αυτής της μεθόδου, έχουν κατορθώσει τα ίδια αποτελέσματα. Η πρώτη τεχνική περιλαμβάνει τον οραματισμό πως υπάρχουν φλόγες στην βάση της σπονδυλικής στήλης, ενώ η δεύτερη εξασκεί μία ειδική μέθοδο αναπνοής που παράγει θερμότητα. Μάλιστα, ένας ολλανδός ορειβάτης, με «όπλο» του παρόμοιες τεχνικές επιχείρησε την ανάβαση του όρους Κιλιμάντζαρο το 2009, φορώντας μόνο βερμούδα και σανδάλια. Φυσικά, δεν σας το συστήνουμε.
  • Η μοναξιά μας κάνει να κρυώνουμε

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (3)Η έλλειψη κοινωνικής επαφής μπορεί να έχει σωματικές επιπτώσεις, σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο, οι οποίοι βάλθηκαν να αποδείξουν πως η «κρύα αίσθηση» της μοναξιάς δεν είναι μόνο μεταφορική αλλά και κυριολεκτική. Στο πείραμά τους, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να ανακαλέσουν μία στιγμή από το παρελθόν τους κατά την οποία ένιωσαν αποκλεισμένοι κοινωνικά ή αποδεκτοί κοινωνικά. Στην συνέχεια, τους ζήτησαν να εκτιμήσουν την θερμοκρασία του δωματίου.

 Όσοι έφεραν στο μυαλό τους αναμνήσεις μοναξιάς, ένιωσαν πως το δωμάτιο ήταν αρκετά πιο κρύο από αυτούς που έφεραν στο νου τους αναμνήσεις από ευχάριστες κοινωνικές συναναστροφές.

Σε ένα άλλο πείραμα, οι συμμετέχοντες έπαιζαν ένα παιχνίδι με μπάλα, και σε κάποιους από αυτούς η μπάλα δεν έφτασε ποτέ, κάνοντάς τους να νιώσουν πως δεν συμμετέχουν. Ήταν εκείνοι που μετά το παιχνίδι επέλεξαν ζεστό φαγητό και ροφήματα, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε το σπίτι κρύο, απλώς δοκιμάστε να επικοινωνήσετε με κάποιον αγαπημένο σας – ίσως αυτό σας βοηθήσει να ζεσταθείτε – ψυχικά και σωματικά.
  • Τα ζεστά ροφήματα δεν μας ζεσταίνουν αλλά… μας δροσίζουν
Όταν καταναλώνουμε ένα ζεστό ρόφημα, οι νευρικές απολήξεις της γλώσσας στέλνουν στο υπόλοιπο σώμα το μήνυμα πως κάτι ζεστό εισέρχεται στον οργανισμό και ως εκ τούτου πρέπει να ενεργοποιηθεί η διαδικασία εφίδρωσης. Ο νευρολόγος Peter McNaughton του Πανεπιστημίου του Cambridge έχει επισημάνει πως “τα ζεστά ροφήματα κατά κάποιο τρόπο επηρεάζουν τους συστημικούς μηχανισμούς «ψύξης», κάτι που όχι μόνο εξισορροπεί την «ζέστη» του ροφήματος αλλά και την υπερκαλύπτει”. Αντίθετα, τα κρύα ροφήματα μπορούν να μας ζεστάνουν, καθώς «σφίγγουν» τα αιμοφόρα αγγεία.
  • Το κρυολόγημα δεν οφείλεται στον κρύο καιρό

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (4)Η έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες δεν μπορεί από μόνη της να προκαλέσει κρυολόγημα. Σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Υγείας και Ανθρωπιστικών Υπηρεσίων, «δεν υπάρχουν πειραματικές αποδείξεις ότι η έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνει τις πιθανότητες να κρυολογήσετε».

Στην πραγματικότητα, η αύξηση των κρυολογημάτων και των ασθενειών τον χειμώνα οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι περνούν τον περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, όπου η μεταφορά μικροβίων από τον έναν στον άλλον γίνεται… παιχνιδάκι. Αυτό σημαίνει πως το κρύο απλώς αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα αρκετά, ώστε οι ιοί που ήδη έχουμε κολλήσει καταφέρνουν να πάρουν τον έλεγχο του σώματός μας.
  • Η θερμότητα δεν φεύγει κατά κύριο λόγο από το κεφάλι μας
Ο μύθος της απώλειας μεγάλου μέρους της θερμότητας του σώματος από το κεφάλι ξεκίνησε πιθανότατα από στρατιωτικές έρευνες σε φαντάρους, οι οποίοι δεν φορούσαν καπέλα, επομένως τα αποτελέσματα έδειξαν το προφανές, πως η θερμότητα «διαφεύγει» από το πλέον ακάλυπτο μέρος του σώματος. Ωστόσο, οι αριθμοί λένε πως από το κεφάλι χάνεται μόλις το 7-10% τη θερμότητας του σώματος, ήτοι αναλογικά ισορροπημένη ποσότητα σε σχέση με τα άλλα μέρη του σώματος.
  • Οι άνδρες έχουν διαφορετική αίσθηση του κρύου από τις γυναίκες

10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (5)Επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε το 1998 έδειξε πως ενώ η θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος διαφέρει ελάχιστα μεταξύ ανδρών και γυναικών, τα γυναικεία χέρια είναι πολύ πιο κρύα σε σχέση με τα αντρικά, δείγμα της διαφορετικής αίσθησης του κρύου και της σωματικής θερμότητας στα δύο φύλα. Οι άνδρες διαθέτουν κατά μέσο όρο μεγαλύτερη μυϊκή μάζα από τις γυναίκες, οι οποίες διαθέτουν αναλογικά περισσότερο λίπος. Αφού λοιπόν οι μύες είναι καλοί στο να παράγουν θερμότητα, ενώ το λίπος στο να την αποθηκεύει σε μορφή ενέργειας, οι άνδρες τελικά έχουν ελαφρύ πλεονέκτημα στην αντοχή και την αίσθηση του κρύου.
  • Αν κρυώνετε, ίσως φταίνε… οι πρόγονοί σας
Γενετιστές του Πανεπιστημίου της California υποστηρίζουν πως όσοι έχουν προγόνους οι οποίοι ζούσαν σε βόρειες κλιματικές ζώνες, είναι «προγραμματισμένοι» να αντιμετωπίζουν καλύτερα το κρύο. Μάλιστα, εντόπισαν τέτοιες γενετικές μεταλλαγές σε αρκετούς Βορειοευρωπαίους, Ασιάτες της Ανατολής και Αμερικανούς με ρίζες στη Σιβηρική περιοχή. Αντίθετα, όσων η ρίζα του γενεαλογικού δέντρου ξεκινά στην Αφρική, δεν έχουν αυτή την μεταλλαγή του DNA. Ίσως μάλιστα, πιστεύουν, αυτή η διαφορά είναι η αιτία πολλών από τις ασθένειες που μαστίζουν το αφρικανικό/αμερικανικό πληθυσμό.
  • Τα λευκά ρούχα βοηθούν
10+1 πράγματα που δεν ξέρατε για το κρύο (6)
Η γνωστή θεωρία ότι τα λευκά ρούχα, που αντανακλούν το φως του ήλιου, πρέπει να φοριούνται το καλοκαίρι, και τα μαύρα, που το απορροφούν, πρέπει να επιλέγονται περισσότερο τον χειμώνα, ίσως χρειάζεται αναθεώρηση: Σύμφωνα με μια νέα θεωρία των Wolf και Walsberg που παρουσιάστηκε στα Oxford Journals, οι ανακλαστικές ιδιότητες του λευκού χρώματος ισχύουν και για την θερμότητα του σώματος. Έτσι, τα λευκά ρούχα, όπως τα μπουφάν, τείνουν να «φυλακίζουν» την θερμότητα που αποπέμπει το σώμα μας και να την επιστρέφουν σε εμάς, ενώ τα μαύρα ρούχα τείνουν να την αποπέμπουν. Βέβαια, η θεωρία τους δεν έχει αποδειχθεί ακόμη με χειροπιαστά αποτελέσματα, αλλά δεν βλάπτει να πειραματιστούμε με τους χρωματισμούς των ρούχων μας και να αποφανθούμε μόνοι μας με ποια αισθανόμαστε πιο ζεστοί.
  • Το κρύο μας βοηθά να αδυνατίσουμε
Όταν «τρέμουμε» από το κρύο, μπορούμε τουλάχιστον να παρηγορηθούμε από το γεγονός πως καίμε περισσότερες θερμίδες, καθώς σε χαμηλές θερμοκρασίες το σώμα δουλεύει πιο σκληρά για να διατηρήσει την θερμοκρασία του.


Πηγή: in2life.gr, από τον Γιώργο Κόκουβα

344. Bosch Hieronymous, «Christ carrying the cross» (120)

BOSCH Hieronymus, "Christ Carrying the Cross", 1516, Oil on panel, 74 x 81 cm, Museum voor Schone Kunsten, Ghent, Βέλγιο
«Πρόκειται για μία από τις πλέον παραισθησιογόνες δημιουργίες στην ιστορία της Δυτικής Τέχνης». Έτσι περιέγραψε τον περίφημο πίνακα ο Paul van der Broeck, φερόμενος ειδήμονας του Hieronymous Bosch. Το σιβυλλικό έργο του Φλαμανδού καλλιτέχνη «Η πορεία προς το Γολγοθά» “The way to Calvary”, είναι ιδιότροπο, ενοχλητικό, δεν απέχει καθόλου από το σύνολο των λοιπών στρυφνών έργων του Bosch. Ο συνωστισμός αφόρητος, οι φάτσες εξαιρετικά αποκρουστικές, χώρος δεν υπάρχει ούτε μιας ανάσας. Οι ειδικοί τολμούν να προσδιορίζουν το έργο με ασφάλεια μετά το 1500, δηλαδή στην τελευταία περίοδο του ζωγράφου, και κάτι θα ξέρουν.
Ο Bosch είχε επιλέξει να φιλοτεχνήσει κυρίως θρησκευτικά θέματα στο βίο του, ενώ το παρόν είχε αναδειχθεί στα πιο δημοφιλή και αγαπημένα. Μέσα σ’ όλον αυτόν το ζωγραφικό θόρυβο προβάλλει στο κέντρο η κεφαλή του Ιησού Χριστού, εμφανώς καταβεβλημένου από το άχθος του σταυρού, μέρους μόνο του οποίου αποτυπώνεται στον πίνακα. Παρά τη θεματική προσήλωση, ο ζωγράφος με κριτική ματιά σχολιάζει τον κόσμο και τις ανθρώπινες πράξεις με ευφυή τρόπο. Ο Χριστός μοναχικός και καρτερικός, φέρει στην πλάτη του τις αμαρτίες αυτού του άσχημου και κτηνώδους κόσμου και λυτρώνει την ίδια την ανθρωπότητα. Αυτή είναι η κύρια ιδέα που επιθυμούσε ο Bosch να μεταδώσει εδώ. Έξοχα η σκηνή εκτυλίσσεται σε δύο διαγωνίους, φαινόμενο αρκετά σπάνιο με ξεχωριστή σημασία. Η πρώτη διαγώνιος φέρεται κατά μήκος του Σταυρού προς το δεξιό κάτω άκρο, στον «κακούργο εξ ευωνύμων» δηλαδή. Η δεύτερη τρέχει από αντίστροφη πλευρά, από το Ιερό Μανδήλιον έως τη δεξιά άνω γωνία, όπου και απεικονίζεται ο κλέφτης που μετανόησε στο δεξιό πλευρό του Χριστού
Γύρω από το κέντρο του πίνακα πυκνώνουν πρόσωπα δυστυχισμένα και συστρεφόμενα, ίσως καρικατούρες της ανθρωπότητας, συμπιέζονται σαν πλάσματα της κόλασης, χαρακτηριστικό που αρέσκεται ο ζωγράφος να αποδίδει. Παράλληλα, συμπληρώνει και θεολογικά το έργο σημειώνοντας την απόκλιση της ανθρωπότητας από το λόγο του Θεού, που με τόση γαλήνη και κατανόηση διαγράφεται στο πρόσωπο του Θεανθρώπου. Εντύπωση προκαλεί η απουσία της Παρθένου Μαρίας, ενώ η μόνη γυναικεία μορφή στο έργο είναι αυτή της Αγίας Βερονίκης στο αριστερό κάτω άκρο, εύκολα αναγνωρίσιμη από το Άγιο Μανδήλιον που οριοθετεί το κατώτερο τμήμα του πίνακα. Όλες οι μορφές είναι αξιοσημείωτες για την ποικιλία των ενδυμάτων, των χειρονομιών, αλλά και των εκφράσεων των προσώπων τους, ενώ παράλληλα ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει για την επιλογή του ζωγράφου να απεικονίσει τόσο περίτεχνα τα καπέλα, προφανώς για να καλύψει το κενό από την ασάφεια του χώρου και της συνολικής απεικόνισης των ανθρώπινων μορφών.
Αγία Βερονίκη
Η τεχνική του Hieronymous Bosch είναι αρκετά εκλεπτυσμένη και φιλοσοφημένη, η χρωματική του παλέτα δε επιλέγει χρώματα σκοτεινά με λίγες φωτεινές σημάνσεις για να αποδώσουν στο μέγιστο την ιεροπρέπεια της σκηνής. Οι αντιθέσεις του καλού και του κακού, τα δαιμονικά προσωπεία, οι μοναδικές εκφράσεις, η χαοτική αλληλεπίδραση των μορφών συνηγορούν στην μοναδική ανάδειξη της κεντρικής μορφής με τρόπο αριστουργηματικό. Ο Jos de Sigenza, ένας Ισπανός συγγραφέας του 16ου αιώνα, δεν έγραψε άδικα: «Η διαφορά μεταξύ του Bosch και των άλλων ζωγράφων έγκειται στο γεγονός ότι οι άλλοι απεικόνισαν τον άνθρωπο όπως εμφανίζεται εξωτερικά. Μόνο ο Bosch τόλμησε να τον ζωγραφίσει όπως φαίνεται από μέσα.»
Ως φαίνεται… τι τραβάμε και δεν το μαρτυράμε! Έλα Ιερώνυμε να μας χαρτογραφήσεις τα εσώτερα!!!
O xartografos βρήκε θαυμάσια την αναφορά στη Χουακίνα και ξεδιάντροπα την αντέγραψε : http://xouakina.blogspot.com/2011/05/hieronymous-bosch-christ-carrying-cross.html