Translate

Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Μεγάλη έρευνα: To 80% του αυτοκινήτου σου είναι… άλλη μάρκα



Στις μέρες μας πολλά έχουν αλλάξει στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου, προκειμένου οι εταιρείες να κάνουν την παραγωγή τους πιο ευέλικτη αλλά και πιο γρήγορη και γιατί όχι και πιο οικονομική. Αυτό όμως που δεν έχει αλλάξει, τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι το σήμα κάθε μάρκας. Πόσο όμως τοις εκατό από τη μάρκα του έχει μέσα του ένα μοντέλο;
Η απάντηση προκαλεί έκπληξη και δεν αναφερόμαστε στις συμμαχίες, τις κοινοπραξίες και τους ομίλους… Αλλά στα ανταλλακτικά που έχει κάτω από το αμάξωμά του. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από την έγκριτη εφημερίδα Automotive News Europe, το 80% ενός αυτοκινήτου απαρτίζεται από ανταλλακτικά προμηθευτών. Και όπως καταλαβαίνετε εύκολα, αυτοί οι προμηθευτές είναι ίδιοι για όλες τις μάρκες λίγο πολύ.
Ενδεικτικά, πιο πάνω στις εικόνες, έχουμε βάλει μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών. Κάνοντας κλικ σε αυτές θα δείτε με τα μαύρα γράμματα να αναγράφεται το είδος του ανταλλακτικού και με τα πράσινα ο κατασκευαστής του. Έτσι, μπορείτε να πάρετε μία ιδέα για το τι ακριβώς συμβαίνει. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα όλων των κατασκευαστών παγκοσμίως. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως ακόμη και το ίδιο μοντέλο στη διάρκεια της ζωής του (συνήθως μία γενιά κατασκευάζεται από πέντε έως και επτά χρόνια) μπορεί να έχει το ίδιο ανταλλακτικό από διαφορετικό κατασκευαστή, καθώς οι συμφωνίες ανάμεσα σε προμηθευτή και κατασκευαστή αλλάζουν με το πέρασμα των χρόνων.
Autoliv, Aptiv, Continental, Denso, Robert Bosch, Schaeffler, ZF, Borbet, Carcoustics, Mann + Hummel, Veritas και Wabcο είναι μερικά μόνο από τα ονόματα των προμηθευτών που αυτή τη στιγμή προμηθεύουν τις κατασκευάστριες εταιρείες με ανταλλακτικά. Φυσικά υπάρχουν και μάρκες αυτοκινήτου που έχουν θυγατρικές εταιρείες οι οποίες τους προμηθεύουν ανταλλακτικά, και συνυπολογίζονται στο παραπάνω ποσοστό ως προμηθευτές.
Ενδεικτικό εξάλλου είναι το πρόβλημα που εξελίχθηκε σε… πανδημία στην αυτοκινητοβιομηχανία με τους προβληματικούς αερόσακους του Ιάπωνα προμηθευτή Takata, το οποίο εξαπλώθηκε σε όλες τις μάρκες αυτοκινήτου.
Μπορεί λοιπόν κάποτε το σήμα μιας μάρκας να συμβόλιζε τις αξίες του κατασκευαστή, την αξιοπιστία του και την ποιότητα κατασκευής του, αλλά σήμερα δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο. Το σήμα της εκάστοτε μάρκας συνεπάγεται ίματζ, κύρος, εμφάνιση και προφανώς τεχνολογία, φιλοσοφία στησίματος ενός αυτοκινήτου στο δρόμο, αλλά και after market υπηρεσίες (εγγύηση, συντήρηση, δίκτυο κλπ.).
https://www.autogreeknews.gr/nea/polla-diafora/diafora-nea/megali-ereyna-to-80-enos-aytokinitoy-einai-alli-marka

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου