Μια γενιά χωρίς δουλειά και εκπαίδευση 2 ώρες πρίν Το 16,9% των νέων στην Ελλάδα βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, εκπαίδευσης ή κατάρτισης. Ανήκουν, δηλαδή, σε αυτούς που διεθνώς…αποκαλούνται ΝΕΕΤs (young people not in education, employment or training) και οι οποίοι αυξήθηκαν εν μέσω κρίσης κατά 50%. Η Ελλάδα τοποθετείται στις πρώτες θέσεις της ΕΕ των 28 αναφορικά με τον πληθυσμό των αποκλεισμένων. Πρόκειται για νέους ηλικίας 15 έως 24 ετών που απέχουν από κάθε διαδικασία εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης. Είναι δηλαδή “απόντες” από κάθε μείζονα θεσμική μέριμνα του Κοινωνικού Κράτους. To ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ και το ΚΕΑΔΙΚ του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με τη GPO και το ΙΗΔΛ του ΙΤΕ διεξήγαγαν έρευνα σε εθνική κλίμακα με στόχο την ανίχνευση, χαρτογράφηση και αποτύπωση του φαινομένου των NEETs στη χώρα μας. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα: * Η Ελλάδα, με το 16,9% του νεανικού της πληθυσμού να εκτοπίζεται στο “εργασιακό και εκπαιδευτικό πουθενά” τοποθετείται στις πρώτες θέσεις εντός της «Ε.Ε. των 28» αναφορικά με τους NEETs. * Οι NEETs αν και δεν αποτελούν νέο φαινόμενο, εντούτοις τόσο η διακύμανσή τους (διόγκωση), όσο και η περιφερειακή τους συγκέντρωση που εντοπίζεται κυρίως στα κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Νότου. * Οι γυναίκες να αποτελούν την πλειοψηφία των “αποκλεισμένων” ατόμων. * Οι νέοι με χαμηλό ή μεσαίο μορφωτικό επίπεδο διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να περιέλθουν σε κατάσταση NEET. * H οικογένεια, ένας ζωτικός θεσμός της ελληνικής κοινωνίας, διαδραματίζει τον βασικότερο υποστηρικτικό ρόλο για τους NΕΕΤs, βοηθώντας τους οικονομικά και ψυχολογικά, ώστε να συνεχίσουν την προσπάθειά τους για εύρεση εργασίας. * Οι NEETs στην Ελλάδα εμφανίζονται εξαιρετικά δύσπιστοι απέναντι στο Κοινωνικό Κράτος και ταυτόχρονα εκφράζουν έντονη δυσφορία για το πολιτικό σύστημα. * Τέλος, οι ΝΕΕΤs εξακολουθούν να θέτουν σαν βασική προτεραιότητα την (επαν)ένταξή τους στην αγορά εργασίας και δευτερευόντως την επιστροφή τους σε κάποιας μορφή μαθησιακής διαδικασίας εκφράζοντας τις χαμηλές προσδοκίες τους για την αποτελεσματικότητα και τις ευκαιρίες που προσφέρει το υποσύστημα “εκπαίδευση – κατάρτιση – απασχόληση” από το οποίο απέχουν κυρίως λόγω στρεβλώσεων ή συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και όχι από προσωπική βούληση. tromaktiko.gr
Διαβάστε περισσότερα: Μια γενιά χωρίς δουλειά και εκπαίδευση | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Διαβάστε περισσότερα: Μια γενιά χωρίς δουλειά και εκπαίδευση | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου