Λιγότερο από έξι χιλιόμετρα πριν από το σημείο που το ποτάμι Bidasoa, κοντά στα γαλλο-ισπανικά σύνορα, αδειάζει στον Ατλαντικό Ωκεανό, βρίσκεται ένα μικρό νησί που ονομάζεται Pheasant (φασιανός). Στο ιστορικό νησί, το 1659, εκπρόσωποι από τη Γαλλία και την Ισπανία συναντήθηκαν και υπέγραψαν τη Συνθήκη των Πυρηναίων, που τελείωσε επίσημα τον Τριακονταετή Πόλεμο.
Η συνθήκη προέβλεψε επίσης ένα νέο σύνορο που εκτείνεται κατά μήκος των Πυρηναίων και στη συνέχεια ακολουθεί τον ποταμό Bidasoa στον Βισκαϊκό κόλπο στον Ατλαντικό Ωκεανό, λειτουργώντας σαν ένα φυσικό σύνορο μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας. Όπως συμβαίνει συνήθως με τα σύνορα που ακολουθούν την πορεία ενός ποταμού, τα γαλλο-ισπανικά σύνορα χωρίζουν τον ποταμό στη μέση. Θεωρητικά, τα σύνορα θα έπρεπε να χωρίζουν το νησί Pheasant στα δύο δίνοντας το μισό σε κάθε χώρα ή να το παρακάμπτουν αποδίδοντας την κυριαρχία σε μία από τις δύο όμορες χώρες. Ωστόσο η συνθήκη των Πυρηναίων προέβλεψε μια διαφορετική και κάπως παράδοξη ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία ορίζεται συγκυριαρχία στο νησί.
Το παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι στο νησί δεν έχουν ταυτόχρονη κυριαρχία τα δύο κράτη αλλά εναλλάξ για μια περίοδο 6 μηνών. Έτσι για έξι μήνες το χρόνο, το νησί Pheasant είναι γαλλικό ενώ για τους επόμενους έξι ανήκει στην ισπανική επικράτεια.
Πριν από τον πόλεμο και την υπογραφή της συνθήκης, το καθεστώς του νησιού Pheasant ήταν απροσδιόριστο. Ως ουδέτερος χώρος χρησιμοποιήθηκε συχνά ως τόπος συνάντησης μεταξύ Γάλλων και Ισπανών ηγετών και ως χώρος όπου πραγματοποιούνταν οι ανταλλαγές αιχμαλώτων κατά τον πόλεμο. Ως αποτέλεσμα, στο νησί έγιναν πολλά σημαντικά ιστορικά γεγονότα.
Το νησί Pheasant είναι ακατοίκητο, άλλωστε η έκτασή του είναι μόλις 6,5 στρέμματα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται πλήθος προβλημάτων που θα μπορούσε να δημιουργήσει η συγκυριαρχία δύο χωρών.
Κάθε έξι μήνες αξιωματούχοι της Ισπανίας και της Γαλλίας συναντιούνται στο νησί σε μία τελετή παράδοση-παραλαβής της κυριαρχίας του.
Πότε θα δημιουργήσει αντισώματα κάποιος που θα εμβολιαστεί τον Ιανουάριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί το lockdown για μια με δύο εβδομάδες άφησε ο καθηγητής Δημόσιας Υγείας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Τάκης Παναγιωτόπουλος μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή ΣΗΜΕΡΑ σημειώνοντας ότι σε 10 μέρες θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την άρση του.
Αναφορικά με τα σενάρια που κυκλοφορούν τις τελευταίες ώρες για λήψη πρόσθετων μέτρων στη Βόρεια Ελλάδα με το κλείσιμο των συνόρων για τις όμορες χώρες, επισήμανε ότι εκεί υπάρχει ευρεία κυκλοφορία του ιού και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει σε βραχύ διάστημα.
«Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις σταθεροποίησης και ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα. Ο χθεσινός αριθμός των κρουσμάτων δε σημαίνει τίποτα. Μπορεί να είναι μια τυχαία έξαρση. Είμαστε σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο και ανάλογα με την εξέλιξη θα δούμε αν θα χρειαστεί να ληφθούν πρόσθετα μέτρα. Υπάρχουν πιθανότητες τα μέτρα να αποδώσουν, που είναι από τα πιο αυστηρά μέτρα που εφαρμόζονται, κι ελπίζουμε ότι θα αποδώσουν και δε θα χρειαστούν άλλα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Στο μέτωπο του εμβολίου επισήμανε ότι «φαίνεται ότι σύντομα θα έχουμε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες αβεβαιότητες ως προς την αποτελεσματικότητα τους στους ηλικιωμένους ανθρώπους, αλλά και κατά πόσο προστατεύει από τη μεταδοτικότητα».
Από την πλευρά του ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, δήλωσε ότι είναι πιθανόν μέσα στον Ιανουάριο να έχουμε τα πρώτα εμβόλια και στην Ελλάδα προσθέτοντας ότι θα πάρει λίγο χρόνο να δημιουργηθούν αντισώματα στον οργανισμό. Για παράδειγμα, αν κάποιος εμβολιαστεί τον Ιανουάριο, αντισώματα θα έχει δημιουργήσει τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, ενώ για ανοσία θα χρειαστεί ίσως όλος ο επόμενος χρόνος.
Ως προς τις παρενέργειες, ο καθηγητής τόνισε ότι είναι αντίστοιχες με αυτές του εμβολίου της γρίπης, όπως πόνος στο σημείο του εμβολιασμού, χαμηλό πυρετό για 1-2 μέρες.
Με αεροσκάφη σε μεγάλο βαθμό καθηλωμένα λόγω της πανδημίας κοραναϊού, η Singapore Airlines δοκιμάζει νέους τρόπους για να συγκεντρώσει έσοδα. Μεταξύ αυτών, η μετατροπή δύο superjumbo A380 που είναι σταθμευμένα στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης ως προσωρινά («pop-up») εστιατόρια στις 24 και 25 Οκτωβρίου.
Το γεύμα σε μια σουίτα της θρυλικής πρώτης θέσης της εταιρείας κοστίζει 400 ευρώ, στη business class κοστίζουν 200 ευρώ και έπειτα μειώνονται στα 60 ευρώ για το γεύμα στην premium οικονομική θέση και 33 ευρώ στην κλασσική οικονομική θέση. Οι πελάτες μπορούν επίσης να πληρώσουν με μίλια αν είναι σε προγράμματα frequent flyer.
Περίπου οι μισές θέσεις σε κάθε αεροσκάφος θα είναι διαθέσιμες για την εστίαση, σύμφωνα και με τους κανόνες κοινωνικής απόστασης που ισχύουν στα εστιατόρια, ανέφερε η Singapore Airlines.
Καθώς οι πρώτες θέσεις εξαντλήθηκαν σε 30 λεπτά η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει μια λίστα αναμονής από τις 6 μ.μ. τοπική ώρα. Σε κανονικές πτήσεις, τα αεροσκάφη A380 μπορούν να φιλοξενήσουν έως 471 άτομα.
Η εταιρεία θα μελετήσει τη λίστα αναμονής και θα δει πώς μπορεί «να φιλοξενήσει μερικούς από αυτούς που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για αυτή τη μοναδική εμπειρία φαγητού», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος Εμπορικών Επιχειρήσεων Lee Lik Hsin.
Η Singapore Airlines, η οποία υπέστη ζημιές ρεκόρ ύψους 827 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίμηνο έως τον Ιούνιο και απολύει περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού της, προσπαθεί να αντλήσει έσοδα από την πώληση σειράς γευμάτων πρώτης και επιχειρηματικής κατηγορίας ενώ προσφέρει και μια υπηρεσία υπηρεσία delivery με την οποία ένας ιδιωτικός σεφ θερμαίνεται, πιάτα και εξυπηρετεί πελάτες στα σπίτια τους.
Τροφές που υπάρχουν ήδη στο σπίτι σου και θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα αυτό το δύσκολο χειμώνα.
Αν και έξω ο καιρός μόνο χειμώνα δεν θυμίζει, η θερμοκρασία είναι πάνω από τους 25 βαθμούς και ακόμα η θάλασσα είναι ζεστή-ιδανική για μπάνιο, εμείς θα σε βοηθήσουμε να οργανωθείς για τα κρύα που κάποια στιγμή θα έρθουν.
Οι χειμερινές συνθήκες κρύβουν, όπως είναι λογικό, πολλές παγίδες. Τα κρυώματα και οι αρρώστιες εμφανίζονται πιο συχνά και σίγουρα δεν είναι εποχές ούτε για συνάχι. Λογική αντίδραση είναι στον πρώτο βήχα ή πυρετό το μυαλό μας να πάει στον covid-19.
Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ο κορονοϊός, αλλά πολλές γρίπες και ιώσεις πολύ πιο soft. Το 2020-21 καλό θα είναι η επιλογή των τροφών να γίνει με βάση την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Επιπλέον πρέπει οι τροφές που θα επιλέγεις σε μεγαλύτερη συχνότητα να σου δίνουν ενέργεια, ώστε να καταφέρνεις να αντεπεξέρχεσαι στις εντάσεις και το βαρύ πρόγραμμα της καθημερινότητάς σου καθώς και στην γυμναστική, που δεν πρέπει να αμελείς καθόλου.
Δες παρακάτω τον απόλυτο οδηγό διατροφής από το oneman.gr, για να βγάλεις τον φετινό χειμώνα.
Οι ιδανικές τροφές
Γλυκοπατάτες
Μια αρκετά νόστιμη τροφή πλούσια σε βιταμίνη Α και C, οι οποίες θωρακίζουν τον οργανισμό απέναντι στις ιώσεις και επίσης βοηθάνε το σώμα να αναρρώσει πιο γρήγορα μετά από μια κουραστική ημέρα. Μπορείς επίσης να τις κάνεις πουρέ και να τις συνδυάσεις με κρέας η άλλο κυρίως πιάτο.
Μέλι
Το νέκταρ των Θεών, τροφή με πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη πράγμα που σημαίνει ότι διοχετεύει ενέργεια τον οργανισμό σε χαμηλό ρυθμό. Επίσης αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε καθημερινά μέλι παρουσιάζουν μείωση σε ιώσεις και κρυώματα. Μπορείς να το προσθέσεις σε τσάι, αντί για ζάχαρη.
Φασόλια
Τροφή πολύ πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη και υδατάνθρακα. Ιδανική για τι κρύες μέρες του χειμώνα διότι διοχετεύει ενέργεια στο σώμα και παράγει υψηλές θερμοκρασίες που το προστατεύουν από το κρύο. Στην Ελλάδα η φασολάδα είναι το σούπερ φαΐ μας.
Αυγά
Το απόλυτο σνακ. Σου δίνει ενέργεια και πρωτεΐνη. Είναι νόστιμο και μπορείς να το φας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Δεν έχεις παρά να βράσεις μερικά αυγά, να τα βάλεις στο ψυγείο και όποτε πεινάσεις απλά καθαρίζεις και τρως.
Σολωμός
Το ψάρι φαρμακείο. Πλούσιο σε ωμέγα 3 λιπαρά, πρωτεΐνη, νιασίνη, ριβοφλαβίνη. Η τροφή φύλακας του οργανισμού. Προστατεύει και σε γεμίζει με ενέργεια.
Φιστίκια
Ο πιο δυνατός ξηρός καρπός. Μια χούφτα φιστίκια κρατάει σε υψηλά επίπεδα την ενέργεια του οργανισμού. Πλούσια σε πρωτεΐνη και μαγνήσιο. Μπορείς να τα τρως και σε μορφή φυστικοβούτυρο το οποίο είναι σούπερ επιλογή για πρωινό.
Μαύρη σοκολάτα
Το γλυκό της παρέας μας. Το νόστιμο σνακ που θα σε γεμίσει όχι μόνο με ενέργεια αλλά και βιταμίνη c ο συνδυασμός που αντιμετωπίζει τις αρρώστιες.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr
εςΟ 65χρονος Χόρχε Ρορίς συνήθιζε να φτιάχνει φανταχτερά κοστούμια και εντυπωσιακά άρματα για τον μαγικό κόσμο του Καρναβαλιού του Ρίο ντε Τζανέιρο.
Τώρα, μεσούσης της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, χρησιμοποιεί την τέχνη του για να φτιάξει μάσκες που δεν στοχεύουν στο να μεταμφιεστεί ο χρήστης, αλλά να είναι όσο αληθινός γίνεται.
Ο Ρορίς ζωγραφίζει μάσκες προσώπου που είναι απίστευτα ακριβείς. Καθώς ο ίδιος μιλάει, φορώντας τη μάσκα του, το στόμα του, σαν ένας εγγαστρίμυθος, δεν μοιάζει να κινείται.
«Χρησιμοποιώ αυτή τη μάσκα για να μην χάσω την ταυτότητά μου», λέει ο Ρορίς.
Ο Βραζιλιάνος καλλιτέχνης ζωγραφίζει το κάτω μέρος του προσώπου του πελάτη του πάνω σε μια λευκή μάσκα, δίνοντας σημασία σε λεπτομέρειες όπως η απόχρωση του δέρματος και το σχήμα των χειλιών.
