Translate

Κυριακή 1 Απριλίου 2018

Πασχαλινα εθιμα

Περίεργα ... έθιμα για τον εορτασμό του Πάσχα!
Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα θ αφήσουμε τις πασχαλινές λαμπάδες και τα κόκκινα αυγά ( έθιμα που έχουμε κυρίως στη χώρα μας) και θα ασχοληθούμε με εκείνα, τα οποία συνηθίζουν να κάνουν πολίτες σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και του κόσμου, για να γιορτάσουν το Πάσχα
Θα αναφερθούμε σε εφτά διαφορετικά έθιμα που μας κίνησαν το ενδιαφέρον.
Γερμανία
στη φωτογραφία απεικονίζεται το πασχαλινό δέντρο στολισμένο με πασχαλινά αυγά, έθιμο της Γερμανίας 
Στο Saalfeld της ανατολικής Γερμανίας, στολίζουν δέντρο το Πάσχα. Κι όμως είναι αλήθεια!
Περίπου 50 χρόνια πριν, η γνωστή οικογένεια Kraft ξεκίνησε να στολίζει ένα πασχαλινό δέντρο με 9.000 πασχαλινά αυγά. Από τότε αποτελεί έθιμο απαράβατο.

Η.Π.Α
στη φωτογραφία απεικονίζεται το έθιμο του κυνηγιού των αυγών που γίνεται στις ΗΠΑ
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα συναντήσουμε δύο έθιμα. Το πρώτο είναι ο περίφημος Λαγός του Πάσχα, ο οποίος σε αντιστοιχία με τον Άγιο Βασίλη, επισκέπτεται τα σπίτια και αφήνει καλάθια με χρωματιστά αυγά στα παιδιά, αλλά και παιχνίδια.
Το δεύτερο αφορά το έθιμο του κυνηγιού των αυγών. Κάθε Κυριακή του Πάσχα, οι γονείς κρύβουν στον κήπο ή στο σπίτι σοκολατένια αυγά και μικρές εκπλήξεις, τα οποία τα παιδιά μετά ψάχνουν και μαζεύουν στο καλάθι τους. Το έθιμο αυτό ξεκινάει από τον Μεσαίωνα, όπου αποτελούσε περισσότερο παιχνίδι ενηλίκων σε χώρες της Ευρώπης. Ακόμα και οι ευγενείς σε εκδηλώσεις και χορούς που διεξάγωνταν σε μεγάλα ανάκτορα, ξεχύνονταν στους κήπους και έψαχναν τα αυγά που ήταν θαμμένα μέσα στο χώμα.

Σουηδία 
τα παιδιά "ζωντανεύουν" τη μάγισσα του Πάσχα, έθιμο της Σουηδίας και της Φιλανδίας
Στη Φινλανδία και σε μέρη της Σουηδίας, τα παιδιά "ζωντανεύουν" τη μάγισσα του Πάσχα, ντύνονται με παλιά ρούχα και κουρέλια και κρατάνε σκουπόξυλα. Ντυμένα με αυτό τον τρόπο, πηγαίνουν από πόρτα σε πόρτα και ζητούν κέρασμα (όπως στο Halloween), δίνοντας ως αντάλλαγμα διακοσμημένα κλαδιά με μπουμπούκια. Οι μέρες που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι η  Πέμπτη ή το Σάββατο πριν από το Πάσχα. Επίσης, τις μέρες μέχρι το Πάσχα, φωτιές και πυροτεχνήματα ανάβουν στους δρόμους για να "διώξουν" τις μάγισσες που πιστεύεται ότι βγαίνουν ανάμεσα στη Μεγάλη Πέμπτη και την Κυριακή του Πάσχα. 

Πράγα
μεγάλα πασχαλινά αυγά, έθιμο του Πάσχα στην Πράγα
Στη Πράγα συνηθίζουν να βάφουν μεγάλα πασχαλινά αυγά, σε διάφορα σχέδια, τα οποία διακοσμούν την κεντρική πλατεία.

Πολωνία
έθιμο του Πάσχα στην Πολωνία το μπουγέλο τη Δευτέρα του Πάσχα
Το ασυνήθιστο έθιμο να παίζουν μπουγέλο τη Δευτέρα του Πάσχα, έχουν στη Πολωνία και είναι γνωστό και ως Smingus-dyngus. Σύμφωνα μ’αυτό, τα αγόρια μπουγελώνουν τα κορίτσια και ως έθιμο χρονολογείται στον 15ο αιώνα. Παλιότερα, υπήρχαν δύο χωριστά έθιμα: κατά το śmingus, οι άνδρες έριχναν νερό στις γυναίκες και κατά το dyngus, οι άνθρωποι ζητούσαν δωρεές. Η παράδοση του Smingus-Dyngus τη Δευτέρα του Πάσχα είναι ένα έθιμο που σήμερα εμφανίζεται σε όλους τους σλαβικούς πολιτισμούς.

Γαλλία
Η γιγαντιαία ομελέτα πασχαλινό έθιμο της Γαλλίας
Στην πόλη Haux της νοτιοδυτικής Γαλλίας, τη Δευτέρα του Πάσχα, την ώρα του μεσημεριανού γεύματος, ψήνεται μια γιγαντιαία ομελέτα στην κεντρική πλατεία. Περίπου 5.000 αυγά χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν ένα κατάλληλο γεύμα για 1.000 άτομα.

Ισπανία 
χορός του θανάτου πασχαλινό έθιμο Ισπανίας
Το χορό του Θανάτου στήνουν οι κάτοικοι της πόλης Verges στα βορειανατολικά της Ισπανίας, τη Μεγάλη Πέμπτη! Φορώντας κοστούμια, συνήθως σκελετών, συμμετέχουν στην πομπή του παραδοσιακού "χορού του θανάτου", στους δρόμους της μεσαιωνικής πόλης. Η παρέλαση ξεκινά τα μεσάνυχτα, διαρκεί τρεις ώρες και κορυφώνεται με τρομακτικούς σκελετούς που μεταφέρουν κιβώτια με στάχτες.
http://www.ekriti.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE-%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%B9/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%AD%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AC%CF%83%CF%87%CE%B1#sthash.7jURX7ys.dpbs

ο ποταμός της λήθης


Οι εικόνες του Ληθαίου ή αλλιώς ο ποταμός της λήθης, παραπέμπει σε παραμυθένιες πόλεις της Ευρώπης.
Περνά μέσα από τα Τρίκαλα, πηγάζει σε ύψος 500 μ. από τα Αντιχάσια όρη έχει μήκος 36 χλμ. και εκβάλλει στον Πηνειό, λίγο έξω από την πόλη. Κοντά στον ποταμό αυτό λέγεται, σύμφωνα με τον Στράβωνα, πως γεννήθηκε ο Ασκληπιός.
Εχει τις πηγές του στα Αντιχάσια Ορη σε υψόμετρο 500 μέτρων, και διασχίζει διαγώνια την πόλη των Τρικάλων, ενώ οι όχθες του συνδέονται με δέκα γέφυρες.






Το γραφικό ποτάμι των Τρικάλων

ΛΗΘΑΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΑ

ΛΗΘΑΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΑ
ΛΗΘΑΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΑ

https://www.briefingnews.gr/photo/o-potamos-tis-lithis

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Ποια είναι η «Μπανανία» που υποδηλώνει εξάρτηση και τριτοκοσμικά καθεστώτα....



Η United Fruit Company ιδρύθηκε το 1899 από το Νεοϋορκέζο έμπορο Minor Keith, ο οποίος παρατηρούσε τους εργάτες της Κόστα Ρίκα να καταναλώνουν μπανάνες στα διαλείμματά τους. Οι μπανάνες που καταναλώνονταν ως τροπικό φρούτο κυρίως από τους εργάτες των σιδηροδρόμων και των φυτειών λόγω των δυναμωτικών της ιδιοτήτων, ήταν σχετικά άγνωστες στον υπόλοιπο κόσμο. Σήμερα η μπανάνα θεωρείται η τέταρτη σε κατανάλωση τροφή στον κόσμο... 



Ο Keith ένωσε την εταιρεία του με τη Boston Fruit Company και θεωρητικά «παγκοσμιοποίησε» τη μπανάνα κάνοντάς τη γνωστή και άμεση. Μέσω της μπανάνας εδραιώθηκε η οικονομική αλλά και πολιτική επιρροή των ΗΠΑ στην Κεντρική Αμερική. Η United Fruit Company υπήρξε ο μεγαλύτερος οικονομικός-και όχι μόνο- δάκτυλος των ΗΠΑ στις χώρες αυτές.   Μαζί με τις φυτείες η United Fruit Company ήλεγχε τους σιδηροδρόμους, τις μεταφορές προϊόντων αλλά κυρίως, τις κυβερνήσεις. Μέσω κυβερνήσεων-μαριονετών τις οποίες τοποθετούσε η ίδια, εξασφάλιζε προνόμια, όπως την παραχώρηση τεράστιων γεωργικών εκτάσεων, μηδενική φορολογία και εκμετάλλευση των λιμανιών και των σιδηροδρόμων και φυσικά, οικονομικό μονοπώλιο.... 



