Translate

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Το σπορ της φοροδιαφυγής στην αρχαιότητα

Το σπορ της φοροδιαφυγής στην αρχαιότητα

24grammata.com/ αρχαιότητα/ οικονομία
γράφει ο Μιχάλης Τιβέριος
καθηγητής της Κλασικής Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ακαδημαϊκός

Η οικτρή οικονομική μας κατάσταση, η ανατροπή κοινωνικών κατακτήσεων και οι αποκαλύψεις περί διαφθοράς ενοίκων του κρατικού οικοδομήματος (των ρετιρέ αλλά και των υπογείων) μονοπωλούν καθημερινά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Σε τέτοιες αρνητικές συγκυρίες την κρίση την πληρώνουν πρωτίστως αυτοί που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Η απαίτηση να τιμωρηθούν οι καταχραστές του δημοσίου χρήματος και οι επίορκοι κρατικοί λειτουργοί (όχι και τόσο ολιγάριθμοι), και μάλιστα με δήμευση των περιουσιών τους, είναι διάχυτη. Εχουμε όμως και άλλα αρνητικά φαινόμενα. Μια διαβρωμένη κρατική μηχανή όπως η δική μας δυσκολεύεται να πατάξει ικανοποιητικά τη φοροδιαφυγή, που στον τόπο μας είναι ιδιαίτερα τροφαντή καθώς ταΐζεται γενναία και από την απύθμενη ανοχή της ελληνικής κοινωνίας.
Η φοροδιαφυγή είναι ένα πολύ παλιό «σπορ» το οποίο πιθανόν πρωτοεμφανίστηκε μαζί με τη φορολογία. Το ύψος των φόρων, όπως και η είσπραξή τους, απασχολούσε ανέκαθεν τους κυβερνώντες, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους οικονομικών κρίσεων όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα. Καθημερινά σχεδόν ακούμε για επιβολή νέων φόρων ή για αύξηση των ήδη υπαρχόντων, όπως επίσης και για λαμπρές επιδόσεις των ράμπο του ΣΔΟΕ. Εχει υποστηριχθεί ότι, αν ένας υπουργός Οικονομικών κατορθώσει να φορολογήσει το 75% των φορολογητέων κεφαλαίων, θα έχει επιτελέσει ηράκλειο άθλο.
Δεινές οικονομικές κρίσεις ξέσπασαν και στην Αθήνα του 4ου αι. π.Χ., συνοδευόμενες επίσης από φαινόμενα διαφθοράς. Η φορολογία των συμμάχων ήταν πλέον μακρινό όνειρο, τα έσοδα από τη φορολογία των εμπορευμάτων που έφθαναν στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω πτώσης των εμπορικών δραστηριοτήτων, είχαν μειωθεί, ενώ η εκμετάλλευση των μεταλλείων του Λαυρίου είχε περιοριστεί. Στην προσπάθειά του το αθηναϊκό κράτος να πετύχει αύξηση των οικονομικών πόρων του κάνει συνεχώς μεταρρυθμίσεις στο φορολογικό σύστημα. Μία από τις πιο γνωστές είναι η μεταρρύθμιση που έγινε επί άρχοντος Ναυσινίκου (378-377 π.Χ.) και συνοδεύθηκε από απογραφή της περιουσίας των φορολογουμένων. Σύμφωνα με αρχαία μαρτυρία, η περιουσία αυτή υπολογίστηκε σε 5.750
τάλαντα. Δεν θα ασχοληθώ με το αξιόπιστο της παραπάνω πληροφορίας. Θα συμπληρώσω μόνο ότι τότε ψηφίστηκε και ένας νόμος που προέβλεπε ακόμη πιο βαριές ποινές στους φοροφυγάδες. Για τους τότε φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς έχω αναφερθεί σε μια παλιότερη επιφυλλίδα μου (27.9.2009). Εδώ απλώς υπενθυμίζω ότι το αθηναϊκό κράτος συνήθως νοίκιαζε τους διάφορους φόρους έπειτα από δημόσιους διαγωνισμούς. Ο πλειοδότης έδινε αμέσως το συμφωνηθέν ποσό και στη συνέχεια φρόντιζε να το εισπράξει από τους υπόχρεους, φυσικά με το παραπάνω.
Μια χρονιά στις αρχές του 4ου αι. π.Χ. ένας πλειοδότης ξέρουμε ότι πλήρωσε ως φόρο επί των εισαγομένων και εξαγομένων από το λιμάνι του Πειραιά προϊόντων 30 τάλαντα και εισέπραξε 36. Κέρδισε, δηλαδή, 6 τάλαντα (περίπου 3.500 μεροκάματα). Επειτα από τρία χρόνια ένας άλλος πλειοδότης, πιο γενναιόδωρος, έδωσε στο κράτος για τον ίδιο φόρο 36 τάλαντα, δεν γνωρίζουμε όμως το ποσό που κέρδισε. Επειδή ο σχετικός φόρος ήταν 2% επί της αξίας των διακινηθέντων προϊόντων, μπορούμε να υπολογίσουμε τη συνολική τους αξία. Κόστιζαν γύρω στα 1.800-2.000 τάλαντα, ποσό που ισοδυναμούσε περίπου με 1.000.000-1.200.000 μεροκάματα.
Σε δύσκολες οικονομικές καταστάσεις εξυπακούεται ότι δεν υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή στους δημόσιους αυτούς διαγωνισμούς. Ετσι το κράτος έπρεπε το ίδιο να φροντίσει για την είσπραξη των φόρων. Μια σχετική ιστορία, η οποία συνέβη κατά τη φορολογική μεταρρύθμιση του 378-377 π.Χ., είναι ενδεικτική. Πρωτοστατεί ο Ανδροτίων Ανδρωνος, ένα αμφιλεγόμενο πρόσωπο της αθηναϊκής δημόσιας ζωής. Πρότεινε στους Αθηναίους τρεις τρόπους για να γεμίσουν το κρατικό ταμείο. Ο ένας ήταν να βάλουν χέρι στα ιερά τους και να λιώσουν τα χρυσά αφιερώματα που υπήρχαν σ΄ αυτά κόβοντας στη συνέχεια χρυσά νομίσματα. Ο άλλος ήταν να επιβάλουν έκτακτους φόρους και ο τρίτος να κυνηγήσουν τους φοροφυγάδες. Οπως ήταν αναμενόμενο, προτιμήθηκε η τρίτη λύση. Ο ίδιος ο Ανδροτίων έπεισε τους Αθηναίους να τον ορίσουν φοροεισπράκτορα που θα αναλάμβανε να εισπράξει τη φοροδιαφυγή, κάτι που τελικά και έκανε, όχι όμως με ιδιαίτερη επιτυχία, αν και χρησιμοποίησε καταπιεστικά και ενίοτε απάνθρωπα μέσα. Εισορμούσε με τους μπράβους του σε σπίτια οφειλετών σπάζοντας τις πόρτες και κάνοντας τα στρώματα των κρεβατιών άνω-κάτω προκειμένου να εντοπίσει τυχόν κρυμμένους θησαυρούς, βασάνιζε πολίτες για να εισπράξει ακόμη και… πενταροδεκάρες. Εντρομοι οι ένοικοι εγκατέλειπαν τα σπίτια τους και πηδώντας από στέγη σε στέγη ζητούσαν καταφύγιο σε γειτονικά τους πρόσωπα.
Ο ίδιος ο Ανδροτίων δεν ήταν ένα άμεμπτο δημόσιο πρόσωπο, όπως δηλαδή συμβαίνει και με σημερινούς φοροεισπράκτορες. Λίγο πριν από τα μέσα του 4ου αι. π.Χ., δοθείσης ευκαιρίας, δεν δίστασε, μαζί με φίλους του, να οικειοποιηθούν εννιάμισι τάλαντα. Καθώς η… λαδιά αποκαλύφθηκε και οι τότε νόμοι ήταν αυστηροί και εφαρμοστέοι, καταδικάστηκαν να πληρώσουν το διπλάσιο του ποσού που είχαν καταχρασθεί. Αδυνατώντας να πληρώσουν το βαρύ πρόστιμο και προ του κινδύνου να οδηγηθούν στις φυλακές έθεσαν σε εφαρμογή, με τη βοήθεια πολιτικών φίλων τους, μια νομικίστικη διαδικασία που απέτρεπε την επαπειλούμενη φυλάκισή τους, εξασφαλίζοντας όμως και την επιστροφή των εννιάμισι ταλάντων.
http://www.tovima.grhttp://grafeiokratika.blogspot.gr/

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Freedom Ship: Η πλωτή πόλη του μέλλοντος

Freedom Ship: Η πλωτή πόλη του μέλλοντος

Όσοι υποφέρετε από ναυτία κάθε φορά που ταξιδεύετε με πλοίο, ενδεχομένως να μην αντέξετε… ούτε καν στην ιδέα της… ιδέας που είχε μια εταιρεία που εδρεύει στη Φλόριντα των ΗΠΑ για την πόλη του μέλλοντος.
Πρόκειται για μια εξ ολοκλήρου πλωτή πόλη, που ακούει στο όνομα «Freedom Ship», δηλαδή το «πλοίο της ελευθερίας».

Το τεράστιο αυτό σκάφος έχει μήκος 1,6 χιλιόμετρα, ύψος 25 ορόφων και αρκετό χώρο για… 50.000 μόνιμους κατοίκους!


(Θα) Διαθέτει σχολεία, νοσοκομεία, γκαλερί και χώρους τέχνης, καταστήματα, πάρκα, ένα ενυδρείο, καζίνο, εμπορικό κέντρο καθώς και ένα αεροδρόμιο στην οροφή και μια μαρίνα στο πίσω μέρος.

Την τεράστια πλωτή πόλη σχεδίασε η εταιρεία Freedom Ship International (FSI), ενώ το κόστος κατασκευής της υπολογίζεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Θα ζυγίζει 2,7 εκατομμύρια τόνους, που σημαίνει ότι θα είναι… πολύ μεγάλη για να «μπει» σε ένα λιμάνι.


Το «πλοίο της ελευθερίας» θα ταξιδεύει στους ωκεανούς, κάνοντας το γύρο της υφηλίου δύο φορές το χρόνο.

Η διαδρομή που θα ακολουθήσει θα είναι η εξής: από τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, θα διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και θα φτάσει στην Ευρώπη μέχρι την Ιταλία, απ’ όπου θα κατέβει προς την Αφρική, θα κάνει το γύρο της «Μαύρης Ηπείρου», θα συνεχίσει προς την Αυστραλία, από εκεί θα κατευθυνθεί βόρεια προς την Ασία, για να καταλήξει στις δυτικές ακτές της Βόρειας Αμερικής και της Λατινικής Αμερικής.


Πέρα από τους μόνιμους κατοίκους της, η πλωτή πόλη θα έχει επιπλέον χώρο για 30.000 επισκέπτες κατά τη διάρκεια της ημέρας, 20.000 άτομα πλήρωμα και 10.000 νυχτερινούς επισκέπτες, που θα περνούν τη νύχτα εκεί.


Το αεροδρόμιο, στο πάνω κατάστρωμα, θα μπορεί να εξυπηρετεί ιδιωτικά και μικρά εμπορικά αεροσκάφη, που θα μεταφέρουν μέχρι 40 επισκέπτες το καθένα.


Το πλάτος του πλοίου θα είναι 229 μέτρα, το ύψος θα ξεπερνά τα 100 μέτρα και το μήκος του θα είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από αυτό του κρουαζιερόπλοιου Queen Mary II, γράφει η βρετανική Daily Mail.http://kosmoskaipolitismos.blogspot.gr/2013/11/freedom-ship.html

14 περίεργοι δρόμοι από ολόκληρο τον κόσμο

14 περίεργοι δρόμοι από ολόκληρο τον κόσμο

Ένας δρόμος στην Κίνα με ένα σπίτι στη μέση του και 13 ακόμα από τις πιο περίεργες λεωφόρους του πλανήτη...

Η ακλόνητη αντίσταση ενός πεισματάρικου ηλικιωμένου ζευγαριού οδήγησε στο να φτιαχτεί ένας δρόμος γύρω από το σπίτι τους στην περιοχή Γουενλίνγκ, στην επαρχία Ζεγιάνγκ, στην Κίνα. Το ζευγάρι αρνήθηκε να υπογράψει μία συμφωνία που θα επέτρεπε στην κατεδάφιση του σπιτιού τους, υποστηρίζοντας πως η αποζημίωση που τους έδιναν δεν ήταν αρκετή για να καλύψει το κόστος της ανακατασκευής. Έτσι, οι αρχές αποφάσισαν να προχωρήσουν το έργο, με το σπίτι να παραμένει στη μέση του δρόμου.