Οι μάσκες του είναι άκρως δημοφιλείς σε ανθρώπους που δεν θέλουν να κρύβουν το πρόσωπό τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιθυμούν, ωστόσο, να προστατεύονται από τον ιό.
«Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να προστατεύουν τους εαυτούς τους. Είναι καλό που ο κόσμος χρησιμοποιεί μάσκες», λέει.
«Είχα μια πολύ θετική αντίδραση, ο κόσμος γελάει. Κάτι που υποτίθεται είναι λυπηρό μετατράπηκε σε κάτι που φέρνει χαρά».
Μετά από μήνες σχεδόν ασταμάτητης δουλειάς κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, η γιατρός Φιόνα Ντάουνς λέει ότι η επιβίβασή της στην μετ’ επιστροφής πτήση της Qantas στο πουθενά ήταν «σαν να βρίσκομαι ξανά στο σπίτι».
Τακτική ταξιδιώτρια της Qantas, η Ντάουνς χρησιμοποίησε τους ανεκμετάλλευτους πόντους που είχε κερδίσει ως μπόνους και έκανε «δώρο» στον εαυτό της ένα εισιτήριο διακεκριμένης θέσης για την μοναδική στο είδος της πτήση της αυστραλιανής αεροπορικής εταιρείας.
«Ηταν μια ευκαιρία ζωής», είπε η ίδια στο CNN Travel.
Η πτήση QF787 αναχώρησε από το Σίδνεϋ το Σάββατο 10 Οκτωβρίου, πετώντας πάνω από την αυστραλιανή μητρόπολη προτού περάσει από περιοχές, από τον κόλπο Μπάιρον και τη Χρυσή Ακτή έως τον Μεγάλο Κοραλλιογενή Υφαλο και το Ουλουρού. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το ταξίδι φτάνοντας στο ίδιο ακριβώς σημείο από το οποίο απογειώθηκε.
Η πτήση οργανώθηκε από τον αυστραλιανό αερομεταφορέα για να αποφέρει έσοδα και να φιλοξενήσει επιβάτες «διψασμένους» για ταξίδια, αφού μεγάλο μέρος του στόλου παραμένει καθηλωμένο εν μέσω ακυρώσεων διεθνών πτήσεων λόγω της πανδημίας.
Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από 10 λεπτά όταν έγιναν διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο.
Υπήρχαν μόλις 150 θέσεις στο αεροπλάνο, με το κόστος τους να κυμαίνεται από 566 έως 2.734 δολάρια, ενώ ήταν διαθέσιμα μόνο σε κατοίκους Αυστραλίας, καθώς τα σύνορα της χώρας παραμένουν κλειστά από τον Μάρτιο.
Ωστόσο, η πτήση προκάλεσε αντιπαράθεση, με τους επικριτές να επισημαίνουν ότι δεν υπήρχε η παραμικρή δικαιολογία για την περιβαλλοντική βλάβη που προκάλεσε μια αχρείαστη πτήση.
Ωστόσο, όσοι βρέθηκαν μέσα στο Boeing 787 Dreamliner είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τοπία – ορόσημα της Αυστραλίας από μια εντυπωσιακή οπτική γωνία, καθώς το αεροσκάφος κατέβαινε κατά διαστήματα περίπου στα 4.000 πόδια.
«Το να πετάς σε τόσο χαμηλό ύψος πάνω από αυτές τις τοποθεσίες ήταν πραγματικά μοναδικό», είπε ο Κε Χουάνγκ στο CNN.
Στους επιβάτες που επιβιβάστηκαν στην πτήση προσφέρθηκαν τσάντες με διάφορα αγαθά για να θυμούνται αυτή την ξεχωριστή εμπειρία. Τα μαξιλάρια στα καθίσματα ήταν κεντημένα με το όνομα της πτήσης. Οι ταξιδιώτες απόλαυσαν κλασικά τοπικά πιάτα.
Δεν υπήρχε η παραδοσιακή ψυχαγωγία κατά την διάρκεια της πτήσης στις οθόνες των καθισμάτων. Αντίθετα, το τοπίο που ξεπρόβαλε από τα παράθυρα ήταν στο επίκεντρο.
Μόλις η πτήση απογειώθηκε, με το Σίδνεϋ να φωτίζεται από τον ήλιο αργά το πρωί, οι επιβάτες άρχισαν να βγάζουν φωτογραφίες την πόλη από ψηλά.
Ηταν απλά μια πρόγευση από αυτό που επρόκειτο να ακολουθήσει.
Το 787, εξάλλου, είναι γνωστό για τα μεγάλα παράθυρά του, καθιστώντας το ιδανικό για εναέρια αξιοθέατα.
«Εχω πάει στον Μεγάλο Κοραλλιογενή Υφαλο και το Ουλουρού αρκετές φορές – αλλά το να πετάξω με ένα αεροσκάφος αυτού του μεγέθους, σε διακεκριμένη θέση και να κοιτάζω έξω από το παράθυρό αυτά τα ορόσημα που ένιωθα ότι ήταν ακριβώς δίπλα μου – δεν νομίζω ότι η εμπειρία θα μπορούσε να επαναληφθεί», εξηγεί η Ντάουνς.
Στην καμπίνα, τα μεσαία καθίσματα αφέθηκαν κενά για να υπάρχουν οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις ενώ τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα ασφάλειας, για την προστασία των επιβατών από την νόσο Covid-19.
Ο Κε Χουανγκ τονίζει ότι η Qantas έκανε καλή δουλειά για να διασφαλίσει ότι όλοι θα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τη θέα, ανεξάρτητα από το πού κάθονταν.
Η ατμόσφαιρα στο αεροσκάφος ήταν «θετική, χαρούμενη και συναρπαστική», προσθέτει.
«Υπήρχε μια πραγματική ατμόσφαιρα πάρτι», επιβεβαιώνει η Ντάουνς. «Ολοι όσοι ήταν εκεί, θα μπορούσες να πεις ότι ήθελαν πραγματικά να είναι εκεί», διευκρινίζει, συμπληρώνοντας ότι το πλήρωμα ήταν εξίσου ενθουσιασμένο, καθώς και πολύ οργανωμένο.
Και δεν ήταν παράξενο, λένε οι επιβάτες, το ότι επέστρεψαν εκεί από όπου είχαν ξεκινήσει επτά ώρες μετά.
Εν μέσω της διαμάχης για την «αναγκαιότητα» της πτήσης με προορισμό το πουθενά σε μια εποχή κλιματικής κρίσης, η Qantas είπε ότι θα αντισταθμίσει το 100% των εκπομπών άνθρακα της εν λόγω πτήσης.
Η κίνηση αυτή δεν ήταν αρκετή για να καθησυχάσει ορισμένους επικριτές.
«Αυτή η πτήση μπορεί να μην πήγε πουθενά, αλλά οι εκπομπές που καταστρέφουν τον πλανήτη κάπου πηγαίνουν. Αυτό το κάπου είναι κατευθείαν στην ατμόσφαιρα, συμβάλλοντας στην καταστροφή του κλίματος», δήλωσε εκπρόσωπος του διεθνούς δικτύου περιβαλλοντικών οργανώσεων Friends of the Earth.
«Με μια τόσο σοβαρή κλιματική κρίση, πρέπει να διατηρήσουμε τον αριθμό των πτήσεων κάτω από αυτόν που ήταν πριν από την πανδημία του κορονοϊού, να μην προσθέσουμε ακόμη περισσότερες με κάτι σαν αυτό, που είναι ο ορισμός του άσκοπου ταξιδιού», πρόσθεσε.
Οι επιβάτες, από την πλευρά τους, έδειξαν να κατανοούν τις αντιδράσεις, διευκρινίζοντας ότι στην τιμή του εισιτηρίου συμπεριλαμβανόταν η συμβολή τους στο πρόγραμμα αντιστάθμισης άνθρακα της Qantas.
Καθώς τα διεθνή ταξίδια εξακολουθούν να περιορίζονται, οι πτήσεις προς το πουθενά γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες.
Τον Αύγουστο, η EVA Air πραγματοποίησε πτήση από την Ταϊβάν χωρίς προορισμό, με ένα τζετ Α330 Dream Jet.
Εν τω μεταξύ, η All Nipon Airways (ANA) πραγματοποίησε, επίσης, μια μικρή πτήση στην Ιαπωνία τον Αύγουστο, με την οποία η αεροπορική εταιρεία είπε ότι προσπάθησε να αναπαραστήσει «την εμπειρία της Χαβάης», με 300 ταξιδιώτες να επιβιβάζονται στην πτήση διάρκειας 1,5 ώρας.
Και η Qantas σχεδιάζει τώρα ναυλωμένες πτήσεις στην Ανταρκτική, ξεκινώντας από το Νοέμβριο, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να απολαύσουν την παγωμένες θέα μεταξύ της απογείωσης και της προσγείωσης στο Σίδνεϋ.