Η εταιρεία διέθετε δικό της στόλο ούτως ώστε να μην υπάρχει κανένας μεσολαβητής στη διακίνηση της μπανάνας. Ο Keith εκμεταλλεύτηκε προς όφελός του τις κρίσεις ξηρασίας που είχαν πλήξει την Καραϊβική εκείνη την περίοδο, «κατάπιε» τις ανταγωνίστριες εταιρείες διακίνησης φρούτων, ήλεγχε τους σιδηροδρόμους και σύντομα μεσουρανούσε.... 

Ο Νεοϋρκέζος παντρεύτηκε την κόρη του προέδρου της Κόστα Ρίκα για να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο τη θέση του. Σύντομα, δημιουργήθηκαν βάσεις της εταιρείας σε πολιτείες των ΗΠΑ ώστε να υπάρχει αντίβαρο και καλύτερος έλεγχος. Τα κράτη της Κεντρικής Αμερικής είχαν μηδενικά κέρδη από το επικερδές εμπόριο της μπανάνας και οι λαοί κυριολεκτικά υπέφεραν από την πολιτική της εταιρείας. Η UFC σύντομα μετατράπηκε σε εταιρεία-χταπόδι ενώ κάθε φορά που ένιωθε ότι απειλούνταν τα συμφέροντά της πραγματοποιούνταν αποβάσεις πεζοναυτών και επιβολές δικτατορικών καθεστώτων.... 

Τυχόν εξεγέρσεις και απεργίες καταπνίγονταν στο αίμα. Καθιερώθηκε μάλιστα ο χαρακτηρισμός «Μπανανία» για τις χώρες αυτές, ο οποίος δήλωνε ξεκάθαρα την επιρροή της εταιρείας και την οικονομική αποικιοποίησή τους. Χαρακτηριστικές είναι οι απεργίες των εργαζομένων της UFC στην Κολομβία το 1928 τις οποίες περιγράφει ο Gabriel Garcia Marquez στο μυθιστόρημά του «Εκατό χρόνια μοναξιά». Οι απεργίες αυτές έμειναν στην ιστορία ως «η σφαγή της μπανάνας». Οι εργάτες, παρασυρμένοι από τις διεθνείς εξελίξεις της εποχής και εξαθλιωμένοι από τη μεταχείριση της UFC απαίτησαν την καθιέρωση της οκτάωρης εργασίας και εξαήμερης εργασίας και διαμαρτυρήθηκαν για τα κουπόνια που τους διένειμε η εταιρεία καθώς μπορούσαν να εξαργυρωθούν μόνο σε καταστήματα της UFC.... 

Η Κολομβία, η Γουατεμάλα, ο Παναμάς, η Κούβα, η Νικαράγουα και άλλες χώρες υπέφεραν από την πολιτική της εταιρείας, την αγριότητα των δικτατοριών και τα εξαιρετικά χαμηλά ημερομίσθια. Μία εταιρεία ήλεγχε οικονομικά και πολιτικά ολόκληρη την Κεντρική Αμερική. Χαρακτηριστική είναι μια φράση που λέχθηκε: «Στην Ονδούρα είναι φθηνότερο να εξαγοράσεις βουλευτή από ένα μουλάρι».... 


Οι εξεγέρσεις και οι απεργίες συνεχίστηκαν για πολλά χρόνια. Το 1959 ο Φιντέλ Κάστρο απαλλοτρίωσε τις φυτείες της United Fruit Company εξοργίζοντας τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι επαναστάσεις που άρχισαν να σημειώνονται στη Λατινική Αμερική άρχισαν να ξεφουσκώνουν τη δύναμη και την επιρροή της United Fruit Company και κυρίως, το μονοπώλιό της. Τη δεκαετία του ’80 άλλαξε την ονομασία και το έμβλημά της στην πασίγνωστη πλέον Chiquita Banana για να μη θυμίζει σε τίποτα το άγριο παρελθόν της. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και μέχρι το 2007 η εταιρεία ήταν ύποπτη για χρηματοδότηση ακροδεξιών οργανώσεων στην Κολομβία δείχνοντας ότι το παρελθόν της δεν είναι εύκολο να σβηστεί. Κείμενο της αναγνώστριας Τζέμας Δεσύλλα ... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pia-ine-mpanania-pou-ipodiloni-exartisi-ke-tritokosmika-kathestota-o-rolos-tou-neoiorkezou-emporou-pou-pagkosmiopiise-ti-banana-ke-epevale-diktatorika-kathestota-stin-kentriki-ameriki-tin-v/

Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

Karlman King -Αυτό δεν ειναι αμάξι ,είναι...τανκ!!