Ωστόσο αυτή η περίπτωση απέχει πολύ από το να αποτελεί τον πιο περίεργο δρόμο στον πλανήτη. Διαβάστε παρακάτω για περισσότερες τρελές λεωφόρους, απίθανες διαβάσεις και αστείους κόμβους.

Ο “διάδρομος γκρεμός” Γκουαολιάνγκ, Κίνα

Το σπίτι στην περιοχή Γουενλίνγκ απέχει πολύ από το να βρίσκεται στον πιο περίεργο δρόμο της Κίνας. Αυτός ο τρομακτικός “διάδρομος στο γκρεμό” που έχει μήκος 1250 μέτρα, ύψος 5 και πλάτος 4, είναι “κρεμασμένος” 110 μέτρα ψηλά σ’ έναν γκρεμό στην επαρχία Χενάν, και τον διασχίζουν μόνο οι πιο τολμηροί οδηγοί.


Κατασκευάστηκε το 1972 από 14 κατοίκους του κοντινού χωριού Γκουαολιάνγκ, που ήταν τόσο απογοητευμένοι που η μοναδική διαδρομή προς τον απομονωμένο οικισμό τους ήταν μία κάτι σαν... πτήση πάνω σε 720 απότομα σκαλιά, που πήραν τελικά την κατάσταση στα χέρια τους.

Ο τοπικός άντρας Σεν Μινγκξλέν οδήγησε 13 εργάτες στο να πελεκίσουν έναν δρόμο μέσα τον βράχο, παρά το γεγονός πως δεν είχαν καθόλου ηλεκτρικό ή μεγάλα μηχανήματα. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να ολοκληρώσουν τον “διάδρομό” τους, που είναι διάσπαρτος με 35 τρύπες σε μέγεθος παράθυρου, από τα οποία πέταγαν τις πέτρες το διάστημα της κατασκευής. Οι άντρες χρησιμοποίησαν 10 τόνους από τρυπάνια και 4.000 σφυριά για να ολοκληρώσουν το επιχείρημά τους, με έναν άντρα να πεθαίνει όταν γλίστρησε και έπεσε στο κενό.

North Yungas Highway, Βολιβία

Ο δρόμος North Yungas στην Βολιβία είναι ακόμα ένας από τους πιο διάσημους που βρίσκονται στην άκρη ενός γκρεμού. Αυτός ο χωμάτινος δρόμος συνδέει την Λα Παζ με την Λεκάνη του Αμαζονίου, και είναι τόσο στενός σε ορισμένα σημεία που μπορεί να προκαλέσει περίεργες “πρόσωπο με πρόσωπο” συναντήσεις ανάμεσα σε οχήματα σ’ αυτό το απόκρημνο πέτρινο μέρος, όπως δείχνει και η παραπάνω φωτογραφία.

Trollstigen, Νορβηγία

Αυτός ο φιδωτός δρόμος στην Νορβηγία είναι γνωστός ως Trollstigen, που στα Αγγλικά σημαίνει, το “μονοπάτι του καλικάντζαρου”. Είναι μία μεγάλη τουριστική ατραξιόν της περιοχής Ραούμα της χώρας, και έχει κλίση 9% και έντεκα φουρκέτες.

Γέφυρα Storseisundet, Atlantic Ocean Road, Νορβηγία

Επίσης στη Νορβηγία βρίσκεται αυτή η με υποστηρίγματα γέφυρα που μοιάζει να “βουτάει”, και η οποία αποτελεί κομμάτι μίας διαδρομής που περνάει μέσα από μία αλυσίδα από νησιά στα βόρεια της χώρας.

Lombard Street, Σαν Φρανσίσκο, Αμερική

Καμία λίστα από ασυνήθιστους δρόμους δεν θα ήταν πλήρης χωρίς τον στριφτό δρόμο Lombard του Σαν Φρανσίσκο, που έχει καταγραφεί ως πιο στρεβλός στον κόσμο.

Baldwin Street, Νέα Ζηλανδία

Ο δρόμος Baldwin στην περιοχή Ντούνεντιν στη Νέα Ζηλανδία έχει την διάκριση να είναι ο πιο απότομος αστικός δρόμος στον κόσμο, με κλίση 35%.

Umeda Exit, Hanshin Expressway, Ιαπωνία

Ενώ οι Κινέζοι έχουν όρεξη να φτιάξουν ένα δρόμο γύρω από ένα κτίριο, οι Ιάπωνες φαίνεται πως προτιμούν να χτίσουν ένα κτίριο γύρω από ένα δρόμο. Η έξοδος Umeda στον αυτοκινητόδρομο Hanshin στην Οσάκα, περνάει μέσα από το κτίριο Gate Tower της πόλης.

Λειψία/Halle Airport Bridge, A14, αυτοκινητόδρομος, Γερμανία

Αυτός ο δρόμος στην Λειψία περνάει κάτω από το αεροδρόμιο της πόλης, κάτι που σημαίνει πως τα οχήματα συχνά οδηγούν κάτω από αεροπλάνα που τροχοδρομούν!

Magic Roundabout, Σουίντον, Βρετανία

Το “The Magic Roundabout” στο Σουίντον της Βρετανίας πήρε το όνομά του από ένα θρυλικό Βρετανικό παιδικό τηλεοπτικό show και πρέπει να κατατάσσεται ως μία από τις πιο αχρείαστα μπερδεμένες κυκλικές διασταυρώσεις στον κόσμο.

Κόμβος Judge Larry Pregerson, Καλιφόρνια, Αμερική

Όσο αφορά τους δαιδαλώδης κυκλοφοριακούς κόμβους, το Magic Roundabout δεν έχει καμία σχέση με το περίπλοκο μπέρδεμα από πλατφόρμες και εξόδους στον κόμβο Judge Harry Pregerson στην Καλιφόρνια.

Grimsel Pass, Ελβετία

Το φιδωτό πέρασμα Grimsel στην περιοχή Upper Rhone Valley της Ελβετίας βοηθάει τους οδηγούς να διασχίσουν τις απότομες βουνοπλαγιές της περιοχής.

Atlas Mountains Road, Μαρόκο

Αυτό το όμορφο (αν και τρομακτικό) κομμάτι του δρόμου βρίσκεται στην περιοχή Torda Gorge στα εκπληκτικά βουνά  Άτλας στο Μαρόκο.

Passo dello Stelvio, Ιταλία

Το Passo dello Stelvio, που βρίσκεται σε υψόμετρο 2.757 μέτρων, αποτελεί το ψηλότερο ασφαλτωμένο πέρασμα στις Ανατολικές Άλπεις. Έχει έναν εκπληκτικό αριθμό από 60 φουρκέτες, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί ως “ο καλύτερος δρόμος για οδήγηση στον κόσμο” από το Βρετανικό τηλεοπτικό πρόγραμμα Top Gear.

lifestyle.gr.msn.comhttp://kosmoskaipolitismos.blogspot.gr/2013/01/14.html

Dark Hedges: Ένας… παράξενος δρόμος!

Dark Hedges: Ένας… παράξενος δρόμος!

Είναι ένα από τα πιο φωτογραφημένα φυσικά τοπία στη Βόρεια Ιρλανδία αλλά και ένα από τα πλέον δημοφιλή αξιοθέατα για τους επισκέπτες της περιοχής, ντόπιους και ξένους...
Επιπλέον έχει αποτελέσει έμπνευση πολλών ζωγράφων ανά τον κόσμο ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχει συμμετάσχει σε ταινίες αλλά και ντοκιμαντέρ.

Ο λόγος για το περίφημο φυσικό τούνελ που σχηματίζουν οι κορμοί των δέντρων στην περιοχή Dark Hedges, μία από τις ωραιότερες διαδρομές του κόσμου. Την ημέρα το φως του ήλιου διαπερνά τα κλαδιά και δημιουργεί όμορφα χρώματα πάνω στο φύλλωμα ενώ το βράδυ ο δρόμος αποκτά απόκοσμο χαρακτήρα και ένα σκηνικό βγαλμένο από ταινία τρόμου!http://kosmoskaipolitismos.blogspot.gr/2013/11/dark-hedges.html








Dark Tower: Ο «πύργος» των… φτωχών!

Dark Tower: Ο «πύργος» των… φτωχών!

Με μια πρώτη ματιά ο θεατής βλέπει έναν τεράστιο κυλινδρικό όγκο να δεσπόζει στο Γιοχάνεσμπουργκ και σε καμία περίπτωση δεν φαντάζεται ότι πρόκειται για τον ψηλότερο πύργο διαμερισμάτων της Αφρικής. 

Κι όμως η γιγάντια τσιμεντένια δομή, σκοτεινή στο εσωτερικό της, φιλοξενεί ακόμα και σήμερα φτωχούς και περιθωριακούς κατοίκους της πόλης. Η δημιουργία του βέβαια ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, όταν τη δεκαετία του ’70 κατασκευάστηκε για να γίνει ένα πολυτελές συγκρότημα διαμερισμάτων.


Το περίφημο Ponte City Apartments έχασε την αίγλη του και προσφέρει πλέον μια δραματική εικόνα παρακμής σε όποιον το επισκεφθεί. Απορρίμματα παντού, εγκατάλειψη, μια μεγάλη μαύρη «τρύπα» με βρόμικους τοίχους και σπασμένα τζάμια… Όλες οι προσπάθειες αναδιαμόρφωσης και ανακαίνισης έπεσαν στο κενό μέχρι σήμερα και αυτό που απομένει για όσους μένουν σε αυτή την κάθετη «φυλακή», όπως την χαρακτηρίζουν, είναι η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.






 perierga.grhttp://kosmoskaipolitismos.blogspot.gr/2013/11/dark-tower.html

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ

Το να είσαι πλούσιος σημαίνει ότι μπορείς να αγοράζεις πράγματα που στην πραγματικότητα, ενώ είναι πάρα πολύ ακριβά, είναι… άχρηστα. Μερικά από αυτά που θα δείτε μπορεί να σας φανούν εντυπωσιακά και εκκεντρικά αλλά μόλις δείτε την τιμή τους θα καταλάβετε...
Δείτε παρακάτω τα πανάκριβα αλλά… άχρηστα αντικείμενα σύμφωνα με το therichest

10. Φακελάκι τσαγιού - 14.000 δολάρια

exp10
Το τσάι γενικά είναι ένα από τα φθηνά ροφήματα αλλά αυτό κάνει την ανατροπή. Πρόκειται για ένα σακουλάκι τσαγιού επιστρωμένο με διαμάντια που είναι διαθέσιμο έναντι των 14.000 δολαρίων. Το συγκεκριμένο φακελάκι δημιουργήθηκε για τον εορτασμό της 75ης επετείου της Brooke Bond PG Tips. Το φακελάκι καλύπτεται με 280 διαμάντια, αλλά έχει και πραγματικά φύλλα τσαγιού στο εσωτερικό του.

9. Χρυσό τουβλάκι LEGO - 14.450 δολάρια

exp9
Ένα τουβλάκι lego από μόνο του δεν έχει κάποια σημαντικά αξία. Αν είναι όμως από χρυσάφι; Σύμφωνα με το therichest το χρυσό LEGO έχει το ίδιο μέγεθος και σχήμα με το κανονικό παιχνίδι, αλλά είναι κατασκευασμένο από 25,65 γραμμάρια χρυσού 14 καρατίων. Το πρόβλημα με αυτό το LEGO είναι ότι δεν μπορεί κάποιος να έχει όλο το σετ ενώ αν το βάλει με κανονικά τουβλάκια μάλλον θα αρχίσει να γδέρνεται.

8. Φακός επαφής από διαμάντια - 15.000 δολάρια

exp8
Οι φακοί επαφής είναι πολύ χρήσιμοι για όσους έχουν μυωπία αλλά έχουν κάποιο κόστος. Δεν έχουν βέβαια το κόστος αυτού του ζευγαριού φακών επαφής που έχουν διαμάντια και αξία 15.000 δολαρίων. Οι φακοί αυτοί έχουν 18 διαμάντια αλλά αν τους φορέσει κανείς για πολύ μπορεί να βλάψει τα μάτια του από τους πολύτιμους λίθους.

7. Μπάλα κρίκετ - 68.500 δολάρια

exp7
Σίγουρα μια απλή μπάλα κρίκετ δεν κοστίζει πάρα πολύ αλλά το 2007 δημιουργήθηκε μια μπάλα κρίκετ με κόστος 68.500 δολαρίων. Μοιάζει με μια ντισκομπάλα και είναι εξοπλισμένη με 5.728 διαμάντια. Κατασκευάστηκε από την Gitanjali Gems Limited και αφιερώθηκε στους καλύτερους παίκτες στο Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ το 2007. Ωστόσο σίγουρα δε θα δοκιμάσει κανείς να παίξει με αυτήν.

6. LCD TV με διαμάντια - 130.000 δολάρια

exp6
Δεν είναι απλά ένα νέο τεχνολογικό προϊόν είναι ένα… κόσμημα με μια ιδιαίτερα υψηλή τιμή. Η Yalos Diamond LCD TV καλύπτεται από λευκό χρυσό και πανάκριβα διαμάντια. Όπως αναφέρει το therichest είναι άγνωστο κατά πόσο λειτουργεί πραγματικά, αλλά η εικόνα μάλλον θα είναι θολή σε σχέση με τα διαμάντια.

5. Στυλό από ρουμπίνια και διαμάντια - 595.000 δολάρια

exp5
Οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε απλά στυλό από τα οποία μάλιστα χάνουμε πολλές φορές τα καπάκια τους. Αυτό το χειροποίητο όργανο γραφής όμως είναι φτιαγμένο από ρουμπίνια και διαμάντια αλλά και χρυσό 18 καρατίων. Μάλλον βέβαια κάποιος θα φοβάται και να το κρατήσει για να γράψει, μήπως χαλάσει.

4. Σκάκι - 600.000 δολάρια

exp4
Ένα απλό σκάκι δεν έχει συνήθως υψηλή τιμή και τα κομμάτια του είναι αρκετά φθηνά για να αντικατασταθούν. Αυτό δεν ισχύει όμως και με αυτό το ειδικό σετ σκακιού το οποίο έχει τιμή 600.000 δολαρίων. Αντί για τα απλά πλαστικά πιόνια έχει κομμάτια κατασκευασμένα από λευκά και μαύρα διαμάντια, 320 στο σύνολο. Αυτό το σκάκι ήταν μέρος της συλλογής του Charles Hollander και κατασκευάστηκαν άλλα έξι, ενώ το καθένα χρειάστηκε 4.500 ώρες για να ολοκληρωθεί.

3. Χρυσό χαρτί υγείας - 1,38 εκατομμύρια δολάρια

exp3
Ίσως το τελευταίο πράγμα για το οποίο θα έδιναν πολλοί αρκετά χρήματα είναι το χαρτί υγείας. Η εξωφρενική τιμή για την οποία πωλήθηκε το συγκεκριμένο είναι 1.380.000 δολάρια. Το συγκεκριμένο ρολό κατασκευάστηκε από την Toilet Paper Man στην Αυστραλία, αποτελείται από χρυσό 22 καρατίων και υποτίθεται ότι είναι ασφαλές στη χρήση. Αλλά ποιος θα το χρησιμοποιήσει;

2. Μαγνητικό κρεβάτι - 1,6 εκατομμύρια δολάρια

exp2
Πρόκειται για ένα κρεβάτι-μαγνήτη που αιωρείται. Αυτό το κρεβάτι σας κάνει κυριολεκτικά να νιώθετε σαν να κοιμάστε στον αέρα, επειδή χρησιμοποιεί μαγνήτες ώστε να το κάνει να αιωρείται μακριά από το έδαφος. Μπορεί να σηκώσει έως 2.000 κιλά αλλά αν πέσει μάλλον δεν θα είναι πολύ διασκεδαστικό. Είναι άγνωστο κατά πόσο ή όχι αυτό το κρεβάτι μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας, αλλά αν έχετε 1,6 εκατομμύρια δολάρια μπορείτε να το μάθετε…

1. Κολάρο σκύλου - 3,2 εκατομμύρια δολάρια

exp1
Η αγάπη στα κατοικίδια είναι αδιαμφισβήτητη αλλά αυτό το αξεσουάρ ξεπερνά κάθε φαντασία. Αυτό το κολάρο Amour Amour Dog φτιαγμένο από το «I Love Dogs Diamonds» κοστίζει 3,2 εκατομμύρια δολάρια, είναι κατασκευασμένο από λευκό χρυσό 18 καρατίων και έχει επίσης στοιχεία πλατίνας και δέρματος κροκοδείλου. Βέβαια το μόνο σίγουρο είναι ότι αν κάποιος το φορέσει στο σκύλο του θα αποτελεί κινούμενο δέλεαρ για τους κλέφτες.http://www.newsbeast.gr/weird/arthro/2154706/deka-panakriva-alla-achrista-antikimena

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

Το τέλος του G20

Το τέλος του G20

Το γκρουπ έχει χάσει τον σκοπό του;

Κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου της Ημέρας της Εργασίας, οι ηγέτες των χωρών του G-20 συγκεντρώθηκαν στην Hangzhou, στην Κίνα, για την ετήσια σύνοδο κορυφής τους. Στόχος τους το τρέχον έτος: Σώστε το καλό όνομα της παγκοσμιοποίησης, η οποία πρόσφατα δέχεται πλήγματα. Στον απόηχο του Brexit, της υποψηφιότητας για την προεδρία των ΗΠΑ του Ρεπουμπλικανού υποψήφιου Donald Trump, της ανόδου της ευρωπαϊκής ακροδεξιάς, και του αντι-Δυτικισμού της ίδιας της Κίνας, οι ηγέτες του G-20 έπρεπε να ανανεώσουν την δέσμευσή τους για την συλλογική οικονομική ανάπτυξη και το ανοικτό διασυνοριακό εμπόριο και τις επενδύσεις.
Το πρόβλημα είναι ότι, μερικές από τις χώρες-μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, ενδιαφέρονται για την προώθηση των στόχων αυτών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η στάση των Ηνωμένων Πολιτειών σχετικά με το εμπόριο ρέπει ολοένα και περισσότερο προς τον προστατευτισμό. Και οι δύο προεδρικοί υποψήφιοι αντιτίθενται στην εμπορική συμφωνία Trans-Pacific Partnership με την αιτιολογία ότι οι εργαζόμενοι και η βιομηχανία των ΗΠΑ θα βγουν στο τέλος χαμένοι. Οι προορισμοί των κινεζικών επενδύσεων, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αφρική αρνούνται όλο και πιο υψηλού προφίλ διασυνοριακές συμφωνίες με κινεζικές εταιρείες, λόγω υποτιθέμενων ανησυχιών εθνικής ασφάλειας. Από την πλευρά της, η Κίνα δεδομένης της επιβράδυνση της δικής της οικονομίας θεωρεί ότι δεν είναι σε θέση να υπερασπιστεί μια εξωστρεφή πολιτική.
Είναι ειρωνικό, δεδομένου ότι στην σχεδόν χωρίς καμία γκάφα, λαμπερή σειρά της Κίνας ως οικοδεσπότης του G-20, ολοκληρωθείσα από ένα ανακοινωθέν που υπόσχεται όλες τις σωστές λύσεις για τα παγκόσμια προβλήματα, το πιο σημαντικό αποτέλεσμα αυτής της συνόδου κορυφής είναι ότι γίνεται σαφές πως ο κόσμος χρειάζεται να αξιολογήσει εκ νέου τον ρόλο του ίδιου του οργανισμού. Το είδος του συντονισμού της εγχώριας πολιτικής που θεωρεί ως άγιο δισκοπότηρο έχει αυστηρά όρια όταν δοκιμάζεται από τις πολιτικές και οικονομικές πραγματικότητες επί του εδάφους. Μετά από δύο ημέρες συνεδριάσεων, και ενός έτους παράπλευρες συναντήσεις μεταξύ των υπουργών Οικονομικών και άλλων αξιωματούχων, η Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα ήταν η μόνη πρωτοβουλία με συγκεκριμένες απαιτήσεις στις οποίες μπόρεσε να συμφωνήσει το G-20. Αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα ότι άλλα ζητήματα που στο παρελθόν είχαν φανταστεί ως παγκόσμιου χαρακτήρα, στην πραγματικότητα δεν είναι.
16092016-1.jpg
Οι ηγέτες ποζάρουν για μια οικογενειακή φωτογραφία κατά την διάρκεια της συνόδου κορυφής του G20 στην Hangzhou, στην επαρχία Zhejiang, στην Κίνα, στις 4 Σεπτεμβρίου του 2016. DAMIR SAGOLJ / REUTERS
--------------------------------------
ΣΦΥΡΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Η παράδοση της συνόδου κορυφής του G-20 καθιερώθηκε στα τέλη του 2008 ως απάντηση στην οικονομική κρίση και στην αναγνώριση ότι οι αναδυόμενες οικονομικές δυνάμεις έξω από το G-7 θα είναι καθοριστικές για την επανεξισορρόπηση του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος. Στην σύνοδο κορυφής του Νοεμβρίου του 2008, οι ηγέτες του G-20 συμφώνησαν να συνεισφέρουν 1.100 τρισεκατομμύρια δολάρια στο ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα, μεταξύ άλλων διεθνών χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Αυτά τα χρήματα στην συνέχεια θα χρησιμοποιούνταν για εγχύσεις κεφαλαίων προς χώρες σε περιόδους οικονομικής δυσχέρειας, εμποδίζοντας μια πιο ευρείας κλίμακας «μόλυνση». Οι χώρες συμφώνησαν επίσης να κάνουν αυστηρότερη την ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των hedge funds. Πιο εκπληκτικό, και ίσως ως ένδειξη της πίεσης που αισθάνθηκαν οι ηγέτες να ενεργήσουν για την αντιμετώπιση της κρίσης του 2008 είναι ότι δεσμεύθηκαν να συνεργαστούν για διεθνή μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, μια πρωτοβουλία που θα σήμαινε παραχώρηση κάποιας κυριαρχίας επί των εγχώριων πολιτικών παραγωγής [κρατικών] εσόδων.
Από την πλευρά του, επί της συνεισφοράς του 1,1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, το νέο τμήμα του G-20 από την αναδυόμενη αγορά δεν έφυγε με άδεια χέρια. Από το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε, 43 δισεκατομμύρια δολάρια προέρχονταν από την Κίνα. Επιπλέον, το Πεκίνο συμφώνησε να περάσει μια δέσμη δημοσιονομικών κινήτρων ύψους 586 δισ. δολαρίων. Η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Νότια Αφρική κατέλαβαν επίσης περίοπτη θέση στην εκστρατεία για κεφάλαια του ΔΝΤ. Στην σύνοδο κορυφής του Πίτσμπουργκ το 2009, οι ηγέτες του G-20 συμφώνησαν να αυξήσουν την ισχύ της ψήφου των αναπτυσσόμενων χωρών στο ΔΝΤ κατά 5% και στην Παγκόσμια Τράπεζα κατά 3%. Η Κίνα τότε ξεπέρασε την Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Γαλλία διατηρώντας το τρίτο μεγαλύτερο κομμάτι των μετοχών και των ψήφων του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Αυτή η αναγνώριση της ανάδυσης της Κίνας ως παγκόσμιου ηγέτη έχει οδηγήσει σε άλλα σημαντικά επιτεύγματα για το Πεκίνο, επίσης: Το γιουάν είναι τώρα μέρος του καλαθιού νομισμάτων του ΔΝΤ, και μια μεγάλη εκστρατεία βρίσκεται σε εξέλιξη για να βεβαιώσει ότι η Κίνα θα κερδίσει την αναγνώριση του καθεστώτος «οικονομίας της αγοράς» στο πλαίσιο του ΠΟΕ στις αρχές του επόμενου έτους. Η φιλοξενία της συνόδου κορυφής του G-20 για πρώτη φορά στην Κίνα, δεν ήταν παρά η τελευταία εκδήλωση του πρωτόγνωρου κύρους της χώρας.
Οι προσπάθειες του G-20 στον άμεσο απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 έχουν γενικά επαινεθεί. Για εκείνους που ονειρεύονταν πλήρη συνεργασία και συντονισμό μεταξύ των χωρών για να ξεκλειδώσουν το πλήρες δυναμικό της παγκοσμιοποίησης, η ελπίδα ήταν ότι οι πρωτοβουλίες στο ίδιο πνεύμα θα συνεχιστούν. Χωρίς την πίεση της καταστροφής, ωστόσο, το G-20 επανήλθε στον πριν από το 2008 τρόπο λειτουργίας του. Αντί για τον συντονισμό της οικονομικής πολιτικής μεταξύ των πλουσιότερων χωρών του κόσμου, θα διευρυνθεί το πεδίο των σκοπών του ώστε να συμπεριλάβει την αλλαγή του κλίματος, τις επενδυτικές πρωτοβουλίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Καθώς τα μέλη του σε μεγάλο βαθμό δεν μπορούν να έρθουν σε ουσιαστική συναίνεση σε αυτό το διευρυμένο φάσμα θεμάτων, το G-20 στην συνέχεια έγινε κάτι σαν μια «δεξαμενή σκέψης» (think tank). Σε συνδυασμό με άλλους πολυμερείς οργανισμούς όπως το ΔΝΤ και ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, το G-20 παράγει εκθέσεις και υποτροφίες για συνταγές πολιτικής που ελπίζεται ότι θα ενημερώνουν τις ενέργειες των ηγετών στις συνόδους κορυφής και άλλες παράπλευρες συναντήσεις.
16092016-2.jpg
Παράσταση κατά την διάρκεια ενός γκαλά για την σύνοδο κορυφής του G20 στην Δυτική Λίμνη της Hangzhou, στην επαρχία Zhejiang, στην Κίνα, στις 4 Σεπτεμβρίου 2016. REUTERS
-------------------------------------------------
ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟΙ ΠΟΝΟΙ
Κατά το 2014, ωστόσο, οι χώρες του G-20 άρχισαν να ανησυχούν για την αργή ταχύτητα της ανάκαμψης μετά την οικονομική κρίση του 2008. Στην σύνοδο κορυφής στο Brisbane της Αυστραλίας, το έτος εκείνο, οι ηγέτες συμφώνησαν να στοχεύσουν έναν παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης 2,1% από το 2018. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ, το ένα τέταρτο αυτής της αύξησης θα προερχόταν από θετικές παράπλευρες επιδράσεις από τις χώρες του G-20 που θα εφάρμοζαν ταυτόχρονα τα συμφωνημένα αναπτυξιακά μέτρα. Οι πολιτικές αυτές περιλάμβαναν: Αύξηση των επενδύσεων σε έργα υποδομής, ενίσχυση του ανταγωνισμού, μείωση των φραγμών στο εμπόριο και την επιχειρηματική δραστηριότητα στο εξωτερικό, και δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα για τους νέους.
Δύο χρόνια αργότερα, το ΔΝΤ εξέφρασε την ανησυχία ότι το G-20 ήταν σε τροχιά που υπολειπόταν του στόχου του, κυρίως επειδή οι ρυθμοί ανάπτυξης των προηγμένων βιομηχανικών οικονομιών παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα. Εκτός από τις δημογραφικές εξελίξεις και την χαμηλή παραγωγικότητα, το ΔΝΤ απέδωσε την χαμηλή ανάπτυξη σε αυτές τις χώρες στην έλλειψη επενδύσεων. Ως αποτέλεσμα στην Σύνοδο της φετινής χρονιάς, η γενική αντίληψη ήταν ότι, προκειμένου να σωθεί το σχέδιο της παγκοσμιοποίησης, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα πρέπει να αυξηθούν, έτσι ώστε οι πληθυσμοί να μην την χρησιμοποιούν πλέον ως αποδιοπομπαίο τράγο. Έγινε όλο και πιο επιτακτικό, λοιπόν, να ξαναγυρίσουν στην πορεία [επίτευξης] του στόχου της συνόδου κορυφής στο Brisbane για ανάπτυξη 2,1%.
Η φετινή σύνοδος κορυφής έθεσε πρόσθετες δεσμεύσεις με στόχο την προώθηση της συλλογικής ανάπτυξης. Η σημαντικότερη από αυτές ήταν η προώθηση της καινοτομίας. Οι χώρες υποσχέθηκαν μεγαλύτερη διαφάνεια στις οικονομίες τους, προσανατολισμένες προς την προώθηση ενός φιλικού περιβάλλοντος για την λεγόμενη νέα βιομηχανική επανάσταση. Η ψηφιακή οικονομία της κάθε χώρας θα λάβει στήριξη μέσω ανταλλαγών ανθρώπινου κεφαλαίου, διασυνοριακών συνεργασιών και επενδύσεων κεφαλαίου. Οι αναπτυσσόμενες οικονομίες θα απολαύσουν ιδιαίτερη προσοχή στο ξεπέρασμα του ψηφιακού χάσματος. Δημιουργώντας ενδιαφέρον, το ανακοινωθέν περιλάμβανε λίγα για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ή την ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας σε διεθνές επίπεδο. Από την άλλη πλευρά, οι εθελοντικές μεταβιβάσεις τεχνολογίας θα πρέπει να ενθαρρυνθούν.
Οι χώρες συμφώνησαν επίσης να συνεχίσουν τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την τόνωση της οικονομικής αποτελεσματικότητας. Όπως πάντα, οι χώρες θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντισταθούν στον προστατευτισμό του εμπορίου και στους υπερβολικά περιοριστικούς ελέγχους επί των κεφαλαίων. Πριν από την σύνοδο κορυφής, ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζακ Λιου, ανακοίνωσε ότι είχε μεσολαβήσει για μια συμφωνία μεταξύ των χωρών του G-20 ώστε να υιοθετήσουν επεκτατική νομισματική και δημοσιονομική πολιτική στην υπηρεσία της παγκόσμιας ανάπτυξης αντί για λιτότητα. Ο Καναδάς, η Κίνα, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και άλλες χώρες στην Ευρώπη θα περάσουν ανάλογα μέτρα εντός του τρέχοντος έτους για να καθυστερήσουν αυξήσεις φόρων ή να αυξήσουν τις κρατικές δαπάνες τους.
Παρά το ότι συνεκλήθη και πάλι στην σκιά της κρίσης, το G-20 κατά πάσα πιθανότητα διαπίστωσε ότι λίγα από τα μέτρα ανάπτυξης που τέθηκαν στο 2014 είχαν υλοποιηθεί φέτος, και σίγουρα όχι με έναν συντονισμένο τρόπο μεταξύ των χωρών-μελών. Οι πρωτοβουλίες που τώρα επιδιώκουν να αναλάβουν είναι αρκετά διαφορετικές από μια και μοναδική έγχυση μετρητών που κατέστη δυνατή από μια βραχυπρόθεσμη επεκτατική νομισματική πολιτική, ή ακόμα και από τις «πράσινες» πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Αυτές ήταν απαντήσεις στα πραγματικά παγκόσμια προβλήματα, όπου οι συνέπειες αναγνωρίζονται ευρέως ως μη έχουσες σύνορα από την φύση τους, και οι κίνδυνοι μπορούν να μειωθούν σημαντικά με την διεθνή συνεργασία. Οι μέθοδοι για την ανάπτυξη, από την άλλη πλευρά, είναι γενικά αρμοδιότητα της εσωτερικής πολιτικής.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα κι αν οι χώρες μπορούν να δεσμευτούν ότι θα συντονιστούν, οι εγχώριες πολιτικές και οικονομικές πραγματικότητες σημαίνουν ότι τα εθνικά συμφέροντα έρχονται πρώτα. Πράγματι, η φωνή της Κίνας ως έθνος υποδοχής μπορούσε να ακουστεί στο φετινό G-20 με επαναλαμβανόμενες παραλλαγές της φράσης «σύμφωνα με τις εθνικές συνθήκες». Για παράδειγμα, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις σημαίνουν αυξανόμενους πόνους και εκείνοι που είναι εδραιωμένοι στο τρέχον θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να εκτοπιστούν. Στην περίπτωση της Κίνας, η οικονομική επιβράδυνση, επομένως, δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να τα εφαρμόσει αυτά με ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα ή σύμφωνα με τις διεθνείς εντολές, όταν οι τοπικές συνθήκες ενδέχεται να απαιτούν διαφορετικές λύσεις.
Τείχη έχουν υψωθεί για τις διασυνοριακές επενδύσεις κατά το τελευταίο έτος καθώς οι χώρες γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικές σχετικά με την ξένη ιδιοκτησία πολύτιμων εθνικών περιουσιακών στοιχείων. Η τεχνολογική καινοτομία είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό ένα εγχώριο πρόγραμμα στο οποίο οι συνέπειες της εθνικής ασφάλειας γίνονται όλο και πιο ευαίσθητες. Μπορεί να λεχθεί ότι ακόμη και εταιρείες τεχνολογίας για καταναλωτές έχουν κινδύνους ασφαλείας που δεν αξίζουν το ότι είναι σε θέση να λειτουργούν ή να αγοράζουν ελεύθερα εταιρείες στο εξωτερικό. Τέλος, μένει να δούμε την μοίρα του προστατευτισμού. Αν το πολιτικό κλίμα δεν αλλάξει σημαντικά στις δυτικές βιομηχανικές χώρες έως το τέλος του έτους, το άνοιγμα του εμπορίου θα υποφέρει. Και πάλι, οι χώρες κάνουν αυτόν τον υπολογισμό για τον εαυτό τους, όχι επειδή δεν αντιλαμβάνονται τι σημαίνει το ελεύθερο εμπόριο και το συγκριτικό πλεονέκτημα. Αντίθετα, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι χώρες μπορούν να αποκτήσουν βραχυπρόθεσμα οφέλη από την προώθηση των εγχώριων βιομηχανιών.
ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ
Η μεγαλύτερη ανησυχία δεν είναι ότι το G-20, ή οποιοσδήποτε άλλος πολυμερής οργανισμός, είναι ανεπαρκώς εξοπλισμένοι για να συντονίζουν τα εθνικά τους προγράμματα για την ανάπτυξη, αλλά ότι τα μέλη του G-20 εξακολουθούν να δέχονται την ορθόδοξη άποψη ότι οποιαδήποτε ανάπτυξη είναι καλή. Η δυσαρέσκεια που οδηγεί στην αντι-παγκοσμιοποίηση δεν προέρχεται από την έλλειψη ανάπτυξης όσο από την ανισότητα. Παρά το γεγονός ότι η οικονομική ανοικτότητα έχει κατευθύνει ένα μερίδιο του πλούτου προς τις αναπτυσσόμενες χώρες και μείωσε το χάσμα μεταξύ αυτών και του Δυτικού βιομηχανοποιημένου κόσμου, η ανισότητα στο εσωτερικό των χωρών έχει αυξηθεί. Οι λύσεις στο πρόβλημα αυτό είναι σχεδόν αποκλειστικά εγχώριες: Μεγαλύτερες επενδύσεις στην εκπαίδευση, επανακατάρτιση εργαζομένων, πιο επιθετικά προγράμματα φορολογίας και μεταφοράς, και τα παρόμοια.
Ένας τομέας στον οποίο η διεθνής συνεργασία είναι ζωτικής σημασίας, ωστόσο, είναι στις φορολογικές ρυθμίσεις που εμποδίζουν την φοροδιαφυγή. Υψηλής καθαρής αξίας ιδιώτες και επιχειρήσεις είναι σε θέση να μεταφέρουν το εισόδημά τους σε χώρες με χαμηλότερους φόρους, τις περισσότερες φορές με νόμιμα μέσα. Αυτή η ικανότητα να κρύψουν εισοδήματα εμποδίζει τα προγράμματα φορολογίας και μεταφοράς [κεφαλαίων], για να μην αναφέρουμε ότι έχει σημάνει ένα σημαντικό πλήγμα στα κυβερνητικά έσοδα εξίσου σε προηγμένες και σε αναπτυσσόμενες χώρες. Σε απάντηση, το G-20 και ο ΟΟΣΑ συνεργάστηκαν για να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν ένα πλαίσιο για την φορολογική μεταρρύθμιση που μεμονωμένες χώρες μπορούν να εφαρμόσουν με έναν προσαρμοσμένο ρυθμό η καθεμιά. Η επιτυχία της πρωτοβουλίας αυτής μένει να φανεί, δεδομένου ότι διεθνοποιεί ένα εργαλείο που βρίσκεται στο επίκεντρο της οικονομικής κυριαρχίας μιας χώρας.
Το να ζητάται από χώρες σταδιακά αλλά γενικά να εγκαταλείψουν αυτήν την κυριαρχία δεν είναι μια αξιόλογη προσπάθεια για το G-20, ή για οποιονδήποτε πολυμερή οργανισμό. Θα εξυπηρετούσε καλύτερα η εστίαση σε προβλήματα που αναγνωρίζονται ως παγκόσμιου χαρακτήρα και με την ενθάρρυνση των χωρών να συνεργαστούν σε άλλα οικονομικά ζητήματα, χωρίς τυποποιημένες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες ή την επιβολή αναπτυξιακών στόχων. Στο τέλος, αφού οι σύνοδοι κορυφής τελειώσουν, η δουλειά της σωτηρίας της παγκοσμιοποίησης εξακολουθεί να περιμένει τους ηγέτες κατά την επιστροφή στην πατρίδα τους.
Copyright © 2016 by the Council on Foreign Relations, Inc.
All rights reserved.