Translate

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Κομισιόν φορολογική όαση

Κομισιόν φορολογική όαση
misthoi vrixelonΕκτός της παραπάνω αμοιβής δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ευρωβουλευτές, οι οποίοι ευρίσκονται στο μισθολόγιο κάποιων επιχειρηματικών «λόμπι», με στόχο να προωθούν τα εκάστοτε συμφέροντα τους – όπου φυσικά λαμβάνουν αρκετά υψηλές και αφορολόγητες «αποζημιώσεις», γεγονός που έχει συμβεί πολλές φορές (περί τα 100.000 € ετησίως, όπως αποδείχθηκε στην περίπτωση του αυστριακού Strasser.
misthoi vrixelon mafiozonΌπως φαίνεται από τον προϋπολογισμό της Κομισιόν, το «κόστος διοίκησης» είναι της τάξης των 1,2 δις € ετησίως ή 100 εκ. € το μήνα – ένα ποσόν που ξεφεύγει ασφαλώς από τα ανώτατα όρια του αποδεκτού. Συνολικά στις Βρυξέλλες, απασχολούνται περί τα 50.000 άτομα – συχνά απόφοιτοι μεταπτυχιακών ιδιωτικών ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, τα οποία προσελκύουν φοιτητές παρά τα εξαιρετικά υψηλά τους δίδακτρα, με την προοπτική της πρόσληψης τους στο Ευρωκοινοβούλιο.
Ποιά Κρίση; που βρίσκεται αυτή η Κρίση;
Μέχρι να καταλάβουν και να αντιμετωπίσουν την κρίση οι απροετοίμαστες επιχειρήσεις θα συνεχίζουν να κλείνουν με ή χωρίς συγκεκριμένο λόγο και οι ανεκπαίδευτοι επιχειρηματίες  θα εξακολουθούν να αισθάνονται την συναισθηματική και οικονομική επίπτωση της επιχειρηματικής τους αποτυχίας. Γιατί όμως τόσες επιχειρήσεις στεγνώνουν προτού ακόμα νοιώσουν την αίσθηση της επιτυχίας; Αυτό δεν έχει σχέση ούτε με την έλλειψη πελατείας, ούτε με την οικονομική κατάσταση (γενικότερα), ούτε με τον ανταγωνισμό, ούτε ότι η επιχειρηματική ιδέα δεν ήταν καλή. Διαβάστε πως μια καλή επιχειρηματική ιδέα όπως η Κομισιόν, σαμποτάρει και μπλοκάρει κάθε δική σας επιχειρηματική δραστηριότητα και ταυτόχρονα πως αμείβει τα δικά της παιδιά και μάλιστα εν μέσω “οικονομικής κρίσης” Ποιάς κρίσης; Υπάρχει ένας δημιουργημένος φορολογικός παράδεισος που όμως εκεί έχουν πρόσβαση μόνον οι προύχοντες του πλανήτη.
Οι εξοργιστικές αμοιβές και τα απίστευτα προνόμια των ευρωβουλευτών, καθώς επίσης των υπαλλήλων του φορολογικού παραδείσου των Βρυξελλών, του Ευρωκοινοβουλίου, τεκμηριώνουν την ανοησία των πολιτών της Ευρωζώνης.
Κομισιόν μια «αυτοδημιούργητη φορολογική όαση»
Ο βασικός μισθός των ευρωβουλευτών είναι 7.956,87 € μηνιαία, στον οποίο προστίθεται το αφορολόγητο ποσόν των4.299 € για διάφορα έξοδα – συνολικά λοιπόν 12.255,87 €. Εκτός αυτού, οι «προστάτες της Δημοκρατίας» έχουν στη διάθεση τους 21.209 € κάθε μήνα, για τις αμοιβές συνεργατών τους στις Βρυξέλλες, στο Στρασβούργο ή στις χώρες τους – όπου συνήθως προσλαμβάνουν συγγενείς τους, με πολύ μικρότερα ποσά, παρακρατώντας αυτά που περισσεύουν, κρυφά φυσικά, για τον εαυτό τους.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο κάθε ευρωβουλευτής δικαιούται το ποσόν των 304 € για κάθε ημέρα, όπου καταχωρείται στον κατάλογο των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις των Βρυξελλών ή του Στρασβούργου. Επί πλέον, λαμβάνει επίδομα κατοικίας ύψους 15% επί του βασικού του μισθού – δηλαδή, 1.193,53 € μηνιαία, για το χώρο διαμονής του. Τέλος, 607 € μηνιαία για αποζημίωση δαπανών (ο αντιπρόεδρος 911 €, ο πρόεδρος 1.418 €), καθώς επίσης επίδομα τέκνων ύψους 300 € για κάθε παιδί.
Η ετήσια άδεια των ευρωβουλευτών είναι μεγαλύτερη των δέκα εβδομάδων – ενώ το αίτημα ενός κόμματος τον Ιούνιο του 2013, το οποίο πρότεινε τη μείωση της άδειας, απορρίφθηκε με 508 ψήφους κατά. Υπάρχει λοιπόν πράγματι ο επίγειος παράδεισος σε μία «αυτοδημιούργητη φορολογική όαση», στην οποία κανένας δεν έχει την παραμικρή ευθύνη.Όπως είπε δε ο Έλληνας πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου κ Σκουρής
“Η θέση αυτή στο ευρωπαϊκό δικαστήριο είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε ποτέ να μου συμβεί” (Die Welt, 18.12.12).
Συνοψίζοντας η Κομισιόν, μία από τις μεγαλύτερες «πολυεθνικές επιχειρήσεις» παγκοσμίως, πιστός υπηρέτης φυσικά του χρηματοπιστωτικού κτήνους, αμείβει τα στελέχη της, τα οποία ουσιαστικά δεν είναι εκλεγμένα, αλλά διορισμένα, από τα εθνικά πολιτικά κόμματα, μέσω των λιστών τους, με τα εξής ποσά:
Ειδικά όσον αφορά το ποσόν για το κόστος του προσωπικού που απασχολούν οι ευρωβουλευτές, η διενέργεια μίας εσωτερικής έρευνας σε ένα δείγμα 167 περιπτώσεων απέδειξε ότι, αρκετοί από αυτούς πλήρωναν μη υπάρχοντα άτομα (άρα τον εαυτό τους) – βοηθούς δηλαδή, οι οποίοι τους επέστρεφαν το μεγαλύτερο μέρος της αμοιβής τους, συγγενείς χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις, παρά το ότι απαγορεύεται κοκ.
Την ίδια στιγμή η ηγεσία της Ευρωζώνης απαιτεί την ύπαρξη φορολογικής συνείδησης στους πολίτες, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (όταν τα στελέχη της έχουν ουσιαστικά «φορολογικό άσυλο»), την πληρωμή υψηλότερων φόρων, την υιοθέτηση μέτρων λιτότητας κοκ.
Περαιτέρω, παρά την οικονομική κρίση και το «πάγωμα» ή τη μείωση των μισθών σε πολλές χώρες, χορηγήθηκε στους εργαζομένους των Βρυξελλών (2009) αύξηση ύψους 1,85%. Επειδή όμως υπήρξαν αντιδράσεις και παράπονα, η Κομισιόν απαίτησε αύξηση ύψους 3,7% για όλους τους υπαλλήλους της, συνεπικουρούμενη από το Ευρωκοινοβούλιο – υπό την απειλή απεργιών εκ μέρους τους. Ο πρόεδρος της Κομισιόν τάχθηκε υπέρ της αύξησης, λέγοντας ότι στηρίζεται σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, οπότε πρέπει να τηρηθεί ο νόμος!
Τελικά ο «στρατός» των Ευρωκρατών απευθύνθηκε στο ευρωπαϊκό δικαστήριο – το οποίο αποφάσισε φυσικά υπέρ της αύξησης και μάλιστα αναδρομικά. Η απόφαση αυτή σημαίνει αύξηση 900 € για τον πρόεδρο της Κομισιόν (Barosso), η αμοιβή του οποίου έχει διαμορφωθεί στα 27.500 € μηνιαία – επί πλέον της αποζημίωσης ύψους 8.000 μηνιαία, για τα έξοδα του.
Τα παραπάνω επαναλήφθηκαν το 2011, όπου απαιτήθηκε από τους εργαζομένους στις Βρυξέλλες μία νέα αύξηση, ύψους 1,7% – με το συνδικάτο τους να απειλεί ότι, εάν δεν εγκριθεί η αύξηση, θα καταφύγει ξανά στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Φυσικά η αύξηση εγκρίθηκε, χωρίς να απαιτηθεί η προσφυγή – η οποία θα ήταν προφανώς μάταια.
Συνεχίζοντας, ο πρόεδρος της Κομισιόν ζήτησε να αυξηθεί ο προϋπολογισμός κατά 6,8% για να καλύψει τις υψηλότερες δαπάνες – όταν οι βασικές αμοιβές των 37 ανώτατων στελεχών είναι ύψους 24.000 € μηνιαία, ενώ ο κάθε ένας από τους 214 υψηλόβαθμους εκπροσώπους της ένωσης αμείβεται με 220.000 € ετήσια.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, περίπου 3.000 υπάλληλοι της Κομισιόν έχουν υψηλότερο μισθό από τον πρωθυπουργό της Μ. Βρετανίας, ενώ συνολικά 5.461 αμείβονται με ποσά που ξεπερνούν τα 10.000 € μηνιαία φυσικά με προνομιακό φορολογικό καθεστώς, όπως συμβαίνει γενικά στην Κομισιόν.
Στους υψηλά αμειβόμενους ανήκουν επίσης οι 3.500 διπλωμάτες στις πρεσβείες των κρατών-μελών της ένωσης, οι οποίοι έχουν ένα επί πλέον προνόμιο – να ψωνίζουν αφορολόγητα, χωρίς δηλαδή ΦΠΑ, αντικείμενα που ξεπερνούν την τιμή των 300 €. Τέλος, οι μισθολογικές κρατήσεις των εργαζομένων στον παράδεισο των Βρυξελλών είναι μόλις 12% – όταν οι αντίστοιχες στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες ξεπερνούν το 50%.
Οι αεροπορικές πτήσεις τώρα των ευρωβουλευτών στις χώρες τους πληρώνονται από την Κομισιόν, στην τουλάχιστοντέσσερις φορές ακριβότερη «business class», με την επίδειξη του εισιτηρίου. Ένα αίτημα ενός ανεξάρτητου βουλευτή, ο οποίος πρότεινε να καταργηθεί το προνόμιο «Business Class», για πτήσεις μικρότερες των τεσσάρων ωρών, απορρίφθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο με μεγάλη πλειοψηφία (402 κατά και 216 υπέρ).
Οι επίτροποι της Κομισιόν, όταν αποσύρονται, λαμβάνουν για τρία ολόκληρα χρόνια ένα «μεταβατικό επίδομα», ύψους 10.000 € μηνιαία – με την αιτιολογία της διευκόλυνσης της ομαλής μετάβασης τους στην αγορά εργασίας.
Μετά από 16 χρόνια υπηρεσίας στην Κομισιόν, οι εργαζόμενοι δικαιούνται σύνταξη, ίση με το 70% του τελευταίου τους μισθού – κάτι που για πολλούς φτάνει τα 10.000 € μηνιαία. Βέβαια, ο μέσος όρος των συντάξεων των υπαλλήλων των Βρυξελλών είναι χαμηλότερος, υπολογιζόμενος στα 4.300 € – μόλις με 16 χρόνια προϋπηρεσίας και με τις ελάχιστες μηνιαίες κρατήσεις που προαναφέραμε.
Ολοκληρώνοντας, είναι προφανές ότι η Ευρώπη έχει δημιουργήσει ένα πολυτελέστατο παλάτι στις Βρυξέλλες, το οποίο χρηματοδοτεί με τεράστια ποσά, ενώ κατανοεί κανείς τις προσπάθειες όλων αυτών, οι οποίοι θέλουν να βρουν εκεί μία θέση, είτε ως ευρωβουλευτές, είτε ως υπάλληλοι.
Πολλές φορές δε η θέση αυτή προσφέρεται ως «ανταμοιβή έναντι υπηρεσιών» από τα εκάστοτε εθνικά κόμματα στους υποστηρικτές τους, βουλευτές και μη, εις βάρος φυσικά των ευρωπαίων φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεώνονται σε συνεχείς μειώσεις των δικών τους μισθών και εισοδημάτων.
@Κ. Βουλγάρης http://www.businesslife.gr/articles/news/komision-forologiki-oasi.html#.VWCZak_tmko

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Οι κληρονόμοι του Γάλλου μεγιστάνα των μεταφορών Roger Bailon πραγματικά δεν πίστευαν στα μάτια τους, όταν σε μία εγκαταλελειμμένη αποθήκη σε γαλλική αγροικία, βρέθηκαν 100 αυτοκίνητα-αντίκες, μοντέλων του 20 και του 30, η αξία των οποίων υπολογίζεται στα 40 εκ. δολάρια. Ο «θησαυρός» ήταν κρυμμένος στη δυτική Γαλλία σε μια φάρμα η οποία βγήκε σε δημοπρασία και τότε ανακαλύφθηκαν αμάξια αντίκες, πολλά εκ των οποίων έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία και είναι δυσεύρετα. 
O πάμπλουτος Γάλλος Roger Baillon είχε τη δεκαετία του ’50 μεταφορική εταιρεία, κέρδιζε πολλά χρήματα και έκανε το κέφι του αγοράζοντας σπάνια αυτοκίνητα. Σκόπευε να τους ξαναδώσει την παλιά λάμψη και αίγλη τους και να τα τοποθετήσει σε μουσείο. Όταν κάποια στιγμή η εταιρεία του με τον τεράστιο στόλο φορτηγών και ρυμουλκούμενων έκανε τον κύκλο της κι άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα πουλήθηκαν, ενώ τα υπόλοιπα αφέθηκαν στη τύχη τους στο αγρόκτημα της δυτικής Γαλλίας. Ξεχασμένα από όλους, ακόμα και από τα παιδιά του Baillon, που τον κληρονόμησαν και «ανακάλυψαν» τη συλλογή του πατέρα τους πολλά χρόνια μετά τα θάνατό του. Με τα χρόνια ο θησαυρός αυτός εγκαταλείφθηκε στην μοίρα του και τα περισσότερα λαμπερά πετράδια της αυτοκινητοβιομηχανίας, σκούριασαν.
Ο Μπαιλόν ήταν άνθρωπος χαμηλών τόνων που αντιπαθούσε την δημοσιότητα. Σοβαρός και λιγομίλητος δεν αποκάλυπτε ποτέ τις κινήσεις του. Οι δύο του γιοι δεν ήξεραν τίποτα για την ύπαρξή των αυτοκινήτων αρκετά εκ των οποίων δεν βρίσκονται σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση αφού ο καιρός και η σκουριά τα κατέστρεψε. Ο Baillon συγκέντρωσε τα αυτοκίνητα μεταξύ 1950-1970 και πέθανε το 2000. Ο γιος του Ζακ, ο οποίος κληρονόμησε τη συλλογή πέθανε πέρυσι και τα εγγόνια του επιχειρηματία όταν άνοιξαν την φάρμα κάλεσαν ειδικούς εκτιμητές. Φεράρι, Porsche, Bugatti, Talbot,Maserati αυτοκίνητα του 50, όλα τους μοναδικά κομμάτια.
Ακόμη και αυτή η μοναδική φεράρι διάσημου πρωταγωνιστή του σινεμά έλιωνε κάτω από τσίγκινα υπόστεγα. Το 1964 ο Γάλλος γόης Alain Delon είχε φωτογραφηθεί στην Cote d’ Azur μαζί με την Jane Fonda μέσα στο προσωπικό του αυτοκίνητο, μια από τις 37 συνολικά Ferrari 250 GT California Spider που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. 
Τα ίχνη του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είχαν χαθεί για πάρα πολλά χρόνια για να βρεθεί κάτω από στοίβες εφημερίδων μόλις πριν μερικές μέρες και να αποκαλυφθεί ο άνθρωπος που το είχε αγοράσει από τον Ντελόν. Η τιμή της σπανιότατης Ferrari προσδιορίζεται γύρω στα 12 εκατομμύρια ευρώ ενώ μεγάλη αξία έχει και το Talbot-Lago, το οποίο ανήκε στον Αιγύπτιο βασιλιά Φαρούκ. 
Σύμφωνα με τους ειδικούς όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να  αποκατασταθούν και να πουληθούν σε συλλέκτες μετά την δημοπρασία που θα γίνει στο Παρίσι.



Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία

Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (5)
Το απρόσμενο ταξίδι τους από… τα αλώνια στα σαλόνια.
Δημιουργικότητα, φιλοδοξία, επιμονή, υπομονή, τύχη, όλα αυτά γεννούν και τροφοδοτούν την ελπίδα της επιτυχίας, της δικαίωσης και της καταξίωσης στην καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Οι πέντε προσωπικότητες που ακολουθούν έκαναν δικό τους το Αμερικανικό Όνειρο. Μπορεί το ξεκίνημά τους να μην ήταν εύκολο αλλά σήμερα συγκαταλέγονται μεταξύ των πλουσιότερων και πιο επιτυχημένων επιχειρηματιών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το κοινό τους στοιχείο: το επιχειρηματικό πνεύμα. Το μήνυμα που στέλνουν: σε όποια φάση της ζωής σου κι αν βρίσκεσαι, σπουδαία πράγματα είναι πιθανά. Οι άνθρωποι αυτοί που «ταξίδεψαν» από τη φτώχεια μέχρι τον ανυπολόγιστο πλούτο αποτελούν τη ζωντανή απόδειξη.
  • 1. Howard Schultz
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (1)
Ο πατέρας του είχε εγκαταλείψει το σχολείο και εργαζόταν ως οδηγός νταλίκας. Ο ίδιος μεγάλωσε σε κοινοτικό ξενώνα στο Μπρούκλιν. Αντίθετα με ό,τι ίσως περιμένετε να ακούσετε, ο Howard Schultz, νυν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Starbucks ενθαρρυνόταν από μικρός να πιστεύει στην ικανότητά του να πετύχει και έγινε το πρώτο μέλος της οικογένειάς του που πήγε στο Κολέγιο. Στο βιβλίο του «Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time», ο Schultz εξηγεί πως δούλευε σε μπαρ, έγινε αιμοδότης και πήρε δάνεια για να καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Ακολούθησε η «καριέρα» του ως πωλητής κουζινικών και ειδών σπιτιού μέχρι που ανέλαβε το marketing μιας μικρής εταιρείας καφέ με την επωνυμία Starbucks. Ήθελε να ανοίξει ένα μικρό espresso bar, οι προϊστάμενοί του του είπαν «όχι» κι έτσι εκείνος χρησιμοποίησε τους δικούς τους κόκκους καφέ και άνοιξε το δικό του αντίπαλο κατάστημα. Δύο χρόνια αργότερα, το 1987, αγόρασε τα Starbucks για 3,8 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα η εταιρεία κάνει πωλήσεις αξίας 15 δισεκατομμυρίων το χρόνο.
Ο Schultz θεωρείται δεινός γνώστης του χώρου των επιχειρήσεων και, σύμφωνα με το Forbes, διαθέτει ένα δίκτυο αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
  • 2. Oprah Winfrey
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (3)
Σήμερα ζει τη λαμπερή ζωή που πολλοί ονειρεύονται αλλά η Oprah Winfrey ξέρει πολύ καλά από σκληρή δουλειά. Δέχθηκε σεξουαλική επίθεση, έμεινε έγκυος στην εφηβεία της, τη μεγάλωσε μόνη η μητέρα της- που επίσης την είχε φέρει στον κόσμο στην εφηβεία της- σε συνθήκες μεγάλης φτώχιας στις αγροτικές περιοχές του Μισισιπή τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Στα 32 της, η Oprah είχε τη δική της τηλεοπτική εκπομπή, δραστηριότητα που θα διατηρούσε για τα επόμενα 25 χρόνια. Ήταν η επιχειρηματική και επικοινωνιακή δεινότητά της όμως αυτή που την εκτόξευσε στον κόσμο των δισεκατομμυριούχων.
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (4)
Η τεράστια επιτυχία της εταιρείας πολυμέσων της με την επωνυμία Harpo Productions και πιο πρόσφατα του δικτύου Oprah Winfrey Network, την ανέδειξαν σε πολύ υπολογίσιμη δύναμη όχι μόνο με εργαλείο το μικρόφωνο αλλά και εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις. Το Oprah Winfrey Network αποτιμάται στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, όχι κι άσχημα για μια γυναίκα που ξεκίνησε, νεαρό κορίτσι, αναζητώντας διέξοδο από τη φτώχεια στο αγροτικό Μισισίπι και εργάστηκε σκληρά για να βρει και να διατηρήσει τη διέξοδο αυτή.
  • 3. Larry Ellison
Αφότου πέρασε βαριάς μορφής πνευμονία, στη νηπιακή του ηλικία, ο Larry Ellison απομακρύνθηκε από τη νεαρή μητέρα του, που τον μεγάλωνε μόνη στη Νέα Υόρκη και δεν μπορούσε να τον φροντίσει, για να καταλήξει στην αγκάλη ενός φτωχού μετανάστη συγγενή στη νότια πλευρά του Σικάγου. Σύμφωνα με τη βιογραφία του, που έγραψε ο Mike Wilson, ο θετός πατέρας του του είχε πει πως ποτέ δεν θα κατάφερνε τίποτα. Μετά το θάνατο της θετής μητέρας του ο Ellison εγκατέλειψε τις σπουδές του στο University of Illinois ενώ βρισκόταν στο δεύτερο έτος και χωρίς να δώσει τις τελικές εξετάσεις. Δοκίμασε την τύχη του για ένα διάστημα στο University of Chicago αλλά κατέληξε να μετακομίζει στην Καλιφόρνια.
Ύστερα από κάποια ατυχή ξεκινήματα με άλλες εταιρείες, ο Ellison με δύο συνεργάτες του ίδρυσαν την εταιρεία Software Development Laboratories με αρχικό κεφάλαιο τις προσωπικές τους επενδύσεις, συνολικά 2.000 δολάρια. Το 1982 η εταιρεία μετονομάστηκε σε Oracle Systems Corporation χάρη στο βασικό προϊόν της, τη βάση δεδομένων Oracle. Σήμερα η επιχείρηση του Ellison αποτιμάται στα περίπου 54 δισεκατομμύρια δολάρια…
  • 4. Jeff Bezos
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (6)
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Amazon Jeff Bezos μεγάλωσε με αρκετές δυσκολίες. Στα παιδικά του χρόνια εργαζόταν σκληρά στη φάρμα του παππού του κοντά στο Αλμπουκέρκ των ΗΠΑ, βοηθώντας σε δουλειές όπως ο εμβολιασμός των κοπαδιών. Στην εφηβεία του έπιασε μια καλοκαιρινή δουλειά στα McDonald’s, μόλις ένα χρόνο πριν αρχίσει να επιδεικνύει τις επιχειρηματικές του εμπνεύσεις λανσάροντας την ιδέα παιδικών summer science camp με κόστος συμμετοχής τα 600 δολάρια.
Αποφοίτησε από το Princeton το 1986 αλλά δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία μέχρι που εγκατέλειψε την καλή δουλειά που είχε προκειμένου να ιδρύσει την Amazon, το 1994. Στο τέλος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας, η εταιρεία του πήρε το… εξπρές της επιτυχίας. Παρότι μεγάλο μέρος του προσωπικού πλούτου του είναι συνδεδεμένο με την εταιρεία του, με αποτέλεσμα η πτώση των δεικτών φέτος να «τραγανίσουν» και την προσωπική του περιουσία, τον Απρίλιο του 2014 η αξία του Bezos υπολογιζόταν στα 29,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Forbes τον τοποθετεί φέτος στα 34,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • 5. Jan Koum
Άνθρωποι που από το μηδέν εκτοξεύτηκαν στην επιτυχία (7)
Ο Ουκρανός μετανάστης Jan Koum έφτασε στις ΗΠΑ σε ηλικία 16 ετών με τη μητέρα και τη γιαγιά του. Η μικρή οικογένεια εγκαταστάθηκε σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Mountain View της Καλιφόρνια με τη βοήθεια τοπικού προγράμματος κοινωνικής στήριξης. Η μητέρα του Koum φρόντιζε παιδιά για να ζήσουν ενώ ο έφηβος τότε Jan εργαζόταν σε μανάβικο.
Στις εκτός εργασίας ώρες του ο Koum έμαθε μόνος του computer networking και το ενδιαφέρον του για τον προγραμματισμό τον οδήγησε στα 18 του στο πολιτειακό πανεπιστήμιο San Jose. Για να πληρώνει τις σπουδές του εργαζόταν παράλληλα στη δοκιμή των δικλείδων ασφαλείας και έτσι κατέληξε το 1997 σε θέση μηχανικού στη Yahoo.
Στις αρχές του 2009 ο ίδιος και ο συνεργάτης του Brian Acton λάνσαραν την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp, την οποία αργότερα αγόρασε το Facebook για σχεδόν 19 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Κoum υπέγραψε τα συμβόλαια για την πώληση της εταιρείας του στο Facebook στα σκαλιά της ίδιας υπηρεσίας κοινωνικής πρόνοιας όπου χρόνια πριν περίμενε για να πάρει κουπόνια τροφίμων… Σύμφωνα με το Forbes η περιουσία του φτάνει, με στοιχεία του 2015, τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πηγή: Newsbeast.gr


Δείτε Περισσότερα: http://www.otherside.gr/2015/05/anthrwpoi-pou-apo-to-miden-ektokseutikan-stin-epityxia/#ixzz3abP3UC9j

Απο πού προέρχεται το όνομα κάθε μάρκας αυτοκινήτου;

--ALFA ROMEO-- Το 1910 μία ομάδα Μιλανέζων επιχειρηματιών ίδρυσε την εταιρεία
A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) (σ.μ. Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαρδίας). Το 1920 ο, επίσης, Μιλανέζος επιχειρηματίας και χρηματοδότης Niccola Romeo αγόρασε μεγάλο μέρος της εταιρείας προσθέτοντας το όνομά του σε αυτήν. 

--ASTON MARTIN-- Το 1914 οι Lionel Martin and Robert Bamford ίδρυσαν μία μικρή εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων. Τον επόμενο χρόνο είχαν ήδη ετοιμάσει το πρώτο τους προϊόν που ονόμασαν Aston, και από το όνομα του σχεδιαστή του, Martin. 

--AUDI-- Ονομάστηκε από τον ιδρυτή της August Horsch με βάση το λατινικό "Audi" (σ.μ. το επώνυμό του στα λατινικά). 

--AUSTIN-- Η εταιρία ιδρύθηκε το 1905 στην Αγγλία από τον Herbert Austin. Το 1950 ήταν η τρίτη μεγαλύτερη της Ευρώπης, παράγοντας 3.000 οχήματα την εβδομάδα ενώ είχε εργατικό δυναμικό της τάξης των 20.000 ατόμων.

--BENTLEY-- Η Bentley Motors Ltd ιδρύθηκε το 1919 από τον W.O Bentley. Βέβαια ο Bentley μαζί με τον αδερφό του, είχαν ιδρύσει από το 1912 την Bentley & Bentley που έκανε βελτιώσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, νομίζω ότι η Bentley & Bentley είναι και η πρώτη εταιρία που έφτιαξε αλουμινένιο πιστόνι. Οι κινητήρες της Bentley & Bentley ήταν οι καλύτεροι που τοποθετήθηκαν σε πολεμικά αεροσκάφη του 1ου Παγκοσμίου πολέμου..

--BENZ-- Το όνομά της προέρχεται από τον ιδρυτή της Karl Benz (1844-1929). 

--BMW-- Αρχικά των λέξεων Bayerische Motoren Werke (σ.μ. Βιομηχανία Κινητήρων της Βαυαρίας) που επισημοποιήθηκαν στις 20 Ιουλίου του 1917. Μέχρι τότε η εταιρεία αποκαλείτο Rapp-Motorenwerke από το όνομα του ιδρυτή της Karl Rapp. Το σήμα της είναι εμπνευσμένο από την κίνηση μίας προπέλας κινητήρα. 

--BUGATTI-- Εταιρία με περίεργη ιστορία. Ιδρύθηκε από τον Ιταλό Ettore Bugatti στην Γερμανική τότε (1909), περιοχή της Αλσατίας. Και μάλιστα με χρηματοδότηση από την τράπεζα Darmstaedter. Όλοι έχουν την εντύπωση ότι η Bugatti είναι Γαλλική, αλλά αυτό δεν είναι αληθές. Απλά, το 1919, μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η περιοχή πέρασε σε Γαλλική κυριαρχία και ο ιδρυτής παρέμεινε σε εκείνα τα μέρη...

--BUICK-- Επώνυμο του Σκοτσέζου μετανάστη David Dumbar Buick, ιδρυτή της Buick Manufacturing Company η οποία είναι και ο πρόγονος της General Motors.

--CADILLAC-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Γάλλο εξερευνητή Antoine de la Mothe, Sieur de Cadillac που ανακάλυψε το Ντιτρόιτ. Νονός της ο ιδρυτής της Henry Martyn Leland. 

--CATERHAM-- H εταιρεία Caterham Cars Ltd. ιδρύθηκε με έδρα την πόλη Caterham στο Surrey της Αγγλίας. 

--CHEVROLET-- Το 1910 ο William Durant ένας επιτυχημένος αμερικάνος κατασκευαστής ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή και προώθηση ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911 η Chevrolet Motor Car Company πήρε σάρκα και οστά. Αν και στηριζόταν κυρίως στον William Durant ο τελευταίος επέλεξε το όνομα του Chevrolet γιατί αφενός μεν του άρεσε και αφετέρου ήθελε να εκμεταλλευτεί την διασημότητα και αναγνωρισιμότητά του. 

--CHRYSLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον μηχανικό Walter P. Chrysler. 

--CITROEN-- Το επώνυμο του ιδρυτή της Andre Citroen, ενός επιτυχημένου βιομήχανου που ασχολείτο με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και αμέσως μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων. 

--DAEWOO--Την εταιρία ίδρυσε το 1967 ο Kim Woo-jung με την ονομασία Daewoo Industrial. Daewoo σημαινει μεγάλο σύμπαν στα κορεάτικα.. Η εταιρία είχε 20 διαφορετικά τμήματα, αλλά δεν είχε κανένα οχημάτων.. Από το 1937 βέβαια, υπήρχε στην Κορέα η National Motor, η οποία μετονομάστηκε σε Saenara Motor το 1962 και εξαγοράστηκε το 1965 Shinjin Industrial, μετονομάστηκε σε Shinjin Motor κατά την συνεργασία με την Toyota, σε General Motors Korea το 1972 και ξανά σε Saehan Motor το 1976. Τελικά μετά την εξαγορά του 1982 μετονομάστηκε σε Daewoo Motor. To 2002, πέρασε ξανά στην κατοχή της GM. 

--DAIHATSU-- Το 1951 ή εταιρεία Hatsudoki Seizo Co. Ltd που είχαν ιδρύσει οι καθηγητές Yoshinki και Turumi από το Πανεπιστήμιο της Οζάκα μετονομάστηκε σε Daihatsu Kogyo Co. Ltd (σ.μ. Κατασκευάστρια Γεννητριών της Οζάκα). Το 1974 άλλαξε το όνομά της σε Daihatsu Motor Company Ltd.

--DAIMLER-- Έχει πάρει το όνομά της από τον Gottlieb Daimler (1834-1900). 

--DATSUN-- Το 1912 ένας νεαρός Ιάπωνας, ο Masujiro Hashimoto, ίδρυσε την εταιρεία Kwaishinsha Motor Car Company, και παρήγαγε ένα μοντέλο που ονόμασε DAT. Κάθε γράμμα της λέξης DAT ήταν αρχικό ενός από τους συγγενείς του. Το "D" ήταν για τον Kenjoro Den, το "A" για τον Rokuro Aoyama, και το "T" για τον Meitaro Takeuchi. Ο Hashimoto ήθελε με αυτό τον τρόπο να τιμήσει τους συγγενείς του που εκτός των άλλων είχαν χρηματοδοτήσει και το εγχείρημά του. Το 1926 η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την Jidosha Seizo. Η νέα εταιρεία ονομάστηκε DAT Jidosha Seizo Company Limited. Το 1930 αποφασίσθηκε να μετονομασθεί σε DATSON (σ.μ. ο γιός του DAT). Αργότερα το όνομα άλλαξε σε DATSUN. 

--DELOREAN-- Το επίθετο του ιδρυτή της επιχειρηματία και μηχανικού John Zachary Delorean. 

--DODGE-- Το επώνυμο των αδελφών John και Horace Dodge ιδρυτών της εταιρείας. 

--FERRARI-- Το επίθετο του ιδρυτή της Enzo Ferrari (1898-1988). 

--FIAT-- Fabbrica Italiana Automobili Torino (σ.μ. Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο). 

--FORD-- Ο Henry Ford (1863-1947), στην αρχή ίρδυσε την Henry Ford Company το 1901, και αργότερα το 1903 την Ford Motor Company. 

--JAGUAR --Πήρε το όνομά της από το ζώο Τζάγκουαρ θέλοντας να τονίσει την ταχύτητα και τη χάρη της. 

--JEEP-- Ο όρος Jeep προέρχεται από την στρατιωτική ορολογία. Κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου οι μηχανικοί του στρατού αποκαλούσαν έτσι κάθε νέο όχημα που τους ερχόταν για δοκιμή. Το ίδιο γινόταν και στην δεκαετία του '30 όταν χρησιμοποιείτο ο όρος GP (General Purpose) (σ.μ. Γενικής Χρήσης) ομόηχος με το Jeep. Το όνομα αυτό εμφανίσθηκε την ίδια εποχή και στην σειρά κόμικς του Ποπάι με τον χαρακτήρα Eugene the Jeep που το μόνο που μπορούσε να ξεστομίσει ήταν Jeep - Jeep. Όπως και νάχει όμως καθιερώθηκε στην συνείδηση του κόσμου στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όταν το όχημα πολλαπλών χρήσεων Willys Quarter-Ton Jeep χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από την αμερικάνικη πολεμική μηχανή. 

--HONDA-- Ο Soichiro Honda (1906-1991) ήταν μηχανικός και ίδρυσε την Honda το 1948. Στην αρχή η εταιρεία παρήγαγε μόνο μοτοσυκλέτες για να περάσει το 1964 και στον χώρο των αυτοκινήτων. 

--ΗUMMER-- Η κατασκευάστρια εταιρία AMGeneral, έχει ρίζες μέσω της Standard Wheel Company, της Overland Automotive Division του John North Willys, και της Willys-Overland Motors από το 1903. Αυτό που σίγουρα δεν γνωρίζετε όλοι σας είναι ότι η Willys-Overland Motors μετονομάστηκε σε Willys Motors και μετά σε Kaiser Jeep Corporation.Παρακλάδι της Kaiser Jeep Corporation είναι μόνο για στρατιωτικά προγράμματα η εταιρία AMGeneral από το 1967 και μετά.Το 1979, η AMGeneral σχεδίασε για τον αμερικανικό στρατό το όχημα High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle, γνωστό ως HMMWV το οποίο προφέρεται σαν Humvee (χαμβί) Από το 1988 ο Σβαρτζενέγκερ ήθελε ένα τέτοιο όχημα για πολιτική χρήση. Μάζεψε και 2.000 άλλους επώνυμους, έδωσαν παραγγελία, και έτσι το 1992 βγήκε στην αγορά το πρώτο πολιτικό HMMWV με την ονομασία HUMMER..

Το 2001, η GM αγόρασε την εμπορική ονομασία HUMMER από την AMGeneral, και αυτομάτως, προστέθηκε στα HUMMER το H1..Απλά και μόνο επειδή από το 2002, ξεκίνησε η παραγωγή (με σχέδια της GM πλέον) αλλά από το εργατικό δυναμικό της AMGeneral του οχήματος HUMMER H2..Σήμερα κυκλοφορεί και το HUMMER H3 το οποίο κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο. Αποκλειστική ευθύνη για πωλήσεις και σέρβις, έχει όμως η GM.. GMC Το 1901, ο Max Grabowsky ίδρυσε την εταιρία Rapid Motor Vehicle Company, με σκοπό την κατασκευή φορτηγών. Η Rapid Motor Vehicle Company μετά την εξαγορά της από την GM το 1909 μετονομάστηκε σε General Motors Truck Company, η οποία περιλάμβανεi και την Reliance Motor Car Company στα πλαίσια συγχώνευσης των 2 εταιριών. Το GMC Truck είναι το πρώτο προϊόν που παρουσιάστηκε το 1912. 

--HYUNDAI-- Η χιουντάι, ξεκίνησε τον απρίλιο του 1946 απο τον Ju-Yung Chung. Αυτός πρώτος ίδρυσε την Hyundai Auto Service στην σεούλ, σε ηλικία 31 ετώνΤο όνομα σημαινει Μοντέρνο.. Το σηματάκι συμβολίζει 2 υπάρξεις που κάνουν χειραψία η εταιρία και ο καταναλωτής.Η γνωστή σήμερα Hyundai Motor Company ιδρύθηκε απο τον Ju-Yung Chung και τον αδερφό του Se-Yung Chung τον Δεκέμβριο του 1967.

--KIA-- Η KIA ιδρύθηκε το 1944 ως Hyungsung Precision Industry και κατασκεύαζε σωλήνες και τμήματα ποδηλάτων. Το 1952 κατασκεύασε το πρώτο της ποδήλατο και μετονομάστηκε σε KIA Industrial Company. Kia σημαινει «ανατέλλων από την Ασία» από το ΚΙ-ανατέλλω και το Α=Ασία..

--LADA-- Lada σε ελεύθερη μετάφραση, στα ρωσικά, σημαίνει "όμορφο, μικρό, αγαπητό". 

--LAMBORGHINI-- Πήρε το 1963 το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας Ferrucio Lamborghini. 

--LANCIA-- Ο Vincenzo Lancia σε συνεργασία με τον Claudio Fogolin ίδρυσε την εταιρεία το 1906. Αν και 25 μόλις χρονών ο Lancia ήταν αρκετά έμπειρος καθώς δούλευε για αρκετό καιρό στην FIAT με την οποία μάλιστα είχε λάβει μέρος και σε αγώνες. 

--LEXUS-- Ο πολυτελής κλάδος της Toyota έχει πάρει το όνομά του από την ένωση δύο λέξεων που σύμφωνα με τους ιδρυτές του συμβολίζουν την φιλοσοφία της μάρκας: Luxury (σ.μ. Πολυτέλεια) και Elegance (σ.μ. Κομψότητα). 

--LIGIER-- Χρωστάει το όνομά της στον Γάλλο οδηγό της Formula 1 Guy Ligier. 

--LINCOLN-- Ονομάστηκε έτσι προς τιμή του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ, Abraham Lincoln. 

--MASERATI-- Οι τέσσερεις αδελφοί Alfieri, Ettore, Ernesto και Bindo Maserati, ίδρυσαν την εταιρεία το 1914. 

--LOTUS-- Η δεύτερη μάρκα με ... περιβαλλοντικές ανησυχίες μετά την Jaguar. Ονομάστηκε έτσι από το όνομα του γνωστού φυτού. 

--MAZDA-- Όσοι γνωρίζουν από Ζωροαστρισμό δεν θα έχουν απορίες για την προέλευση του ονόματος της εταιρείας. Ο Ahura Mazda, είναι ο Θεός της Σοφίας και σύμφωνα με την παράδοση κατόρθωσε να ενώσει τους ανθρώπους δίνοντάς τους το χάρισμα της Λογικής. Το όνομα μοιάζει, επίσης, με αυτό του ιδρυτή της εταιρείας Jujiro Matsuda. 

--MERCEDES-- Ο Emil Jellinek επιχειρηματίας και ακόλουθος της Αυστροουγγαρίας στην Γαλλία ο οποίος είχε και τα αποκλειστικά δικαιώματα διάθεσης αυτοκινήτων Daimler στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Γαλλία και τις ΗΠΑ τα μετονόμασε σε Mercedes (το όνομα της κόρης του). 

--MITSUBISHI-- Γιαπωνέζικη λέξη που σημαίνει "τρία διαμάντια" τα οποία άλλωστε είναι και το σήμα της Mitsubishi. Ο ιδρυτής της Yataro Iwasaki ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα εκμεταλλευόμενος τρία ατμόπλοια το 1870. Έκτοτε ο αριθμός "τρία" κυριαρχεί στην εταιρεία είτε πρόκειται για στόχους, είτε για στρατηγική, είτε για πολιτικές. 

--MORRIS-- O William Richard Morris (1877-1963), ξεκίνησε την καριέρα του σαν επισκευαστής ποδηλάτων για να περάσει στις μηχανές το 1901 και στα αυτοκίνητα το 1913. Η εταιρεία MG έχει πάρει το όνομά της από τα αρχικά των λέξεων Morris Garage. 

--NISSAN-- Το 1931 η DATSUN αγοράσθηκε από την THE TOBATA IMONO COMPANY και έγινε μέρος της. Δύο χρόνια αργότερα αποσχίσθηκε από την μητέρα εταιρεία, μετέφερε την έδρα της στη Γιοκοχάμα και έγινε η ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha. Η χρηματοδότηση της προήλθε από την επενδυτική εταιρεία Nihon Sagyo την οποία διηύθυνε ο Yoshisuke Ayukawa ιδιοκτήτης της TOBATA IMONO. Αυτή η επενδυτική εταιρεία ήταν ήδη γνωστή σε όλη την Ιαπωνία από την σοβαρή της πορεία στο Χρηματιστήριο. Όλοι την γνώριζαν μάλιστα σαν Ni-San από την συντομογραφία της που εμφανίζονταν στον πίνακα των αγοραπωλησιών του Χρηματιστηρίου. Το 1934 η Jidosha Seizo Kabushiki Kaisha μετονομάστηκε σε NISSAN MOTOR COMPANY LIMITED. 

--OLDSMOBILE-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Ransom Eli Olds (1864-1950). Ο ίδιος έχει δώσει το όνομα του και σε άλλη εταιρεία: τη REO. 

--OPEL-- Το επίθετο του ιδρυτή της Adam Opel που το 1862 μετέτρεψε την βιοτεχνία του σε αυτοκινητοβιομηχανία. 

--PEUGEOT-- Πήρε το όνομά της από τον Jean Jaques Peugeot (1699-1741) και πρόγονός της είναι η εταιρεία με τον πολύ ... κομψό τίτλο Les Fils des Peugeot Freres (σ.μ. Οι γιοί των Αδελφών Πεζό) που ξεκίνησε τις εργασίες της το 1890 με αντικείμενο την παραγωγή γεωργικών εργαλείων. Ο Armand Peugeot κατόρθωσε να αγοράσει ένα νέο πετρελαιοκινητήρα από τον Panhard χάρη στον οποίο εξελίχθηκε στον δεύτερο κατασκευαστή της Γαλλίας. 

--PONTIAC-- Ιδρύθηκε το 1893 από τον Edward M. Murphy ως Pontiac Buggy Company στην πόλη Pontiac, του Michigan. Η εταιρία κατασκεύαζε άμαξες για άλογα, και μετά το 1907 με την επωνυμία Oakland Motor Car Company ιδρύθηκε μια θυγατρική της, με σκοπό την παραγωγή αυτοκίνητων.Το 1909, η General Motors εξαγόρασε τις μισές της μετοχές.Ο ιδρυτής της GM άλλωστε (William Durant), ήταν φίλος με τον Murphy. Όμως λόγω των προβλημάτων του Durant να κρατήσει την ίδια την GM, η Pontiac δεν παρουσίασε αυτοκίνητο παρά μόνο το 1926.

--PORSCHE-- Ο Ferdinand Porsche ήταν ένας πολύ γνωστός σχεδιαστής που αν και ξεκίνησε νωρίς την δημιουργική του προσπάθεια έπρεπε να περιμένει 15 περίπου χρόνια για να δει τα σχέδια του να παίρνουν την μορφή ενός αυτοκινήτου παραγωγής. 

--RENAULT-- Ο Louis Renault (1877-1944) με τα αδέλφια του Marcel και Fernand, ίδρυσαν την γαλλική οικογενειακή εταιρεία Renault Freres (σ.μ. Αδελφοί Ρενό) που έμελε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές. 