Η εμφάνισή του είναι... τρομακτική. Παρόλα αυτά, η κινεζική βιομηχανία ΙΑΤ που το οραματίστηκε, ξεκίνησε την παραγωγή του, η οποία αρχικά 
θα περιοριστεί σε 9 κομμάτια.



Τελική ταχύτητα μόλις 140 χ.α.ω. για ένα αυτοκίνητο 400 ίππων που μοιάζει εξωπραγματικό. Με βάρος 6.000 κιλών και εξωτερικές διαστάσεις με 2.5 μέτρα πλάτος.



Η εταιρία ανακοίνωσε την παραγωγή του και εκτός από την full extra έκδοση των 3 εκατ.ευρώ προσφέρεται και σε βασική, με τιμή «μόλις» 1.6 εκατ.ευρώ.




Αν παρόλα αυτά έχετε μπει σε σκέψεις, το Karlman King της Κινεζικής ΙΑΤ, έχει ακόμα και ψυγείο για τις σαμπάνιες, μεγάλη τηλεόραση και ενσωματωμένη μηχανή Nespresso, ενώ μπορεί να είναι και θωρακισμένο.



http://www.epixirimatias.gr/2018/03/karlman-king.html

ΠΡΟΣΟΧΗ!!Τι θα κάνουν 500.000 κάτοχοι I.X. μετά την ευρωπαϊκή «δαιμονοποίηση» των κινητήρων diesel

ΠΡΟΣΟΧΗ!!Τι θα κάνουν 500.000 κάτοχοι I.X. μετά την ευρωπαϊκή «δαιμονοποίηση» των κινητήρων diesel

Πρόβλημα με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Τα δεδομένα στις μετακινήσεις που καθιστούν ορατό τον κίνδυνο οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων να μείνουν με το αυτοκίνητο… στα χέρια!

Αλλάζουν ραγδαία τα δεδομένα στις πωλήσεις αυτοκινήτων και σε ό,τι αφορά την επιλογή των αγοραστών σχετικά με το καύσιμο. Οπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι Ελληνες έπεσαν με μανία στις νέες επιλογές που προέκυψαν μετά την άρση της ανόητης απαγόρευσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Η δεδομένη οικονομία καύσιμου, σε συνδυασμό με το φθηνότερο (έναντι της βενζίνης) πετρέλαιο κίνησης, άλλαξε εντελώς το μείγμα των πωλήσεων, με τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες να καταλαμβάνουν ακόμα και το 67% των συνολικών πωλήσεων. Βέβαια υπήρξαν και φαινόμενα υστερίας, ακόμα και σε μικρά νησιά της χώρας μας, όπου υποψήφιοι αγοραστές επέλεγαν να αγοράσουν diesel έστω και αν τα χιλιόμετρα που διανύουν είναι ελάχιστα. Μάλιστα αυτοί επέμεναν στην επιλογή αυτή ακόμα και όταν ο πωλητής τούς αποδείκνυε ότι με τα χιλιόμετρα που θα έκαναν δεν θα απόσβεναν σε οικονομία τη διαφορά τιμής ενός diesel με το αντίστοιχο βενζίνης αυτοκίνητο ούτε σε 20 χρόνια. Το αποτέλεσμα της ντιζελο-υστερίας ήταν να πουληθούν στην Ελλάδα, από το 2011 μέχρι το 2017, 328.728 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με τον συνολικό αριθμό να υπολογίζεται στο μισό εκατομμύριο.

Αυτή η τάση μειώνεται δραστικά, με τους υποψήφιους αγοραστές να δείχνουν πλέον ενημερωμένοι για τα αυτοκινητικά τεχνολογικά δρώμενα και για το τι έρχεται για τα diesel. Τα δεδομένα αλλάζουν πλέον, με την αναλογία πετρελαίου και βενζίνης των πωληθέντων αυτοκινήτων να εναρμονίζεται για πρώτη φορά με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή τάση. Οι πωλήσεις των diesel έπεσαν στο 40% στη λιανική, με το 59% να επιλέγει πλέον κινητήρες βενζίνης. Βάζοντας μαζί τις πωλήσεις των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και τις εταιρικές (πωλητές κ.λπ.) η αναλογία πετρέλαιο - βενζίνη είναι στο 50-50.

Αντίστοιχα με την Ελλάδα, στην υπόλοιπη Ευρώπη η ζήτηση για τα diesel πέφτει, με τις προβλέψεις να αναφέρουν ότι η πτώση θα φτάσει και το 30%. Ειδικοί κάνουν λόγο μέχρι και για εξαφάνιση των μικρού κυβισμού κινητήρων πετρελαίου τα επόμενα δύο χρόνια, λόγω και της αυστηροποίησης των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, από EURO 6 που είναι σήμερα, στο EURO 7. Η παραπάνω υστερία, όμως, έδωσε τη δυνατότητα στους αετονύχηδες να κερδίσουν πολλά χρήματα, εκμεταλλευόμενοι την έντονη επιθυμία του Ελληνα για «φθηνό και οικονομικό ντιζελάκι». Η ανεξέλεγκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων diesel οχημάτων έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε γηροκομείο αυτοκινήτων της Ευρώπης.

Ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα που δεν τα ήθελαν άλλο χώρες της Ευρώπης εισάγονται με ευκολία στη χώρα μας έχοντας εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Αυτά βέβαια, αφού τα γυαλίσουν, τα φρεσκάρουν και τα μετατρέψουν σε θελκτικά σε εμπορικό επίπεδο γυρίζοντας τα χιλιόμετρα, τα πουλάνε αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Η εξαπάτηση, όμως, δεν σταματά εδώ, αφού τα περισσότερα από αυτά κυκλοφορούν παράνομα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, χωρίς μάλιστα να το γνωρίζουν οι κάτοχοί τους…

Παράνομο το 60% των diesel 

Η αθρόα και ανεξέλεγκτη εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων diesel έχει γεμίσει -κυρίως- τις μεγάλες πόλεις με κακοσυντηρημένα, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα. Πέραν της εξαπάτησης του αγοραστή, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και της απώλειας σημαντικών εσόδων από τα κρατικά ταμεία, υπάρχει πλέον και νομικό θέμα, αφού σήμερα υπολογίζεται ότι πάνω από το 60% των συγκεκριμένων αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη είναι παράνομα. Κι αυτό γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι τεχνολογίας EURO 4 και παλιότερα. Αυτό όμως απαγορεύεται ρητά, σύμφωνα με την απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης που ίσχυσε από το 2011, η οποία ορίζει ότι επιτρέπεται η κυκλοφορία των diesel Ι.Χ. προδιαγραφών EURO 5 και μετά, δηλαδή και EURO 6.



Ο νόμος 4030 /2011 αναφέρει χαρακτηριστικά: «1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1959/1991 (Α' 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 ( EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου». Το πώς κατάφεραν να αποκτήσουν άδεια κυκλοφορίας οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ: συγκεκριμένοι έμποροι αυτοκινήτων τούς συμβούλεψαν να υπογράψουν μία υπεύθυνη δήλωση ότι κατοικούν εκτός Αθηνών (στο χωριό του παππού ή το εξοχικό), όπου και δήλωναν πως θα χρησιμοποιούν το diesel που αγόρασαν. Την υπεύθυνη δήλωση την εγκρίνουν εύκολα και με χαμηλό κόστος κάποιοι στα γραφεία ταξινόμησης του υπουργείου Μεταφορών και έτσι εκδίδεται η άδεια.

Από εκεί και πέρα, όμως, αρχίζουν οι ευθύνες, οι βαριές κυρώσεις και τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλονται αποκλειστικά στον χρήστη και τον κάτοχο του αυτοκινήτου. Σημειώστε, δε, ότι ο κάτοχος ενός τέτοιου αυτοκινήτου δε θα μπορέσει να το πουλήσει ή μεταβιβάσει σε κάτοικο της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης, ενώ ακόμα και αν το κάνει ο νέος κάτοχος δεν έχει δικαίωμα να το κυκλοφορεί στις δύο αυτές περιοχές, όπως ίσχυε με την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα εφόσον εμπλακεί το αυτοκίνητο σε ατύχημα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης, αφού η ασφαλιστική έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να μην αποζημιώσει ούτε το θύμα ούτε τον θύτη.

Για ελέγχους φυσικά ούτε λόγος, με την Τροχαία εκ του αποτελέσματος να αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις, αφού θα πρέπει να ερευνηθούν τη στιγμή του επιτόπιου ελέγχου στον δρόμο οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του κάθε αυτοκινήτου. Αυτό το πρόβλημα βέβαια θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με την υποχρεωτική ένδειξη των προδιαγραφών (να αναγράφει τα EURO) στην άδεια κυκλοφορίας του... Για του λόγου το αληθές, το 2016 η Τροχαία βεβαίωσε μόλις 24 παραβάσεις αυτού του είδους. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών είναι σε θέση άμεσα να κάνουν άμεση διασταύρωση των στοιχείων του αυτοκινήτου και της διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας του κατόχου που έχει δηλώσει στην Εφορία, κάτι που αναμένεται να συμβεί τους επόμενους μήνες...


Εξωση των diesel από τις πόλεις

Εντονος προβληματισμός επικρατεί στους κατόχους πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και με τον παγκόσμιο πόλεμο που έχει ξεσπάσει κατά των παλαιών diesel Euro 3, Euro 4 και σε πολλές περιπτώσεις EURO 5.

Προ μηνών ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης ανακοίνωσε την πρόθεσή του για την «έξωσή» τους από την πρωτεύουσα έως το 2025. Στο Μεξικό, όπου διεξήχθη η Σύνοδος Κορυφής Δημάρχων C40, προέκυψε ότι πέντε μεγάλες πόλεις θα δείξουν άμεσα κόκκινη κάρτα στα diesel αυτοκίνητα. Ετσι, μαζί με το Παρίσι, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη και την Πόλη του Μεξικού, ο κ. Καμίνης δήλωσε ότι στις προθέσεις του είναι να σταματήσουν να κυκλοφορούν diesel οχήματα στην πρωτεύουσα μέχρι το 2025. Οι τοπικοί άρχοντες αναφέρθηκαν στις βλαβερές συνέπειες που πηγάζουν από τη χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

Tο Λονδίνο πρόσφατα επέβαλε τέλος εισόδου στους οδηγούς παλιών αυτοκινήτων. Ετσι, τα βενζινοκίνητα Euro 3 ή πετρελαιοκίνητα Euro 5 και παλιότερα αυτών που θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης καλούνται να καταβάλουν σε καθημερινή βάση ένα αρκετά υψηλό τέλος εισόδου (21,5 λίρες). Παράλληλα, στο Βερολίνο, στο Ντίσελντορφ, στις Βρυξέλλες και το Aμστερνταμ θα απαγορευtεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 4 και παλιότερων. Στο Μιλάνο, λόγω των υψηλών ποσοστών ρύπανσης, οι οδηγοί βενζινοκίνητων αυτοκινήτων Euro 2, πετρελαιοκίνητων Euro 4 και παλιότερων, οφείλουν να πληρώνουν τέλος εισόδου που ανέρχεται στα 5 ευρώ ημερησίως. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου με παλιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν μειωμένο τέλος 2 ευρώ ανά ημέρα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχονται δωρεάν και τα υβριδικά εξαιρούνται ως την 15η Οκτωβρίου 2019.

Οι παραπάνω απαγορεύσεις -κυρίως στη Γερμανία- προκάλεσαν τις αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες προσέφυγαν με τη σειρά τους στη Δικαιοσύνη για να αναιρέσουν αυτές τις αποφάσεις. Τελικά, τo Ανώτατο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας στη Λειψία έκρινε πως η κάθε πόλη έχει δικαίωμα να πάρει την απόφαση που επιθυμεί προκειμένου να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατά συνέπεια, οι όποιες απαγορεύσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ και ανοίγει ο δρόμος και για άλλες σε όλη Ευρώπη. Η συγκεκριμένη απόφαση επηρεάζει ήδη πάνω από 10 εκατομμύρια ιδιοκτήτες παλιών diesel στη Γερμανία, καθώς η μεταπωλητική αξία τους έχει πάρει την κατιούσα και οι έμποροι αυτοκινήτων αναζητούν διόδους προς άλλες εκτός Ε.Ε. χώρες (Βαλκάνια, Αφρική, Ρωσία), ή την Ελλάδα που ακόμα δέχεται με περισσή προθυμία αυτά τα αυτοκίνητα...http://www.analystsforchange.org/2018/03/500000-ix-diesel.html
Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article/771955/ti-tha-kanoun-500000-katohoi-diesel-ix/
https://grafeiokratika.blogspot.gr/2018/03/500000-ix-diesel.html

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Πέντε μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων που «έσβησαν»


Πέντε μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων που «έσβησαν»



Κάποτε, έβγαζαν ξεχωριστά και γνωστά αυτοκίνητα όμως σήμερα, οι πέντε παρακάτω φίρμες έχουν σβήσει από τον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι μάρκες δεν υπάρχουν πια, τις πάτησε το τρένο θα μπορούσε να πει κανείς για τις πέντε παρακάτω, οι οποίες αν και έδειχναν «δυνατές» πριν από κάποια χρόνια, σήμερα έχουν κλείσει.
Εννοείται, ότι οι εταιρείες που έσβησαν στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πάρα πολλές, όμως διαλέγουμε πέντε πολύ γνωστές που μερικοί μπορεί και να νόμιζαν ότι δραστηριοποιούνται κανονικά μέχρι και σήμερα!
Σας τις παρουσιάζουμε παρακάτω, με αλφαβητική σειρά και βέβαια ευχόμαστε κάποια στιγμή να μπορέσουν να επιστρέψουν στο προσκήνιο της αυτοκίνησης, όσο δύσκολο ή υπερβολικά αισιόδοξο κι αν ακούγεται. Δείτε τες!
Hummer 

Η μάρκα που έφερε στην παραγωγή τα τερατώδη Humvee του αμερικανικού στρατού δεν κατάφερε να επιβιώσει σε μια εποχή που επιβάλλει συνεχώς χαμηλότερους ρύπους και μια αγορά που «διψά» για αυτοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση. Τα Hummer πέρασαν από το 2010 στο χρονοντούλαπο της ιστορίας (ήταν στον όμιλο της General Motors) και όπως όλα δείχνουν, θα παραμείνουν εκεί για πάντα.
Maybach 

Η Maybach, που ήταν στην ιδιοκτησία της Mercedes-Benz έχει κλείσει σαν αυτόνομη μάρκα με τα τελευταία μοντέλα της να ήταν οι μεγάλες λιμουζίνες 57 και 62 με S παραλλαγές. Σε αντίθεση όμως με τις υπόλοιπες φίρμες της λίστας, παραμένει «ζωντανή» μέσα από την S-Class και την κορυφαία έκδοσή της που ονομάζεται Mercedes-Maybach.
Pontiac 

Η Pontiac δραστηριοποιούταν κυρίως στην αμερικανική αγορά όμως είναι μια πολύ γνωστή μάρκα αυτοκινήτων, ακόμη και στις ευρωπαϊκές χώρες. Ιδρύθηκε το 1926 και μετά από 91 χρόνια ιστορίας, το 2010, έκλεισε, ενώ ήταν ιδιοκτησία της General Motors. Τα περισσότερα μοντέλα που κατασκεύαζε ήταν εντυπωσιακά σε εμφάνιση και με μεγάλους κινητήρες.
Oldsmobile 

Άλλη μια μάρκα που δραστηριοποιούταν κυρίως στην αμερικανική αγορά και ήταν ιδιοκτησία της General Motors όταν έκλεισε, είναι η Oldsmobile. Σύμφωνα με ισχυρισμούς της ίδιας της μάρκας, ήταν η πρώτη που ξεκίνησε να παράγει μαζικά αυτοκίνητα και αργότερα, ήταν η πρώτη που λάνσαρε ένα μοντέλο με πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Saab

H γνωστή σε όλους μας Saab έκλεισε οριστικά το 2012, ύστερα από δύο χρόνια αδράνειας. Από το 2000 έως και το 2010 ήταν στον όμιλο της General Motors και μετά, πέρασε σε διαφορετικά χέρια (Spyker) που τελικά δεν κατάφεραν να τη σώσουν. Μια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ονόματι NEVS ήθελε να αναβιώσει το όνομα της Saab όμως τελικά δεν πήρε την άδεια και λανσάρει παλαιότερα μοντέλα της σουηδικής μάρκας (9-3) με τα δικά της σήματα. Να σημειώσουμε ότι η Saab ιδρύθηκε το 1945 και έκτοτε, πολλά από τα αυτοκίνητά της έγιναν εμπορικές επιτυχίες στην Ευρώπη και φυσικά, στην Ελλάδα.
Πηγή:Gazzetta.gr
http://balla.com.cy/2017/12/17/pente-megales-markes-aftokiniton-pou-esvisan/

Μάρκες που έχουν εξαφανιστεί από την αυτοκινηση τα τελευταία χρόνια

Μάρκες που έχουν εξαφανιστεί από την αυτοκινηση τα τελευταία χρόνια

Εμείς της γενιάς των 40+ που από μικροί είχαμε το μικρόβιο της αγάπης για το αυτοκίνητο, σίγουρα θυμόμαστε ως πιτσιρικάδες κάποια μοντέλα από μάρκες που δυστυχώς σήμερα δεν τις συναντάμε πια. Κάποιες από αυτές είχαν στο ενεργητικό τους μάλιστα πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, ωστόσο η συγκυρίες - κυρίως οικονομικές - τις έσβησαν από το χάρτη της αυτοκίνησης.


Με μια διάθεση νοσταλγική, στο άρθρο αυτό μέσα στο carblogger.gr θα ανατρέξουμε στις μάρκες που παρόλο που θυμόμαστε καλά, έχουν δυστυχώς δεν υπάρχουν πια.

Autobianci

Η Autobianci ήταν μια ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1955 από τις Bianchi, Pirelli και Fiat. Παρήγαγε ως επί το πλείστον αυτοκίνητα μικρής κατηγορίας. Η Autobianchi χρησιμοποιούνταν από τη Fiat για την δοκιμή καινούργιων τεχνολογιών πριν τις ενσωματώσει στα δικά της μοντέλα. Το πιο σημαντικό της μοντέλο με το οποίο έγινε ευρέως γνωστή ως φίρμα, ήταν το A112, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας μίνι που είχε πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας.


Το τελευταίο αυτοκίνητο με το λογότυπο της Autobianchi ήταν το Y10.


Η Autobianchi αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από τη Fiat, και σαν μάρκα  υπήρχε μέχρι το 1989. Η τεχνολογία και τα μοντέλα της ενσωματώθηκαν στη Lancia.

Daewoo Motors

Η Daewoo Motors ήταν μια κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία που εμφανίστηκε στην αγορά το 1978 όταν η Daewoo αγόρασε την επίσης κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Saehan Motors. Τα πρώτα αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν τα Nexia και Espero που δανειζόταν κινητήρες και λοιπά μηχανικά μέρη από την General Motors (GM) η οποία κατείχε και μέρος των μετοχών της. Η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της (Matiz, Lanos, nubira, Leganza) έγινε πολύ πιο γνωστή στην Ελλάδα καθώς ήταν καλοσχεδιασμένα και αρκετά προσιτά σε τιμή. Ιδιαίτερα το Matiz λόγω της ελκυστικής μορφής του και της πολύ καλής τιμής του έγινε best seller στη χώρα μας.



Η τρίτη γενιά των αυτοκινήτων της (Kalos, Lacetti, Nubira) δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Το 2001 η Daewoo Motors αγοράστηκε εξ ολοκλήρου από την GM η οποία αποφάσισε να διαθέτει τα αυτοκίνητα της εταιρίας με το λογότυπο της Chevrolet στην Ευρώπη. Έτσι το λογότυπο της μάρκας εξαφανίστηκε παγκοσμίως με εξαίρεση τη Νότια Κορέα και το Βιετνάμ που "επέζησε" μέχρι το 2011.

Nsu

H NSU ήταν μια γερμανική φίρμα που ιδρύθηκε το 1873. Το πρώτο αυτοκίνητο της το παρήγαγε το 1905. Από τα γνωστότερα μοντέλα της ήταν το TT (1965-72), ένα αυτοκίνητο με κινητήρα και κίνηση πίσω που έγραψε ιστορία στους αγώνες καθώς ήταν πολύ γρήγορο και είχε χαρακτηριστεί ως φονέας γιγάντων. 


Ένα άλλο πολύ γνωστό μοντέλο της NSU ήταν το πρωτοποριακό Ro 80 (1967-77) εξοπλισμένο με κινητήρα Wankel. Παρότι ήταν ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο (κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1968), αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, κάτι που επέδρασε αρνητικά στις πωλήσεις του.


To 1969 η Volswagen αγόρασε την NSU και την ενσωμάτωσε στην Audi. Μετά το τέλος της παραγωγής του Ro 80 to 1977, δεν ξαναεμφανίστηκε σε αυτοκίνητο το λογότυπο της NSU.

Simca

H Simca ήταν μια γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1935 από την Fiat. To 1970 αγοράστηκε από την Chrysler και σταμάτησε να είναι μια ανεξάρτητη εταιρία.
Η Simca παρήγαγε κάποια πολύ αξιόλογα μοντέλα μεταξύ των οποίων τα 1100, 1307 και Horizon. Τα δυο τελευταία μοντέλα μάλιστα κέρδισαν τον επίζηλο τίτλο "Αυτοκίνητο της χρονιάς" το 1975 και 1978 αντίστοιχα.



Το 1978 αγοράστηκε από την PSA Peugeot Citroen οπότε και το όνομα Simca αντικαταστάθηκε στα μοντέλα της από το όνομα Talbot.

Triumph

Η Triumph ήταν μια αγγλική φίρμα που ιδρύθηκε το 1885 και εκτός από αυτοκίνητα παρήγαγε και μοτοσυκλέτες. Το 1960 αγοράστηκε από την Leyland (η οποία μετονομάστηκε σε Rover). Με την αγορά της Rover το 1994 από την BMW αγοράστηκε μαζί και το εμπορικό σήμα της Triumph. Τρια αρκετά πετυχημένα μοντέλα είχε η Triumph στην παραγωγή τα οποία είχαν κυκλοφορήσει και στην ελληνική αγορά. Το Herald, το Dolomite και το 2000.



Το τελευταίο μοντέλο με το σήμα της Triumph ήταν το Aclaim που παράχθηκε μέχρι το 1984.
http://www.carblogger.gr/2015/08/blog-post_45.html