--ROLLS-ROYCE-- Ο Βρετανός μηχανικός Henry Royce φημολογείται πως απογοητευμένος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο που είχε αγοράσει αποφάσισε να φτιάξει ένα δικό του. Δημιούργησε την εταιρεία Royce Ltd που προσέλκυσε το ενδιαφέρον του επιχειρηματία C.S.Rolls. Οι δύο εταιρείες συγχωνεύθηκαν το 1906 στην Rolls Royce Ltd.. 

--ROVER-- Το όνομα προέρχεται από το ποδήλατο "Rover Safety Cycle" του 1884 που μοιάζει πολύ με τα σημερινά ποδήλατα και ονομάστηκε έτσι γιατί ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του στο θέμα της ασφάλειας. Καλές είναι οι γκραβούρες αλλά για σκεφτείτε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ανέβαιναν στα τόσο επικίνδυνα εκείνα πρώτα ποδήλατα με τις άνισες ρόδες και το μεγάλο ύψος. Το σίγουρο και σταθερό αυτό ποδήλατο ήταν δημιούργημα των Starley και Sutton που αφενός τους έκανε πλούσιους αφετέρου τους έδωσε την ώθηση να περάσουν στην κατασκευή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. 

--SAAB-- Η Svenska Aeroplane AB (Aktiebolaget)(Swedish Airplane, Limited) (σ.μ. Σουηδικά Αεροπλάνα ΕΠΕ) ιδρύθηκε το 1937. Κατ' αρχήν όπως φανερώνει το όνομά της κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα για να περάσει το 1944 στην παραγωγή και αυτοκινήτων. 

--SEAT-- Στις 9 Μαίου του 1950 ιδρύθηκε η Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, S.A. (SEAT). Σε ελεύθερη απόδοση το όνομά της σημαίνει ότι και η δική μας ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Περιήγησης και Αυτοκινήτου). 

--SIMCA-- Τι πιο απλό?? Societι Industrielle de Mιcanique et Carrosserie Automobile. Γαλλική εταιρία με ίδρυση το 1935 από τον εμπορικό αντιπρόσωπο της Φίατ στην Γαλλία, κύριο H.T. Pigozzi.

--SUBARU-- Ένα όνομα με ελληνικό ενδιαφέρον. Στα γιαπωνέζικα Subaru σημαίνει Ένωση. Αποδίδει, όμως, και τον αστερισμό των Πλειάδων, έξι αστεριών στα οποία μεταμορφώθηκαν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι κόρες του Άτλαντα. Ο αστερισμός αυτός εμφανίζεται και στο λογότυπο της συγκεκριμένης εταιρείας. 

--TATRA-- Το όνομα προέρχεται από τα γνωστά Τσέχικα βουνά Τάτρα. Ιδρύθηκε το 1850 ως Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft και μετονομάστηκε το 1919 σε Τατρα.

--TOYOTA-- Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Sakichi Toyoda (1894-1952). Στην αρχή λεγόταν Toyoda Automatic Loom Works Ltd. και είχε σαν κύριο αντικείμενο την υφαντουργία και στη συνέχεια (το 1937) Toyota Motor Company. 

--VAUXHALL-- Πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία έδρευε: το Vauxhall Gardens του Λονδίνου.

--VECTOR-- Η εταιρία ιδρύθηκε από τον Jerry Wiegert το 1971 ως Vehicle Design Force αλλά* το 1972 μετονομάστηκε σαν Vector Aeromotive Corporation.Η πρώτη προσπάθεια για να κατασκευάσει η Αμερική σούπερκαρ, αντάξιο των ευρωπαϊκών. 

--VOLKSWAGEN-- Σημαίνει στα γερμανικά "αυτοκίνητο του λαού" και πρόκειται για σύνθεση των λέξεων Volks (σ.μ. Λαός) και Wagen (σ.μ. Όχημα). Το πρώτο όχημα της εταιρείας ήταν ο "Σκαραβαίος" και προήλθε από την επιμονή και εμμονή του Αδόλφου Χίτλερ να αποκτήσουν όλοι οι Γερμανοί στην δεκαετία του '30 ένα ραδιόφωνο να ακούν τα διαγγέλματά του και ένα αυτοκίνητο να μετακινούνται. 

--VOLVO-- Στα Λατινικά σημαίνει "Κυλάω" και αυτό το όνομα επέλεξαν οι ιδρυτές της Gustaf Larson και Assar Gabrielsson το 1925. 

--WOLFSBURG-- Αυτό είναι περίεργο θέμα. Βιομηχανικό χωρίο, που ιδρύθηκε το 1938 από τους Γερμανούς, με σκοπό να διαμένουν εκεί οι εργαζόμενοι της εταιρίας VW. Εκεί κατασκευαζόταν το περίφημο KDF-Wagen γνωστό μετά σε όλους σαν σκαραβαίος..

--ZASTAVA-- Το πλήρες όνομά της είναι Zavodi Crvena Zastava (σ.μ. Το Εργοστάσιο της Κόκκινης Σημαίας).http://forcleveronly.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html

Πόσος χρόνος χρειάζεται για την αποσύνθεση των σκουπιδιών που αφήνουμε στη θάλασσα;


 












Οι αριθμοί σοκάρουν, μα είναι αληθινοί. Ξέρετε πόσος χρόνος χρειάζεται για την αποσύνθεση τω ν σκουπιδιών που αφήνουμε στη θάλασσα;...
.
  • Γυάλινο μπουκάλι: 1.000.000 χρόνια
  • Πετονιά: 600 χρόνια
  • Πλαστικό μπουκάλι: 450 χρόνια
  • Κουτί αλουμινίου: 80-200 χρόνια
  • Λαστιχένια σόλα: 50-80 χρόνια
  • Νάιλον ύφασμα: 30-40 χρόνια
  • Πλαστικό ποτήρι: 50 χρόνια
  • Κουτί κονσέρβας: 50 χρόνια
  • Πλαστική σακούλα: 10-20 χρόνια
  • Φίλτρο τσιγάρου: 1-5 χρόνια
  • Μάλλινα ρούχα: 1-5 χρόνια
  • Κόντρα πλακέ: 1-3 χρόνια
  • Χάρτινη συσκευασία γάλακτος: 3 μήνες
  • Πυρήνας μήλου: 2 μήνες
  • Εφημερίδες: 6 εβδομάδες
  • Φλούδα πορτοκαλιού: 2-5 βδομάδες
  • Χάρτινη πετσέτα: 2-4 εβδομάδες
Πηγή : The Ocean Conservancy, «Pocket Guide to Marine Debris», 2006

http://antgeo.blogspot.com